PostNL

"Indeed zorgt voor extra kandidaten die we via andere bronnen niet bereikten."

Jeroen Dotinga, Senior Adviseur Werving PostNL
Bekijk alle praktijkvoorbeelden

Indeed stelt PostNL in staat om een groot aantal kandidaten aan te trekken terwijl zij kosten en tijd besparen door gebruik te maken van BidOptimizer.

PostNL is actief op het gebied van post, pakketten en e-commerce. Het bedrijf is een sterke speler in de Benelux en dankzij de liberalisering van de postmarkten in Europa hebben zij inmiddels ook sterke marktposities in Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. “Vroeger zochten wij een hoop full-time medewerkers,” zei Jeroen Dotinga, Senior Adviseur Werving bij PostNL, “maar tegenwoordig is post verwerken een part-time baan van een paar uur per dag en dus is het onze uitdaging om een hoop part-timers te vinden.” PostNL heeft 500 tot 800 vacatures te vullen per maand, afhankelijk van het seizoen.

Kostenbesparen door technologie en samenwerking

Via Indeed ontving PostNL al een flink aantal sollicitaties voordat zij gingen sponsoren. “Wij zagen het organisch verkeer binnenkomen en wilden dit graag uitbreiden” aldus Jeroen. Hierdoor ontvangen zij nog meer sollicitaties, maar vooral op de functies waarvoor zij een groot volume nodig hebben. Om de campagne te starten, werkte Jeroen nauw samen met een Client Support Specialist van Indeed die ervoor zorgt dat de klant het beste resultaat krijgt. Iedere klant krijgt een persoonlijk contactpersoon toegewezen die hun campagnes bijhoudt en aanpassingen doorvoert. Volgens Jeroen is de samenwerking heel flexibel en kunnen er dagelijks aanpassingen gemaakt worden. Dit stelt hem in staat om de tijd uit te sparen die hij anders aan het managen van de campagnes zou besteden. Daarnaast bespaart PostNL kosten met het automatische biedsysteem van Indeed genaamd BidOptimizer waarmee de laagste prijs per klik wordt behaald waardoor de kosten de helft zijn van wat het anders zou zijn.

"Het systeem van Indeed is erg flexibel, we kunnen op dagbasis aanpassingen aan de campagne maken. En de rapportagemogelijkheden zijn rechttoe rechtaan."

Jeroen Dotinga, Senior Adviseur Werving
PostNL

Indeed levert een groot aantal sollicitanten

De meeste sollicitaties komen binnen via Indeed alhoewel PostNL ook gebruikmaakt van andere kanalen. “Wij gebruiken verschillende bronnen om nieuwe werknemers te werven en de kosten per sollicitant zijn ongeveer vergelijkbaar,” zei Jeroen, “maar via Indeed ontvangen wij ca. 15% van alle sollicitaties.” PostNL maakt gebruik van een ATS die Jeroen in staat stelt om resultaten nauwkeurig bij te houden en die prima aansluit bij het systeem van Indeed. “Het systeem van Indeed is erg flexibel, we kunnen op dagbasis aanpassingen aan de campagne maken.” zei Jeroen. “En de rapportagemogelijkheden zijn rechttoe rechtaan.”

Gerelateerde praktijkvoorbeelden

case study

Universiteit van Oxford

Vooraanstaande universiteit op het gebied van educatie, onderzoek en innovatie.

case study

Essent

Eén van de grootste energiebedrijven in Europa.

case study

Hitachi Data Systems

Opslag en virtualisatie- oplossingen voor data beheer en bescherming.