Universiteit van Oxford

"Indeed is één van onze belangrijkste bronnen voor het aantrekken van goede kandidaten."

Richard Bunkham, E-Recruitment Specialist Universiteit van Oxford
Bekijk alle praktijkvoorbeelden

De één na oudste universiteit ter wereld gebruikt Indeed om passende werkzoekenden aan te trekken om zowel niche academische posities alsmede functies in de zakelijke ondersteuning in te vullen.

Achtergrond

De universiteit van Oxford is een internationaal gerenommeerd instituut, met een unieke en eeuwenlange geschiedenis op het gebied van onderwijs en onderzoek. Het was de eerste universiteit in de Engels-sprekende wereld en blijft een voorloper in de educatie, onderzoek en innovatie. De universiteit van Oxford, met inbegrip van de colleges en de Oxford University Press, is de op één na grootste werkgever in Oxfordshire. Het instituut ondersteunt meer dan 16.500 studenten en draagt elk jaar £750 miljoen bij aan de regionale economie.

Richard Bunkham, E-Recruitment Specialist aan de universiteit, werkt met alle academische afdelingen van Oxford om de beste kandidaten aan te trekken voor functies die variëren van niche academische posities tot zakelijke ondersteuning.

"Met Indeed kun je niet fout gaan - het is eenvoudig en intuïtief."

Richard Bunkham, E-Recruitment Specialist
Universiteit van Oxford

Aanpak

De universiteit van Oxford is voortdurend op zoek naar nieuw talent in een verscheidenheid van sectoren, met inbegrip van de traditionele zakelijke functies tot aan zeer gespecialiseerde academische rollen. De universiteit houdt nauwkeurig bij waar hun kandidaten vandaan komen door de effectiviteit van verschillende wervingsbronnen te meten, en te onderzoeken welke bronnen de meeste finalisten en de uiteindelijke aanstellingen aanleveren.

“Onze organisatie is gebaseerd op bewijs, dus wij bekijken onze gegevens nauwkeurig,” aldus Bunkham. “We houden bij wat de conversie is van het aantal sollicitaties die we ontvangen, evenals welk aantal kandidaten wordt geselecteerd voor de laatste ronde.” Uit deze voortdurende analyse bleek dat Indeed een groot aantal van de sollicitanten van hoog kaliber aanlevert waarvan de universtiteit ook daadwerkelijk mensen aanneemt.

Naast het organische verkeer dat ze al ontvangen via Indeed, maakt de universiteit gebruik van het Pay-Per-Click systeem van Indeed om lastig te vervullen vacatures beter onder de aandacht te brengen. Door deze moeilijk te vervullen posities op Indeed te sponsoren kreeg de Universiteit van Oxford een grotere zichtbaarheid bij de zoekresultaten. Het was voor de klant eenvoudig om campagnes te beheren met de gebruiksvriendelijke interface van Indeed. Zo hielden zij de controle over het wervingsbudget en konden zij vacatures die grotere zichtbaarheid nodig hadden prioriteit geven.

Resultaten

Binnen 12 maanden leverde Indeed 31 aanstellingen voor de Universiteit van Oxford, waaronder ook de volgende moeilijk te vervullen functies: Analist/Programmeur, Marketing Website Manager, GIS Technicus, Medisch Technisch Scientific Officer, Research Technicus en IT Officer.

“Indeed is één van onze belangrijkste bronnen voor het aantrekken van goede kandidaten.” zei Richard Bunkham

Gerelateerde praktijkvoorbeelden

case study

Essent

Eén van de grootste energiebedrijven in Europa.

case study

PostNL

De marktleider in Nederland op het gebied van post en pakketten distributie.

case study

Hitachi Data Systems

Opslag en virtualisatie- oplossingen voor data beheer en bescherming.