VluchtelingenWerk Nederland Reviews

116 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 117 reviews
Slechte ondersteuning daar tegenover staat veel vrijheid en afwisseling
Teamleider (huidige medewerker) –  Rotterdam Centrum12 december 2019
Voordelen zijn: veel vrijheid. Je plant je eigen agenda. Nadelen: weinig loopbaanbegeleiding. Weinig perspectief op doorgroei. Er wordt weinig gefaciliteerd, je moet het zelf maar zien te regelen.
Good company!
General HR Supervisor (voormalige medewerker) –  Oisterwijk12 november 2019
Good company, I enjoyed working at Vluchtelingen werk. I can recommend this company as employer. Work culture is professional and down to earth and customer oriented.
Productief en je doet echt iets voor mensen
Maatschappelijk begeleider (huidige medewerker) –  Heerhugowaard8 november 2019
Het leukste van deze functie vond ik dat je erg bezig was met mensen, dat je ook echt iets betekenden voor de mensen en na dat je de statushouders een jaar lang had begeleid merkte je hoe erg zij verandert waren en hoe goed ze het deden in de maatschappij
Pluspunten
Veel cursusen
Minpunten
Stress vol
Gezellige werksfeer, wat chaotisch maar wel bevlogen!
Arbeidscoach (huidige medewerker) –  Hilversum18 oktober 2019
Op mijn werkplek wordt er niet altijd efficient gewerkt, maar heerst wel een goede sfeer. Het is een typische vrijwilligers organisatie met betrokken positief ingestelde medewerkers. Het mooie is, dat het een smeltkroes is van allerlei pluimage! Je moet er wel tegen kunnen om ad hoc te werken. Verder is er veel mogelijk. Vrijwilligers hebben een ruim trainingsaanbod om aan zich zelf te werken.
Vrijwilligerswerk
Klasse assistent (huidige medewerker) –  Zwolle18 oktober 2019
Relaxed en een prettige werkomgeving. Het is voor mij prettig om te integreren in zo'n omgeving.
Pluspunten
Leuke collega's, studenten
Minpunten
Niet betaald
Gemotiveerde collega's, open communicatie, elkaar helpen attitude.
vrijwilligerswerk (huidige medewerker) –  groesbeek25 september 2019
coaching bij vestiging en spreekuren draaien op diverse plaatsen, prima en open samenwerking met gemeenteambtenaren, instellingen als woningbouwvereniging en welzijnsorganisate.
Gezellig werkomgeving met zinvol werk
Maatschappelijk begeleider/tolk (voormalige medewerker) –  Gouda23 september 2019
Goede ervaringen!

Vluchtelingenwerk voelde altijd een tweede thuis. Het helpen van vluchtelingen in een gezellige werkomgeving was een ervaring an sich.
Stressvol werk, support is desondanks redelijk goed. Doelstelling Vluchtelingen Werk is geweldig
Teamleider (voormalige medewerker) –  Borne29 juli 2019
Veel werkstress, en geen goede balans tussen werk en privé.

De cursussen en trainingen zijn over het algemeen erg goed. Hangt sterk van de trainer af.

