Voedselbank Amsterdam

Voedselbank Amsterdam Reviews

Vrijwilligerswerk
Ik werkte als vrijwilliger bij de Voedselbank. Verantwoordelijk voor de intake gesprekken met nieuwe klanten van de voedselbank. Ik vond het erg leuk om daar te werken. Ik had leuke collega's en de voldoening dat je bezig was anderen te helpen. Het was in het begin moeilijk om alle verhalen van de mensen los te laten na werktijd, maar met de tijd leer je daarmee om te gaan. Het was een hele ervaring voor mij om daar te werken, maar daardoor weet ik nu wel zeker dat ik in de sociale dienstverlening wil werken.
Telefonist
Mails lezen en beantwoorden. Telefoontjes beantwoorden en beheerder van Voedselbank.nu en rapportages maken.
Pluspunten
gratis lunch
Minpunten
Gezellige werkomgeving met een goed doel
Bij de Voedselbank draag ik mijn steentje bij aan het helpen van mensen die het moeilijk hebben. Ik vind het leuk om te doen en ga met veel plezier naar mijn werk. We werken er echter allemaal op vrijwillige basis. Voor mij is het nu tijd mijn eigen inkomen weer te gaan verdienen. Maar ik zal mijn collega's zeker gaan missen.
Pluspunten
Gratis lunch, prima kok
Minpunten
Geen loon
Een baan waar ik een tevredengevoel van krijg
Er komen mensen van verschillende etnictiteiten met een minimum inkomen of minder dan het officiele minimun inkomen. Aan de hand van een norm wordt er dan gekeken als iemand in aanmerking komt voor een voedselpakket. Dit was voor mij een echte 'eye opener', omdat ik dus niet wist dat er echt mensen waren die van zo weinig rond moesten komen.
Het moeilijkst vind ik, het afwijzen van mensen wanneer ze boven de norm uitkomen, maar mijn onderbuik gevoel wel zegt dat ze het nodig hebben.

Het leukste is natuurlijk wanneer je mensen ondanks hun situatie toch nog kunt helpen met een beetje voedsel, waardoor er al een stukje stress is weggenomen. Het feit dat ik deze mensen toch kan helpen geef mij een heel goed gevoel.

Goede contact en communicatie onder collega's vind ik heel belangrijk, want dat bepaalde meden de sfeer op de werkvloer, dat zit bij de voedselbank helemaal goed
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Voedselbank Amsterdam. Onze community staat klaar om te antwoorden.
4,3
4,5