FashionUnited

"Het wereldwijde bereik van Indeed in meer dan 50 landen sluit goed aan bij de uitbreidingsplannen van FashionUnited."

David van Luijn, Marketing Manager FashionUnited
Bekijk alle praktijkvoorbeelden

Indeed helpt wereldwijd mode-forum met het vinden van kandidaten in nieuwe internationale markten

FashionUnited is een internationaal platform met o.a. het laatste nieuws, een evenementenkalender, vakinformatie en een vacaturebank voor de modebranche. Het bedrijf streeft ernaar om de mode-industrie samen te brengen en professionals te helpen om efficiënter te werken door wereldwijd inzichten, relaties en kennis te delen. FashionUnited is gestart in Nederland en is nu beschikbaar in 15 landen met plannen voor verdere internationale uitbreiding. Het bedrijf sponsort momenteel vacatures op Indeed in vijf landen en is van plan om ook daar binnenkort meer landen aan toe te voegen. “Het wereldwijde bereik van Indeed in meer dan 50 landen sluit goed aan bij de uitbreidingsplannen van FashionUnited”, zei David van Luijn, marketing manager voor FashionUnited.

De juiste doelgroep bereiken

Volgens FashionUnited maken 70 van de 100 grootste modebedrijven ter wereld gebruik van haar website om vacatures te plaatsen. Omdat de site zo niche is en dus vooral mensen aantrekt met een interesse in mode, is het moeilijk voor FashionUnited om genoeg kandidaten te vinden voor algemene functies waarvoor een achtergrond in de mode niet is vereist, zoals winkelpersoneel en magazijnmedewerkers. “We realiseerden ons dat we al veel kandidaten via Indeed kregen, dus besloten we om met het sponsoren van vacatures te starten”, aldus David. “Dankzij Indeed kunnen wij een zeer breed publiek bereiken, maar ook segmenteren.”

"Er is eigenlijk niets dat vergelijkbaar is met Indeed als het gaat om kosten besparen, wereldwijd bereik en aantal kandidaten. Het systeem is bovendien eenduidig en gemakkelijk te gebruiken en het personeel is toegewijd aan het succes van onze campagnes."

David van Luijn, Marketing Manager
FashionUnited

Transparant, flexibel en kostenbesparend

David is zeer tevreden met de mogelijkheden die Indeed biedt, evenals de transparantie en de flexibiliteit van het pay-­for-­performance-systeem. “Wat mij altijd verrast is dat de cijfers die jullie rapporteren ook echt overeenkomen met onze eigen Google Analytics.” zei David “Dit zie je weinig bij andere partners.” Op diverse sociale media moet FashionUnited een CPC betalen dat gemiddeld 4 keer hoger ligt dan bij Indeed. Ook omdat de Client Support Specialists van Indeed de campagnes voortdurend in de gaten houden, bespaart FashionUnited veel tijd en geld in campagnemanagement, en vanwege de nauwe samenwerking worden aanpassingen snel en efficiënt uitgevoerd. “Ik wist eigenlijk niet heel goed wat ik moest verwachten van sponsoring op Indeed, maar de CTR lag gelijk een stuk hoger dan met andere tools die we gebruikten.” Volgens David is de CTR via Indeed 3%, wel 60 keer hoger dan wat zij van anderen gewend waren. “Er is eigenlijk niets dat vergelijkbaar is met Indeed als het gaat om kosten besparen, wereldwijd bereik en aantal kandidaten. Het systeem is bovendien eenduidig en gemakkelijk te gebruiken, en het personeel is toegewijd aan het succes van onze campagnes,” aldus David.

Gerelateerde praktijkvoorbeelden

PostNL

PostNL

De marktleider in Nederland op het gebied van post- en pakkettendistributie.

Universiteit van Oxford

Universiteit van Oxford

Vooraanstaande universiteit op het gebied van educatie, onderzoek en innovatie.

Essent

Essent

Eén van de grootste energiebedrijven in Europa.