The Salvation Army Reviews

43 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 8.396 reviews
Een fijne werkomgeving
Persoonlijk begeleidster (voormalige medewerker) –  Zaandam19 juni 2018
Een fijne werkomgeving met genoeg ontwikkelingsmogelijkheden
Een werkomgeving met een hart voor de medemens
Crisismanager (voormalige medewerker) –  Almere3 mei 2018
Leger des Heils is een Christelijke organisatie, met als doel, hulpverlening voor de mensen in nood.
Een doel, waar alle aandacht aan gegeven wordt, en de hulpverlening heel goed gedaan wordt.
Pluspunten
Een fijne organisatie om te werken
Minpunten
Werknemers die geen banden hebben met het Leger des Heils hebben geen doorgroei mogelijkheden
Een goed CAO en een goede werksfeer
Facilitair medewerkster (huidige medewerker) –  Zwolle17 januari 2018
Er zijn best doorgroeimogelijkheden.Het bestaat uit verschillende locaties,met verschillende locatie managers.En in verschillende steden is het Leger des Heils gevestigd.
Pluspunten
Christelijke Instelling
Minpunten
Organisatie met hart voor en oog op de samenleving
Gezinscoach (huidige medewerker) –  Friesland24 oktober 2017
Het legers des heils is een fijne organisatie met oog voor haar medewerkers. Er is voldoende ruimte voor opleiding en ontwikkeling.
Stagiaire (voormalige medewerker) –  Emmen26 mei 2017
Geen dag is hetzelfde. Je leert hier ontzettend veel over jezelf en de doelgroep.
sociale en interactieve omgeving
Gastheer (voormalige medewerker) –  Den Heler29 april 2017
belangrijke omgeving voor mensen die nauwelijks tot geen mogelijkheden hebben om uit eigen initiatief iets te ondernemen.
Pluspunten
belangrijk onderdeel in de samenleving
Minpunten
doorgroei mogelijkheden enkel mogelijk intern en niet bruikbaar bij andere werkgevers
Fijn werksfeer en dynamische werkplek
Groepswerker (huidige medewerker) –  Dordrecht27 februari 2017
Met veel plezier ben ik werkzaam bij het Leger des Heils. Wegens bedrijfsmatige overwegingen ben ik genoodzaakt om mij elders te gaan inzetten. Momenteel ben ik op zoek naar werk binnen de hulpverlening, die goed aansluit bij mijn vaardigheden en wensen.
Pluspunten
Fijne collega's
Minpunten
Voor mij logistiek niet heel handig, daar de werkplek in Dordrecht is en ik woonachtig ben ik Gouda.
No-nonsens werkomgeving, zeer client gericht
Afdelingsmanager (voormalige medewerker) –  Dordrecht26 januari 2017
De zorg voor clienten laat zich omschrijven als vasthoudend en bevlogen.
Dienstbaar zijn.
Gastheer (huidige medewerker) –  Emmen25 januari 2017
Leuke collega`s, en een fijne werkzweer.
Vind het dankbaar werk, en het geeft mij een tevreden gevoel
als er positieve resultaten worden behaald.
Pluspunten
Contractueel dienstbaar zijn.
Minpunten
De dag is zoals de dag is.
(ambulant) Pedagogisch medewerker HBO (huidige medewerker) –  Apeldoorn11 augustus 2016
elke dat is anders.
het samen met de jongeren kijken hoe we de dag invulling geven.
fijne werkomgeving met gemotiveerde collega's
Sociaal Pedagogisch Werker Huis en Haard (voormalige medewerker) –  Gorinchem2 juni 2016
een hulpverleningsinstantie die mensen helpt die verder niet geholpen worden.
Een interessante doelgroep die veel van je vergt ivm de problematiek van de cliënten.
Pluspunten
goede werksfeer
Minpunten
salaris mag beter ivm zwaarte v.h. werk
Vast en Verder den helder
Beveiliger. (huidige medewerker) –  Den Helder28 februari 2016
Ik werk in de nacht als nachtbeveiliger soms is het hectisch en vaak is het rustig gelukkig maar dit voorkomt veel ergernis. De nacht begint met een overdracht , dan weet ik precies waar de problemen liggen en wie er om exstra aandacht vragen.Ik heb het eerste jaar het meeste geleerd hoe om te gaan met deze bewoners veel fyciek geweld schelde enz soms nam ik dit mee naar huis toe en ik heb er na overleg met mijn directie een weg in gevonden zodat ik het naast mij neer kan leggen.
Mijn collegaas zie ik maar zelden en als ik ze zie dan hebben we het over het werk in het pand en soms over ons prive leven.
het moeilijke van deze baan is dat je in je gedachten soms heel erg snel moet schakelen om de lieve vrede in dit pand safe te stellen omdat de gemoederen nogal is uit de hand kunnen lopen , maar dit heeft ook te maken met de samenstelling van de bewoners.
Het leuke van dit werk is het omgaan met mensen en deze na verloop van tijd te zien groeien en daarbij een positief eind resultaat te zien , zodat ze klaar gestoomd zijn voor de toekomst ook zien we afvallers daar bij proberen we ze zolang mogelijk vast te houden om ze alsnog in de goede richting te sturen maar dit lukt helaas niet altijd.
Pluspunten
goede werk omstandigherden
Minpunten
lage kilometervergoeding
leuke open werkgever
Clustermanager thuiszorg (huidige medewerker) –  Amsterdam, NH20 januari 2016
jammer dat baan verloren is gegaan. Leuke werkgever met open houding naar personeel
leerzaam, leuk team, divers, systeemgericht, kennis, waardevol, stagiair, pedagogisch medewerker
Sociaal Pedagogisch Werker (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH5 januari 2016
Mijn vorige werk als pedagogisch medewerker bij naschoolse behandel groep 'De Zonnebloem' heb ik als waardevol ervaren. Als pedagoog in opleiding heb ik daar ontzettend veel mogen leren. Eerst als stagiair en toen als pedagogisch medewerker.

