VluchtelingenWerk Nederland Reviews

97 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 98 reviews
Zootje ongeregeld
ONA Trainer (voormalige medewerker) –  Heerlen, Geleen en Maastricht8 december 2018
Grootste zootje ongeregeld waar ik ooit gewerkt hebt. Oprecht.
Geen management, geen visie of lange termijn denken, ineffeciente bedrijfsvoering.
Pluspunten
Redelijk goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Gebrek aan visie en (goed) management
Veel vrije tijd kosteloos ingezet in ruil voor enorme waardering.
vrijwillig taalcoach (voormalige medewerker) –  Groningen (provincie)16 oktober 2018
Ik werkte als taalcoach vrijwillig voor deze organisatie ten tijde van de grote toestroom van vluchtelingen uit Syrië en Eritrea. Ik heb dit twee jaar gedaan. In deze tijd heb ik een uit Syrië en twee uit Eritrea als cliënt gehad. Heel leuk werk en veel waardering. Eens in de zoveel maanden heb ik de taalcoach overleg bijeenkomsten bijgewoond en leuke contacten onderhouden.
Pluspunten
Heerlijk buitenlandse gerechten gegeten.
Minpunten
Het kost zoveel vrije tijd.
Werkomgeving waarbinnen zelfstandig kunnen functioneren hoog bovenaan staat
Trainer/coach (voormalige medewerker) –  Breda15 oktober 2018
Flexibiliteit en zelfstandig kunnen werken was binnen de organisatie een vereiste. Door gebrek aan medewerkers werd ik ook ingezet op diverse andere locaties in Brabant. Ook al was het binnen dezelfde organisatie, toch hanteerde elke locatie zijn eigen werkwijze waardoor ik mijn creativiteit verder heb ontwikkeld.

Ik heb veel kennis opgedaan van de doelgroep en het werken binnen een sociale organisatie. Ook heb ik geleerd tijdig mijn grenzen aan te geven.

Met name op de locatie in Breda was het team heel zelfsturend hetgeen ik als zeer prettig heb ervaren. Vanuit het management echter heb ik weinig steun of feedback ervaren.

De organisatie heeft een open bedrijfscultuur, maar ik miste soms wel de verbindingen binnen de verschillende afdelingen. Hierdoor was het voor mij niet altijd duidelijk welke projecten er liepen en waar collega's zich mee bezighielden.

Het moeilijkste aan de baan vond ik et gebrek aan feedback en steun vanuit het management. Mijn functie stond vrij op zichzelf, waardoor ik minder de mogelijkheid had om te sparren met andere collega's. Het feit dat veel collega's onder hoge werkdruk moeten presteren, maakte deze mogelijkheid nog minder toegankelijk.

