Yacht Reviews

21 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 27 reviews
mooi bedrijf met goede kansen
Migratie floor employee (voormalige medewerker) –  Den Helder13 april 2018
een bedrijf waar je als professional een mooie ervaring kunt verwachten en waar jouw kwaliteiten zeer gewaardeerd worden.
Pluspunten
flexibel, collega's die je waarderen
Minpunten
nog niet gevonden
Afstuderen zonder sturing
Recruiter (voormalige medewerker) –  Maastricht24 januari 2018
Afstuderen in de oude vorm van de organisatie YACHT.
In een tijd waarin op alle lagen van de organisatie verandering gaande was in het bedrijf.
In die tijd moest ik werken in een zeer verouderd recruitment systeem.
Pluspunten
eerlijke compensatie
Yacht betaalt zeer slecht en leeft als "Pinokkio in Frankrijk"
ANONIEM (voormalige medewerker) –  ANONIEM5 december 2017
Yacht presenteert zich als sterke daadkrachtige werkgever op de markt, maar helaas is dit in de praktijk anders...eigenlijk zou Yacht eens met de "billen bloot moeten" wat transparantie betreft.

Wat salariëring betreft is het ook maar de vraag of Yacht transparant is, als je namelijk een vast detacheringscontract hebt bij Yacht, krijgt de ene helft wel een bonus en de andere helft niet, heeft te maken onder welke contract je valt van Yacht...pfff....het is niet te geloven maar al jaren werkzaam bij Yacht geweest met uitstekende referenties van opdrachtgevers, maar nog nooit een salarisverhoging ontvangen. Yacht verstopt zich achter uitspraken van "je zit in je eindschaal en dan moet je een andere functie kiezen waar de schalen hoger liggen." BLA, BLA,BLA....
Deze uitspraak hoor ik en velen met mij, inmiddels al jaren! Waarom ik geen andere functie kies met hogere salarisschalen? Dat komt omdat ik mijn job te leuk vindt en doe wat ik doe en waar ik goed in ben. Inmiddels als senior professional voel je je absoluut niet "gehoord en erkend" door het poppenkast effect welke Yacht al jaren uitstraalt, die om de zoveel jaar fuseren en dan weer een nieuw poppenkast spel opzetten.

Dus lieve aankomende trainees of ervaren professionals, één advies: KIES NOOIT VOOR YACHT!!!!!!! JE BLIJFT HANGEN IN EEN WAARDELOZE bodemput ORGANISATIE DIE BAKKEN MET GELD VERDIENEN AAN JOU EN ZELF WORD JE ER NIET BETER VAN! DUS U BENT GEWAARSCHUWD!
Pluspunten
GEEN
Minpunten
TEVEEL OM OP TE NOEMEN, YACHT MOET ZICH SCHAMEN
Waardeloos traineeship
Trainee (huidige medewerker) –  Diemen28 november 2017
Valse beloften en werk onder je niveau, een werkgever die je klein houdt en waarbij je echt goed merkt dat het op de eerste plaats alleen om geld verdienen gaat.

Van alle trainees die met mij gestart zijn is het meerendeel al gestopt. Dit proberen ze nu te voorkomen door een boete in te bouwen als je voortijdig stopt omdat ze qua training in je 'investeren' maar ook deze trainingen zijn minimaal in hoeveelheid en kwaliteit.

Als je graag extra trainingen wilt volgen dan zul je daar veelvuldig om moeten vragen en zelfs dan is het maar de vraag of iemand niet doet alsof ze het vergeten zijn
Pluspunten
grote naam op je cv
Minpunten
geen uitdaging en veel valse beloften
Waardeloze organisatie
Engineer (voormalige medewerker) –  Maastricht Aachen Airport23 november 2017
Het draait hier alleen maar om geld binnen te krijgen. Arbeidsvoorwaarden worden aan hun laars gelapt en als je daar wat van zegt gaan ze moeilijk doen. Ben blij dat ik er weg ben.
Pluspunten
Ehhh..
Minpunten
Veel.
Schijnvertoning
Trainee (voormalige medewerker) –  Utrecht (provincie)17 november 2017
Na bijna twee jaar het Yacht traineeship te hebben gevolgd heb ik gelukkig een nieuwe baan gevonden en het is een enorme verademing om eindelijk van Yacht verlost te zijn.

