Universiteit Twente Reviews

leuke omgeving
Beveiliger (voormalige medewerker) –  enschede4 april 2018
was een leuk bedrijf om voor te werkenen leuke omgeving.
Onderzoek op het gebied van neurologie
HLO Laborant/ Research Analist (voormalige medewerker) –  Enschede1 februari 2018
Op de UT in Enschede heb ik met veel plezier gewerkt.
Gericht op zinvol onderzoek op het gebied van de neurologie. Samenwerking met professoren, AIO's en studenten.
Samen nieuwe wegen zoeken om iedere keer weer het eindproduct te optimaliseren, zoeken naar de mogelijkheden en doelgericht, gemotiveerd en volhoudend doorwerken.
Het begeleiden van AIO's (Assistent in opleiding) vond ik erg prettig; zeker als deze na ca 4jaar mochten promoveren en ik als paranymf mocht aanwezig zijn. Dit geeft een ontzettend gevoel van voldoening.
Ook studenten mocht ik begeleiden. Inzicht geven in het werken in een neurologisch laboratorium, steriel kweken, documenteren en analyseren. Alle nieuwsgierige vragen kunnen beantwoorden, kennis overdragen en enthousiasmeren voor het vak.
Pluspunten
international, samenwerking, veel leermogelijkheden, gezellige studentenomgeving
Minpunten
geduld hebben tot tevredenstellende resultaten
Friendly working environment and international culture
Researcher (voormalige medewerker) –  Enschede9 september 2017
It is a nice place to work for international people. All people are cooperative and friendly. Good balance between working and social life. Enough facility for the personal development and Dutch language learning.
Pluspunten
Christmas and other occation gift
Minpunten
coffee breaks, lunch breaks
UTwente
medewerker personeelszaken (voormalige medewerker) –  Enschede18 juli 2017
Helaas heb ik maar 4 maanden bij de Universiteit Twente gewerkt, maar met veel plezier.
Geweldige Universiteit op een unieke en schittereden campus
Executive Assistant (voormalige medewerker) –  Enschede25 juni 2017
Wat een geweldige Universiteit. Wat een heerlijke plek, Wat een mooie campus. En wat een voorrecht om daar te mogen werken.
Het was een moeilijke, zware interim job; invallen als secretaresse voor de Rector Magnificus. Voor een jaar, ter vervanging van iemand die ernstig ziek geworden was.
En dan ook nog een rectoraatswisseling meemaken. Ik heb een rector zie gaan en een nieuwe zien komen. En bijna tegelijkertijd een nieuwe leidingevende éń'het vertrek van de secretaris. Geweldige dynamiek op die plek dus. En dan als uitzendkracht - helemaal nieuw op deze plek - het hoofd boven water houden.
Het is gelukt en ik heb nog leuke dingen kunnen doen ook: de reorganisatie van het Archief van College voor Promoties, de museale herinrichting van twee grote vitrines met Relatiegeschenken op de bestuursvleugel en last but not least - want het was geen sinicure - de styling van de kamer van de nieuwe Rector Magnificus.
Fijn om te merken dat mensen tevreden zijn en ik iets heb nagelaten waar men plezier aan beleeft.
Pluspunten
werkomgeving: de campus
Minpunten
geen reiskostenvergoeding
Prachtige werkomgeving
Bouwkundig medewerker (huidige medewerker) –  Enschede30 november 2016
Leuk sfeer en mooi omgeving fijne collega's
het leukste van mijn baan is dat het elke dag een verassing is
Pluspunten
nogmaals de omgeving
Minpunten
te groot
Prettige werksfeer in een dynamische omgeving
Secretaresse/docentenondersteuner (voormalige medewerker) –  Enschede26 juni 2016
Een omgeving waar leren en werken op hoog niveau samenkomt.
dagelijks meezwemmen in de stroom, geen ruimte voor eigen inbreng
Financieel Medewerker (voormalige medewerker) –  Enschede, OV13 november 2015
keuze om hier te gaan werken was gericht op de toekomst, wilde ervaring opdoen bij de semi- overheid.
Rustige werkplek en aandacht voor informatisering. Ben te resultaatgericht en gemotiveerd om hier te blijven werken, koos ervoor om terug te gaan naar het bedrijfsleven
Pluspunten
diversiteit studenten en medewerkers UT
Minpunten
gebrek aan motivatie personeel
Leerzame en inspirerende omgeving
Secretaresse XUV Optics Group, MESA+ (huidige medewerker) –  Enschede24 februari 2015
Dagelijkse omgang met studenten is heel inspirerend. Bureaucratie is helaas vrij hoog.
Pluspunten
veel ontwikkelings- en scholingsmogelijkheden
Minpunten
wegens bezuinigingen hogere werkdruk
Medewerker Student Services (voormalige medewerker) –  Enschede, OV29 augustus 2014
Een dienstverlenende functie (Front Office) in een internationale/multiculturele omgeving met als hoofddoel het ondersteunen van studenten met betrekking tot de studentenvoorzieningen vanuit het Centre for Educational Support (CES).

Een hele leuke en afwisselende baan, met veel persoonlijk contact met studenten en collega's.
Informele en gezellige werkomgeving
Promovendus werktuigbouwkunde (huidige medewerker) –  Enschede, OV22 april 2014
De dag begint met lezen van de emails en koffiedrinken om zo op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen van collegae en de universiteit en je eigen werk. Later samen lunchen en/of wandeling maken. Vaak werken we tot zes uur door. (8.5 uur per dag).

Wat ik vooral als promovendus heb geleerd is om projectmatig te werken. Ik heb dit tijdens de studie niet gehad. Dit houd in dat er regelmatig voortgangsgesprekken zijn, presentaties voor partners maken en het schrijven van wetenschappelijke stukken. Daarnaast ik krijg uitgebreide begeleiding van de supervisors.

Wat ik het moeilijkste vindt aan het promoveren is op tijd af hebben van het werk. Onderzoek en planning zijn nogal eens met elkaar in conflict. Nieuwe aspecten komen meestal op spelende wijs aan het licht. Dit komt vaak voor nadat de deadline al verstreken is.

Het leukste van dit werk is om nieuwe kennis te genereren die er eerder niet was. Met deze kennis kunnen vervolgens nieuwe technieken ontwikkeld worden of verbeterd worden.
Pluspunten
Informele werkomgeving
De UT is een productieve en gezellige wekomgeving met fijne collegas en gasten.
Catering medewerker (voormalige medewerker) –  Enschede, OV22 november 2013
Universiteit Twente is een productieve en gezellig werkomgeving. Ik heb daar in de catering gewerkt maar ook in de Faculty Club. Het restaurant van de UT. Het was verrassend om de burgermeester en wethouders te bedienen. Het niveau is prettig.
Pluspunten
Gratis lunch of diner. gratis drank
Minpunten
niet roken op de werkplek
gezellige plek om te werken
beveligings beambte (voormalige medewerker) –  Enschede, OV10 september 2013
was een leuke werkgever was een zeer afwisselende baan met leuke collega's je hebt er alles van camera bewaking tot mobiele surviliances tot brand sluit rondes
Prima werkgever
Teamleider Bestuurlijke Informatievoorziening (voormalige medewerker) –  Enschede, OV2 september 2013
Universiteit Twente is een uitstekende werkgever. Hier heb ik met name geleerd hoe politieke verhoudingen binnen een organisatie werken.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Universiteit Twente. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,1

Reviews over Universiteit Twente gesorteerd op locatie