Walibi Reviews

41 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 101 reviews
Slechte werksfeer hoge werkdruk
Marketing (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen5 februari 2019
Werkdruk te hoog. Humaniteit ontbreekt op elk aspect bij de directie. Na 2 reorganisaties is Walibi een zinkend schip. En de kapitein heeft haar beste tijd gehad. Beleidsvoering is slecht.
De werkomgeving is leuk, maar door de gang van zaken niet meer. Personeel is je nummer 1 wat je motor draaiende houdt Walibi, onthoud dat!
Pluspunten
Minpunten
Persobeelsbeleid. Onmenselijk.
Productieve en leuke werkplek waar je veel kan leren.
Allround park schoonmaakster (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen30 november 2018
Vaak werk je samen of alleen dit ligt aan de drukte op een dag. Je word goed ingewerkt en krijgt echt de tijd om jezelf te bewijzen. Teamleiders en supervisors zijn erg betrokken met jou en het werk dat je levert. Ook krijg je leuke extra's, je kan bijvoorbeeld zelf gratis het park bezoeken samen met een introducee. Ook kan je gratis andere pretparken bezoeken. Het is wel van belang dat je goed met mensen om kan gaan.
Structurele onderbezetting en roddelende collega’s
Medewerker parkspending (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen16 november 2018
Wanneer je start bij Walibi, lijkt alles zo mooi, lange werkdagen, een goed uurloon enz. Maar schijn bedriegd.
Zelden is er voldoende personeel om te kunnen draaien op volledige capaciteit. Je werkt iedere dag gigantisch hard voor het magere loon wat wordt geboden. Walibi biedt geen reiskosten vergoeding, als oplossing rijden er pendelbussen tussen verschillende plaatsen en Walibi. Deze rijden over het algemeen tweemaal daags heen en eenmaal daags terug. Wanneer je werktijden niet aansluiten op deze bustijden, is dit je eigen probleem. Je zal dus ongetwijfeld reiskosten moeten gaan maken. Ondanks dat er onvoldoende personeel aanwezig is, worden er laat op de middag of begin van de avond genoeg personeelsleden eerder naar huis gestuurd om kosten te besparen. Het personeel wat er dan nog over blijft, dient onder grote tijdsdruk de werkzaamheden uit te voeren om optijd klaar te kunnen zijn om de bus te halen. Het personeel wat weggestuurd is, heeft de keuze om (meerdere uren, bussen gaan pas 75 minuten na parksluiting) te wachten op de bus, of zelf reiskosten te maken om naar huis te gaan. Daarnaast is er ook een erg onprettige sfeer onder het personeel, er wordt veel geroddeld over elkaar en men is altijd aan het klagen. Dagelijks krijg je maar 1x een half uur pauze, dit is erg weinig aangezien de werkdruk erg hoog is en je bijvoorbeeld een werkdag hebt van 9.30 tot 19.00. Het uurloon bij Walibi lijkt een mooi bedrag, maar men werkt met een all-in loon. Dit betekend dat er verder geen vakantie of andere toeslagen worden uitbetaald. In feite krijg je dus gewoon het minimumloon
  meer... uitbetaald. Mede dankzij het bovenstaande, raad ik het iedereen af om hier te gaan werken.  minder
Pluspunten
Gratis maaltijden tijdens evenementen
Minpunten
Lange werkdagen, minimum loon, geen reiskosten vergoeding
Slechte ervaring. Niet aan beginnen!