Yacht weet zich naar buiten toe goed te presenteren, maar vrijwel iedereen weet dat dit slechts een schijnvertoning is. Er wordt je niks gegund tenzij dit direct in het belang van Yacht is en ook al heb je recht op iets, dan zul je hen daadwerkelijk moeten aanklagen om hier aanspraak op te maken (bijvoorbeeld bij arbeidsvoorwaarden). Open en eerlijk zijn is funest voor je verdere carrière. Dit blijkt mede uit enquêtes die niet anoniem ingevuld kunnen worden.

Van mede trainees heb ik begrepen dat van de eerste 50 trainees minder dan 10 zijn overgebleven na twee jaar (met nog een derde jaar te gaan). De rest is overgestapt naar andere bedrijven. Dit zal niet zijn geweest omdat er zij niet aan de verwachtingen voldoen.

Wanneer je bereid bent om mee te werken aan toneelstukjes en andere schijnheiligheid zou dit traineeship misschien iets jou kunnen zijn. Er zijn namelijk wel een aantal leuke opdrachten (wees echter zeer kritisch) binnen grote en ambitieuze bedrijven.
Pluspunten
Mooie opdrachten
Minpunten
Inhoud, arbeidsvoorwaarden, transparantie, eerlijkheid
Brede carriere mogelijkheden
UX-Designer (huidige medewerker) –  Eindhoven17 november 2017
Je wordt voorgesteld bij de grootste enterprise bedrijven die Nederland telt. Met het uitgebreide netwerk van Yacht zijn er talloze mogelijkheden om jezelf als professional te ontwikkelen.
Leuke werkgever met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
Interim Supply Chain Professional (huidige medewerker) –  Diemen11 augustus 2017
Bij Yacht staat (persoonlijke) ontwikkeling centraal en je netwerk centraal. Het vinden van opdrachten gebeurd in overleg en er wordt goed gekeken of de opdrachten binnen je expertise vallen en hoe dit aansluit op je persoonlijke ontwikkeling.
Pluspunten
Leuke collega's en gebruik maken van je netwerk
Minpunten
n.v.t.
positieve en gezellige werkomgeving
Accountmanager Brancheteam Industrie (voormalige medewerker) –  Eindhoven22 juni 2017
Prima werkgever, is onderdeel van Randstad die om de 5 jaar reorganisaties begeleid
Pluspunten
goed sfeer
Minpunten
reorganisaties
Slecht georganiseerd en weinig betrokken
ZZP-er (voormalige medewerker) –  Breda5 november 2016
Als tp voor zzpers doen ze bijna niks, behalve als je er zelf achteraan zit. Alles dat fout gaat in hun administratief proces, wordt afgedaan met "tsja we zijn nou eenmaal een groot bedrijf, daar heb ik geen invloed op".
Rekenen is ook moeilijk voor ze dus controler je facturen goed!
goedkope zuinigheid, kil en koud, 0% leiderschap
Interim Professional (voormalige medewerker) –  Eindhoven4 november 2016
Privé-Werk Balans: ik ben regelmatig gevraagd om over te werken zonder betaald te krijgen, als je dat niet deed kwam het op je beoordeling terug. Er werd zelfs vaak geen eens een maaltijd aangeboden.

Vergoeding/Arbeidsvoorwaarden: Vergeleken het werk dat ik deed mer dat van de vaste medewerkers bij de bedrijven waar ik door ingehuurd werd ik zeer slecht betaald.

Ontwikkelingsmogelijkheden: omdat je inhuurder bent heb je weinig mogelijkheden.

Leiderschap: Bij Yacht en Randstad is er 0% leiderschap. Ieder jaar een nieuwe manager en een nieuwe organisatie structuur. Ik snap niet dat er mensen zijn die aandelen Randstad willen hebben.