De doelstelling van Vluchtelingen Werk is natuurlijk top, daar doe je het voor.
Pluspunten
Relatief veel vrijheid voor keuzes en werkindeling
Minpunten
Er ligt meer werk dan je normaal in de gegeven uren kan doen.
Teamleider (huidige medewerker) –  Hoeksche Waard29 mei 2019
Geen toevoeging aan samenvatting. Voelt vreemd om hier op in te gaan..
Goede sfeer en veel zelfstandigheid
Taaltrainer (huidige medewerker) –  Zuid-Nederland1 mei 2019
Het geeft voldoening om vluchtelingen te helpen hun weg te vinden in de wirwar van regels die in Nederland gelden. We zien de mensen groeien en steeds zelfstandiger worden. Goed om daaraan een steentje te kunnen bijdragen.
Vluchtelingenwerk is een bedrijf waarin de medewerkers zelfstandig kunnen werken. Verantwoordelijk werk waarvoor professionaliteit een vereiste is. Leerzaam werk waarin we veel waardering krijgen. Het mooiste is natuurlijk de waardering die we krijgen van de vluchtelingen zelf.
Fijn om na een werkdag thuis te komen met het gevoel iemand geholpen te hebben.
Pluspunten
Flexibel, zelfstandig, leerzaam
Minpunten
Lange werkdagen
Topbaan!
Medewerker bedrijfsbureau (huidige medewerker) –  Eindhoven29 april 2019
Ik krijg veel vrijheid en verantwoordelijkheden waardoor ik ontzettend veel leer. De sfeer is goed en het is een mensgerichte organisatie. Geen dag is hetzelfde; het is een dynamische organisatie waardoor het nooit saai is. De arbeidsvoorwaarden zijn prima en ik krijg waardering voor het werk wat ik doe.
Pluspunten
Inhoud werkzaamheden, eigen inbreng, waardering
Minpunten
Voor mezelf geen minpunten. Voor het werk is zelfstandigheid en flexibiliteit vereist, als je deze eigenschappen hebt is het een fijne organisatie om voor te werken.
Goede inkijk in de asielprocedure
Vrijwilliger (huidige medewerker) –  Ter Apel17 april 2019
Wanneer je meer wil weten over hoe de asielprocedures in elkaar steken en een prettige werksfeer waardeert, is Vluchtelingenwerk een prima werkplek.
Pluspunten
cursusaanbod, sociale engagement, inkijk in de asielprocedure en alles daaromheen
Minpunten
soms zware emotionele dagen
Fijne werksfeer
Arbeidscoach (huidige medewerker) –  Zuid-Nederland11 maart 2019
Fijne vertrouwde werksfeer, dankbaar werk, flexibel in werktijden/werkdruk, goede begeleiding, voldoende aangereikte informatie
Produktiver Arbeitsort
Integrationshelfer/ Jobcoach (voormalige medewerker) –  Gemeente Leeuwarden19 februari 2019
VWNN bietet ein starkes Team, Zusammenhalt und gute Möglichkeiten Kenntnisse zu erweitern.
Gezellige en saamhorige bedrijfscultuur.
Receptioniste (voormalige medewerker) –  Den Bosch6 februari 2019
Ik vond het ontzettend fijn om bij dit bedrijf te werken, het idee dat ik mijn steentje bijdraag aan de maatschappij zorgt ervoor dat ik veel waardering uit mijn werk kan halen.
Pluspunten
Veel aanspraak
Minpunten
Slechte voorzieningen
Chaotische organisatie maar erg zinvol en leuk werk. Ik heb er ontzettend veel geleerd.
docente NT2 (voormalige medewerker) –  ZuidNederland17 januari 2019
Deze organisatie is een grote puinhoop; slecht management, geen lange termijn visie, asociaal personeelsbeleid ( flutcontracten voor korte tijd en na twee contracten moet je weg!) , werkdruk is erg hoog, veel verantwoordelijkheden, interne communicatie is slecht!!

Desondanks heb ik er prettig gewerkt omdat ik lesgeven erg leuk vind en het contact met de cursisten goed was. Het is zinvol werk en dat maakt veel goed. Bovendien had ik super collega's en was de sfeer op de locatie goed.
Pluspunten
arbeidsvoorwaarden zijn redelijk en je hebt veel vrijheid in je lessen en op de locatie.
Minpunten
werkdruk, management zit ergens in een ivoren toren! Personeelsbeleid is erg ad hoc.
Een mooi initiatief met goede begeleiding
Vrijwilligster Maatschappelijk begeleider (voormalige medewerker) –  Leeuwarden11 januari 2019
Het is een noodzakelijk doel waar ik mij met liefde voor het ingezet en de juiste begeleiding heb gekregen, zodat de integratie van vluchtelingen naar behoren verliep.
Zootje ongeregeld
ONA Trainer (voormalige medewerker) –  Heerlen, Geleen en Maastricht8 december 2018
Grootste zootje ongeregeld waar ik ooit gewerkt hebt. Oprecht.
Geen management, geen visie of lange termijn denken, ineffeciente bedrijfsvoering.
Pluspunten
Redelijk goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Gebrek aan visie en (goed) management
Gezellig en intensief
Afstudeerstagiaire (voormalige medewerker) –  Dronten31 oktober 2018
Leuke collega`s en leuke cliënten. Je maakt elke dag interessante maar ook emotionele dingen mee.
Veel vrije tijd kosteloos ingezet in ruil voor enorme waardering.
vrijwillig taalcoach (voormalige medewerker) –  Groningen (provincie)16 oktober 2018
Ik werkte als taalcoach vrijwillig voor deze organisatie ten tijde van de grote toestroom van vluchtelingen uit Syrië en Eritrea. Ik heb dit twee jaar gedaan. In deze tijd heb ik een uit Syrië en twee uit Eritrea als cliënt gehad. Heel leuk werk en veel waardering. Eens in de zoveel maanden heb ik de taalcoach overleg bijeenkomsten bijgewoond en leuke contacten onderhouden.
Pluspunten
Heerlijk buitenlandse gerechten gegeten.
Minpunten
Het kost zoveel vrije tijd.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij VluchtelingenWerk Nederland. Onze community staat klaar om te antwoorden.