Attractiemedewerker (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen23 oktober 2018
Het is een geen ideale plek als je geld wilt verdienen. Je wordt zwaar onderbetaald en de reiskosten moet je zelf dekken. Het team vertegenwoordigd merendeels jongeren/jong volwassenen met stoornissen/psychische achterstellingen. Dit is te merken aan de communicatie met de teamleden/begeleiders. Een samenstelling van jongeren/volwassenen die in de samenleving zijn mislukt en bij Walibi geaccepteerd worden. Hierdoor ontstaan er groeperingen binnen het team. Het werk zelf is vaak simpel en eenvoudig. Er is geen variatie en het verveelt snel. De personeelskantine is een afgang. Je hebt pauzes van 45 min. Je zult door de trage werksfeer 20 a 25 min wachten om te kunnen betalen. Het voedsel is dan ook verschrikkelijk. Soms zitten er stukjes haar in belegde broodjes of is het eten over de datum. Verder zul je minstens €5 per uur verdienen. (Leeftijdsgroep 18-21). Dit is extreem weinig voor het werk dat je daar dagelijks verricht. Uiteindelijk ben ik na 2 maanden gestopt. Ik woon zelf in Amersfoort en heb een andere baan gevonden. Ik hoop dat de lezer goed geïnformeerd is en niet dezelfde fout maakt. Wees slim en bespaar je tijd en energie aan gunstige baantjes waar je sociale collega’s hebt en genoeg verdiend!
Pluspunten
Minpunten
Onderbetaald-Waardeloze werksfeer-Valse voorwendselen
leuk
allround monteur (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen19 oktober 2018
druk rustig afwisselend te veel vrijheid.

verschillende periodes. winter periode is het erg druk voor het sleutel werk.
en zomer periode (hoogseizoen) moet het rustig zijn voor de monteurs als je goed onderhoud heb gepleegt
Pluspunten
groot werkgebied
Minpunten
ass manager
oproepkracht
Oproepkracht (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen14 juni 2018
hier gewerkt als oproepkracht.
je kon makkelijk je eigen rooster bepalen, dat was ideaal
salaris is laag. hoort bij deze cao.
word 'heuuul veul' geroddeld door personeel.
geen reiskosten vergoed. zij doen aan een personeelsbus, dus dat betekend word je bij geen drukte weggestuurd... kun je lang wachten op de personeelsbus..
Pluspunten
eigen rooster bepalen
Minpunten
vervoer
leuke werkplek
Teamleider Horeca (huidige medewerker) –  Biddinghuizen21 maart 2018
Een absoluut leuke werkplek aan het begin van je carriere, als leidinggevende vond ik het wat moeilijk te combineren met een gezin als je gemiddelde werkweek 45 uur is.
Gezellige Werksfeer met leuke Collega’s
Operator/ Attractiemedewerker (huidige medewerker) –  Biddinghuizen1 maart 2018
Als je houdt van omgang met mensen, heb je veel geduld, en ben je flexibel als het gaat om werktijden dan raad ik iedereen Walibi Holland aan als werkgever.
Ik werk zelf bij de Attracties, en als je wensen hebt bv veel afwisseling houd planning daar rekening mee.
Geen enkele dag is het zelfde als werknemer bij Walibi, je maakt vanalles mee (Vooral met events zoals Summer Fibez en Fright nights). Nette ardbeidsvoorwaarden en er rijdt gratis busvervoer vanuit Almere, Lelystad, Harderwijk, en Amersfoort.

Als je de kans krijgt om voor dit unieke bedrijf te werken zou ik zeggen pak ‘m! Bij goeie functioneren heb je altijd een leuke seizoensbaantje bij de hand.
Pluspunten
Werksfeer, Vervoer, Arbeidsvoorwaarden, Collega’s, Sfeer
Minpunten
Lange werkdagen, seizoenswerk
mijn ervaring bij walibi
Shopmedewerker (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen27 juli 2017
Walibi was een hele gezellige plek om te werken met veel voordelen zoals gratis toegang tot het park en gratis vervoer.
Ondanks de gezellige plek en de vele voordelen kreeg ik bij
Walibi erg laag betaald en waren de werkdagen erg saai en lang ook werden de pauzes slecht ingedeeld de meeste dagen als ik om 9u in de ochtend begon kreeg ik om 4u pas weer eventjes pauzen en worden de pauzes ook zonder overleg verwisselt met de begeleider van die dag en had ik vervolgens opnieuw te laat pauze.
