Windesheim Reviews

Geen doorgroeimogelijkheden
. (voormalige medewerker) –  .9 mei 2019
Niet voldoende doorgroeimogelijkheden. Weinig uren.
Een van de beste hogescholen in Nederland
Hogeschoolhoofddocent (voormalige medewerker) –  Zwolle4 november 2018
Hogeschool met een open cultuur en absoluut oog voor kwaliteit.
Mooi lectoraat waar interessante thema's onderzocht worden
Onderzoeker bij het lectoraat Sociale Innovatie (voormalige medewerker) –  Zwolle18 juni 2018
Het lectoraat Sociale Innovatie is een prettige werkomgeving waar onderzoek gedaan wordt naar interessante, maatschappelijk relevante thema's.
Zelden zoveel afwisseling in 1 baan gehad
Opleidingsmanager (huidige medewerker) –  Zwolle / Almere26 maart 2018
Bij geen enkele baan heb ik zoveel afwisseling als in het onderwijs gehad. Natuurlijk de onderwijsuitvoering met klassen en persoonlijke begeleiding, daarnaast onderwijsontwikkeling, commissies, verschillende projecten, contact met werkveld, potentiele studenten en alumni. De dynamiek maakt het iedere dag weer een feest om aan de slag te gaan.
Pluspunten
afwisseling, werksfeer, vakanties
Minpunten
Hoeveelheid werk
Mooie grote organisatie, met volop kansen
Manager (huidige medewerker) –  Almere25 maart 2018
Al op veel verschillende plekken binnen Windesheim gewerkt. Een heel plezierige werksfeer, volop ontwikkelmogelijkheden, prima collega's en een mooi doel voor ogen; goed hoger onderwijs voor heel veel verschillende studenten. Zowel als docent als in de ondersteuning een plezierige werksfeer.
Pluspunten
Het hoger onderwijs doet er toe, en je kunt echt iets bijdragen.
Uitdagende afwisslende sociale baan
Docent en teamleider (huidige medewerker) –  Zwolle23 maart 2018
Ik ben nog nooit met tegenzin naar mijn werk bij Windesheim gegaan. De oneliner 'onderwijs, elke dag anders' gaat voor mij echt op. Dit komt doordat ik bij verschillende vakken, projecten, afstudeerders en stagiares betrokken ben en doordat mijn takenpakket in de loop der jaren voortdurend aan verandering onderhevig is. Een docentenbaan kan eentonig zijn, maar ik houd van uitdaging en daarom heb ik me altijd ingezet voor uitdagende projecten. Daar is ook echt ruimte voor. Verder haal ik veel energie uit coördinerende en strategische taken en daarom ben ik naast docent ook teamvoorzitter van een groot team. Er zijn echter ook mogelijkheden voor promotie, examencommissies, onderzoeksprojecten, etc.etc.. Kortom, een uitdagende sociale job met veel kansen.
Professionele ruimte en loopbaanontwikkeling zijn key!
manager (huidige medewerker) –  Zwolle3 november 2017
In 17 jaar Windesheim heb ik drie heel verschillende functies bij verschillende afdelingen gehad. Dat is voor mij kenmerkend voor de loopbaanmogelijkheden die Windesheim medewerkers kan bieden. Als je wilt en ervoor open staat kun je groeien, zowel horizontaal als verticaal. Binnen die functies heb ik grote professionele ruimte ervaren om kleur en smaak aan die functie te geven. Ook hiervoor geldt: je bent zelf aan zet. Eigenaarschap kunnen pakken is belangrijk voor professionals. Mijn ervaring is dat dat binnen de hogeschool goed mogelijk is. voeg daar nog bij een aantrekkelijk pakket van arbeidsvoorwaarden, en het wordt duidelijk dat Windesheim als werkgever de professional die wíl, echt iets te bieden heeft.
Pluspunten
veel mogelijkheden om bij lezingen, congressen etc op de campus aan te sluiten, goede faciliteiten
Hard werken, maar ook veel vrijheid. Goede arbeidsvoorwaarden zoals sporten op het werk (bijv. in de pauze) en veel vakantie.
Medewerker Bedrijfsvoering (huidige medewerker) –  Zwolle13 september 2017
Ik ga met plezier naar mijn werk. Ik heb de mogelijkheid rustig op te starten en mijn eigen tijd in te delen.
Op mijn afdeling lopen we regelmatig bij elkaar binnen om af te stemmen of voor een social talk. Dat voelt goed!
We werken hard, maar de vrijheid die we krijgen maakt veel goed. Binnen ons team stemmen we zelf af wie wanneer werkt en vrij neemt. Als dit binnen de afgesproken kaders is, dan hoeft het alleen als mededeling richting de manager gecommuniceerd te worden.
Omdat Windesheim een grote organisatie is en mijn werk grotendeels achter de computer plaatsvindt, heb ik weinig beeld bij de rest van de hogeschool en dat vind ik wel jammer. Tevens is het soms ook lastig collega's binnen de hogeschool te bereiken, dit door wisselende werktijden, lessen en andere afspraken/overleggen die iedereen heeft.
Al met al ben ik ontzettend blij met mijn baan bij de hogeschool. Er is altijd reuring, er is een café, je kunt er zwemmen en sporten. Kortom; the place to be!
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
erg druk op de IJsselallee, dus 'smorgens in de file om hier te komen
Hét verschil kunnen maken is wat enorm motiverend is.
Recruiter (huidige medewerker) –  Zwolle & Almere8 september 2017
Hogeschool Windesheim biedt mij een omgeving waar ik naast mijn reguliere taakinhoud uitgedaagd wordt om te zoeken naar verbeteringen. De context van een publieke instelling is een andere ervaring dan werken in een profit organisatie. Dat levert soms uitdagingen op om gevestigde kaders te doorbreken. Tegelijkertijd is dat ook ontzettend leerzaam en laat mij als professional nadenken over je wendbaarheid en flexibiliteit in het behalen van je doelen.

