Review over TU Delft van een medewerker

Bekijk alle reviews over TU Delft

Inspirerende werkomgeving
Facilitair medewerker (huidige medewerker) –  Delft14 maart 2017
Actief faciliteren in een jong team onderverdeeld in dienstverlening (FM) en beheer & onderhoud (B&O). Geen dag is hetzelfde en er zullen altijd uitdagingen op je pad komen.

Ik heb veel geleerd over facilitaire strategieen en de uitwerking hiervan. Hierbij moet gedacht worden aan welke richting het facilitaire bedrijf van de TU Delft (FMVG) naar toe wilt. FMVG past bijvoorbeeld een operational excellence strategie toe (bron. Traecy & Wiersema). Dit blijkt uit het aanbieden van een producten diensten catalogus (PDC). Operational Excellence zegt eigenlijk heel goed te zijn in hetgeen wat zij aanbieden, producten & diensten die opgenomen zijn in de PDC.

De directie stelt deze strategie vast en besteedt dit vervolgens uit naar de operationele werkvloer om het ook daadwerkelijk geimplementeerd te krijgen. Dit is in een organisatie als de TU Delft vaak een lange en lastige weg. Veranderingen aanbrengen wordt daarom als moeilijk ervaren. Hierbij zie je dat de directie vaak al te ver is in het uitwerken van plannen, terwijl de werkvloer nog bezig is met omschakelen.

Collegae zijn er in alle leeftijdscategorien. Zeker de laatste jaren is FMVG gegroeid in jonge leeftijdsgenoten. Dit brengt een frisse wind met zich mee en ook de eerder benoemde veranderingen verlopen bij jong persooneel soepeler.

Het moeilijkst van deze baan vind ik toch de dynamic. Het continu omschakelen bij werkzaamheden terwijl het een nog niet af is, gaat tegen mijn natuurlijke principes in. Ik ben erg geordend en houd van structuur in mijn werk. Om deze reden ben ik de laatste tijd voornamelijk bezig
  meer... met projectwerkzaamheden en wat minder werkzaam binnen de adhoc zaken. Dit bevalt mij prima!

Wat een groot voordeel is van het werken bij FMVG is de zelfstandigheid en vrijheid die je krijgt in het werk. Dit betekent ook dat de bevoegdheden en verantwoordelijkheden hoger liggen. Juist dat maakt het werk interessant en zo raak je ook nog eens zeer betrokken!

Buiten dat ik het bijzonder naar mijn zin heb, ben ik toe aan iets nieuws, een andere organisatie en wellicht een totaal andere branche. Ik heb altijd geweten dat ik alles kan leren, maar de eigenlijke vraag is 'waar ligt nu echt mijn hart?'
Pluspunten
secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
logge organisatie

Andere reviews over TU Delft van medewerkers

Goed
Stagiair Kavli Nanolab (huidige medewerker) –  Delft8 september 2019
Fijne en leerzame werkomgeving. De begeleiding en ondersteuning is goed.
Fijne werkomgeving, leuke collega`s
Medewerker Facility Management (huidige medewerker) –  Delft25 juli 2019
Binnen de TU Delft is het een prettige werkomgeving, geen dag is hetzelfde. Diversiteit binnen de afdelingen en hele fijne collega`s. De Tu delft is een semi overheid instantie, waar zaken veelal langzamer verlopen dan commerciele bedrijven.
Pluspunten
Flexibele organisatie
Minpunten
Verspilling van Talent

Stel een vraag over solliciteren of werken bij TU Delft. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over TU Delft gesorteerd op locatie