Het werken op een (behandel) groep en de ambulante hulpverlening die wordt geboden, vind ik een mooie combinatie. Zo kun je als hulpverlener ook systeemgericht werken in het netwerk van een kind.
Verder heb ik regelmatig (verplichte) trainingen bijgewoond om mijn kennis als pedagoog optimaal te houden en in mijn werk als hulpverlener te groeien.

Helaas moest ik, in het afronden van mijn opleiding, stoppen bij het Leger des Heils. Nu heb ik (bijna) mijn diploma gehaald en ben ik straks afgestudeerd pedagoog (HBO) en op zoek naar een nieuwe leuke baan!
Leuke informele werkomgeving
Ambulant hulpverlener (voormalige medewerker) –  Groningen, GR9 december 2015
Leuke en leerzame functie. Grootste leermomenten waren het zelfstandig werken en aansluiting vinden bij de verscheidene cliënten . De baan is interessant door het werken met verschillende cliënten met verschillende achtergroten en problematieken.
Pluspunten
Informeel
Minpunten
Weinig doorgroeimogelijkheden
Domus
Groepsleidster (huidige medewerker) –  Den Haag, ZH25 november 2015
je begint de dag op domus met een overdacht van de nachtdienst op de ochtenddienst , verder doe je het ontbijt klaar zetten , mensen wekken , gesprekjes voeren , helpen bij de dagelijks dingen , afleiding zoeken voor de mensen.

Ik leer elke dag het werk is zo afwisselend wat ik vooral heb geleerd is rustig te blijven in situaties die uit te hand lopen en je grenzen goed aan geven richting cliënten maar ook richting je collega's

Het moeilijkste van deze stage/baan is toch wel dat de mensen 24/7 met drugs bezig zijn en ze onvoorspelbaar zijn dat maakt het soms dat je in een gevaarlijke situatie beland.

Het leukste van de stage/baan is dat je ook heel leuk contact hebt met de cliënten hebt en dat er langzamerhand een band begint te ontstaan tussen begeleider en cliënt dat vind ik het leukst maar ook het mooist om te zien
Pluspunten
leuke collega's je wordt heel goed begeleidt
Minpunten
je staat niet altijd met vaste mensen
Goede werkgever die kijkt naar de diploma,s die je hebt behaald
Sociaal dienstverlener (voormalige medewerker) –  Maastricht21 oktober 2015
Verschillende jaren op verschillende afdelingen gewerkt.
helaas heeft het Leger des Heils zijn christelijke identiteit verloren waardoor meer naar de productie wordt gekeken dan naar de mens.
Pluspunten
Minpunten
Slecht rooster
Fijne organisatie om in te werken
Groepsbegeleider (huidige medewerker) –  Emmen17 oktober 2015
Leuke collega's en een diverse cliënten groep. Dit biedt uitdaging in het werk als persoonlijk begeleider.
Mijn sterkte is omgaan met mensen die buiten de boot vallen.
Nachtwacht (voormalige medewerker) –  Terneuzen10 juli 2015
Wat je leert is inlevings vermogen elke dag opnieuw,zodat je de ander beter kan sturen./
Goede verhouding met collega.s wat het teamwerk bevorderd .
het fijnste is als er een gesprek met een verslaafde is geweest , die zich van het leven wou beroven, toch weer zover krijgt om de draad van het leven weer op te pakken..
Dat vindt ik het leukste, alhoewel ook de realiteit laat zien, dat fit niet altijd werkt.
Pluspunten
assertief en inlevings vermogen
leuk werk ga graag met mensen om altijd helpende hand
huishoudelijkediest medewerkster (huidige medewerker) –  rotterdam2 juli 2015
8 uur aan wezig drie slaapzalen bedden verschoonen met mijn collega deze werkt met mij dan tavels schoonmaken meestal werken we om beurten dan doe ik de telling bedden goed en de nieuwe besteling als ik vrij ben doet zij dat
en als zij vrij is doe ik dat
de colega'' s van de nachdienst doen voor dat zij weg gaan de handoekken in de was machien en wij zorgen er dan voor dat het avons weer klaar staat ezv ezv
wat ik geleerd heb is goed zelfstadig te werken
heb ook goed contackt met mijn team leider en hygieniste
mijn colega'' s heb ik ook goedde omgang mee
dat als je koffie pause heb de telefoon gaat en er iemand aan de deur staat zonde van de pauze maar mensen moet je helpen dat is het leukste van mijn werk
Pluspunten
dat ik goed zelfstadig mag werken
Minpunten
heb ik niet

Stel een vraag over solliciteren of werken bij The Salvation Army. Onze community staat klaar om te antwoorden.