In het begin komt er veel op je af, maar dat went na verloop van tijd. Wel verandert de inhoud constant, dit heeft te maken met aangepaste behoeftes op de arbeidsmarkt en wetten die constant aan wijzigingen onderhevig zijn. Maar dat is juist de uitdaging.
Een hele leuke werkgever, zakelijk en prive goed te combineren, hard werken en heel leerzaam.
Leuk dynamisch bedrijf, wel bottom down .
Pluspunten
Leuke werksfeer, goede afspiegeling van de samenleving
Minpunten
Werkdruk
Hele fijne collega's, leuke werk sfeer. Goed betaald. Leuke werkzaamheden. Leuke teamuitjes.
Eerst bouwde ik een achterstand op vanwege een toets, vervolgens wou ik die inlopen wat ik ook deed. Toen ik binnen 4 uur de achterstand had weg gewerkt werd dit niet gewaardeerd. Ik begreep dat er gelet zou worden op houding en gedrag. Dat is schijnbaar niet gebeurd, aangezien ik altijd op tijd was, me thuis ook inlas, niet teveel tussendoor praatte.. Degenen met dezelfde situatie die de hele dag krijgen mochten blijven. Jammer want het werk was heel leuk, maar managers incompetent.
Pluspunten
Wisselende werktijden
Minpunten
Management, met 2 maten meten, tunnelvisie.
Wie had gedacht dat ik ooit bij UWV zou gaan werken? Ik, als creatieve jonge hond. Had zoveel slechte verhalen gehoord over deze organisatie. Eigenwijs als ik ben wilde ik het toch proberen. En ik zou het hoogopgeleide, ambitieuze, kritische mensen niet aanraden.

Er is veel mis met dit bedrijf. De werkprocessen zijn omslachtig en traag, maar dat wisten we al. Het management is het echte probleem. Vooral het midden tot hogere management maakt er een potje van. Er zijn hier maar weinig managers die daadwerkelijk kunnen managen. Het zijn geen managers die managen vanuit het hart en een sociaal-maatschappelijk belang. Het zijn vooral bange managers die hun eigen hachje willen redden. Ook 'people managers', die de tijd en skills hebben om personeel te ontwikkelen, die zijn schaars hier. Managers die contracten niet verlengen omdat ze personeel 'niet aardig' vinden, die kom ik vaker tegen. De reflectie ontbreekt compleet. Veel 'managers' bij UWV zijn totaal niet geschikt voor hun werk.

Dit probleem wordt veroorzaakt door een ander probleem: het slechte, niet vooruitstrevende HR beleid. Zelf noemen ze het HR 2.0 maar in feite is het HR -1. Heb geen screening of assessment moeten doen om hier te kunnen werken. De sollicitatievragen die ik van de HR business partner kreeg waren van het niveau 'wat is jouw ideale werkdag'? Treurig.

Ook lijkt HR vooral mensen te selecteren die 'bij de organisatie passen'. Maar waarom zou je, als je al 3 roden in je bedrijf hebt, nog een rode in je bedrijf willen? Zeker als dat bedrijf niet bepaald de beste resultaten boekt. UWV zegt diversiteit
 - meer...
Doel was om innovatie uit te voeren maar dat is geen plek voor bij UWV. Ook zijn er twee bloedgroepen namelijk het Werkbedrijf en UWV deze bloedgroepen botsen regelmatig. Hierdoor is het moeilijk om dingen te veranderen. Soms duurde het een aantal jaren om project op te starten. Bij UWV is niks geautomatiseerd alles wordt met mensen gedaan en er is veel overtyp werk en ze hebben oude systemen.
leukste van werken bij UWV is de diversiteit en de mogelijkheid om thuis te werken. Er zijn tal van doorgroeimogelijkheden.
Na een leuke sollicitatiegesprek begon de lange onderzoeken. Na 2 weken kon ik aan de slag. Helaas bleek de interne organisatie niet wat er tijdens het gesprek was aangegeven.

