Yacht Reviews

27 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 33 reviews
Goede start van een mooie carrière!
Trainee (huidige medewerker) –  Diemen15 juni 2018
Het Yacht traineeship is een goede start van een mooie carrière. Persoonlijke ontwikkeling staat centraal en wordt gestimuleerd met een persoonlijke benadering. Je krijgt de kans om aan de slag te gaan bij de meest toonaangevende bedrijven van Nederland. Door voldoende coaching en opleidingsmogelijkheden, slaag je erin om je ambities waar te maken.
Pluspunten
Groot netwerk
Diverse opdrachten, sterk ontwikkelprogramma
Trainee (huidige medewerker) –  Diemen14 juni 2018
Voor wie niet weet welke baan, bedrijfscultuur of welk bedrijf bij zich past, is het traineeship een aanrader. Vanuit een visie over hoe de arbeidsmarkt er over vijf à tien jaar uitziet, stroom je binnen in een ontwikkeltraject om soft skills te bevorderen, zonder je daarbij meningen of ideeën op te dringen: jij bepaalt wat je eruit haalt. Er is een open sfeer en het management is toegankelijk. Daarnaast worden een projecten opgezet om het concept te verbeteren, waar trainees aan kunnen deelnemen. Wel is er weinig transparantie over marges aan de YACHT-kant en is de aansluiting van YACHT trainees bij het "grote" YACHT nog niet goed
Pluspunten
Het programma voor persoonlijke ontwikkeling, de ruimte om kritisch te zijn op mogelijke opdrachten
Minpunten
Weinig transparantie over marges aan de YACHT-kant, de aansluiting van YACHT trainees bij het "grote" YACHT kan beter
Dynamisch bedrijf met een groot netwerk en open bedrijfscultuur
Yacht trainee (huidige medewerker) –  Schiphol13 juni 2018
Dynamisch bedrijf met een groot netwerk dat waarde toevoegt voor mij als professional en wat deuren kan openen. Tevens veel collega's binnen diverse vakgebieden die het leuk vinden om met je te sparren en waar ik van kan leren. Voldoende mogelijkheden tot het volgen van cursussen en trainingen. Open bedrijfscultuur. Arbeidsvoorwaarden prima. Regelmatig gezellige borrels, bbq's, ski-trips en etentjes!
Zeer gemotiveerde en gezellige collega's
Trainee (huidige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost12 juni 2018
Bij Yacht werken mensen die erg gemotiveerd zijn. Een sfeer waar hard gewerkt wordt maar ook zeker altijd tijd is voor een geintje. Naast elkaar altijd uit te blijven dagen om het beter te doen op de werk vloer, wordt er hard gewerkt aan het opbouwen van onderlinge banden. Van een borrel op vrijdag avond, naar een avondje varen over de Amsterdamse grachten.

Het leuke van Yacht, of je nou intern of als interim aan de slag gaat, je komt in aanraking met veel verschillende bedrijven en culturen. Een perfecte mogelijkheid om een netwerk op te bouwen waar je de rest van je leven profijt van hebt.
Pluspunten
Onwijs goede sfeer
Jong en dynamisch bedrijf met veel kansen
Trainee (huidige medewerker) –  Amsterdam11 juni 2018
in 2017 gestart als Yacht trainee en ik heb het sindsdien ontzettend naar mijn zin. Yacht Trainees is een fantastisch concept die je de mogelijkheid geeft om bij de top bedrijven in Nederland te werken. Daarnaast biedt Yacht Trainees een opleidingsprogramma aan die mij helpt in de ontwikkeling als starter op de arbeidsmarkt. Naast deze investering ondersteund Yacht mij ook nog eens in het behalen van mijn deeltijd master waar ik momenteel aan werk.
Pluspunten
Netwerk van Yacht, begeleiding en opleidingen
mooi bedrijf met goede kansen
Migratie floor employee (voormalige medewerker) –  Den Helder13 april 2018
een bedrijf waar je als professional een mooie ervaring kunt verwachten en waar jouw kwaliteiten zeer gewaardeerd worden.
Pluspunten
flexibel, collega's die je waarderen
Minpunten
nog niet gevonden
Productieve werkomgeving
Senior Consultant HRM (voormalige medewerker) –  Amsterdam16 februari 2018
Productieve werkomgeving en optimale werkprocessen.
Afstuderen zonder sturing
Recruiter (voormalige medewerker) –  Maastricht24 januari 2018
Afstuderen in de oude vorm van de organisatie YACHT.
In een tijd waarin op alle lagen van de organisatie verandering gaande was in het bedrijf.
In die tijd moest ik werken in een zeer verouderd recruitment systeem.
Pluspunten
eerlijke compensatie
Yacht betaalt zeer slecht en leeft als "Pinokkio in Frankrijk"
ANONIEM (voormalige medewerker) –  ANONIEM5 december 2017
Yacht presenteert zich als sterke daadkrachtige werkgever op de markt, maar helaas is dit in de praktijk anders...eigenlijk zou Yacht eens met de "billen bloot moeten" wat transparantie betreft.