Pluspunten
gratis toegang en vervoer
Minpunten
slechte indeling
Leuk als vakantiebaan
Allround medewerker retail (seizoenswerk) (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen17 juli 2017
Het was leuk om als vakantiebaan te hebben, alleen minder leuk als het druk was.
Pluspunten
Gratis entree pretpark
Minpunten
Houden geen rekening met beschikbaarheid
Gezellige werksfeer
Attractiemedewerker (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen30 mei 2017
Ik heb met heel veel plezier gewerkt bij walibi. Je moest hard werken maar de sfeer was heel leuk en ik heb zeker veel geleerd
Leerzaam en leuk
Retail medewerker (huidige medewerker) –  Biddinghuizen30 mei 2017
Niet alleen geweldig park maar ook een geweldige leer/werkplek
Pluspunten
Gratis park betreden en club van elf
Scare actor (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen27 mei 2017
Het was echt gezellig en leuk om met je collega's zo te kunnen samenwerken. Dit werk vraagt veel motivatie en ambitie.
Walibi is een gezellige prekpark met leuke activiteiten. Je blijft als horecamedewerkster bij met HACCP.
Horecamedewerkster (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen24 april 2017
Ik vond het een gezellig werkplek heb er veel van opgestoken.
Lieve mensen en collega's
Horecamedewerker (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen4 maart 2017
In de horeca is toch wel een van de plekken die ik het get leukst vind. Mensen nemen je zoals je bent en met problemen kon je altijd wel bij iemand terecht.
Pluspunten
Gratis voorzieningen
GTST is er niks bij
OPZ Medewerker (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen22 januari 2017
Op Walibi Holland is een normale dag heel simpel. Je staat bij je post, wat in mijn geval een attractie was. Daar draai je van opening tot sluit en maak je daarna je werkplek schoon.
Daarnaast krijg je ook alle roddels te horen van andere collega's. Van zowel de collega's waarmee je samen de attractie draait, als van de teamleiders die even langskomen om je kijken hoe het gaat.
Het leven als een Walibi medewerker is net een grote soapserie. Je kan het makkelijk vergelijken met GTST, en als SBS 6 een paar camera's zouden ophangen kunnen ze een hele nieuwe serie beginnen.
Pluspunten
Gratis toegang tot andere parken in Nederland +4 personen
Minpunten
Werksfeer is niet fijn
Lange reistijd
Medewerker attracties (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen10 december 2016
Alhoewel het werk leuk was en de begeleiding goed was het salaris gecombineerd met de reistijd van het personeelsvervoer wel problematisch
Pluspunten
Veel zelfstandigheid
Minpunten
Matige reiskostenvergoeding
Walibi
Oproepkracht (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen17 oktober 2016
Ik vind het een gezellige sfeer om in te werken! Je werkt in een leuke en grote groep, je hebt fijne collega's
Productief en een gezellige werksfeer
Teamleidster afd.Betaalde Attracties en Retail (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen16 augustus 2016
Geen een dag was het zelfde ,elke dag was er weer een nieuwe uitdaging op het park te beleven,goed teamverband waar je van op aan kon.
Het moeilijkste, het werk is zo variërend het komt nooit af zoals je zou willen en van s ochtends tot s avonds laat ben je aan het werk weinig tijd voor je prive leven(ook al is het seizoen werk en je in de wintermaanden de contacten weer kunt opzoeken blijft soms lastig te combineren want je bent altijd met het werk bezig.
Erg leuke werksfeer je bent echt een team! Ik heb nooit zo leuke tijd meegemaakt hard werken maar ook veel plezier samen beleven en dat hoorde je ook vaak terug bij de gasten en daar ging het ons om!
Fijne werk sfeer
Scare actor (voormalige medewerker) –  Biddinghuizen5 augustus 2016
Ik werkte er met veel plezier, en kom met veel plezier weer terug tijdens The Fright Nights

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Walibi. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Walibi gesorteerd op locatie