Onderlinge afdelingen communiceren niet altijd juist waardoor er onbedoeld fouten worden gemaakt. Deadlines worden zonder overleg ingepland. Intern zijn er veel klachten waarvoor je vaak achter de feiten aanloopt. Jammer, dat er niet beter wordt gecommuniceerd. Sommige teamleiders nemen niet eens de moeite om je op weg te helpen.
Veel geleerd en uitdagingen mee mogen maken kansen zijn binnen dit bedrijf
In potentie de ideale werkgever, alleen incompetent leiderschap en bureaucratie, haalt de werklust weg
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
bureaucratisch, inefficient
Lange tijd met veel plezier gewerkt. Leuke collega's, opleidingsmogelijkheden.
Bevooroordeeld , kil , egotrippers , arrogant, jaloers, bedrijf zonder enige vorm van klasse , noch beschaving, verspilling van overheids gelden daar.
Na benadering door uitzendbureau Unique heb ik een assessment gedaan voor de functie uitkeringsdeskundige bij UWV.
Deze assessment had ik gehaald en ben op gesprek geweest bij UWV.

Ik werd aangenomen en zou een opleidingstraject ingaan van een jaar ongeveer. Dit zou een degelijke opleiding zijn met een hoog slagingspercentage.

Echter na een aantal weken bleek dat de opleiding helemaal nog niet echt bestond en er waren ongeveer 4 praktijkopleiders die allemaal iets anders vertelde dit maakt wankel en onzeker.De manager beaamde dat er helemaal geen vast opleidingsschema was!

Heb ik even mijn baan opgezegd voor UWV dacht ik.....HELP!

Sfeer was om te snijden op de afdeling....jakkes.

En tja, ik kom uit een commerciële organisatie dus het hoe en waarom wil je dan ook graag weten. Dat moet je niet willen weten! gewoon doen...

Na een half jaar zelfstudie werd mij verteld dat ze niet verder met mij wilde gaan omdat ze dachten dat ik het eind van de opleiding niet zou voltooien terwijl het best goed ging allemaal.

De werkachterstanden waren weggewerkt dus nu worden wij bedankt voor onze inzet??? geen duidelijke onderbouwing, maar ja, uitzendkracht dus ze kunnen zo van je af. Dus samen met een andere collega kon ik vertrekken.

Ik zou UWV niet aanraden als werkgever.

Wat een teleurstellende ervaring
Fantastisch leuke collega's maar als je teammanager je niet aardig vindt lig je er uit. Goede beoordelingen en zelfs salarisverhoging maar wegens het ontbreken van een mbo4 diploma moest ik vertrekken. Ik heb mbo3.
Uwv is een hele leuke organisatie. Dit weet je al als je door de sollicitatieprocedure heen bent. Je hebt ondertussen verschillende mensen gesproken en je gaat beginnen in een soort klas met leuke taken maar natuurlijk ook gewoon leren. En met leren bedoel ik dat je veel juridische wetten moet kennen maar je moet ook wel degelijk een beetje kunnen rekenen. Verder heb je best veel klantcontacten moet je beslissingen kunnen nemen met betrekking tot aanvraag en/of betalingen. Vooral dit laatste het kan namelijk wel eens voorkomen dat je een klant geen uitkering toekend en hier moet je wel tegen kunnen want de klant wil uitleg en soms niet al te vriendelijk.
Altijd met plezier hier gewerkt! Fijne werkgever en medewerkers
Er gaan veel zaken niet goed, dus ideale omgeving voor iemand die de organisatie wil verbeteren
vriendjes politiek en zeer achterbaks ! Als je anders bent als de rest dan moet je oppassen met je eigen mening. Het is een soort van kudde schapen zeg maar. Daarnaast wordt er met geld gesmeten als het niets is bonussen aan managers, personeel dubbel loon in december noem t maar op. Werkcoaches doen verders nauwelijks wat voor de werkzoekenden.
hele prettige samenwerking in teams verband. Flexibel, leerzaam.
Het is en staats bedrijf, daar horen bepaalde protocollen en structuren bij. Dit past niet bij mij. Daarom in overleg gestopt. Voor de rest was de sfeer goed. Met slechts een paar veranderingen zou men meer werknemers vast kunnen houden. ( verloop is groot)
Als adviseur werk help je werkzoekenden om aan een nieuwe baan te komen. Dat betekent dat je veel moet samenwerken en overleggen. Het werk is natuurlijk afhankelijk van wat de politiek besluit. Dus als adviseur heb je vaak te maken met veranderingen in het werkproces.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij UWV. Onze community staat klaar om te antwoorden.