Wat salariëring betreft is het ook maar de vraag of Yacht transparant is, als je namelijk een vast detacheringscontract hebt bij Yacht, krijgt de ene helft wel een bonus en de andere helft niet, heeft te maken onder welke contract je valt van Yacht...pfff....het is niet te geloven maar al jaren werkzaam bij Yacht geweest met uitstekende referenties van opdrachtgevers, maar nog nooit een salarisverhoging ontvangen. Yacht verstopt zich achter uitspraken van "je zit in je eindschaal en dan moet je een andere functie kiezen waar de schalen hoger liggen." BLA, BLA,BLA....
Deze uitspraak hoor ik en velen met mij, inmiddels al jaren! Waarom ik geen andere functie kies met hogere salarisschalen? Dat komt omdat ik mijn job te leuk vindt en doe wat ik doe en waar ik goed in ben. Inmiddels als senior professional voel je je absoluut niet "gehoord en erkend" door het poppenkast effect welke Yacht al jaren uitstraalt, die om de zoveel jaar fuseren en dan weer een nieuw poppenkast spel opzetten.

Dus lieve aankomende trainees of ervaren professionals, één advies: KIES NOOIT VOOR YACHT!!!!!!! JE BLIJFT HANGEN IN EEN WAARDELOZE bodemput ORGANISATIE DIE BAKKEN MET GELD VERDIENEN AAN JOU EN ZELF WORD JE ER NIET BETER VAN! DUS U BENT GEWAARSCHUWD!
Pluspunten
GEEN
Minpunten
TEVEEL OM OP TE NOEMEN, YACHT MOET ZICH SCHAMEN
Waardeloos traineeship
Trainee (huidige medewerker) –  Diemen28 november 2017
Valse beloften en werk onder je niveau, een werkgever die je klein houdt en waarbij je echt goed merkt dat het op de eerste plaats alleen om geld verdienen gaat.

Van alle trainees die met mij gestart zijn is het meerendeel al gestopt. Dit proberen ze nu te voorkomen door een boete in te bouwen als je voortijdig stopt omdat ze qua training in je 'investeren' maar ook deze trainingen zijn minimaal in hoeveelheid en kwaliteit.

Als je graag extra trainingen wilt volgen dan zul je daar veelvuldig om moeten vragen en zelfs dan is het maar de vraag of iemand niet doet alsof ze het vergeten zijn
Pluspunten
grote naam op je cv
Minpunten
geen uitdaging en veel valse beloften
Waardeloze organisatie
Engineer (voormalige medewerker) –  Maastricht Aachen Airport23 november 2017
Het draait hier alleen maar om geld binnen te krijgen. Arbeidsvoorwaarden worden aan hun laars gelapt en als je daar wat van zegt gaan ze moeilijk doen. Ben blij dat ik er weg ben.
Pluspunten
Ehhh..
Minpunten
Veel.
Schijnvertoning
Trainee (voormalige medewerker) –  Utrecht (provincie)17 november 2017
Na bijna twee jaar het Yacht traineeship te hebben gevolgd heb ik gelukkig een nieuwe baan gevonden en het is een enorme verademing om eindelijk van Yacht verlost te zijn.

Yacht weet zich naar buiten toe goed te presenteren, maar vrijwel iedereen weet dat dit slechts een schijnvertoning is. Er wordt je niks gegund tenzij dit direct in het belang van Yacht is en ook al heb je recht op iets, dan zul je hen daadwerkelijk moeten aanklagen om hier aanspraak op te maken (bijvoorbeeld bij arbeidsvoorwaarden). Open en eerlijk zijn is funest voor je verdere carrière. Dit blijkt mede uit enquêtes die niet anoniem ingevuld kunnen worden.

Van mede trainees heb ik begrepen dat van de eerste 50 trainees minder dan 10 zijn overgebleven na twee jaar (met nog een derde jaar te gaan). De rest is overgestapt naar andere bedrijven. Dit zal niet zijn geweest omdat er zij niet aan de verwachtingen voldoen.

