Zuidwester
Gezellige collega's op de werkvloer. Kan er bij terecht als er wat is.
Goede werkgever die je de gelegenheid geeft om te ontwikkelen. Als je van zelf verantwoordelijkheid in je werk en eigen ontwikkeling houdt zit je daar op je plaatst.
Heb er met veel plezier 11 jaar gewerkt.
Typische dag op het werk begint met het lezen van de rapportages. vervolgens kijk je wat er in het agenda staat voor de dag. En aan de hand daarvan ga je te werk, daarnaast is het aan jou om bijv. taken af te handelen die nog af moeten, iets leuks doen met de cliënten of vooruit werken.

Vervelend is dat er geen looplijst is die up to date is en de cliënten mappen zijn ook niet altijd recent.

Zonder ervaring, nieuwsgierigheid en eigen initiatief zal het moeilijk zijn op locatie.

Leuke baan, 32 uur was voor mij best wel veel waardoor ik niet echt een balans kon houden tussen privé, werk en ook belangrijk tijd voor mij zelf.

Vervolgens begonnen aan een opleiding waardoor ik minder beschikbaar was en het voor locatie zowel mij zelf beter was er een einde aan te maken.

Vond het jammer voor de cliënten, collega's en mij zelf, want ik werd met open armen ontvangen en had leuke en gezellige collega's.
Pluspunten
Gezellige locatie, leuke collega's en goed betaald.
Minpunten
Weinig personeel, dus flexibiliteit en overuren kunnen vaak voorkomen
Zuidwester is een fijne werkgever.
Een informeel werkklimaat.

Voldoende doorgroeimogelijkheden.

Innovatief, op kantoor werk je met flexplekken.

Grote organisatie, waarin je veel kanten op kunt.

Werkzaam in verschillende regio's.

Zelforganiserende teams, veel vrijheid, groot vertrouwen.

Werkdruk ligt wel hoog.

Sfeer en gezelligheid is heel belangrijk.
Pluspunten
Warme organisatie, fijne collega's, doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Hoge werkdruk
Het werk bij de Zuidwester is flexibel en prettig.
Ik hou er van om mensen met een beperking zorg en aandacht te kunnen bieden.
Hier zitten cliénten van verschillende niveau,s en iedere dag ziet er weer anders uit.

Met z,n alle doen we er alles aan om het zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Natuurlijk is er weleens wrijving tussen de cliénten maar dat is altijd weer oplosbaar.

Dit bedrijf heeft een fijne werksfeer met lief en goed personeel die zich dagelijks inzet !
positief ingestelde collega's en leuke mensen om mee te werken. erg afwissellende baan
Bij een dagdienst begin ik 8:00 uur 's ochtends en eindig ik 15:00 uur 's middags.
Ik begin met het lezen van de rapportages.

Als ik dat heb gedaan ga ik naar boven om de cliënten wakker te maken en te douchen.

Als ze hebben gedoucht en zijn aangekleed gaan we naar beneden om te ontbijten. Tijdens het ontbijt wordt de nodige medicatie uitgedeeld.

Na het ontbijt drinken we met zijn allen een kopje koffie en dan doe ik hun haar en poets ik hun tanden.

Dan laat ik ze hun jas en schoenen aantrekken. (Als ze dat niet zelfstandig kunnen, help ik ze ermee)

Dan breng ik de cliënten naar de dagbesteding.

Eenmaal weer op de woning aangekomen gaan we kijken of er nog huishoudelijke klusjes op de lijst staan. (kamers schoonmaken, boodschappen doen, kleding kar legen etc.) en voer ik die uit.

Aan het einde van de dag wordt er gerapporteerd en om 15:00 is er een kleine overdracht en kan ik naar huis.

Avonddienst:

Je begint om 15:00 uur en zet de koffie alvast klaar voor de cliënten die terugkomen van de dagbesteding. Rond kwart voor vier komen ze terug en ga je met zijn allen koffie drinken. Daarna begin je met koken. Rond kwart over 5 eet je gezamenlijk en deel je de nodige medicatie uit. Na het eten ga je de cliënten weer douchen en aankleden. Dan zijn ze even vrij om spelletjes te doen en kan je ze daar zo nodig ook mee helpen. Om 8 uur drink je met zijn allen koffie en kijken de cliënten even televisie. Om half 9 krijgen de cliënten een sapje en een snoepje en breng je 2 cliënten naar bed nadat je hun tanden hebt gepoetst. Om half 10 breng je de andere twee cliënten naar
 - meer...
Pluspunten
Je hebt veel vrijheid
Minpunten
Soms zijn alle taken al gedaan en heb je op de woning niets meer te doen.
Typische avond bij zuidwester bestaat uit activiteiten doen met de bewoners. Hierbij leer ik hoe ik mensen moet begeleiden met een verstandelijke beperking. Het moeilijkste van de taak als vrijwilliger is het omgaan met negatief gedrag, teleurstelling en woede uitbarstingen. Het leuke van het vrijwilligerswerk is de lach bij de bewoners en dat zij vaak op mij zitten te wachten.
Pluspunten
Gezelligheid met bewoners
Minpunten
niet betaald
was daar vrijwilliger.
dat alles betrekkelijk is

dat de mensen meer kunnen dan je denkt.
Pluspunten
gezellig, de waardering
Minpunten
zijn er niet
Mensen met een meervoudige handicap vind ik prettig om te begeleiden,maar ook om voor te zorgen.
De uitdaging blijft omdat niemand hetzelfde is.

Iedere dag leer ik nog steeds,leren houd nooit op.

Ook door het begeleiden van nieuwe mensen in de zorg leer ik veel.

Binnen Zuidwester heb ik ook een sociale regelbaan gehad,dit beviel ook van beide kanten.

Ook ben ik binnen Zuidwester enkele malen ambulant geweest,dit is invalskracht in vaste dienst,ook dit was prettig.
Pluspunten
mijn werkgever zit lekker dichtbij.
Minpunten
minder geld in de zorg
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Zuidwester. Onze community staat klaar om te antwoorden.
Reviews over Zuidwester gesorteerd op locatie