Tata Steel Reviews

85 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 779 reviews
Dynamisch en afwisselend geen één dag is hetzelfde
Management Assistente/Secretaresse (huidige medewerker) –  Velsen-Noord6 mei 2019
Als rechterhand de afdelingsmanager, maar ook andere managers en collega's ondersteunen. Een dag bestaat uit veel verschillende werkzaamheden en je moet snel schakelen tussen wisselende prioriteiten en projecten. Agendabeheer, voorbereiden van vergaderingen, notuleren, organiseren van bijeenkomsten, ATR checks en correcties verwerken, kantoormaterialen bestellen, archief bijhouden, overlegstructuren maken, publiceren van artikelen, facilitaire zaken verzorgen en vooral werk uit handen nemen en de afdeling ontzorgen is hoe een werkdag omschreven kan worden.
Verwachtingsmanagement toepassen en daar voldoening uithalen door het te overtreffen.
Kortom dynamische en afwisselende werkomgeving, maar soms toch complex. Zo blijf je scherp!
Pluspunten
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, flextijd en fijne collega's
Fijne sfeer en goede werkbalans
Maintenance Engineer (huidige medewerker) –  IJmuiden12 maart 2019
In Tata Steel IJmuiden heerst een fijne sfeer waar iedereen elkaar respecteert. Er is een goede work-life balance waardoor iedereen met plezier naar z'n werk gaat en er genoeg mogelijkheden liggen buiten je werk.
Pluspunten
Veel vakantiedagen
Minpunten
Grote en logge hierarchie
Veel beloofd weinig mogelijkheden, een bedrijf dat ver achter ligt in de huidige tijd met de voorzieningen die er zijn
Demand Management (voormalige medewerker) –  Maastricht10 maart 2019
Snel vergeten was een misstap, veel beloofd weinig van gezien, moeilijke mensen om mee samen te werken, geen goede sfeer.
Pluspunten
Minpunten
Ouderwetse werk omstandigheden
Super mooie en complexe omgeving voor mensen die van uitdagingen houden
Manager Quality Assurance (huidige medewerker) –  IJmuiden5 maart 2019
Tata Steel in IJmuiden is een zeer interessante productieplant met daarop meerdere fabrieken die alle hun eigen bijdrage leveren aan de productie van staal die voor ca 80% naar de automobiel industrie gaat. Dus hoge eisen en stnadaarden.
Business Excellence is de afdeling die standaarden zet, ondersteuning geeft en coach om de fabrieken te helpen verder te ontwikkelen in hun volwassenheidsgroei.
Het werk bestaat uit strategie &en tactiek bepalen en in de operatie kijken en adviseren. Een mooie mix van papier en praktijk.
Voor ieder wat wils
Researcher (huidige medewerker) –  IJmuiden1 maart 2019
Als je nog maar een paar maanden werkt bij Tata Steel worden dingen die eigenlijk uitzonderlijk zijn al heel snel normaal. Dat begint er al mee dat bij Research al ongeveer 400 mensen werken. Dit is dan weer zijn eigen bedrijf op zichzelf, waar iedereen elkaar kent ondanks de grootte van de organisatie. Maar ook dat research een eigen onderhoudsteam heeft voor alle installaties is uitzonderlijk. Daarnaast zijn er nog steeds machines in gebruik van begin jaren 60 tot gloednieuwe apparatuur. De variatie is oneindig en een beetje techneut kan hier altijd zijn ei kwijt. Door al die variatie en het grote bedrijf is er heel veel kennis aanwezig. Het leukste daarvan is dat bij al mijn collega's de deur open staat voor vragen en ze na tig jaar nog steeds vol passie over hun werk kunnen praten. Je hoort vaak dat mensen het niet zien als hun werk, maar als hun hobby.
Pluspunten
Flexibele werktijden in kantoordienst, Veel kennis aanwezig, Goede werksfeer
Unieke, professionele organisatie met veel (doorgroei)mogelijkheden
HR (huidige medewerker) –  Velsen-Noord27 februari 2019
Ik werk nu ruim een jaar bij Tata Steel en ben nog altijd blij met mijn overstap vanuit de overheid (Defensie). Ik voel me thuis in de familiebedrijf-cultuur en krijg erg veel kansen en mogelijkheden om mezelf te ontplooien. Ze bieden veel kansen voor jonge, ambitieuze mensen en zijn erg gericht op de toekomst. Ten slotte is het heel gaaf om een echt product op te leveren en elke dag weer onderdeel van dit (productie)proces te zijn.