Werksfeer: een stemming als een communistische partij, iedereen doet de "grote leider" na, want als je hielen van de "grote leider" niet likt kom je in de problemen.
Pluspunten
Minpunten
heel veel
in twee jaar tijd twee keer iemand van yacht gezien
anoniem (voormalige medewerker) –  Rotterdam17 augustus 2016
Yacht denkt alleen aan zichzelf, zoveel mogelijk verdienen en er zo min mogelijk voor doen. Heel veel eisen stellen aan de zelfstandige maar nergens in meebewegen of meedenken. Terugkoppelingen als je reageert op eventuele nieuwe opdrachten zijn summier en hun bepalen al vantevoren dat de klant jouw toch niet kiest terwijl profiel en ervaring perfect aansluiten.
Pluspunten
Ze betalen snel
Minpunten
ongeinteresseerde organisatie met weinig empathie voor anderen
Prettige collega's die gaan voor samen delen
Scrum Master, functioneel beheer, PMO (huidige medewerker) –  Zwolle25 maart 2016
Yacht is een detacheerder waarbij de professionals elkaar versterken door kennis te delen. Het 'wij' gevoel is onder de interim professionals dan ook erg groot. Dit maakt het een prettige werkgever, waarbij het halen en brengen van kennis een van de speerpunten is.
Typische detacheerder met support voor de gedetacheerde professional
Procurement Officer ICT (huidige medewerker) –  Rotterdam Noord, ZH12 oktober 2014
Blij met de kans om interim functie te kunnen vervullen als procurement professional, jammer alleen dat je eerst ook nog moet aantonen dat je herplaatsbaar bent na je lopende klus, om daadwerkelijk als Yacht medewerker op de loonlijst te kunnen komen.
Pluspunten
Geregelde betaling van salaris
Minpunten
Support team part time beschikbaar
Professionele club met serieuze klanten en als businessmanager een omvangrijk takenpakket
Business Manager ICT Noord Oost Nederland (voormalige medewerker) –  Zwolle, OV17 juni 2014
Yacht is onderdeel van randstad. In de regio Noord Oost Nederland heeft Yacht kantoren in Zwolle, Hengelo en Arnhem. Het vak van detachering kent veel dynamiek. Geen dag hetzelfde. Als businessmanager is het wel een uitdaging om de diverse taken van sales, sourcing, matching en recruitment te combineren.
Koude organisatie met geen loyaliteit naar medewerkers
Interim Manager (voormalige medewerker) –  Rotterdam, ZH5 februari 2014
Vanaf 2008 heb ik Yacht ervaren als een ongeïnteresseerde werkgever, waar geen ontwikkelmogelijkheden zijn.
Pluspunten
Netwerk
Minpunten
Weinig betrokken bij eigen mensen
Yacht heeft mij mooie kansen geboden.
Marketing manager a.i Rabobank Nederland Bedrijven (huidige medewerker) –  Utrecht, UT6 januari 2014
Yacht heeft mij veel kansen geboden voor mijn persoonlijke ontwikkeling, met name door de uitdagende opdrachten die ik via hen heb kunnen uitvoeren.
Yacht
Interim professional ruimtelijke ontwikkeling (huidige medewerker) –  Zwolle6 september 2013
Via Yacht wordt ik gedetacheerd binnen het vakgebied Ruimtelijke Ordening bij diverse overheidsinstanties. De afgelopen zeven jaar heb ik daardoor binnen mogen kijken bij verschillende overheden. Hierdoor heb ik een goed zicht gekregen op de werkprocessen binnen en buiten mijn werkveld.

Binnen Yacht krijg ik de mogelijkheid om mij te ontplooien en kansen te pakken die mij verder helpen met mijn carriere, voor zover de markt dat toelaat.
Pluspunten
werkzaam voor diverse overheidsinstanties
Minpunten
weinig beweging in de markt op het gebied van detachering in de RO
Hechte groep mensen
Logistic Engineer (voormalige medewerker) –  Maastricht18 december 2012
Mijn Yacht periode kan ik omschrijven als een zeer fijne, maar helaas korte werkervaring. Echter waren de mensen erg hecht met elkaar verbonden.
Zakelijke flexibele werkomgeving
Interim professional Finance (huidige medewerker) –  Hengelo20 november 2012
De organisatie van Yacht probeert de belangen van de klant en interim professional op een lijn te krijgen. Het doel is om opdrachten vanuit de opdracht te benaderen en geschikte matches (voor verschillende vakgebieden) te vinden.
Pluspunten
verschillende opdrachten in functies en branches
Minpunten
niet regiogebonden

Zie meer reviews over Yacht

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Yacht. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Yacht gesorteerd op locatie