Het leukste aan de baan vond ik het contact met de doelgroep en het coachen en activeren van cursisten op het gebied van ONA. Ik kreeg heel veel energie van de stappen die de cursisten maakten, hoe klein of groot die ook waren. Ik heb tevens mijn netwerk en ervaring binnen het sociale domein vergroot en wil dit in mijn volgende functie zeker voortzetten.
Pluspunten
Grote mate van zelfstandigheid
Minpunten
Lange werkdagen, ook ivm werken op diverse locaties
Stimuleren team
Maatschappelijk begeleider (huidige medewerker) –  Montfoort5 oktober 2018
Gezellige collegae en prima sfeer. We helpen elkaar als nodig.
Pluspunten
eigen invulling van prioriteiten
Minpunten
het is vrijwilligerswerk
Een lerende organisatie.
NT2 docent (voormalige medewerker) –  Harderwijk13 september 2018
Het was erg prettig werken met veel mede-docenten. Leuke groepen en goed lesmateriaal.
Pluspunten
Bijscholingsmogelijkheden
Minpunten
Grote school
Veilige werkomgeving met aardige en gezellige collega's.
STAGIAIR VLUCHTELINGENWERK (voormalige medewerker) –  Hoofddorp15 augustus 2018
Veilige werkomgeving met aardige en gezellige collega's, die het niet erg vinden om je een handje te helpen.
Goed
Teamleider Maatschappelijke begeleiding (voormalige medewerker) –  Purmerend30 juli 2018
Goed en gezellig werksfeer. Collegiaal. Werk in teamverband maar ook zelfstandig.
Fijne werkatmosfeer
Jobcoach (voormalige medewerker) –  Haarlem30 juli 2018
Gedreven collega's fijne werkplek en veel vrijheid in de invulling.
Pluspunten
Veel vrijheid qua invulling
Minpunten
Weinig werk
Gezellig
Tolk en maatschappelijk medewerker (voormalige medewerker) –  Schagen11 juli 2018
Een leuke plaats om van te leren en je leert veel van over vluchtelingen
Administratief medewerker (huidige medewerker) –  Duiven Gelderland4 juli 2018
Vanuit het vrijwilligerswerk wat ik nu doe op de locatie in Duiven werk met VVS en Odoo. Ook heb ik contact met medewerkers, cliënten en externe partijen. Ik heb mij wegwijs gemaakt in de wereld van Vluchtelingenwerk.Deze worden gewaardeerd door de collega’s van de locatie Duiven.
gezellige en leerzame omgeving
spreekuur medewerker (vrijwilligerswerk) (voormalige medewerker) –  Waalwijk1 juli 2018
Het is heel fijn om met nieuwkomers in Nederland te werken en hun op weg te helpen hier in Nederland. Ik heb veel geleerd tijdens dit werk.
Pluspunten
leerzame baan
Minpunten
ver reizen voor mij
Leuke organisatie
Teamleider (voormalige medewerker) –  Zuid-Holland26 juni 2018
VluchtelingenWerk is een mooie organisatie die helaas momenteel in een krimp terecht is gekomen. Het werken bij deze organisatie heb ik als heel dankbaar ervaren.
Pluspunten
Fijne collega's.
Minpunten
Het werk is nooit af.
maatschappelijk begeleider (voormalige medewerker) –  Westland14 juni 2018
Leuke samenwerking met collega's. Cursus om te leren omgaan met statushouders, andere culturen.
Pluspunten
Leuke collegas
Fijne mensen
vrijwilligerswerk (huidige medewerker) –  Den Helder28 maart 2018
Cursus mogelijkheden die uiteindelijk niets toevoegen op je CV. Wel een mogelijkheid om iets te doen voor mensen om je heen.
Vluchtelingen ondersteunen
Begeleider Vluchtelingenwerk (vrijwilligerswerk) (huidige medewerker) –  Nijmegen25 februari 2018
Vluchtelingenwerk leert vluchtelingen tot integreren aan de maatschapij en de problemen van hun oplossen.
leerzame gezellige werkomgeving
Juridisch Medewerkster (huidige medewerker) –  Utrecht19 februari 2018
Bij Vluchtelingenwerk nederland doe ik vrijwilligerswerk op het juridisch gebied, waarbij ik enorm veel nieuwe dingen leer.
Teamleider (voormalige medewerker) –  Deventer19 februari 2018
Werk -Privé balans moeilijk te combineren. Veel werkzaamheden die niet in de gestelde uren haalbaar zijn. Geen doorgroeimogelijkheden. Gezellige collega's die zich volledig inzetten voor het bedrijf. Vrij veel vrijheid ivm de hoofdtaken.

Hoofdtaken:
1) aansturen van vrijwilligers en stagiair(e)s volgens vastgesteld beleid
2) bijdragen leveren aan initiëren, ontwikkelen en innoveren van VWON producten en diensten
3) bijdragen leveren aan maatschappelijk ondernemen & lokaal positioneren VWON
belangenbehartiging doelgroep
4) bijdrage leveren aan integrale aanpak t.a.v. lopende projecten ( inburgering, arbeidsparticipatie)
5) de werkzaamheden van de leidinggevende aan vrijwilligers richten zich op de producten Coaching vestiging, informatie en adviespunt toelating en verblijf, begeleiding asielprocedure & gezinsherenigingsprocedures, begeleiding uitgeprocedeerde asielzoekers – en Publieksvoorlichting
Pluspunten
Vrijheid ivm de hoofdtaken
Minpunten
Balans Werk-privé
Een leuke " baan "
Medewerkster ( vrijwilliger ) (huidige medewerker) –  Zaltbommel31 januari 2018
Ik vindt het fijn en dankbaar werk het opvangen van Vluchtelingen die in onze gemeente komen wonen.
Bovendien leer ik ook veel van de mensen.
Ik probeer mensen toch weer een beetje levensvreugde te geven door ze te helpen in hun nieuwe omgeving.
Ze moeten weer een heel nieuw bestaan zien op te bouwen en dat is niet niks.
Ik probeer ze daar mee te helpen en dat vindt ik over het algemeen heel fijn om te doen.
Goede werkgever
Financieel administratief medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam17 december 2017
Heb er fijn gewerkt.
Heb goeie ervaringen als financieel administratief medewerker opgedaan, heb me hierdoor verder kunnen ontwikkelen.
Pluspunten
collegiaal en begripvolle bestuursvorm
Gezellige en leuke werkomgeving
Tolk/vertaler (voormalige medewerker) –  Den Haag12 december 2017
een geweldige organisatie die heel veel vluchtelingen helpt om hun leven te verbeteren.
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij VluchtelingenWerk Nederland. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,3