Wanneer je bereid bent om mee te werken aan toneelstukjes en andere schijnheiligheid zou dit traineeship misschien iets jou kunnen zijn. Er zijn namelijk wel een aantal leuke opdrachten (wees echter zeer kritisch) binnen grote en ambitieuze bedrijven.
Pluspunten
Mooie opdrachten
Minpunten
Inhoud, arbeidsvoorwaarden, transparantie, eerlijkheid
Brede carriere mogelijkheden
UX-Designer (huidige medewerker) –  Eindhoven17 november 2017
Je wordt voorgesteld bij de grootste enterprise bedrijven die Nederland telt. Met het uitgebreide netwerk van Yacht zijn er talloze mogelijkheden om jezelf als professional te ontwikkelen.
Leuke werkgever met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
Interim Supply Chain Professional (huidige medewerker) –  Diemen11 augustus 2017
Bij Yacht staat (persoonlijke) ontwikkeling centraal en je netwerk centraal. Het vinden van opdrachten gebeurd in overleg en er wordt goed gekeken of de opdrachten binnen je expertise vallen en hoe dit aansluit op je persoonlijke ontwikkeling.
Pluspunten
Leuke collega's en gebruik maken van je netwerk
Minpunten
n.v.t.
positieve en gezellige werkomgeving
Accountmanager Brancheteam Industrie (voormalige medewerker) –  Eindhoven22 juni 2017
Prima werkgever, is onderdeel van Randstad die om de 5 jaar reorganisaties begeleid
Pluspunten
goed sfeer
Minpunten
reorganisaties
Slecht georganiseerd en weinig betrokken
ZZP-er (voormalige medewerker) –  Breda5 november 2016
Als tp voor zzpers doen ze bijna niks, behalve als je er zelf achteraan zit. Alles dat fout gaat in hun administratief proces, wordt afgedaan met "tsja we zijn nou eenmaal een groot bedrijf, daar heb ik geen invloed op".
Rekenen is ook moeilijk voor ze dus controler je facturen goed!
goedkope zuinigheid, kil en koud, 0% leiderschap
Interim Professional (voormalige medewerker) –  Eindhoven4 november 2016
Privé-Werk Balans: ik ben regelmatig gevraagd om over te werken zonder betaald te krijgen, als je dat niet deed kwam het op je beoordeling terug. Er werd zelfs vaak geen eens een maaltijd aangeboden.

Vergoeding/Arbeidsvoorwaarden: Vergeleken het werk dat ik deed mer dat van de vaste medewerkers bij de bedrijven waar ik door ingehuurd werd ik zeer slecht betaald.

Ontwikkelingsmogelijkheden: omdat je inhuurder bent heb je weinig mogelijkheden.

Leiderschap: Bij Yacht en Randstad is er 0% leiderschap. Ieder jaar een nieuwe manager en een nieuwe organisatie structuur. Ik snap niet dat er mensen zijn die aandelen Randstad willen hebben.

Werksfeer: een stemming als een communistische partij, iedereen doet de "grote leider" na, want als je hielen van de "grote leider" niet likt kom je in de problemen.
Pluspunten
Minpunten
heel veel
in twee jaar tijd twee keer iemand van yacht gezien
anoniem (voormalige medewerker) –  Rotterdam17 augustus 2016
Yacht denkt alleen aan zichzelf, zoveel mogelijk verdienen en er zo min mogelijk voor doen. Heel veel eisen stellen aan de zelfstandige maar nergens in meebewegen of meedenken. Terugkoppelingen als je reageert op eventuele nieuwe opdrachten zijn summier en hun bepalen al vantevoren dat de klant jouw toch niet kiest terwijl profiel en ervaring perfect aansluiten.
Pluspunten
Ze betalen snel
Minpunten
ongeinteresseerde organisatie met weinig empathie voor anderen
Prettige collega's die gaan voor samen delen
Scrum Master, functioneel beheer, PMO (huidige medewerker) –  Zwolle25 maart 2016
Yacht is een detacheerder waarbij de professionals elkaar versterken door kennis te delen. Het 'wij' gevoel is onder de interim professionals dan ook erg groot. Dit maakt het een prettige werkgever, waarbij het halen en brengen van kennis een van de speerpunten is.
Typische detacheerder met support voor de gedetacheerde professional
Procurement Officer ICT (huidige medewerker) –  Rotterdam Noord, ZH12 oktober 2014
Blij met de kans om interim functie te kunnen vervullen als procurement professional, jammer alleen dat je eerst ook nog moet aantonen dat je herplaatsbaar bent na je lopende klus, om daadwerkelijk als Yacht medewerker op de loonlijst te kunnen komen.
Pluspunten
Geregelde betaling van salaris
Minpunten
Support team part time beschikbaar

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Yacht. Onze community staat klaar om te antwoorden.