TNO Reviews

29 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 35 reviews
Business development voor organic electronics
Business Development Manager (voormalige medewerker) –  Eindhoven4 september 2019
Toen ik voor TNO Eindhoven werkte hadden ze bij TNO ook geen commitment om van de samenwerking met Mitsubishi Chemical in Japan een succes te maken. De toenmalige TNO directeur Jan Mengelers had totaal geen interesse in de samenwerking met MCC ondank dat TNO een NDA had getekend met MCC. Bij TNO wilde ze wel enkele miljoenen dollars van MCC hebben wat gewoon onzin is omdat MCC niet zomaar geld gaat stoppen in een bedrijf omdat daar ook een resultaatverplichting tegen over staat. MCC heeft wel een samenwerking met de universiteit van Californië in Santa Barbara, MC-CAM wat zeer succesvol is.

MCC heeft alleen maar slechte ervaringen met TNO Eindhoven. MCC heeft genoeg moeite en tijd gestopt in de samenwerking met TNO. MCC is diverse keren naar TNO gekomen. Je kunt alleen niet verlangen van MCC dat ze enkele miljoenen dollars in TNO gaan stoppen omdat daar ook een resultaatverplichting tegen over staat. Bij TNO was er geen commitment om van de samenwerking met MCC wat van te maken.
Tno
Senior Business Developer Geo Energy (huidige medewerker) –  Utrecht, Delft and The Hague11 april 2019
TNO's offices follow flex desk policy and in general have high standards workplace. Working culture is lovely with TNO provides good work life balance environment and monthly teams meetings with drinks. Being a business development manager I often spend time on road and clients while driving company provided a nice car. Being in a semi government organization hardest part was adapting bureaucratic ways of working but most enjoyable part is colleagues and work itself as TNO is one of biggest research and development organization while working in all aspect of daily life.
Pluspunten
Flex working hours
Minpunten
bureaucratic language
Stage. Mooie aanvulling op studie
Stage anal chem lab, Milieu analyse (voormalige medewerker) –  Delft20 juli 2018
Het was een verplichte stage, behorende bij de opleiding tot MBO analist. Een heel verschil met de schoolbanken en de laboratoria op de analistenschool. De utiliteiten bij TNO milieu analyse waren uiteraard veel geavanceerder dan welke analistenschool ook maar kon bieden. De betaling als stagiaire was destijds minimaal, in vergelijking met andere stagiaires van dezelfde school. Enkelen verdienden "zelfs" het minimum jeugdloon, zoals stagiaires bij bijvoorbeeld Unilever Research, maar daar zat TNO dik onder. Ondanks de summiere verdiensten destijds, een leerzame stage, waar ik nog met veel plezier naar uitkijk.
Pluspunten
veelzijdig, veel technisch, méér steeksleutel dan reageerbuis
Minpunten
stage vergoeding was minimaal
Una suerte haber podido trabajar en TNO
PRÁCTICAS EN EMPRESA (Beca Erasmus Prácticas) TNO (voormalige medewerker) –  Utrecht,Netherlands12 april 2018
Respetan las condiciones del trabajo. Valoran la calidad y la eficiencia. Sus políticas internas tienden a la flexibilidad y considerar el bienestar del empleado.
Plezierige en gemotiveerde werkomgeving.
Sr. Executive Assistant RvB / Raad van Toezicht (voormalige medewerker) –  Den Haag5 april 2018
Prettige collega's in alle geledingen om mee samen te werken.
Middelmatig
Senior Secretaresse (voormalige medewerker) –  Den Haag21 november 2017
Ik heb hier te kort gewerkt om een goed beeld te scheppen.

Ik vond de wijze van werken stekr verouderd en voelde als terug bij af.
Een prettige werkomgeving met vrijheid
Stage Visualisatie ICN (voormalige medewerker) –  Den Haag20 november 2017
Mijn tijd bij TNO was fantastisch, een boost voor mijn vaardigheden maar vooral een belangrijk leertraject. Ik heb geleerd om te functioneren als een interaction/grafisch designer binnen een afdeling waar er geen interaction/grafisch designers aanwezig waren.

