Nokia

"Met Indeed hebben we onze gemiddelde kosten per aanstelling drastisch kunnen verlagen."

Lisa Hart, Talent Acquisition Manager Nokia
Bekijk alle praktijkvoorbeelden

De wereldleider in mobiele communicatie sponsort vacatures op Indeed om kosten per sollicitant en kosten per aanstelling te verlagen.

Achtergrond

Nokia belooft haar klanten om ze op nieuwe en betere manieren te verbinden. Om dit voor elkaar te krijgen, neemt deze pionier op het gebied van mobiele apparatuur en technologie elk jaar honderden productieve individuen aan voor functies in de software ontwikkeling, diensten, media, verkoop en business development. Omdat er veel concurrentie is, heeft Nokia wervingsmethodes nodig waarmee zij niet alleen top talent kunnen vinden maar ook een sterke return on investment (ROI) kunnen behalen. “We kijken naar de methodes die we gebruiken om talent binnen te brengen, en we houden ook altijd de kosten in de gaten”, zegt Lisa Hart, Talent Acquisition Manager bij Nokia. “We analyseren voornamelijk de kosten per sollicitant en de kosten per aanstelling, en het is ons doel om die kosten zo laag mogelijk te krijgen.”

Aanpak

Met het sponsoren van vacatures op Indeed kan Nokia met alle vacatures tegelijk adverteren en tevens meer zichtbaarheid geven aan vacatures die moeilijk zijn in te vullen. Door het segmenteren van haar gesponsorde vacatures op Indeed, is Nokia in staat om bepaalde gebieden meer onder de aandacht van een gericht publiek te brengen en daar een groter deel van hun budget in te investeren. “Met Indeed kunnen wij al onze vacatures promoten”, aldus Hart. “Maar het stelt ons ook in staat om bepaalde gebieden zoals software en diensten onder de aandacht te brengen.”

Indeed is een zoekmachine voor vacatures en elke klik op een gesponsorde vacature van Nokia stuurt de werkzoekende rechtstreeks naar die functie in hun applicant tracking system (ATS), Taleo Enterprise Edition. Hierdoor kan Nokia duidelijk zien welke vakgebieden de meeste sollicitaties en aanstellingen ontvangen via Indeed. “Het is een geweldige manier om kandidaten rechtstreeks naar onze site te leiden”, aldus Hart. “Als je beperkte middelen hebt, is extra hulp om meer kandidaten aan te trekken erg welkom.”

"Indeed heeft voor Nokia resultaten geleverd tegen een lagere prijs dan andere bronnen."

Lisa Hart, Talent Acquisition Manager
Nokia

Resultaten

De pay per click personeelsadvertenties van Indeed levert Nokia resultaten tegen minder kosten dan andere bronnen, waardoor de kosten per sollicitant en per aanstelling is verlaagd. “Ik was eerst sceptisch over het pay per click-model”, aldus Hart. “Maar het is geweldig om te zien hoeveel succes we hebben.” In een periode van 10 maanden behaalde Nokia de volgende resultaten met Indeed:

  • Meer dan 35.000 gesponsorde klikken werden rechtstreeks doorgestuurd naar de vacatures in de ATS
  • Meer dan 4.200 sollicitaties waarvan 13 personen zijn aangenomen
  • Kosten per aanstelling was 74 procent lager dan het bedrijfsgemiddelde

“Het is een aanzienlijk aantal aanstellingen”, zegt Hart. “Indeed heeft ons absoluut geholpen om onze gemiddelde kosten per aanstelling te verlagen. Wanneer we kijken naar welke sites het beste werken, kunnen we stellen dat Indeed veel waarde toevoegt.”

Gerelateerde praktijkvoorbeelden

case study

Universiteit van Oxford

Vooraanstaande universiteit op het gebied van educatie, onderzoek en innovatie.

case study

Garcia Jeans

Een progressief denimmerk dat wereldwijd te vinden is in meer dan 2.500 winkels.

case study

Essent

Eén van de grootste energiebedrijven in Europa.