Swissport International Ltd. Reviews

32 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 2.767 reviews
Gezellige collega's
Logistiek medewerker (voormalige medewerker) –  Schiphol19 maart 2019
Gaat goed verlopig en werk is niet zwaar.
Flexibel met medewerkers.
24 uur bedrijf beschikbaar in logistic.
Pluspunten
Flexibel
Minpunten
Lange werkdagen
Personeel onvriendelijk bedrijf in Amsterdam Schiphol
Bagagemedewerker (voormalige medewerker) –  Amterdam Schiphol11 februari 2019
Het werk is zwaar omdat je vaak allen moet verrichten ongeacht de grootte van de vlucht die je moet laden of lossen.
In de zomer periode is het een grote paniek centrum .
In verhouding van werk en salaris wordt je bijzonder onderbetaald en dan zit je precies aan het minimum loon en zal echt niet meer zijn of worden. Op Platform is het nog slechter en zwaarder, 11 vliegtuigen afhandelen in 8 uur tijd ( lossen en laden). Het ergste is kan geen dank je wel vanaf en je wordt aangekeken als een stuk vuil.
Geen wonder dat er zoveel mensen zijn weggegaan .
Pluspunten
Geen pluspunten
Minpunten
Veel zwaar werk en slechte organisatie betrekking met in en uit rijden.
Ga daar nooit werken als grondstewardess!!!!
Grondstewardess (voormalige medewerker) –  Schiphol14 oktober 2018
Ik was al in het verleden meerdere jaren grondstewardess geweest bij een hele goed georganiseerde luchtvaartmaatschappij waar tevens een zeer goede (werk)sfeer was, goede werkbare roosters waren en voldoende rustpauzes ingelast werden.
Bovendien werd je daar (wél) als een volwassene met eigen verantwoordelijkheid behandeld en kreeg je de werkzaamheden waar je exact voor was opgeleid en die tevens paste bij desbetreffende functie.
Bij Swissport gebeurt dat allemaal precies andersom...

De opleiding die op goed niveau léék.. te zijn bleek in de praktijk bijna totaal irrelevant voor de werkzaamheden die wij moesten verrichten.
Juist relevante onderwerpen die je broodnodig hebt in de praktijk zijn nooit onderwezen tijdens de opleiding.

Tevens werd er gedurende de opleiding het minimale aan onkosten vergoed aan ons. Niemand had het contract goed gelezen, onze eigen schuld dus in dit geval maar ja.. als je anders gewend bent...
En na de - overigens zeer korte - opleiding bleek ook nog eens dat je tijdens de “inwerkperiode” dezelfde onkostenvergoeding kreeg als bij de opleiding...
Swissport had daardoor wel héél goedkope krachten....!
En ook de arme stagiaires werden maximaal uitgebuit voor een wel heel lage stagevergoeding...

Toen we daadwerkelijk aan de slag gingen en dus eindelijk salaris zouden ontvangen bleek dat wijzelf een groot gedeelte van de benzinekosten ook nog eens voor eigen rekening mochten nemen...!
Bedenk dat het salaris al ongeveer onder bijstandsniveau (excl. wisseldiensttoeslag) lag hetgeen gedurende de winter nog een veel mindere vetpot zou
  meer... worden.
Voor de duidelijkheid; bij een minimaal normaal functionerende luchtvaartmaatschappij ontvang je al salaris tijdens de opleiding en logischerwijze daarna tijdens de inwerkperiode..
Bij Swissport dus niet..

Zo werd er ons ook tijdens de opleiding meerdere keren voorgespiegeld dat een ieder een eigen inwerk(st)er zou krijgen - hetgeen ook de normaalste zaak van de wereld behoort te zijn - helaas moest je het in de praktijk maar zelf uitzoeken om een collega te vinden die je wilde inwerken. Overigens; áls er al genoeg collega’s waren..
Bovendien waren dit regelmatig collega’s die zelf nog van toeten nog blazen wisten... aangezien ze bijv. pas een aantal weken aan het werk waren...
Daardoor werd je ook nog eens - buiten de schuld van desbetreffende collega’s om - veelal verkeerd “ingewerkt”.

Ook de uniformmaat opmeten was blijkbaar hogere wiskunde...
Dit ging bij 99% van de collega’s mis; ze kregen of te kleine - of te grote uniformen - die ook nog eens niet voorradig waren in Nederland en waar we weken lang op moesten wachten.. - en dus moesten we dan maar zelf een uniform “creëren” met eigen privékleding..
Ook weer zeer onprofessioneel en werkelijk een zooitje..
Het zag er niet uit..
(Bij mij ging dit gelukkig goed, omdat ik bovenop de juiste uniformmaat zat toen ik merkte dat het ook bij mij dreigde mis te gaan.. Het was blijkbaar erg moeilijk om de juiste maat goed in te vullen door de verantwoordelijke medewerker..).
Een (warme) overjas, een tas etc. mocht je ook zelf aanschaffen...
Normaliter verschaft het bedrijf dit aan de medewerkers..
Ook dit was wederom wel weer heel “bizar”.. en onprofessioneel..

De grondstewardessen moesten notabene tevens werkzaamheden verrichten hetgeen normaliter verricht wordt door supervisors en controllers, althans... bij een goed functionerende - en goed georganiseerde luchtvaartmaatschappij...
En als je dan wat fout deed dan werd je daar ook keihard op afgerekend..
Wederom had ik geluk en heb ik zelfs complimenten gekregen over mijn werkwijze en problematieken oplossen.
Dit kwam hoogstwaarschijnlijk door mijn ervaring (en het wél fantastisch ingewerkt zijn) uit het verleden.

