VluchtelingenWerk Nederland Reviews

108 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 109 reviews
Stressvol werk, support is desondanks redelijk goed. Doelstelling Vluchtelingen Werk is geweldig
Teamleider (voormalige medewerker) –  Borne29 juli 2019
Veel werkstress, en geen goede balans tussen werk en privé.

De cursussen en trainingen zijn over het algemeen erg goed. Hangt sterk van de trainer af.

De doelstelling van Vluchtelingen Werk is natuurlijk top, daar doe je het voor.
Pluspunten
Relatief veel vrijheid voor keuzes en werkindeling
Minpunten
Er ligt meer werk dan je normaal in de gegeven uren kan doen.
Teamleider (huidige medewerker) –  Hoeksche Waard29 mei 2019
Geen toevoeging aan samenvatting. Voelt vreemd om hier op in te gaan..
Topbaan!
Medewerker bedrijfsbureau (huidige medewerker) –  Eindhoven29 april 2019
Ik krijg veel vrijheid en verantwoordelijkheden waardoor ik ontzettend veel leer. De sfeer is goed en het is een mensgerichte organisatie. Geen dag is hetzelfde; het is een dynamische organisatie waardoor het nooit saai is. De arbeidsvoorwaarden zijn prima en ik krijg waardering voor het werk wat ik doe.
Pluspunten
Inhoud werkzaamheden, eigen inbreng, waardering
Minpunten
Voor mezelf geen minpunten. Voor het werk is zelfstandigheid en flexibiliteit vereist, als je deze eigenschappen hebt is het een fijne organisatie om voor te werken.
Goede inkijk in de asielprocedure
Vrijwilliger (huidige medewerker) –  Ter Apel17 april 2019
Wanneer je meer wil weten over hoe de asielprocedures in elkaar steken en een prettige werksfeer waardeert, is Vluchtelingenwerk een prima werkplek.
Pluspunten
cursusaanbod, sociale engagement, inkijk in de asielprocedure en alles daaromheen
Minpunten
soms zware emotionele dagen
Fijne werksfeer
Arbeidscoach (huidige medewerker) –  Zuid-Nederland11 maart 2019
Fijne vertrouwde werksfeer, dankbaar werk, flexibel in werktijden/werkdruk, goede begeleiding, voldoende aangereikte informatie
Produktiver Arbeitsort
Integrationshelfer/ Jobcoach (voormalige medewerker) –  Gemeente Leeuwarden19 februari 2019
VWNN bietet ein starkes Team, Zusammenhalt und gute Möglichkeiten Kenntnisse zu erweitern.
Gezellige en saamhorige bedrijfscultuur.
Receptioniste (voormalige medewerker) –  Den Bosch6 februari 2019
Ik vond het ontzettend fijn om bij dit bedrijf te werken, het idee dat ik mijn steentje bijdraag aan de maatschappij zorgt ervoor dat ik veel waardering uit mijn werk kan halen.
Pluspunten
Veel aanspraak
Minpunten
Slechte voorzieningen
Chaotische organisatie maar erg zinvol en leuk werk. Ik heb er ontzettend veel geleerd.
docente NT2 (voormalige medewerker) –  ZuidNederland17 januari 2019
Deze organisatie is een grote puinhoop; slecht management, geen lange termijn visie, asociaal personeelsbeleid ( flutcontracten voor korte tijd en na twee contracten moet je weg!) , werkdruk is erg hoog, veel verantwoordelijkheden, interne communicatie is slecht!!

