YoungCapital Reviews

187 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 189 reviews
Geen uitbetaling
Teamleider (voormalige medewerker) –  Amsterdam Noord22 februari 2019
Wederom gedoe met deze club. Nu kreeg ik nog geld van december. Gewoon gewerkte dagen. Nu kreeg ik daarvoor 191. Terwijl dit bijna het dubbele moest zijn
De reden;

Het boekjaar is gesloten en daarom betaal ik meer belasting. Wat een onzin. Dit is pure diefstal van mijjn geld. Zo Zijn er nog enkele zaken waarin betalingen samengevoegd worden en ik ineens meer dan 33% belasting betaal wat de grootste onzin is.
Alleen je krijgt een uittelt die kant nog wal raakt en waar je helemaal niet uitkomt.

Direct schakelen met de afdeling is niet mogelijk ondanks veelvuldige verzoeken.

Het rare is dat van mijn ziekte inkomsten niks geboekt is bij ee belasting dienst of het uwv.
Dit hebben we namelijk uitgezocht.
Wij denken dat YC op deze manier de schade voor zichZelf probeerde te beperken.

Ik heb inmiddels een team van mensen die mijn ondersteunen in deze bewust gecreerde chaos van YC.

Ze krijgen deze week nog om alles naar behoren op te lossen. Daarna stappen we naar de rechter.

Mijn advies. Ga niet werken voor deze club zijn alleen maar uit op eigen gewin. Zijn er totaal niet voor jou op het moment dat je ziek bent. Kies voor jezelf! Zoek een andere recruiter.
Pluspunten
Minpunten
Allea
Slechte ervaring traineeship
Trainee (voormalige medewerker) –  Hoofddorp5 februari 2019
Pluspunten

Trainingen, maar die worden verzorgd door externe bedrijven.

Minpunten

Ze beloven baangarantie en communiceren dit ook overal, maar dit staat nergens in het contract vermeld. Je tekent een wurgcontract.

Trainees zitten maanden ‘op de bank’, omdat YC geen opdrachtgever voor ze kan vinden waardoor een deel
- stopt, zelf gaat solliciteren en de boete moet betalen om zichzelf uit te kopen.
- bij een opdrachtgever aan de slag gaat waarbij de functie totaal niet aansluit op het traineeship en het traineeship dus uiteindelijk afsluit zonder relevante werkervaring.
- in de val zit als hun loon wordt gestopt. Stoppen betekent boete betalen.

Verder verwachten ze dat je stad en land afreist om naar al hun afspraken te komen. Zo ook naar sollicitatiegesprekken. Je kan makkelijk 1,5/ 2 uur enkele reis onderweg zijn.

Slechte en onervaren management. Afspraken worden niet nagekomen. De medewerkers lijken allemaal heel betrokken, maar dit is schijn. Ze spelen met z’n alle onder een hoedje/ roddelcultuur. Ze hebben helemaal niet het beste voor met trainees.

Je krijgt weinig betaald, maar dat neem je voor lief omdat je het traineeship als een investering ziet. Echter, als je nergens aan de slag kan omdat YC geen opdrachtgever voor je kan vinden, heb je er niks aan.

Advies aan starters: Zelf investeren in trainingen/ cursussen en zelf solliciteren. Ver wegblijven van YC, want ze kapen talenten van de arbeidsmarkt.
7 februari 2019

Hoi!

Allereerst, bedankt voor het achterlaten van deze feedback. Wel vind ik het echt rot om te lezen dat het volgen van dit traineeship op deze manier gelopen is.

We doen altijd ons uiterste best om trainees te plaatsen en het is natuurlijk erg vervelend dat dit in jouw geval niet (op tijd) gelukt is. Ook proberen we een baan te vinden die binnen vijf kwartier van jouw thuisadres af ligt.

Wat betreft de medewerkers wil ik je graag op het hart drukken dat we toch echt betrokken zijn en we deze feedback heel erg waarderen.Je geeft aan dat afspraken niet na zijn gekomen. Daarom wil ik jouw verhaal ook graag bij de juiste persoon neerleggen, zou je jouw verhaal met ons willen delen via webcare@youngcapital.nl?

