Talant
Redelijke vergoeding, salaris wel netjes op tijd.
Ik heb geen goede gevoel hier over. ik heb slechte verhalen gehoord En gezien. Ze gaan heel slecht met gehandicapten om en Heel veel verschillende personeel
Dat is heel slecht. Ik werk hier al 1 jaar. Maar niet meer mijn ding. Ik heb hier ontslag genomen. Waar ik al niet tegen kan is gewoon mishandeling van deze cliënten
Met veel plezier de functie vervult. Veel uitdaging en fijne collega's.
Je kan veel leren binnen Talant en er zijn voldoende ontwikkel mogelijkheden.
Cliëntenpopulatie is zwaar en daarom is de werksituatie vaak niet veilig. Management heeft hier lang onvoldoende oog voor gehad.

Dit speelde met name op de Wissel. Organisatie heeft beterschap beloofd en is nu in ontwikkeling.
Pluspunten
Mooie werkomgeving, goede ontwikkelmogelijkheden
Minpunten
Slecht functiorende directie/management, veel wisselingen van management en personeel. veel onveilige werksituaties. Top down organisatie
Werkgever houdt weinig rekening met werkdruk personeel.
Salaris altijd prima en tijdig ontvangen.
Pluspunten
Gratis mee eten
Minpunten
Hoge werkdruk, veel autoritaire mensen
Ik en vele andere goede collega's kregen na 2 maal een contract geen nieuw vast contract. Echter kwamen er voor ons allemaal wel nieuwe collega's.

Erg tegenvallend.
Minpunten
Mensen die goed zijn. Contract aan bieden. Altijd maar beschikbaar zijn ook al heb je vrij
Organisatie mag iets wat verbeteren, ze zijn niet altijd iemand van hen woord.
Ik werk met plezier bij Talant met interessante mensen met een verstandelijke beperking. Ik leer elke dag, en ontwikkel mij hierdoor.
Pluspunten
Minpunten
Werkdruk
Mijn ervaring binnen Talant is, dat mijn opgedane kennis en ervaring in de zorg, gewaardeerd wordt door directe collega's. Tevens de ontvangen feedback verbaal en non-verbaal van patiënten en of cliënten vaak positief is.
Naast een professionele attitude is humor onmisbaar in teamverband
Pluspunten
Veelal enthousiaste en gedreven begeleiders
Minpunten
Link tussen somatiek en afwijkend gedrag wordt niet altijd opgemerkt
Voor studenten die de opleiding maatschappelijke zorg volgen is dit een goed stage bedrijf. Als je passie voor verstandelijke en/of lichamelijke handicapten hebt is dit het bedrijf.
Ontzettend fijne collega's, betrokken tot op het bot. Hulpvaardig en collegiaal.
Mijn ervaring met de doelgroep is top geweest. De verschillende doelgroepen hebben mij zeer uitgedaagd, zowel op inzichten en inzet. De onderlinge contacten met mijn teams waren zeer functioneel en empatisch.
Er is in de loop van deze jaren veel veranderd wat niet altijd dit gevoel en mijn ervaring kan ondersteunen. Dit geldt voornamelijk voor de werk indeling. De cliënten, jeugdigen op een lager sociaal functionerend niveau, altijd mijn uitdaging zullen zijn.

In deze tijd ben ik ook bij andere organisaties werkzaam geweest. Hier heb ik ook andere functies en werkzaamheden uitgevoerd, die ik zeer heb gewaardeerd. Helaas niet tot een langer contract door bezuinigingen of andere redenen.
Pluspunten
Je blijven ontwikkelen en dat kunnen inzetten.Maar vooral mensen weer in hun kracht zetten.
Minpunten
de onregelmatige werktijden van mijn laatste invalperiode .
De locatie en de afwisseling met andere locaties (dus ook andere collega's ontmoeten) heeft er voor gezorgd dat ik een prettige tijd heb gehad op deze locaties en goede contacten kreeg met collega's en cliënten.
Pluspunten
Goede werksfeer
Minpunten
n.v.t
Prima organisatie. Goed voor personeel. Geen problemen
Hele fijne collega's, veel van geleerd! Goede overdracht van wonen naar dagbesteding. Nauw in contact onderling, snel op de hoogte van vereiste informatie.
Lieve collega's en een fijne samenwerking. Behulpzaam en empathisch
Leuke collega's geweldige cliënten.
De individuele zorg bied veel voldoening het is alleen zo jammer dat de regering zoveel leed veroorzaakt door de vele bezuinigingen.
Pluspunten
aanbod cursussen
Minpunten
te lange lijnen en te weinig tijd voor de zorg op zich, teveel papier/computer tijd
Fijne werksfeer en leuke collega's.
Wisselende werkzaamheden. Geen dag is gelijk.

De zorg is een fijne sector om in te werken.
Op deze plek ben ik aan het werk gegaan na een stage periode. ik heb het hier erg naar mijn zin gehad en fijn gewerkt.
Het werk bij Talant was heel plezierig doordat ik met meerdere doelgroepen en niveaus heb gewerkt.
Op dagbesteding en wonen.

Hierdoor krijg je inzicht van de problematiek en mogelijkheden van de cliënten.

De mindere kant van deze flexbaan vond ik dat je nooit echt bij een team hoorde en toch ook veel informatie mist omdat je soms weer een hele tijd niet op de locatie was.

Ik heb er met veel plezier gewerkt en vind het ook spijtig dat er geen mogelijkheden meer voor mij waren om er te blijven werken.

Vind het dan ook heel jammer om de cliënten en collega's niet meer te zien.
Pluspunten
Meestal leuke collega's. Dankbare cliënten.
Minpunten
geen vastigheid.
Er heerst een roddelcultuur. De zorg voor de cliënt staat niet altijd voorop. De organisatie geeft alleen om geld niet om het welzijn van haar cliënten en werknemers. Ze gaan over lijken. De werkdruk ligt enorm hoog en er wordt steeds meer verwacht in een kortere tijd. Er is bijna geen kwaliteit van zorg meer.
Pluspunten
Lieve bewoners.
Minpunten
De kwaliteit van de zorg is erg slecht.