Pluspunten
Kansen/mogelijkheden, arbeidsvorowaarden, sfeer
Leuke collegas en werkomgeving
Project ingenieur (huidige medewerker) –  IJmuiden26 februari 2019
Tata is een echt een internationale bedrijf met een behulpzame medewerker.
Prachtig bedrijf met dramatisch management
Onderhoudsmanager (voormalige medewerker) –  IJmuiden25 februari 2019
Een enorm indrukwekkend bedrijf met prachtige techniek en interessante mensen. Helaas is het management zo gericht op eigen carriere dat er steeds een uitstroom is van goed personeel. Gevolg is een vreemde mix van mensen met veel kennis die niet de beste zijn en management dat niet goed weet hoe hiermee om te gaan.
Pluspunten
Bizar grote techniek en inspirerende processen
Minpunten
Uitdagende baan op verschillende snelheden in een industriële omgeving.
Specialist Engineer Refractories (huidige medewerker) –  Velsen-Noord25 februari 2019
De grootte van dit bedrijf biedt heel veel kansen, geen dag is hetzelfde. Ook al ben ik in mijn functie officieel in kantoordienst, ik kom geregeld in de fabriek om het werk in uitvoering te bekijken. Als vuurvast specialist heb ik mij razendsnel kunnen ontwikkelen. Dat moest ook wel aangezien er in Nederland geen vooropleiding voor bestaat. Overleg met de werkeenheid, de specialisten van het keramisch lab en het uitdenken van problemen behoort tot de dagelijkste bezigheden. Je werkt in grote en kleine projecten en daarnaast ben je van tijd tot tijd ook bezig met troubleshooting. De verschillende snelheden van de werkzaamheden maakt dit werk zeer gevarieerd. Het nadeel van de grootte van Tata Steel is dat je soms in bureaucratie beland. En niet per sé een nadeel, maar wel iets waar je tegen moet kunnen: het is een mannenwereld.
Pluspunten
Uitdaging, ruimte voor ontwikkeling, het salaris
Minpunten
Gemiddelde leeftijd is hoog
Dynamische omgeving met mooie doorgroeimogelijkheden
HR Projectmanager (huidige medewerker) –  Velsen-Noord25 februari 2019
Trotse medewerkers die passie voor de industrie hebben, maken Tata Steel een mooie organisatie. Je ontmoet snel collega's uit diverse hoeken van het bedrijf, al 100 jaar in de IJmond.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Ontwikkelingen binnen staalindustrie
So far a positive feel about TATA STEEL :)
process and product technologist (huidige medewerker) –  IJmuiden, The Netehrlands22 februari 2019
Positives
+ Less Hierarchy
+ My management line is easy to work with
+ Friendly colleagues
+ Enough room to learn and grow within the company
+ Getting opportunities to be physically present at the customer site for discussion
+ crossfunctional and cross regional projects
+ PIC course and many other interesting training programs
+ Giving dutch course to employee for free
+ Giving work smartphone
+ Good work-life balance
+ Canteen food - more variaties and reasonably priced at Dudok house (main building)

Negatives
- Not everyone encourages new changes in the running system
- Salary rise and benefits can be better
- Dutch is not an easy lanauge to learn and because of the language we miss some opportunities
- Not enough meeting rooms
- Canteen food is not great at the production site
Goede werkgever met veel mogelijkheden
Improvement Consultant (huidige medewerker) –  IJmuiden22 februari 2019
- Variërend werk
- Aangename werksfeer
- Leuke collega's
- Groot bedrijf met veel mogelijkheden
- Doorgroeimogelijkheden
- Verschillende opleidingen mogelijk
- Veel vakantiedagen
Pluspunten
Sfeer
Minpunten
Bedrijfsprocessen gaan langzaam
Een uniek bedrijf binnen de Nederlandse industrie op basis van schaalgrootte, geschiedenis en cultuur.