Alvast bedankt!

Burn out fabriek
Fulltime Recruiter (voormalige medewerker) –  Recruiter25 januari 2019
YC maakt een gigantische groei door.
Het is naar buiten toe een hele toffe organisatie. De collega's maken dat je de dag goed doorkomt.
Verder is het normaal dat je overwerkt en hier geen compensatie tegenover staat. Ook de salarissen zijn extreem laag in de huidige markt.

Jammer, er zit veel potentie in de organisatie maar raad mensen echt af hier te solliciteren.
Pluspunten
Lunch op kantoor, fijne kantine
Minpunten
werkdruk
28 januari 2019

Hoi! Thanks voor je feedback. We groeien inderdaad keihard en dat brengt mooie dingen, maar ook lastige dingen mee. We werken hard om ervoor te zorgen dat de werkdruk behapbaar blijft. Als onze collega's het lastig hebben, moedigen we ze ook vooral aan om erover te praten met elkaar of hun manager.

We zijn daarom, in het kader van die behapbare werkdruk, benieuwd naar je verdere verhaal. Mocht je dat nodig vinden, zouden we het waarderen als je meer kunt vertellen via webcare@youngcapital.nl. We horen graag van je.

Slecht geregeld
Teamleider (voormalige medewerker) –  's-Hertogenbosch17 januari 2019
Ik zou in december een maand gaan werken bij PostNL via young capital, ik zou opgeleid worden als teamleider.
De dag dat ik opgeleid zou worden wist er niemand bij PostNL dat ik zou komen en ook was er niemand van young capital aanwezig. Er was nog iemand anders die opgeleid zou worden als operator en daar was ook niks over bekend.
Ik ben die avond wel gewoon ingewerkt door de mensen van PostNL en ik heb na afloop een mail gestuurd naar young capital dat ik dit niet netjes vond en heb ook het aantal uren doorgegeven dat ik had gewerkt. Ik ben 3 dagen later terug gebeld maar het kwam mij toen niet zo goed uit omdat ik aan het auto rijden was dus de dame aan de telefoon zou mij zo terug bellen.
Ik ben nooit terug gebeld en heb ook nooit geld gezien van die avond dat ik heb gewerkt!
Pluspunten
Minpunten
Slechte organisatie
21 januari 2019

Hey! Thanks voor je bericht. Ik kan goed begrijpen dat je hier ontevreden over bent. Heel vreemd dat er op dat moment niks over bekend was over het opleiden van jouw als teamleider. Ik wil dit graag voor je uitzoeken om te kijken waar het fout is gegaan. Zou je een mail willen sturen naar webcare@youngcapital.nl met jouw contactgegevens? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.

Niet teruggebeld
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Apeldoorn14 december 2018
Mij werd gevraagd om iets uit te zoeken en dan de volgende dag terug te bellen. Zo gezegd zo gedaan desbetreffende persoon was in bespreking en men vertelde mij dat ik teruggebeld zou worden. Je begrijpt ik moet vanaf oktober nog steeds teruggebeld worden. Erg jammer. Misschien wel een hele mooie baan misgelopen.
17 december 2018

Hey! Bedankt voor je review. Ik begrijp dat je hier niet tevreden over bent, zou je ons misschien iets meer kunnen vertellen via de mail? Ons e-mailadres is webcare@youngcapital.nl. Dan gaan we kijken wat er precies aan de hand is en of we nog iets voor je kunnen betekenen. Thanks! :-)

Freelancer (voormalige medewerker) –  Geen5 december 2018
Ik registreerde mij bij young capital omdat ik graag snel aan het werk kom gaan. Ik zag een ad van iets dat 'young one's' heette, het sprak mij wel aan. Maar toen ik een telefonisch sollicitatiegesprek had kwam de waarheid naar boven...

Je wordt een soort zzp'er. Je moet alles zelf regelen en hun nemen een deel van je inkomen zonder de verantwoordelijkheden die je normaal wel zou hebben als werkgever, lekker makkelijk voor ze! Het is een genaaide move om jongeren in de val te lokken met dit soort praktijken! Ga ik dus mooi niet in mee.