Ik ben op dit moment minder dan een jaar werkzaam op de hogeschool. Daardoor minder beeld bij de doorgroeimogelijkheden op de lange termijn.
Pluspunten
Je kunt écht iets bijdragen. Ook als je uit een totaal andere sector komt.
Minpunten
Veranderingen kosten tijd.
Goeie collega's en veel geleerd
medewerker support ict (voormalige medewerker) –  Windesheim29 juli 2017
Collega stonden altijd voor je klaar en je hebt de mogelijkheid om ver door te groeien
Een fijne leerplek om stage te lopen.
docent in opleiding (voormalige medewerker) –  Zwolle9 februari 2016
Fijne collega's die ook in moeilijke momenten voor je klaar staan.
Ik kon me goed ontwikkelen als docent in beeldende vorming in het vak creatieve professionalisering. HBO studenten zijn in het eerste jaar nog erg aan het puberen en daar moest ik wel aan wennen.
Resultaatgericht werken in een prettige omgeving
communicatie medewerker (voormalige medewerker) –  Windesheim, OV26 juni 2015
Resultaatgericht werken in een prettige omgeving waar kennisvergaring en delen van kennis voorop staat.
Pluspunten
kennisvergaring
Minpunten
bezuinigingen
Prettig bedrijf met veel mogelijkheden
Planner / Teamleider onderwijsondersteunend team (huidige medewerker) –  Windesheim, OV14 januari 2015
Windesheim is helaas wel een erg hiërarchische organisatie waardoor besluitvorming soms lang duurt en er weinig bottomup gewerkt kan worden.
Daarentegen zijn de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden erg goed en zijn de mogelijkheden qua werk legio. Bij het domein BMR werk ik met leuke collega's en is de sfeer erg goed.
Er gebeurt altijd wel wat nieuws waardoor je dag nooit hetzelfde is.
Dynamische omgeving met voldoende ruimte tot individueel onderzoek
freelance-onderzoeker (voormalige medewerker) –  Zwolle, OV12 september 2014
Christelijke Hogeschool Windesheim is een grote instelling voor HBO-Bachelor onderwijs. Er lopen bij elkaar zo'n 17.000 studenten en 5.000 medewerkers (onderwijzend en ondersteunende diensten) rond. Hierbinnen voelde ik mij erg prettig; ik had mijn eigen werkplek, waar ik mijn werk deed. Maar zo gauw ik die verliet bevond ik mij tussen de studenten in een zeer energieke en inspirerende omgeving. Dit heeft mij zeer zeker gestimuleerd in mijn functioneren.
Pluspunten
zeer dynamische werkomgeving
Minpunten
's middags na 4 uur gebeurde er weinig meer
samenvatting van mijn beroep
Instructeur B (huidige medewerker) –  Zwolle, OV6 augustus 2014
s'Ochtends begin ik met het geven van practicum, waarbij voor mij de drijfveer is dat ik jonge mensen "klaar stoom" voor de maatschappij. Niet alleen wat betreft de praktijk maar ook de persoonlijke vaardigheden.
En ook ik leer elke dag wat bij niet alleen via collega's maar ook door mijn studenten.
Prima werkgelegenheid
Medewerker Servicepoint. (voormalige medewerker) –  Zwolle, OV16 juni 2014
Hier was ik oa verantwoordelijk voor alle binnenkomende telefoontjes, mensen aan de balie en roosterign van lokalen, wijzigingen doorgeven, ziek en herstelmeldingen.
Het was een zeer leuke baan, goede arbeidsvoorwaarden. Leuke collega's en prettige werksfeer. De combinatie van collega's docenten en studenten was perfect.
Ik heb hier met heel veel plezier gewerkt.
Pluspunten
leuke combinatie van werkzaamheden
Minpunten
niets
Prettige werkomgeving
medewerker bedrijfsbureau (voormalige medewerker) –  Windesheim, OV18 september 2013
Werkzaam geweest op afdeling studievoortgang.
Taken waren het adviseren van studenten en het bijhouden van het studieregistratiesysteem.

Prettige werksfeer en leuke collega's.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Windesheim. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,3

Reviews over Windesheim gesorteerd op locatie