Desondanks heb ik er prettig gewerkt omdat ik lesgeven erg leuk vind en het contact met de cursisten goed was. Het is zinvol werk en dat maakt veel goed. Bovendien had ik super collega's en was de sfeer op de locatie goed.
Pluspunten
arbeidsvoorwaarden zijn redelijk en je hebt veel vrijheid in je lessen en op de locatie.
Minpunten
werkdruk, management zit ergens in een ivoren toren! Personeelsbeleid is erg ad hoc.
Een mooi initiatief met goede begeleiding
Vrijwilligster Maatschappelijk begeleider (voormalige medewerker) –  Leeuwarden11 januari 2019
Het is een noodzakelijk doel waar ik mij met liefde voor het ingezet en de juiste begeleiding heb gekregen, zodat de integratie van vluchtelingen naar behoren verliep.
Zootje ongeregeld
ONA Trainer (voormalige medewerker) –  Heerlen, Geleen en Maastricht8 december 2018
Grootste zootje ongeregeld waar ik ooit gewerkt hebt. Oprecht.
Geen management, geen visie of lange termijn denken, ineffeciente bedrijfsvoering.
Pluspunten
Redelijk goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Gebrek aan visie en (goed) management
Gezellig en intensief
Afstudeerstagiaire (voormalige medewerker) –  Dronten31 oktober 2018
Leuke collega`s en leuke cliënten. Je maakt elke dag interessante maar ook emotionele dingen mee.
Veel vrije tijd kosteloos ingezet in ruil voor enorme waardering.
vrijwillig taalcoach (voormalige medewerker) –  Groningen (provincie)16 oktober 2018
Ik werkte als taalcoach vrijwillig voor deze organisatie ten tijde van de grote toestroom van vluchtelingen uit Syrië en Eritrea. Ik heb dit twee jaar gedaan. In deze tijd heb ik een uit Syrië en twee uit Eritrea als cliënt gehad. Heel leuk werk en veel waardering. Eens in de zoveel maanden heb ik de taalcoach overleg bijeenkomsten bijgewoond en leuke contacten onderhouden.
Pluspunten
Heerlijk buitenlandse gerechten gegeten.
Minpunten
Het kost zoveel vrije tijd.
Werkomgeving waarbinnen zelfstandig kunnen functioneren hoog bovenaan staat
Trainer/coach (voormalige medewerker) –  Breda15 oktober 2018
Flexibiliteit en zelfstandig kunnen werken was binnen de organisatie een vereiste. Door gebrek aan medewerkers werd ik ook ingezet op diverse andere locaties in Brabant. Ook al was het binnen dezelfde organisatie, toch hanteerde elke locatie zijn eigen werkwijze waardoor ik mijn creativiteit verder heb ontwikkeld.

Ik heb veel kennis opgedaan van de doelgroep en het werken binnen een sociale organisatie. Ook heb ik geleerd tijdig mijn grenzen aan te geven.

Met name op de locatie in Breda was het team heel zelfsturend hetgeen ik als zeer prettig heb ervaren. Vanuit het management echter heb ik weinig steun of feedback ervaren.

De organisatie heeft een open bedrijfscultuur, maar ik miste soms wel de verbindingen binnen de verschillende afdelingen. Hierdoor was het voor mij niet altijd duidelijk welke projecten er liepen en waar collega's zich mee bezighielden.

Het moeilijkste aan de baan vond ik et gebrek aan feedback en steun vanuit het management. Mijn functie stond vrij op zichzelf, waardoor ik minder de mogelijkheid had om te sparren met andere collega's. Het feit dat veel collega's onder hoge werkdruk moeten presteren, maakte deze mogelijkheid nog minder toegankelijk.

Het leukste aan de baan vond ik het contact met de doelgroep en het coachen en activeren van cursisten op het gebied van ONA. Ik kreeg heel veel energie van de stappen die de cursisten maakten, hoe klein of groot die ook waren. Ik heb tevens mijn netwerk en ervaring binnen het sociale domein vergroot en wil dit in mijn volgende functie zeker voortzetten.
Pluspunten
Grote mate van zelfstandigheid
Minpunten
Lange werkdagen, ook ivm werken op diverse locaties
Stimuleren team
Maatschappelijk begeleider (huidige medewerker) –  Montfoort5 oktober 2018
Gezellige collegae en prima sfeer. We helpen elkaar als nodig.
Pluspunten
eigen invulling van prioriteiten
Minpunten
het is vrijwilligerswerk
Een lerende organisatie.
NT2 docent (voormalige medewerker) –  Harderwijk13 september 2018
Het was erg prettig werken met veel mede-docenten. Leuke groepen en goed lesmateriaal.
Pluspunten
Bijscholingsmogelijkheden
Minpunten
Grote school
Veilige werkomgeving met aardige en gezellige collega's.
STAGIAIR VLUCHTELINGENWERK (voormalige medewerker) –  Hoofddorp15 augustus 2018
Veilige werkomgeving met aardige en gezellige collega's, die het niet erg vinden om je een handje te helpen.
Goed
Teamleider Maatschappelijke begeleiding (voormalige medewerker) –  Purmerend30 juli 2018
Goed en gezellig werksfeer. Collegiaal. Werk in teamverband maar ook zelfstandig.
Fijne werkatmosfeer
Jobcoach (voormalige medewerker) –  Haarlem30 juli 2018
Gedreven collega's fijne werkplek en veel vrijheid in de invulling.
Pluspunten
Veel vrijheid qua invulling
Minpunten
Weinig werk
Gezellig
Tolk en maatschappelijk medewerker (voormalige medewerker) –  Schagen11 juli 2018
Een leuke plaats om van te leren en je leert veel van over vluchtelingen
Administratief medewerker (huidige medewerker) –  Duiven Gelderland4 juli 2018
Vanuit het vrijwilligerswerk wat ik nu doe op de locatie in Duiven werk met VVS en Odoo. Ook heb ik contact met medewerkers, cliënten en externe partijen. Ik heb mij wegwijs gemaakt in de wereld van Vluchtelingenwerk.Deze worden gewaardeerd door de collega’s van de locatie Duiven.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij VluchtelingenWerk Nederland. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,3