Ik heb uitstekend begeleiding gehad binnen TNO, maar er werd wel verwacht dat je heel zelfstandig bent en dat je zelf mensen moest zoeken en aanspreken die je nodig had. In het begin was dat wennen, maar na een tijd was het juist een vrijheid waar ik mijn rust in heb kunnen vinden. Ik kon aan de slag op mijn eigen houtje en ik werd niet de hele dag gecontroleerd. Ik kon op mijn eigen tempo aan de slag en achteraf gezien was het een groot goed dat ervoor heeft gezorgd dat ik mijn afstudeerstage met een acht heb kunnen afronden.
Veel innovatie
Business Development Manager (voormalige medewerker) –  Delft21 mei 2017
Op veel verschillende gebieden vindt er hoogwaardige innovatie plaats. De bedrijfsvoering is wat matig en zou veel commercieler kunnen
Pluspunten
Veel technische uitdagingen
Minpunten
Kan de kennis maar weinig commercieel maken.
fun workplace
Intern (voormalige medewerker) –  Delft22 maart 2017
people are really nice.
working environment is good.
It respects employees and treasures working quality much more than working hour.
Supervisor really guides you.
Ruimte voor technische en persoonlijke ontwikkeling van een junior
Junior onderzoeker (voormalige medewerker) –  Delft20 maart 2017
Toen ik bij TNO werkte waren er voor een junior onderzoeker genoeg interessante projecten om aan te mogen werken. Oudere collega's en mijn leidinggevende gaven mij de ruimte om me te ontwikkelen. In het laatste jaar dat ik bij TNO werkte daalde het aanbod aan projecten en was het lastig de dagen te vullen met declarabele uren.
wetenschappeljk omgeving
Elektronicus / senior research engineer (voormalige medewerker) –  Eindhoven7 november 2016
uitdagend, leerzaam, gevarieerd, complex
een bedrijf waarin je je blijft ontwikkelen
Pluspunten
wetenschappelijk
Minpunten
Papieren tijger en slecht leiderschap.
Medewerker operationele inkoop (voormalige medewerker) –  Den Haag3 november 2016
Inwerktijd was kort want bij TNO werkte men met SAP en daar had ik 5 jaar daarvoor bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis ook meegewerkt. Wat betreft inkooporganisatie was het een papieren tijger. Alle inkooporders (zo'n 150 per dag) moesten geprint, getekend, gefaxt of per post worden verzonden. Kopie werd niet digitaal opgeslagen maar nog in mappen gearchiveerd. Orderbevestigingen werden geprint, geparafeerd en opgeborgen in de mappen. Niets digitaal. Er heerste een sfeer van onderdrukking. Tegenspreken werd niet gewaardeerd dus men zweeg maar. De helft van de inkoop was ontslagen en de andere helft moest de kar gaan trekken. Gevolg: burn-out van 2 personen. Tevens bepaalde de budgethouder waar alles gekocht werd. De inkoopafdeling moest alleen nog een punt en een komma aanpassen. Niets onderhandelen, niets bellen. Kortom een voorgekauwd verhaal.
Ik werd voor 10 maanden binnengehaald i.v.m. langdurige ziekte van een collega van 27 jaar. Ik heb mij aangepast en gewoon gedaan wat mij opgedragen werd. Was een tijdelijke baan dus dit veranderd veel.
Pluspunten
Lange lunch tijd en men deed niet moeilijk als je later of iets vroeger wegging.
Minpunten
Geen discussie mogelijk en veel haat en nijd onder elkaar.
Fun place to work
Graduate Research Intern (voormalige medewerker) –  Helmond6 oktober 2016
TNO is a very encouraging environment for research scientists to come together and work in different domains. There are different departments located in different parts of the Netherlands.
Actieve en productieve sfeer
Marketing & Communication Intern (voormalige medewerker) –  Den Haag8 juli 2016
Leuke sfeer waar je als stagiaire veel kan leren tijden de hedendaagse werk taken en hoe je met verantwoordelijkheid kan handelen.
Hoog kennis niveau werknemers
Materiaalkundige/schade expert (huidige medewerker) –  Den Helder30 mei 2016
Afwisselend werk, altijd weer nieuwe uitdagingen.
Het team is heel divers, hierdoor is er een brede kennis aanwezig.
Het nadeel hiervan is echter dat door de specifieke kennis van de personen, overdracht van werkzaamheden moeilijk is. Levertijden zijn hier door moeilijk te halen.
Pluspunten
Goede mogelijkheden om jezelf te verbreeden
Minpunten
Logge organisatie, overdaad aan bestuurlijke burocratie
Nice and flexible working environment
Junior Advisor (voormalige medewerker) –  Den Haag3 mei 2016
Nice and flexible working environment. Good opportunity to make new contacts both national and international.
Pluspunten
Free commuting
Minpunten
The lack of projects to work on
Alround medewerkster
Secretaresse Management (voormalige medewerker) –  Leiden, ZH10 november 2015
Iedere dag was een verrassing, waarbij snel en flexibel handelen een must was. Ik houd van afwisseling, en een uitdagingen dus deze baan was op mijn lijf geschreven.
Directie wisselde snel af, waardoor je een rol binnen het bedrijf kreeg van adviseur omdat je van de hoed en de rand wist.
Ik heb daar geweldige collega's gehad. Kan goed zelfstandig werken, maar vind het ook heerlijk om onderdeel van een team te zijn. Dit kon heel goed bij deze baan.
Helaas is hier door een reorganisatie een eind gekomen, en ik neem het TNO niet kwalijk. Heb een geweldige tijd gehad, ontzettend veel geleerd, en heel veel kansen gehad. Ben nu op zoek naar de volgende uitdaging.
Ottimo ambiente
Student Intern (voormalige medewerker) –  Utrecht, UT26 oktober 2015
Ambiente molto stimolante per il contatto con varie figure professionali.
Minpunten
Nessuno
Compleet gebrek aan visie en leiderschap binnen het grootste deel van de top van het bedrijf
Legal Counsel (voormalige medewerker) –  Delft21 juli 2015
Deze organisatie gaat kapot aan interne politiek gevoerd door grotendeels incompetente ego-gedreven bestuurders en zeer incompetente stafmedewerkers. De cultuur aan de top en in de staf is ziek.

