VolkerWessels Telecom

VolkerWessels Telecom Reviews

In het werk bij VolkerWessels Telecom is het elke dag een andere uitdaging, want je weet niet wat je te wachte staat. Soms is het een kabel die uit de modem hangt, maar soms kan het ook een grote software matig storing zijn waarbij een kabel kapot gegaan kan zijn of een mast die niet goed functioneerd. Zo zijn er er verschillende soorten opdrachten en werkzaamheden die voor een ieder weer een andere ervaring is. Het leukste is dat je elke dag elke moment iets anders te zien krijgt.
fijne collega's altijd bereid om je te helpen,
relaxte omgeving en ruimte om op je eigen manier je werk uit te voeren.
Pluspunten
elke week organiseren ze een soepmomentje
Minpunten
In 2016 besloot ik een overstap te maken naar Volker Wessels Telecom.
Bedrijf heeft 5 kantoren verdeeld over het land: Amersfoort, Utrecht, Lieren, Uden en Papendrecht.

Wat mij in de eerste instantie opviel: er zijn te veel laag opgeleide Senior/Project/Business Unit Managers die rondlopen(!). Managers die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun slechte beslissingen maar die doorschuiven naar hun personeel.

Onder kantoorpersoneel heerst er angstcultuur, bij monteurs iets minder.

Er wordt niet goed gecommuniceerd.

Salaris is wel iets bovengemiddeld, dus als dat je meetgraad is van succes, dan moet je bij Volkerwessels Telecom werken.

Na een jaar heb ik besloten om het bedrijf te verlaten.
Pluspunten
Werken vanuit huis
Minpunten
Angstcultuur, Communicatie, Managers
Het regent hier directeuren en managers en projectleiders. Echter de functies en mensen waar echt behoefte aan is worden weg bezuinigd... Kromme bedrijfsstructuur.
Pluspunten
Collega's
Minpunten
Managers
Goede werksfeer en een hoge mate van zelfstandig werken.
Goede contact met de directeur en management.

Goede verstandhouding met collega's

Veel loop en tilwerk. (geen lift in het gebouw)

Zelfstandig bestellingen doen bij de leveranciers.
Pluspunten
nvt
Minpunten
nvt
Afspraken maken met klanten, plannen van de werkzaamheden, monitoren van projecten, aansturen van personeel, afspraken maken met Gemeenten, opleveren van projecten
Nieuwe kennis opgedaan, meer ervaring kunnen opbouwen.
Zeker een bedrijf dat kwaliteit levert. Leukste van het baan is, dat je dagelijks nieuwe mensen(klanten) tegenkomt. Een heel afwisselende baan, en met 1x per maand een bedrijfsmeeting.
Begonnen als assistent-uitvoerder op het project Alphen aan den Rijn. Enkele maanden later het project Hardinxveld-Giessendam, Zederik, Lingewaal en Geldermalsen opgestart. Als uitvoerder hoogbouw was ik verantwoordelijk voor:

* Het schouwen van Hoogbouw / Duplex en tevens het maken van de installatiedocumenten.

* Opname meer / minder werk en financiële afhandeling met onderaannemer.

* Kosten/tijd besparend werken door zo efficiënt mogelijk te plannen en uit te voeren.

* Onderhouden van contacten met Woningbouw, VVE, onderaannemers en bewoners.

* Toezien op de dagelijkse werkzaamheden ten aanzien van de uitvoering op het project.

* Dagelijks bijhouden van de administratie van het project zoals productiestaten en opleveringsverklaringen.

* Zorg dragen dat de werkzaamheden conform de (PVE) kwaliteits-, (KAM) veiligheidsnormen worden uitgevoerd.
Voor Volkerwessels werken was zeer aangenaamd,

goede werk sfeer,
volkerwessels telcom is een bedrijf dat zich bezig houd met telecom verbindingen , het plaasten van telecom verbindingen , en het onderhouden hier van
het is een leuke baan geen 9 tot 5 mentaliteit "

leuke collega's/directie
Mijn werkdagen bestonden voornamelijk uit het engineeren van projecten, na-engineeren van de projecten die buiten gereed waren.
Het bekijken of werkmappen compleet waren en indien nodig het aanvullen van gegevens zoals een MOOR / KLIC melding.

Ik heb voor ik op kantoor kwam in een maand een basisopleiding gekregen om het vak van telecom engineer te kunnen uitoefenen.

Heb altijd leuke collega's gehad waarmee je kon lachen maar ook als ik wat niet snapte het aan hun kon vragen
Bekijk meer reviews over VolkerWessels Telecom