Bij YER krijg je het gevoel dat je er altijd bijhoort , er staat altijd iemand voor je klaar ,mocht je deze nodig hebben.
Er worden genoeg mogelijkheden aangeboden om je kennis en jezelf te verbeteren.

Je wordt gewaardeerd voor je inzet , hier bij YER ben je een collega.
Pluspunten
gezellige lunches, nuttige masterclasses, krijgen van leuke attenties bij een jubileum
Minpunten
nvt
Ik heb een fantastische tijd doorgemaakt bij YER. Tijdens mijn periode heb een flinke ontwikkeling doorgemaakt binnen mijn werkveld. De aandacht vanuit het management is goed betrokken. Er wordt goed met je besproken hoe en waar je jezelf kan ontwikkelen.
De communicatie is duidelijk en eerlijk. Er wordt goed aan de afspraken gehouden en het team is vertrouwelijk in het contact.

Na een positieve periode heb ik de overstap gemaakt naar een vaste baan bij de gemeente. Dankzij YER heb ik mij ontwikkeld als persoon binnen en buiten het werkveld.
Pluspunten
Persoonlijke aandacht
Ik heb via YER een leuke communicatiefunctie aangeboden gekregen bij Zomercampus010. Het was een intensief project waarbij ik veel ervaring op heb gedaan over projectmatig werken.
Pluspunten
Mooie en leerzame ervaring
Minpunten
Weinig structuur
Momenteel werkzaam bij Yer. Ben gedetacheerd bij een gemeente. De communicatie met Yer is altijd erg goed, je krijgt iedereen snel te pakken en er is veel kennis van zaken. Er zijn goede en veel contacten met opdrachtgevers, hiermee zit je snel weer op een nieuwe plek.
Via YER een hele toffe klus gekregen. Het ging allemaal erg snel en dat vond ik een fijn pluspunt!
Pluspunten
Snel geregeld
Minpunten
Ureninschatting klopte niet (was veel meer, maar dat was anderzijds ook weer fijn)
Sinds 2017 aan het werk bij YER nadat ik vier jaar als groepsbegeleider heb gewerkt. Nooit spijt gehad van de overstap. Begonnen als trainee WMO consulent en inmiddels werkzaam als medewerker in het expertiseteam beschermd wonen in de provincie Friesland. In verschillende functies en in verschillende provincies ervaren mogen opdoen de afgelopen jaren.
Wanneer je gemotiveerd bent om te blijven leren, nieuwe uitdagingen aan wilt gaan en een werkgever zoekt die met je meedenkt en je ondersteunt in je ontwikkeling als professional, kan ik YER als werkgever zeker aanraden.
Pluspunten
Uitdagend, afwisselend, open, flexibel
Yer is een dynamische, groeiende organisatie volop in ontwikkeling binnen het sociaal domein. De opdrachten bestaan vooral uit vacatures binnen de verschillende Nederlandse gemeenten en organisaties op het gebied van Jeugd, WMO en Participatie Wet.
Binnen de gemeenten werk je vraag- en cliëntgericht, waarbij je zowel situaties en gezinnen beoordeeld, begeleid en adviseert in wat er nodig is. Daar waar kan maak je een beschikking voor het inzetten van de benodigde zorg.

Het management binnen Yer is ondersteunend en betrokken en staat open voor gesprekken over persoonlijke ontwikkeling en groei.

Binnen de detachering heb je korte en langere opdrachten.

De uitdagingen van het werken binnen detachering zijn het snel kunnen schakelen als je op een nieuwe opdracht komt. Snel een plek in een organisatie en team kunnen verwerven en snel kunnen schakelen als je weer over gaat naar een andere organisatie of gemeente.

Dit maakt het werken ook zo ontzettend leuk! Je krijgt een brede kijk binnen het werken in het sociaal domein, doet veel ervaring op binnen het werken in verschillende gemeenten en leert in dit proces veel van je eigen vaardigheden en kunt je breed ontwikkelen.
Pluspunten
mogelijkheid om je breed te ontwikkelen binnen het sociale domein
Minpunten
rekeninghouden met reistijd.
Na een prettige kennismaking en een goed tweede gesprek kreeg ik direct een vast contract aangeboden. Dit vond ik veel vertrouwen uitstralen. Eenmaal in dienst bij Yer kon ik snel op gesprek bij verschillende opdrachtgevers. Ik ben nu bijna een half jaar op opdracht bij een mooie gemeente in de regio Utrecht en alles is nog naar tevredenheid. Het is fijn dat je vanuit Yer een vaste consultant (contactpersoon) hebt die je begeleidt bij allerhande zaken en eens in de zoveel tijd contact opneemt of alles nog goed verloopt.

