Universitair Medisch Centrum Utrecht

Universitair Medisch Centrum Utrecht Reviews

een hele fijne stimulerende werkomgeving
Het is voor mij een uitdagende baan met hele prettige collega's in een fijne werkomgeving. De waardering wordt regelmatig uitgesproken en er is een open communicatie. Ik krijg de mogelijkheid mezelf te ontplooien en het is mogelijk om thuis te werken.
Grote organisatie, daardoor ook lange en verschillende processen
Veel afdelingen hebben ieder eigen regels. Er is weinig interactie met de afdelingen. Doordat het zo'n grote organisatie is, is het ook bureaucratisch.
Productieve en dynamische omgeving
Zeer ontspannen en informele sfeer. Leuke collega's, diverse werkzaamheden te vinden in huis. Keerzijde is dat de organisatie zo groot is dat je soms moet zoeken en lang moet wachten om dingen voor elkaar te krijgen.
Pluspunten
Fijne collega's
Minpunten
Logge organisatie
De jaren dat ik inzet UMC werk ervaar ik als leerzaam, ervaringen opdoen, met je neus bovenop de nieuwe ontwikkelingen in de zorg voor de patienten
Ik werk in een leuk team, dat open staat voor feedback naar elkaar, we willen ook van en met elkaar leren . Doorgroeien met z'n allen naar een betere kwaliteitszorg voor de patienten en diens familie. Patiënt centraal stellen.
Het is hollen of stil staan bij ons op de afdeling.

Als team zijn we sterk en dragen we elkaar door moeilijke tijden en ethische vraagstukken binnen de afdeling.

Daarnaast bieden we elkaar ook een moment van troost en begrip als je collega het moeilijk heeft met levensvragen en levenservaringen in werk of privé . De patiënten categorie, waarmee ik werk vraagt veel van je kunnen en deskundigheid als verpleegkundige , een goed ontwikkelt empathie en geduld en begrip zijn een vereiste. Wat betreft de bedrijfscultuur wordt er gestreeft naar een zo'n mogelijke open communicatie onderling en naar elkaar luisteren wat onderlinge samenwerking ten goede komt. De leiding gevende van mij is altijd laagdrempelig te bereiken wat fijn is en toont oprechte interesse in je.

Het leukste wat ik van mijn baan vind is, teamwork, multi disiciplaire samenwerkingen, patiënten zorg, uitdagingen in het zoeken van oplossingen in de praktijk van patiëntenzorg/ begeleiden . Daarnaast vind ik leerling en stagiaire begeleiden fijn om te doen. Ik krijg goede feedback van leerlingen terug.

Sinds ik vanuit een perifeer ziekenhuis in universitair ziekenhuis ben ga werken heb ik ontzettend veel bijgeleerd en gezien. Wat me sterker en weerbaarder als verpleegkundige heeft gemaakt.
Pluspunten
Persoonlijk budget, fietsplan.
Minpunten
Betaald parkeren voor personeel.Nog steeds niet een goede CAO voor verpleegkundige in ziekenhuizen, betere uurloon en of salaris verhogignen
Over het algemeen leuk werk
Door de dokters en administratief personeel word je gewaardeerd als schoonmaakster en krijg je ook regelmatig complimenten .
Wat opvalt zijn de verpleegsters .

Op een enkeling na wensen de verpleegsters je geen goedemorgen en kijken je niet aan .