Ziet er mooi uit aan de oppervlakte, maar schijn bedriegt weer eens!
Pluspunten
Minpunten
Te veel om op te noemen.
17 december 2018

Hoi!

Dank voor je review. Begrijpelijk dat je verrast was. Het werken via YoungOnes is inderdaad iets anders dan het werken via YoungCapital. We hopen dat we dit zo goed mogelijk duidelijk te maken door in de tekst duidelijk te vermelden dat het om freelance-werk gaat. Vervolgens word je doorgeleid naar een geheel nieuwe website, van YoungOnes, en ook daar hopen we heel duidelijk aan te geven wat je kunt doen via het platform YoungOnes. Na je aanmelding krijg je een mail met opnieuw informatie en kun je het welkomstgesprek inplannen. Dat gesprek is er juist om bij mensen te checken waar ze aan beginnen. En dan moet er nog meer gebeuren om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Kortom, heel veel informatie, we lokken je niet zomaar in de val! :) Los daarvan nemen we niet het deel van jouw inkomen. Als freelancer kun je zelf kiezen welke opdrachten je aanneemt. Per opdracht staat weergeven welk uurtarief je zult gaan verdienen. Dit gaat rechtstreeks naar jou, wij nemen hier niets van. Alleen de opdrachtgevers van het platform betalen ons € 3,50 per uur aan gebruikerskosten. That's it! Ik merk dat je dit niet ziet zitten. Helemaal prima natuurlijk, je kunt dan voor mooie banen terecht bij YoungCapital. Heel veel succes!

Fijne afwisseling qua baantjes
Uitzendkracht (huidige medewerker) –  Groningen24 november 2018
Er is veel aanbod en genoeg uren om te werken. Alleen is het lastig dat je gaan vast loon hebt.
26 november 2018

Hey!
Bedankt voor deze review. Top dat je er de tijd voor hebt genomen.
Goed om te horen dat je tevreden bent. :-)

Een fijne stageplek!
Stagiaire Recruiter (voormalige medewerker) –  Den Bosch22 november 2018
Een fijne stageplek waar ik veel heb geleerd en een leuke tijd heb gehad.
23 november 2018

Hey! Wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt gehad. Thanks voor je review!

leuke bedrijf
Verbouwing medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam21 november 2018
leuk om hier te hebben mogen werken. het was ontzettend leerbaar moment
22 november 2018

Hey! Heel erg bedankt voor je review, goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad. :-)

Incompetente en asociale recruiters
nvt (voormalige medewerker) –  Rotterdam21 november 2018
Zeer onprofessionele werkwijze, recruiters stellen constant dezelfde vragen en komen erg asociaal over.
Constant herrie op de achtergrond.

Ga niet werken bij dit bedrijf, ze roven een deel van je geld.

1 ster is nog te min.

Tip: kijk bij andere uitzendbureau's.
Pluspunten
Minpunten
asociale recruiters
22 november 2018

Hey! Bedankt voor je review, jammer om te horen dat je niet tevreden bent met ons. Mocht je het fijn vinden, dan kun je jouw verhaal mailen naar webcare@youngcapital.nl. Op die manier kunnen we jouw feedback bij de juiste persoon neerleggen en gaan we kijken of we nog iets voor je kunnen betekenen. :-)

Na 7,5 jaar nog steeds fluitend naar werk!
Projectmanager (huidige medewerker) –  Hoofddorp10 oktober 2018
Inmiddels ben ik al 7,5 jaar werkzaam voor dit geweldige bedrijf! Er wordt in je geïnvesteerd en je krijgt de mogelijkheid alles uit jezelf te halen en te doen wat je leuk vindt en waar je kwaliteiten liggen.

Hierdoor heb ik al zoveel verschillende werkzaamheden mogen doen en bouw je iedere dag een beetje aan jezelf én aan de organisatie. Geweldig om hiervan deel uit te mogen maken.