Nog een kans is denk ik het netwerk van gedetacheerden. Via je consultant en LinkedIn kan je contact leggen met collega's en een paar keer per jaar organiseert Yer netwerkevents, maar wellicht kan dit nog beter worden gefaciliteerd.

Pluspunten
Vast contract, snel op opdracht
Minpunten
Netwerkmogelijkheden andere gedetacheerden
Ik wordt via YER gedetacheerd bij een gemeente. Het werken bij YER was voor mij de eerste keer dat ik via een detacheringsbureau ergens aan de slag ging en het bevalt mij erg goed. Met name bij de voorbereiding op sollicitaties wordt je goed bijgestaan en geholpen. Mijn consulenten bij YER zijn makkelijk te bereiken en bellen altijd op dezelfde dag nog terug. Vakanties kun je zelf afstemmen met het bedrijf waar je wordt gedetacheerd. Loon wordt maandelijks netjes altijd op de zelfde datum overgemaakt.
Ook de kleine persoonlijke dingen zoals een handgeschreven kaartje met de feestdagen of een kaartje met de koop van een nieuwe woning zijn leuke dingen.

het enige nadeel is dat je afhankelijk bent van de opdrachten die bij jouw in de omgeving beschikbaar zijn. Het kan dus zijn dat je een keer wat verder moet reizen.
Pluspunten
behulpzame consulenten
Het fijne van YER is dat je niet maandelijks word benaderd door hun recruiters.
Uiteindelijk ben ik toch een keer het gesprek aan gegaan.

Het gesprek was fijn en duidelijk. Geen mooi weer verhaal.

En de match was goed, met YER en ook met het bedrijf dat mij inhuurde na sollicitatiegesprek. De contactpersoon van Yer is altijd bereikbaar, stuurt af en toe een app of een leuk kaartje!

Het is een toegankelijk bedrijf met vriendelijke collega’s.

Ik denk dat ik zonder YER niet de huidige baan had gevonden.

Pluspunten
Prettige werkomgeving
Minpunten
Nog niet ontdekt.
Prettige samenwerking, zorgen voor een goed passende opdracht, beloning is marktconform, geven zelfstandigheid waar je dit vraagt, ondersteunen waar nodig. Kortom, een plezierige werkgever!
Pluspunten
goed bereikbaar, open in contact en denken in mogelijkheden.
Minpunten
Enkele wisselingen gehad van aanspreekpunt, hier had ik echter geen hinder van ondervonden.
Hallo iedereen, ik ben benaderd door Yer via linked in en heb daar nu een vaste aanstelling bij de gemeente aan overgehouden. Ik kan me nog goed herinneren dat ik destijds op sollicitatiegesprek ging en door omstandigheden te laat zou komen. De consulente van Yer heeft me toen gauw opgehaald en gezorgd dat ik op tijd kwam. Zoiets had ik nog niet meegemaakt.

