Wellantcollege
geen dag hetzelfde, vooruitstrevend, pro-actief en hard werken
Docenten van zeer laag niveau en vaak slecht Nederlands sprekend. Slecgt voorbeeld dus voor de kinderen. Ik als conciërge spreek veel beter nederlands.
Verder werd er veel geroddeld over jan en alleman. Zeer zwakke "leidinggevenden".
Wellantcollege biedt leuke praktijkvakken voor de leerlingen, maar als docent valt er niet normaal te werken.

In het onderwijs is de werkdruk al gigantisch, maar als je dan gaat werken bij een organisatie die zo zoekende is als het Wellantcollege is het helemaal niet meer te doen. Het bedrijf is erg top-down, waardoor de teamleiders op scholen compleet zijn overgeleverd aan het hoofdkantoor. Er is veel uitval onder docenten. Zieke collega's worden slecht begeleid en onder druk gezet. Sinds passend onderwijs is ingevoerd is het een complete chaos. Geen aanrader!
Management heeft een ander idee van lesgeven als de docenten.
Alles wat je als manager (vanuit centraal management Houten) verkeerd kan doen, doet het management. Te hoge werkdruk, absurde eisen, top down cultuur, neemt werknemers niet serieus als professionals.
Pluspunten
Het team van lokatie Klaaswaal is top!
Minpunten
Managemnt vanuit centraal is dramatisch onproffesioneel en ver beneden de maat.
Deze groene VMBO school geeft onderwijs aan leerlingen met interesse in hun omgeving. Ik heb hier met plezier 22 jaar gewerkt, samen met veel leuke collega's. Er was altijd een open sfeer. Het leuke van een kleine school is dat je als leerkracht elke leerling bij naam kent. Korte lijnen met collega's, externe instanties en ouders.
Het leukste van de baan is de omgang met de leerlingen en het goede contact tussen de collega's. De locatie heeft een hecht team en pakt zaken graag samen op, helaas is de bedrijfsvoering van de organisatie erg top down gericht.
Pluspunten
Gezellige school, mooie locatie.
Onwerkbaar, leidinggevenden die afspraken niet nakomen en hun zaken niet op orde hebben, waardoor er structureel overwerk plaats vindt, wat niet vergoed wordt.
Ik heb hier veel ervaring opgedaan in het (samen)werken in een administratieve omgeving. Ik heb zelfstandig als in teamverband werken met veel gevoel voor verantwoordelijkheid voor mijn werk geleerd.
Ik vond dat het leuke baan met veel leuke collega´s.
Pluspunten
Gezellige werksfeer en naast mijn huis
Minpunten
Dat werkleider van financiële afdeling waarin ik heb gewerkt had geen financiële achtergrond
Ik heb al de jaren dat ik hier werk op diverse vlakken veel ervaring opgedaan met gezellige collega's en leerlingen VMBO van verschillend niveau. Ik heb er altijd hard gewerkt. Alleen is het jammer dat mijn teamleider van voorheen het mij op deze school flink moeilijk heeft gemaakt. Er werd met 2 maten gemeten gezien collega's en mij. Helaas gaan ze nu ook nog mijn vak muziek wegbezuinigen en vinden ze dat er geen plaats meer voor mij is op deze school.
Pluspunten
Gratis lunch op studiedagen.
Minpunten
Het aantal lesuren is niet in balans met het aantal uren dat je besteed aan andere zaken.
Groene school die heel leuk kan worden. Leuke collega's om mee te werken.
Het Wellant-college is een organisatie in beweging. en is zeer laagdrempelig en plezierig.
stage gelopen voor de opleiding docent geschiedenis. voor een periode van 6 maanden. didactische vaardigheden en lesmethodes geleerd. Ook veel opgestoken over het samenwerken met collega's.
leukste van de baan is dat het voldoening geeft aan het eind van de dag. het minst leuke was de reistijd, 3 uur heen en weer met het openbaar vervoer van deur tot deur.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Wellantcollege. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,6
2,6
1,7
2,3
2,3
Reviews over Wellantcollege gesorteerd op locatie