Nog iedere dag ga ik fluitend naar mijn werk! Wat mij betreft, plak ik er nog heel wat jaartjes aan!
Pluspunten
sfeer, iedereen is gemotiveerd en enthousiast, doorgroeimogelijkheden en ga zo maar door
Minpunten
Financiële waardering kan iets beter
11 oktober 2018

Bedankt voor deze heerlijke review. Erg prettig om te zien dat we een tevreden collega hebben! Ook erg bedankt voor je feedback. Hopen dat je nog vele jaren met plezier bij ons werkt.

Zoek liever een ander uitzendbureau
uitzendkracht (huidige medewerker) –  master of the univers6 oktober 2018
ik werk nu 9 weken voor young capital. ze wijzigen nu al afspraken waardoor ik nog maar de helft van de uren krijg. Het antwoord op je vraag krijg je altijd morgen. wat een stel onprofessionele kleuters werken daar zeg. geen idee waar ze mee bezig zijn en niemand kan een knoop doorhakken. salaris ook nog slecht. ik snap niet dat dit bedrijf nog bestaat met al die net volwassen tienertjes die geen idee hebben hoe het bedrijfsleven werkt.
Pluspunten
Minpunten
alles
10 oktober 2018

Hoi! Bedankt voor je review. Vervelend dat het op deze manier gegaan is, begrijpelijk dat je hier niet blij mee bent! Zou je jouw verhaal misschien willen mailen naar webcare@youngcapital.nl? Dan gaan we het in ieder geval bij de juiste persoon neerleggen en kijken of we nog iets voor je kunnen doen. Thanks!

Vanalles (voormalige medewerker) –  Eindhoven4 oktober 2018
De eerste keer dat ik op de locatie van young capital in Eindhoven binnenkwam had ik het idee dat ik in een dystopische toekomst terecht was gekomen, waar een mega grote groep van tussen de 15 en 19 jarigen 'sexy' cyborgs, met een gelimiteerd aantal gezichtsexpressies en reacties op menselijk gedrag, hun dagelijkse missie, het domineren van de arbeidsmarkt, aan het voltooien was.

Net als bij de tandarts, werd ik na een tijdje opgeroepen en mocht ik mee in een van hun speciale kamers. Aangeschoven aan een grote pingpong tafel, tussen vier zwarte muren (met een klein rood accent) penetreerde het licht van het niet te ontbreken televisie scherm onze ogen en zorgde voor lichte sensaties in mijn voorhoofd. We werden in vlugge vorm verteld wat we moesten doen door een een van de jonge cyborgs met tien centimeter hoger afwijkende getekende wenkbrauwen...

Ligt het aan mij? Ik ben pas op reis geweest en heb het idee dat er veel veranderd is hier?
10 oktober 2018

Ha,

Dat is een eh...interessante review. Een dystopische toekomst - een prachtige verwoording voor iets wat eigenlijk niet zo mooi is. Jammer dat je zo over onze recruiters denkt. We zijn wel benieuwd naar je echte kritiekpunten, zonder verdere poespas met sciencefiction-achtige referenties. Hoewel vermakelijk, gaat het wel een beetje ten koste van je kritische punten. En die zijn juist het belangrijkst voor ons. Zou je daarom een mailtje willen sturen naar webcare@youngcapital.nl met wat je echt dwars zit? Daar leren wij weer van. Dank alvast!

Zeer onprofessionele organisatie
Kandidaad (voormalige medewerker) –  Breda24 september 2018
Een hele slechte organisatie die moeite heeft afspraken na te komen. Ze zijn zeer knprofessioneel en dit gebrek aan ervaring valt te merken bij haar werknemers. Een kleine case (en deze gebeurt herhaaldelijk). Je wordt gebeld, voor een functie, vervolgens melden ze terug te bellen en dat gebeurt nooit. Je belt zelf, je krijgt excuses van de persoon in kwestie met de bevestiging morgen terug gebeld te worden. Vervolgens bel je zelf een paar dagen later maar weer, waarna je hoort oja sorry, ehm vacature...

Dit hele voorval doet zich zon 3 keer voor in een maand tijd.