Pluspunten
Servicegericht, initiatief nemend, lease auto, cursus aanbod, contact onderhouden, af en toe een lunch met jouw consulent, leuk en genereus kerstfeest!
Minpunten
Ik volg het traineeship Werk en Inkomen bij YER sinds maart 2020. Tot nu toe heb ik YER ervaren als een zeer professionele arbeidsbemiddelingsbureau die net als ik houdt van ontwikkeling. Tijdens het traineeship krijg ik niet alleen losse trainingen, maar is het een totaal pakket aan begeleiding en ondersteuning. Mijn consultant Christel van Erp belt regelmatig om te vragen hoe het met mij gaat en of ik het naar mijn zin heb bij de gemeente. Dit geeft mij een vertrouwd en betrokken gevoel.
Pluspunten
YER is betrokken bij mijn werk, mijn werkinhoud en hoe het persoonlijk met mij gaat. Dat waardeer ik. Vooral in de rare opstarttijd met corona is er heel goed meegedacht over hoe ik toch aan de slag kon. Was me niet gelukt zonder de betrokkenheid van YER! Nu ik op de werkplek mijn weg gevonden heb is het contact minder, maar ik heb geen moeite om mijn contacten te bellen als er iets mocht zijn.
Pluspunten
extraatjes om meer uit jezelf te halen (nu online programma)
Minpunten
ik kom niet toe aan cursus excel van het online programma
YER is een fijne werkgever met leuke mensen, goede arbeidsvoorwaarden en leuke opdrachten. De faciliteiten zoals opleidingen en portal zijn ook goed verzorgd. Ook zijn er soms (inhoudelijke) bijeenkomsten om binding met elkaar te houden.
Pluspunten
Leuke mensen, arbeidsvoorwaarden, opdrachten.
Minpunten
Aandachtspunt voor YER is om voldoende binding/contact te houden met de gedetacheerden.
Na via een vriend op Yer gewezen te zijn heb ik contact met de recruiters opgenomen. Het contact verliep goed en we zagen mogelijkheden
Na samen gekeken te hebben naar de mogelijkheden en wat hier voor nodig was afspraken omtrent een cursus gemaakt. Ik heb de cursus omgevingsrecht deels afgerond. Waarna ik al vrij snel een baan via yer aangeboden kreeg voor een admin functie bij een omgevingsdienst. Deze opstap was voor mij de juiste en ondertussen ben ik in dienst bij een omgevingsdienst als Vergunningverlener.
Pluspunten
gedegen advies en studie mogelijkheden
Je kunt bij YER heel helder je wensen communiceren en krijgt ook een eerlijk antwoord terug. Ambitie wordt gewaardeerd. Ik zou wensen dat er (meer) trainingen gegeven worden om beter te worden in je werkveld.
Pluspunten
Heldere communicatie
Minpunten
Weinig ervaring in het werkveld waar ik gedetacheerd ben
Er zullen een hoop detacheerders spreken over de voorbeeldige support die zij hun personeel geven, maar YER laat het vooral zien in daden.

Als gedetacheerde ben je vaak lange periodes op jezelf in een opdracht, waar het gevaar schuilt om minder gemotiveerd te raken of op andere punten minder optimaal te zijn. Ik vind dat YER zich met name in ondersteuning onderscheidt en er geen uurtjefactuurtje-cultuur heerst. Van servicedesk, technische support tot het account management zelf krijg ik steeds de juiste middelen en ondersteuning die zorgen dat ik optimaal kan presteren en groeien. Dit merk je ook terug in de beoordeling van YER door de klanten en opdrachtgevers. Vrijwel zonder uitzondering hoor ik terug dat YER staat voor kwalitatief hoogwaardig personeel met de juiste instelling. Dat laatste is essentieel om in een team goed te functioneren. Al vanaf het eerste contact merkte ik dat YER veel aandacht schenkt en waarde hecht aan de juiste mix van karakter en professionele eigenschappen. Daarnaast is YER een organisatie die vinger aan de pols houdt bij nieuwe ontwikkelingen, en daar snel op reageert. Geen trage en omslachtige vergadercultuur maar een moderne 2020-instelling waar ook buiten de geijkte paden gekeken en gehandeld kan worden. Dit is waarom ik voor YER heb gekozen, en daar nog steeds erg tevreden over ben.
Pluspunten
Menselijke, warme cultuur.
Minpunten
Android telefoons
Ik ben in 2016 gestart met een trainneeship, omdat ik (nog) geen ervaring had binnen de gemeente (klantmanager Werk & Inkomen) Ik had namelijk net mijn HBO studie afgerond. In de afgelopen jaren heb ik in verschillende keukens mogen kijken en een groot netwerk kunnen opbouwen.
YER is een fijne werkgever en er wordt altijd samen gekeken naar een leuke, nieuwe en uitdagende opdracht.
Pluspunten
Opbouwen van een groot netwerk, veel ervaring opdoen in korte tijd, doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Reisafstand
YER is een zeer betrokken en motiverende detacheerder. Ik werk nu ruim een half jaar voor YER. Er wordt regelmatig gekeken hoe het gaat en wat er beter kan. Ik voel me betrokken bij YER ook al ben ik gedetacheerd bij een derde partij. Ze denken mee met mijn toekomst doelen en stellen ook opleidingen ter beschikking om hier een duidelijker beeld van te krijgen.
Pluspunten
Betrokken werkgever, Mogelijkheden tot een Lease auto
Minpunten
Op dit moment geen min punten
Vanaf dag 1 dat ik contact had gehad met Yerl, bleven ze me helpen om een baan te vinden en ze hebben me bijna dagelijks op de hoogte gehouden van sollicitaties die bij passen.
Pluspunten
behandelen mij als een persoon en niet als een nummer