Maintenance Manager (huidige medewerker) –  IJmuiden22 februari 2019
Binnen Tata Steel kom je alle aspecten tegen die te maken hebben met de zware industrie. Doordat er veel concurrentie wereldwijd is en wij in een klein land leven staan er behoorlijk wat uitdagingen op allerlei gebieden op stapel voor komende jaren. Om hieraan mee te werken en om koploper te worden op allerlei gebieden is echt moeilijk en tevens ook het leukste.
Mede door de hechte cultuur en 100 jarige ervaring is er veel kennis beschikbaar om deze stappen met elkaar te gaan zetten.
Pluspunten
Uitdaging, Innovatie, Bedrijfscultuur, Arbeidsvoorwaarde
Minpunten
Groot bedrijf (bureaucratie)
Uitdaging waar de liefde voor techniek tot z’n recht komt
Installatiebeheerder (huidige medewerker) –  IJmuiden22 februari 2019
Geen dag is het zelfde als techneut. Onder het laagje stof schuilt zich een walhalla aan techniek waar ik als liefhebber van techniek veel voldoening uit haal. De continue uitdaging om meer te willen weten over de installaties binnen Tata wordt met de dag groter. Daarnaast zijn er veel mogelijkheden en ruimte om je verder te ontwikkelen met arbeidsvoorwaarden waar je U tegen kunt zeggen. En dit allemaal zo dichtbij huis.
Pluspunten
Werk-prive balans
Minpunten
De negatieve nieuwsberichten in de media
uitdagingen en zelfstandig werken
Monteur B (voormalige medewerker) –  Velsen-Noord22 februari 2019
Tata Steel is een mooi bedrijf met vele soorten technieken, echt voor een ieder wat wils! Met een eigen insteek kun je aangeven wat je graag zou willen doen, en daar wordt echt gehoor aangegeven. De bedrijfscultuur onderlinge collega's is goed, waardoor je een hecht team bent. Je leert hier vooral zelfstandig werken met veel leuke uitdagingen! Het leuke aan mijn baan vind ik het duiken in de techniek en op zoek naar oplossingen. Werk - prive - balans hier wordt echt rekening mee gehouden, dit heb ik buiten Tata Steel wel anders ondervonden.
Leuke groep waarmee samen de installatie tot een hoger niveau getild wordt
Installatiebeheerder A (huidige medewerker) –  DSP21 februari 2019
Wat er zoal op een dag voorbij komt:

- In de ochtend starten met het doornemen van de nieuwe meldingen
- Wanneer het nodig is in de installatie meldingen beoordelen
- orders gereed maken, indelen en componenten klaarzoeken
- controle tekeningen
- Verbeteringen doorvoeren
- Nieuwe ideeën opdoen om de installatie betrouwbaarheid te vergroten
- enz.
Pluspunten
Flexibele werktijden, goede secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
stilstanden, storingen, consignatiedienst
Uitdagend en Tof
Technisch Trainee (huidige medewerker) –  IJmuiden21 februari 2019
Binnen TATA Steel kun je onwijs veel kanten op. Binnen de operatie zijn er ontelbaar uitdagingen die de productiviteit en winstgevendheid aanzienlijk kunnen verhogen. Indien je zo'n kans ziet, krijg je de gelegenheid hier werk van te maken.
De sfeer binnen het bedrijf is goed en zelfs bijna familiair door overheersende trots op het bedrijf.
Pluspunten
Uitdagend en vol kansen
Minpunten
Groot bedrijf waardoor sommige zaken erg traag gaan
Industrie optima forma
Change & Implementation Manager (huidige medewerker) –  IJmuiden6 februari 2019
Top bedrijf in staalontwikkeling en industrie met mooie en sterke klantenbasis
Pluspunten
Goede werkprive balans, ruimte voor horizontale en verticale ontwikkeling
Minpunten
Micro management op alle niveaus
Top bedrijf
Ovendekmedewerker/ onderhoudsmedewerker kooks 2 (voormalige medewerker) –  IJmuiden10 januari 2019
Een bedrijf waar jezelf kan ontwikkelen en volop doorgroeien.
Pluspunten
5 ploegen
Minpunten
was een bedrijf om trots op te zijn nu veel minder
walstechnicus procesoperator (huidige medewerker) –  Velsen-Noord7 december 2018
bij dit bedrijf worden de ervaren mensen op de vloer niet goed ingezet , a4 cultuur en vele management wisselingen

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Tata Steel. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Tata Steel gesorteerd op locatie