Bespottelijk bedrijf waarin medewerkers nog te incapabel zijn afspraken te agenderen.
Pluspunten
Minpunten
Slechte medewerkers
25 september 2018

Hoi! Bedankt voor je review. Vervelend om te horen dat je een mindere ervaring hebt gehad. Zou je je verhaal kunnen mailen naar webcare@youngcapital.nl, dan gaan we kijken wat we voor je kunnen doen. Alvast bedankt!

Slecht!
Zorghulp (voormalige medewerker) –  Bergen op Zoom12 september 2018
Reageren niet op mailtjes!
Komen afspraken niet na!
Dan bel ik voor de 3e x om informatie, omdat ik al ruim 2,5 week geen loon ontvang. Zeggen ze actie te ondernemen. Vervolgens hoor je niks meer van ze. Dan bel ik week later weer, zou ik doorverbonden worden of gaan ze m'n profiel erbij halen, en ineens niemand meer aan de lijn.
Vervolgens ontvang ik een SMS dat er voicemail is ingesproken. Hoor ik dood leuk hoe ze mijn voicemail belachelijk ant maken zijn met z'n 2e.
Wat enorm onprofessioneel en respectloos! Hier score je geen punten mee als bedrijf. Ik ga zeker niet nog een keer via young capital werken.
Pluspunten
Snel aan het werk
Minpunten
Veel.
13 september 2018

Hoi! Bedankt voor je review. Wat vervelend om te horen dat het op deze manier is gelopen en dat er zo niet netjes is gereageerd. We begrijpen dat dit nogal frustrerend is en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Zou je misschien een mailtje willen sturen naar webcare@youngcapital.nl? Dan kunnen we dit bij de juiste persoon neerleggen en kijken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Thanks! :-)

Amateuristisch afgehandeld
Klantenservice (voormalige medewerker) –  Utrecht6 september 2018
Voor een sollicitatie via YoungCapital zijn er aantal minpunten ontdekt.
- De interviewers begonnen hun eigen privé verhalen te vertellen als begingesprek. Volgens zou ik dat dus ook (moeten) doen. Leuk en aardig, maar ongepast en ongebruikelijk.
- Er waren 2 interviewers, eentje keek aantal keren gewoon even naar buiten wanneer ik aan het woord ben. Onprofessioneel en tikkeltje respectloos.
- Er werd overtuigend beweerd door een interviewer dat ik mijn identiteit bewijs moest meenemen (stond op mijn email). Ik wist zeker dat het niet zo was en had thuis mijn mailbox nagelopen. Hierop teruggemaild, geen reactie (of excuses) gekregen.
- Ik heb aangegeven welke tijdstip of dagen ik telefonisch bereikbaar ben via email. En ja hoor ik werd juist gebeld op tijdstippen wanneer ik onbereikbaar ben. Slordig en laks.
- Beoordelingsonderzoek direct na gesprek is vreemd. Geen tijd om te laten inzinken. Het zou beter zijn een weekje later via email.

In vergelijking met andere uitzend- of detacheringsbureau voelt YoungCapital aan alsof er stagiaires aan het werk zijn.
7 september 2018

Hoi! Bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven. Vervelend om te horen dat je een negatieve ervaring hebt gehad. Kunnen we je daarin misschien helpen? Als je een mailtje stuurt naar webcare@youngcapital.nl, gaan we kijken wat we voor je kunnen betekenen!

Ga niet werken via YoungCapital
Medewerker (voormalige medewerker) –  Apeldoorn3 september 2018
Ik heb hier een week geleden een review geschreven over hoe slecht de communicatie is bij YC en nog wat anderen problemen. Ook heb ik tussentijd een gesprek gehad met mijn baas, ik heb hem gemeld dat ik ontslag neem als YC zo door blijft handelen. Uit angst dat hij mij kwijt zou raken is hij naar YC toegestapt om te vragen wat er aan de hand is.
YC heeft meteen nieuw personeel gezocht om mij te vervangen en heeft geen enkele moeite getoond om bij mij te vragen hoe het allemaal zat. Ook de vestigingsmanager doet alsof dit de normaalste zaak van de wereld is, en dat je zelfs zonder officieel ontslag gewoon opzij gegooid word.
Ik ben nu 2 dagen aan het bellen en mailen geweest en je krijgt simpelweg terug ''Je hoeft niet meer te komen, je wou ontslag indienen dus hebben bij vervanging geregeld''

Het maakt YC helemaal niks uit, en ze nemen ook gewoon geen moeite om je vragen te beantwoorden of uberhaupt contact te zoeken.

