Tata Steel Reviews

96 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 873 reviews
Gezellig hard aan het werk
Anoniem (voormalige medewerker) –  IJmuiden27 januari 2020
Prima werkgever. Iedereen wil helpen, maar er is een redelijk hoge werkdruk en door de grootte van het bedrijf kan dat wat vertraging opleveren.
Tata steel
INDUSTRIEEL REINIGER (voormalige medewerker) –  IJmuiden1 januari 2020
Leukste werkgever ooit met goeie arbeidsomstandigheden en een goed salaris alleen moet je tegen de werkzaamheden en verschillende werkplekken op de locatie kunnen, kou,warmte,hitte,fysieke zware werkzaamheden.
Leuk, gezellige omgeving
Monitoring Manager (huidige medewerker) –  Monitoring Manager20 december 2019
Leuk, gezellige omgeving genoeg doorgroeimoelijkheden.
Great team
Process Operator (voormalige medewerker) –  Gemeente Velsen19 december 2019
Loved the people I worked with, the work is sometimes soul sucking. Some may like it.
There is a position switch every 2 days, which is nice so you won't get bored with what you do every day. It happens that you sometimes do the same job for 6 days but thats it. The hardest part of the job is definitely some of the people that you have to work with, and the immediate reassignment of crews they can give you( even if you have been on a crew for 20 years, you are just a number)
Overall I had a great time there, good paycheck, some of the people became my best friends, and some of my best friends came working there. Lot of freedom with taking time off, and even more freedom to work extra for some hours to take PTO. There is a slight "you have to fit in" culture, because if you don't, you don't!
Teveel management
Procurement Manager (huidige medewerker) –  IJmuiden15 december 2019
Efficiëntie voordelen zijn zeker te behalen en ook nodig, er zijn teveel winkeltjes en silo's bij Tata steel.
Pluspunten
Salaris en vrije dagen
Minpunten
Silo's
Groot bedrijf in omvang, installaties en aantal mensen en zeer sociaal.
Contractmanager Engineering (voormalige medewerker) –  Velsen-Noord4 november 2019
Meer dan 4 jaar met veel plezier gewerkt op een project contract.
Mooiste bedrijf van nederland
Procestechnoloog/shift manager (huidige medewerker) –  IJmuiden1 november 2019
Bij Tata Steel worden alle sensoren geprikkeld, je ziet, voelt, hoort, ruikt dat er grootse dingen gebeuren.
Als je van industrie houdt, is dit en fantastische plek om te werken.
Pluspunten
machtig mooie machines
Minpunten
Waterhoofd management
Werken bij Tata steel
Kraandrijver (voormalige medewerker) –  AOV30 oktober 2019
Werken bij Tata steel kan heel leuk zijn afwisselend maar je moet het treffen en goed in de crew passen en aanpassen en zorgen dat je zo snel mogelijk bij het bedrijf zelf aangenomen word
leuk bedrijf met veel uitdagingen
Transformation lead (huidige medewerker) –  IJmuiden30 september 2019
leuk bedrijf met veel uitdagingen in verschillende onderdelen
leuke afdeling om te werken.
Medewerker Keuringen (voormalige medewerker) –  Velsen-Noord24 september 2019
leuke afdeling om te werken. afwisselend werk en leuke collega's.
Grootschalig en leerzaam
Servicedeskmedewerker Huisvesting/Facilitair (huidige medewerker) –  Velsen-Noord29 juli 2019
Ik heb het hier erg naar me zin. De werkzaamheden zijn uiteenlopend en veiligheid staat hoog in het vaandel.
Dynamisch en afwisselend geen één dag is hetzelfde
Management Assistente/Secretaresse (huidige medewerker) –  Velsen-Noord6 mei 2019
Als rechterhand de afdelingsmanager, maar ook andere managers en collega's ondersteunen. Een dag bestaat uit veel verschillende werkzaamheden en je moet snel schakelen tussen wisselende prioriteiten en projecten. Agendabeheer, voorbereiden van vergaderingen, notuleren, organiseren van bijeenkomsten, ATR checks en correcties verwerken, kantoormaterialen bestellen, archief bijhouden, overlegstructuren maken, publiceren van artikelen, facilitaire zaken verzorgen en vooral werk uit handen nemen en de afdeling ontzorgen is hoe een werkdag omschreven kan worden.
Verwachtingsmanagement toepassen en daar voldoening uithalen door het te overtreffen.
Kortom dynamische en afwisselende werkomgeving, maar soms toch complex. Zo blijf je scherp!
Pluspunten
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, flextijd en fijne collega's
Fijne sfeer en goede werkbalans
Maintenance Engineer (huidige medewerker) –  IJmuiden12 maart 2019
In Tata Steel IJmuiden heerst een fijne sfeer waar iedereen elkaar respecteert. Er is een goede work-life balance waardoor iedereen met plezier naar z'n werk gaat en er genoeg mogelijkheden liggen buiten je werk.