Hierdoor wordt goed werk dat binnen de organisatie wordt uitgevoerd continue belemmerd en kapot gemaakt.

Deze organisatie dient al jaren vernieuwd te worden, maar gebrek aan kwaliteit op sleutelposities houdt dat tegen. Dit wordt erger en erger doordat zwakke bestuurders zich omringen met vriendjes en ja-knikkers. Men is continue aan het reorganiseren en processen aan het verzinnen. Het probleem is echter dat de kwaliteit aan de top en de cultuur in de organisatie beiden ver onder de maar zijn
Interessante werkomgeving met veel mogelijkheden voor samenwerking en veel autonomie
Senior scientist (huidige medewerker) –  Leiden, ZH20 mei 2015
Interessante werkomgeving door de grote hoeveelheid aan disciplines en door de combinatie van kennisontwikkeling en toepasbaar maken van deze kennis in de praktijk.
Veel autonomie in de uitvoering van het werk, binnen de kaders van de protocollen die worden gehanteerd.
Veel leuke en deskundige collega's die met elkaar mooie projecten uitvoeren. Lastig is soms de grote hoeveelheid projecten die gelijktijdig lopen, terwijl daarnaast ook nieuwe opdrachten moeten worden binnengehaald. Maar dit maakt het werk ook afwisselend.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij TNO. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over TNO gesorteerd op locatie