Ik zou ongetwijfeld hierover WEL een mailtje krijgen, want ojee als je ze op hun fouten wijst.
Pluspunten
Kon snel aan het werk
Minpunten
Communicatie + Te jong personeel
6 september 2018

Hey, bedankt voor je review! Ik vind het heel vervelend om te horen dat het op deze manier is gelopen. Zou je misschien een mailtje willen sturen naar webcare@youngcapital.nl? We gaan kijken of we nog iets voor je kunnen betekenen en zorgen ervoor dat jouw feedback bij de juiste persoon terecht komt. Thanks!

Nooit meer via youngcapital
Customer Service (voormalige medewerker) –  Amsterdam23 augustus 2018
Communicatie is slecht. Je wordt verkeerd geïnformeerd en afspraken worden niet nagekomen. Er is veel misgegaan en ze geven het gevoel voor jou nog 1000 anderen. Ik zal zelf niet snel meer werken via deze organisatie en raad mensen zeer af via hen te werken.
24 augustus 2018

Hey, bedankt dat je de tijd hebt genomen een review te schrijven. Balen om te horen dat het je niet is bevallen om via ons te werken. We horen graag het hele verhaal en staan voor je klaar om het op te lossen. Mocht je het er met ons over willen hebben, dan kun je mailen naar webcare@youngcapital.nl. Thanks!

Slechte ervaring traineeship
Trainee (voormalige medewerker) –  Hoofddorp22 augustus 2018
Traineeship gedaan via YC. Lange tijd zitten wachten op een opdracht (>5 maanden). Uiteindelijk zelf een baan elders gevonden. Helaas moet je dan een enorme 'boete' betalen om jezelf uit te kopen.
Daarnaast is de communicatie in dit bedrijf erg slecht. Ik had het idee dat ik werkte voor een studentenvereniging en dat er weinig mensen in de bedrijf hun taak serieus nemen. Hun motto is; "candidate first" dit heb ik nooit zo ervaren.
Pluspunten
Trainingen
Minpunten
Slechte communicatie, laag salaris, boetes
23 augustus 2018

Hey! Bedankt voor je review. Wat vervelend dat je dit op deze manier hebt ervaren, dit is zeker niet de bedoeling. Ik kan heel goed begrijpen dat je uiteindelijk zelf op zoek bent gegaan. Zou je jouw verhaal misschien naar ons willen mailen? Dat kan naar webcare@youngcapital.nl. Dan kunnen wij in ieder geval ervoor zorgen dat jouw feedback bij de juiste persoon terecht komt. Thanks!

Uitstekende begeleiding tijdens sollicitaties
In dienst getreden bij bedrijf via YoungCapital (huidige medewerker) –  Groningen (provincie)14 augustus 2018
Via YoungCapital bij een ander bedrijf uiteindelijk een baan bemachtigt, dus over de sfeer om bij YoungCapital te werken kan ik niks mededelen. Wel dat ik uitstekend begeleid werd tijdens mijn sollicitatierondes bij het bedrijf, veel terugkoppeling en interesse vanuit YoungCapital. De prettige begeleiding heeft mij een erg goede indruk achter gelaten hoe YoungCapital met hun werknemers/klanten omgaat.
17 augustus 2018

Hi! Thanks voor je goede review. Het belangrijkste is natuurlijk dat je via ons een mooie job hebt gevonden. Mooi om te horen dat de begeleiding daarbij ook goed is bevallen :)
Thanks!

Stel een vraag over solliciteren of werken bij YoungCapital. Onze community staat klaar om te antwoorden.