Pluspunten
Veel vakantiedagen
Minpunten
Grote en logge hierarchie
Veel beloofd weinig mogelijkheden, een bedrijf dat ver achter ligt in de huidige tijd met de voorzieningen die er zijn
Demand Management (voormalige medewerker) –  Maastricht10 maart 2019
Snel vergeten was een misstap, veel beloofd weinig van gezien, moeilijke mensen om mee samen te werken, geen goede sfeer.
Pluspunten
Minpunten
Ouderwetse werk omstandigheden
Super mooie en complexe omgeving voor mensen die van uitdagingen houden
Manager Quality Assurance (huidige medewerker) –  IJmuiden5 maart 2019
Tata Steel in IJmuiden is een zeer interessante productieplant met daarop meerdere fabrieken die alle hun eigen bijdrage leveren aan de productie van staal die voor ca 80% naar de automobiel industrie gaat. Dus hoge eisen en stnadaarden.
Business Excellence is de afdeling die standaarden zet, ondersteuning geeft en coach om de fabrieken te helpen verder te ontwikkelen in hun volwassenheidsgroei.
Het werk bestaat uit strategie &en tactiek bepalen en in de operatie kijken en adviseren. Een mooie mix van papier en praktijk.
Voor ieder wat wils
Researcher (huidige medewerker) –  IJmuiden1 maart 2019
Als je nog maar een paar maanden werkt bij Tata Steel worden dingen die eigenlijk uitzonderlijk zijn al heel snel normaal. Dat begint er al mee dat bij Research al ongeveer 400 mensen werken. Dit is dan weer zijn eigen bedrijf op zichzelf, waar iedereen elkaar kent ondanks de grootte van de organisatie. Maar ook dat research een eigen onderhoudsteam heeft voor alle installaties is uitzonderlijk. Daarnaast zijn er nog steeds machines in gebruik van begin jaren 60 tot gloednieuwe apparatuur. De variatie is oneindig en een beetje techneut kan hier altijd zijn ei kwijt. Door al die variatie en het grote bedrijf is er heel veel kennis aanwezig. Het leukste daarvan is dat bij al mijn collega's de deur open staat voor vragen en ze na tig jaar nog steeds vol passie over hun werk kunnen praten. Je hoort vaak dat mensen het niet zien als hun werk, maar als hun hobby.
Pluspunten
Flexibele werktijden in kantoordienst, Veel kennis aanwezig, Goede werksfeer
Unieke, professionele organisatie met veel (doorgroei)mogelijkheden
HR (huidige medewerker) –  Velsen-Noord27 februari 2019
Ik werk nu ruim een jaar bij Tata Steel en ben nog altijd blij met mijn overstap vanuit de overheid (Defensie). Ik voel me thuis in de familiebedrijf-cultuur en krijg erg veel kansen en mogelijkheden om mezelf te ontplooien. Ze bieden veel kansen voor jonge, ambitieuze mensen en zijn erg gericht op de toekomst. Ten slotte is het heel gaaf om een echt product op te leveren en elke dag weer onderdeel van dit (productie)proces te zijn.
Pluspunten
Kansen/mogelijkheden, arbeidsvorowaarden, sfeer
Leuke collegas en werkomgeving
Project ingenieur (huidige medewerker) –  IJmuiden26 februari 2019
Tata is een echt een internationale bedrijf met een behulpzame medewerker.
Prachtig bedrijf met dramatisch management
Onderhoudsmanager (voormalige medewerker) –  IJmuiden25 februari 2019
Een enorm indrukwekkend bedrijf met prachtige techniek en interessante mensen. Helaas is het management zo gericht op eigen carriere dat er steeds een uitstroom is van goed personeel. Gevolg is een vreemde mix van mensen met veel kennis die niet de beste zijn en management dat niet goed weet hoe hiermee om te gaan.
Pluspunten
Bizar grote techniek en inspirerende processen
Minpunten
Uitdagende baan op verschillende snelheden in een industriële omgeving.
Specialist Engineer Refractories (huidige medewerker) –  Velsen-Noord25 februari 2019
De grootte van dit bedrijf biedt heel veel kansen, geen dag is hetzelfde. Ook al ben ik in mijn functie officieel in kantoordienst, ik kom geregeld in de fabriek om het werk in uitvoering te bekijken. Als vuurvast specialist heb ik mij razendsnel kunnen ontwikkelen. Dat moest ook wel aangezien er in Nederland geen vooropleiding voor bestaat. Overleg met de werkeenheid, de specialisten van het keramisch lab en het uitdenken van problemen behoort tot de dagelijkste bezigheden. Je werkt in grote en kleine projecten en daarnaast ben je van tijd tot tijd ook bezig met troubleshooting. De verschillende snelheden van de werkzaamheden maakt dit werk zeer gevarieerd. Het nadeel van de grootte van Tata Steel is dat je soms in bureaucratie beland. En niet per sé een nadeel, maar wel iets waar je tegen moet kunnen: het is een mannenwereld.
Pluspunten
Uitdaging, ruimte voor ontwikkeling, het salaris
Minpunten
Gemiddelde leeftijd is hoog

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Tata Steel. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Tata Steel gesorteerd op locatie