Wanneer ze je wel aankijken krijg je gelijk spijt van de goedemorgen die je hun wel hebt gewenst .
Professioneel, Wetenschappelijk en Leerzaam
- Academische vaardigheden geleerd
- Biomedische kennis opgedaan
Gezellig werksfeer
Top werkgever, goede arbeidsvoorwaarde, ontwikkelingsmogelijkheden
Pluspunten
Groot restaurant met veel keuze
Zeer leerzaam ziekenhuis
Genoeg variatie op de werkplek.
Goede bijscholingscursus .
Pluspunten
Prettige werksfeer
Minpunten
Betaald parkeren
Ik beschik naast mijn kennis en werkervaring op P&O gebied over goede sociale en contactuele eigenschappen. Ik kan goed plannen en organiseren, denk a
Geen dag is hetzelfde op P&O gebied en werken bij het UMC is nog steeds een voorrecht.
Pluspunten
Veelzijdigheid
Minpunten
Er wordt teveel bezuidigd in de zorg
Een grote organisatie die nog oog heeft voor haar werknemers.
Geweldig bedrijf om voor te werken. Veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling
Pluspunten
Betaalbare maaltijden in het personeelsrestaurant.
Minpunten
Parkeergelegenheid voor personeel bij drukte in het ziekenhuis.
Professionele werksfeer met tijd voor gezelligheid
Anders dan in vele andere bedrijfstakken gaat het in het ziekenhuis om de patient en de doktor bepaald. Als financiele afdeling heb je veel minder zeggenschap dan in andere bedrijfstakken, dat was voor mij erg wennen. De houding van de meeste collega's is zeer professioneel, maar er is ook voldoende tijd voor ontspanning.
Leermoment
Een extra mogelijkheid om te leren nadat je bent afgestudeerd is een aanrader. Met name als je nog niet concreet weet waar je wilt gaan werken. Het UMC biedt deze mogelijkheden!
Uitdagend, zelfstandig en verantwoordelijke stageplek.
De 24-uur recalls bij LUMC Leiden

Ik heb me aangemeld voor de 24-uur recalls waarin ik 80 uur aan wilde besteden. Nadat ik aangenomen was, moest ik eerst aan de training deelnemen.

De training:

Tijdens de training zijn er de volgende punten naar voor gekomen:

 NEO studie

 Afnemen 24u recalls

 Coderen 24u recalls

 Afspraken

 Oefenen coderen

Hiermee werd het uitgelegd wat de NEO studie opzet is, hoe de 24-uur recalls afgenomen moeten worden en welke gespreksvaardigheden moet de interviewer over beschikken. Ook de aandachtspunten voor het coderen van de voedingsmiddelen aan de hand van de NEVO-tabel. Er werd gebruik gemaakt van enkele voorbeelden uit de praktijk.

Begeleiding:

We werden door een diëtist en twee stagiaires begeleidt.

Werkzaamheden:

Nadat ik de training heb gehad werden we voor de 24-uur recalls door twee stagiaires in het NEO studie afdeling begeleidt. Binnen deze afdeling heb ik vanuit een data naar NEO deelnemers gebeld en 24-uur recalls ofgenomen.

Wat heb ik geleerd:

Door deelnemers te bellen voor interviews over hun voedingsinname van de afgelopen dag. Heb ik mijn communicatie vaardigheden praktisch kunnen testen en verbeteren.

Ik heb geleerd hoe ik een gesprek kan openen, leiden, vragen en doorvragen. Analytisch vermogen ontwikkelen en de gegevens coderen en vervolgens registreren.

Waar heeft dit mij bij geholpen:

Zoals ik het hierboven heb aangegeven, heeft dit mij geholpen om verantwoordelijk en zelfstandig te werk gaan. Ook goed kunnen communiceren en rapporteren naar collega’s binnen de afdeling.
Pluspunten
Zelfstandig, doorzetter, stressbestendig, enthousiaste en optimistisch.
Excelente experiencia de trabalho
Um excelente hospital, um excelente departamento.
Uma evolução diária tanto a nível profissional como pessoal.
Pluspunten
Evolução
Minpunten
Cultura diferente
Leuke en afwisselende werkplek
Mijn ervaring in het UMC is dat het een leuke werkplek is en georganiseerd. Je kan er flexibel te werk gaan en je hebt veel leuke collega's om je heen. Je leert een groot gebouw kennen en bent de gehele dag lekker bezig.
Pluspunten
goed salaris en leuke collega's
Minpunten
nvt
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Universitair Medisch Centrum Utrecht. Onze community staat klaar om te antwoorden.
4,1
4,1