Woonzorg Flevoland

Woonzorg Flevoland Reviews

Goede bedrijf...een luister oor voor hun werkgevers. Zou nog daar willen werken als ik niet moest verhuizen!
Pluspunten
Gestructureerd
Minpunten
Fijn bedrijf om voor te werken. Leuke cliënten en leidinggevende zijn bereikbaar via de mail mochten er vragen zijn. Reageren spoedig en volledig.
Bij dit bedrijf voel je je vaak snel welkom, je verzorgt de zorgvrager (wat daar vaak wordt gerefereerd naar klant) naar behoeve en dat is je dag. Je privé/werk is totaal niet gescheiden, je bent uiteindelijk op het thuisfront al aan het lezen wat er reilt en zeilt bij WZF, door de strikte uren die pas beginnen als je bij de 1e zorgvrager bent (wat ik verbazingwekkend vond). Verder zijn er ook fijne, maar ook geen fijne collega's. Bijvoorbeeld als je oproeper bent er geen respect wordt getoont dat er iemand in familie ziek is en je daarbij wilt zijn om te helpen (terwijl WZF dan het ethische helemaal misloopt). Of iemand die door alle aparte regelingen van WZF niet op haar vaste uren een pauzetje mag houden om wat dingen te regelen (wat betreft nieuwgeboren kind). Al om al, WZF is een prima bedrijf die zorgt voor clienten, maar niet voor de zorggever.
Pluspunten
Welkom gevoel bij zorgvragers, open sfeer.
Minpunten
Werknemers worden minder begrepen, geen flexibiliteit, gaat alleen maar om productie.
Het wordt mooi vertaald. Eindverantwoordelijk zijn zorginhoudelijk. Maar bij Woonzorg Flevoland vergeten ze vooral dat de wijkverpleegkundige de regiehouder is ook als het gaat om het soort zorgfinanciering die de thuiswonende client krijgt. Toetreding van nieuwe cliënten verloopt niet via de wijkverpleegkundige maar via de klantadviseurs die min of meer voor de wijkverpleegkundige bepalen welke indicatie een client nodig heeft. Landelijk is ingestoken dat de wijkverpleegkundige de spil in de wijk is en indiceert. Woonzorg Flevoland heeft dit totaal niet begrepen en maakt dat de wijkverpleegkundige zich nauwelijks kan positioneren en heeft de functie van wijkverpleegkundige vooral een sterk intramuraal karakter. Ambieer je totale eindregie in je vak en positioneer je, je graag in de wijk dan loop je gauw vast. Het gaat dus echt om de inhoud van het wijkverpleegkundig vak waar ik kritisch in was. Directe collega's van de wijkteams zijn bijzonder bevlogen. Ik heb nog nooit zulke leuke collega's meegemaakt. Dat is wel een pluspunt.
Pluspunten
Fijn wijkteam
Minpunten
Geen eindregie functie wijkverpleegkundige
Leuke collega's, goede begeleiding. Ik werk er met plezier.
De wijkteams werken prima, gezellige sfeer. Echter als wijkverpleegkundige heb je enigszins weinig grip op eigen zelfsturing. Teveel lagen, onnodige projectmanagers die het nodige vinden en willen, wat maakt dat wijkverpleegkundigen hun vak minder zelfsturender kunnen doen, veel adminstratieve last. Ben je een kritische en zelfstandige hbo professional dan loop je gauw hierin vast.Verder weinig aandacht voor echte aanvullende opleiding, budget was vaak te krap.
Pluspunten
Gezellige sfeer in de wijkteams
Minpunten
Teveel lagen in management, weinig budget scholing
Je werkt bij mensen thuis in de huishouding waar je samen met de bewoners bepaalt wat er in huis gedaan moet worden en wanneer.
Dit doe je zelfstandig zonder hulp van collega's.

Als er problemen voor doen meld je dit aan je leidinggevende die samen met jouw voor een geschikte oplossing zoekt.
Pluspunten
zelfstandig werken en de vrijheid
Minpunten
geen contract verlengingen
Heb het hier altijd naar mijn zin gehad ook met de clienten zelf was het heel aangenaam werk.
ik heb hier een gezellige tijd gehad, met leuke collega's.
mijn tijd hier was voldoende om eens verder te gaan kijken en te laten zien dat ik gegroeid ben in mijn werkveld.
het is leuk om andere mensen te kunnen ondersteunen in de thuissituatie.
je ontvangt meestal grote waardering van de client.

bij moeilijke situatie"s die je tegenkomt ,is altijd gesprek en overleg mogelijk met leidinggevende,om samen tot oplossingen te komen.

goed te bereiken via mail heb ik als erg prettig ervaren.

je bouwt door de jaren heen een band op met client ,je bent een vertrouwenspersoon ,alleen door je wekelijkse aanwezigheid door je werk ben je een vast aanspreekpunt voor vele ouderen die eenzaam zijn ,je doet ertoe!!
Pluspunten
openheid/goed overleg/bespreekbaarheid/zelf met client waar nodig kunnen schuiven met uren.
S'ochtends begin je op kantoor met je team, als alle taken zijn verdeeld ga je alleen de wijk in naar de mensen.
Ik heb geleerd om zelfstandig te werken en om snel beslissen te nemen, flexibel en klantgericht zijn.

Erg prettige en vriendelijke collega's

Het leukste van de baan, de dankbaarheid die je ervaart voor het geven van je hulp aan de bewoners en afwisseling.
Pluspunten
Wisselende diensten
Minpunten
begintijden van het werk, nooit zomaar op korte termijn opnemen van een vakantiedag
Het werken in een team is super gezellig, voor al in een verzorgingstehuis omdat je veel met elkaar te maken hebt.
Ik heb enorm veel geleerd in de tijd dat ik hier werk, zo heb ik mijn diploma behaald en heb ik ervaring opgedaan op verschillende afdelingen.

Het prettigst van werken in de zorg is dat je veel met mensen bezig bent en dat je niet standaard van 9 tot 5 werkt maar wisselende diensten kunt draaien.
Pluspunten
Wisselende diensten
Minpunten
Geen kantine meer
hele leuke werksfeer met lieve ouderen
Mijn collega's hebben mijn goed begeleid en geholpen.
Pluspunten
flwxibele werksfeer
Minpunten
geen eigen tijd
een nieuw op gezet complex waar nog alles op poten gezet moet worden maar zoetjes aan voor die alles gerealiseerd.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Woonzorg Flevoland. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,8
Reviews over Woonzorg Flevoland gesorteerd op locatie