De roosters zouden écht reuze meevallen ook al leek het tegendeel waar te zijn, werd ons tijdens de opleiding voorgehouden...
Dat zogenaamde tegendeel was dus helaas wel degelijk waar..
Daardoor wilden vele collega’s hun diensten ruilen met andere collega’s die heel graag wat meer wilden verdienen, maar dan was het wederom geluk hebben of dit überhaupt gehonoreerd zou worden, aangezien er tevens veel willekeur was.
Er werkten echt hele aardige coördinatoren (en supervisors) die bijna medelijden met ons hadden (leek wel), maar helaas ook rotte appels die kickten op de macht die ze hadden.. En daar was je dus afhankelijk van..
Er heerste volgens velen en ook mijzelf dan ook een angstcultuur...
Ik heb vele collega’s zien weglopen binnen maar een paar maanden tijd dat ze aan het werk waren gegaan en het inhoudelijke van het werk notabene heel leuk vonden..
Over het algemeen waren dit intelligente en hardwerkende aanpakkers.. maar ze waren Swissport al heel snel liever kwijt dan rijk..

Een vrije dag aanvragen - al 2 maanden van tevoren voor bijv. een heel bijzonder feestje - werd veelal niet gehonoreerd. Dit gebeurde o.a. door bovenvernoemde willekeur én tevens doordat er geen expertise was op het gebied van goed kúnnen (!) indelen van roosters.
Daar heb je ook de mensen voor nodig met daadwerkelijk inzicht hetgeen het management klaarblijkelijk níet nodig vond. Ook dit was wederom zeer onprofessioneel...
Iedere zichzelf respecterende luchtvaartmaatschappij - hetgeen Swissport ook eigenlijk niet is - heeft een aparte roosterafdeling

Vele supervisors en coördinatoren liepen dan ook al jaren tegen de lamp op bij dit bedrijf op diverse gebieden.
Zij - voornamelijk de oude garde (maar tevens de nieuwe) - hebben zich er na vele frustraties maar bij neergelegd dat het management lak aan hun bevindingen had.
Deze houding is ontstaan puur omdat ze het onderling leuk hadden, het werk op zich heel leuk vonden en - gelukkig voor hen! - zij wel een “normaal” salaris verdienden dankzij goede arbeidsvoorwaarden uit het verleden vóórdat Swissport het (voormalige) bedrijf overnam waarvoor zij toentertijd werkten.

De werkdruk was veel te hoog, de indeling derhalve heel slecht/amateuristisch waardoor er vaak een chronisch tekort aan personeel was - en weliswaar zelden opeens een teveel aan personeel - en er gegoocheld moest worden door de coördinatoren en supervisors om alle vluchten adequaat af te kúnnen handelen.
Respect voor hen!

En zo kan ik nog heel wat voorbeelden geven van mijn tijd als grondstewardess bij Swissport.. een bedrijf wat alleen maar op winst gericht is en bijna onmenselijk met het personeel omgaat...
Natuurlijk waren er collega’s die het allemaal geweldig vonden, maar dat waren veelal collega’s die of studeerden of nog bij de ouders thuis woonden. Beide groepen hebben over het algemeen genomen geen enkel vergelijkingsmateriaal, vandaar.
Er zal een wereld voor hen open gaan wanneer ze bij een andere maatschappij gaan werken...

PS: er werd ons verboden om negatief over Swissport te schrijven op welke media dan ook. Dit op straffe van ontslag, werden wij gedreigd....
Hoe zou dat toch komen...?!

Als degenen die dit lezen daadwerkelijk wat in hun mars hebben dan doen zij er heel verstandig aan Swissport te vermijden..!
Pluspunten
Leuke collega’s en leuk werk
Minpunten
Zie mijn betoog
Loodsmedewerker
Loodsmedewerker / chauffeur (voormalige medewerker) –  Schiphol9 augustus 2018
Leuke goed betaalde baan, echter fysiek soms erg zwaar. Desondanks leuke tijd gehad.
Pluspunten
Goede verdiensten
Minpunten
Fysiek zwaar, wisseldiensten
Goede werkgever die motiveerd
Customer Service Manager (voormalige medewerker) –  Schiphol23 juli 2018
Goede team met goed motiveert relatie met de agent
Pluspunten
Training in Zwitzerland
gezellige werkomgeving
Lader & Losser Platform (huidige medewerker) –  schiphol9 juli 2018
De hele dag bezig met koffers in-uitladen.
Fysiek gezien is het soms wel zwaar.
Boeiende werkomgeving
Duty Officer Airside Operations (huidige medewerker) –  Schiphol19 juni 2018
Zeer afwisselende boeiende baan op een zeer drukke werkplek.
Onprofessioneel management/HR; gezellige collega's
Grondsteward (voormalige medewerker) –  Amsterdam2 maart 2018
Een zooitje ongeregeld; dat is een uitspraak die goed bij Swissport past. Het kan er behoorlijk amateuristisch aan toe gaan. Op de werkvloer bij de checkin en gate kan het heel gezellig zijn met collega's; dat maakt het werk leuk.

Er lopen echt persoonlijkheden rond die liever naar anderen kijken dan naar zichzelf. Collega's, maar zeker ook supervisors en managers.

HR is net zo. Dingen zijn traag geregeld; je moet veel zelf achter zaken blijven gaan bv uniform. Uniform is de uitstraling van het bedrijf en eigenlijk is dat een mooie metafoor voor hoe Swissport is. Mensen lopen in oude vodden; verschillende kleuren, maten. Niet compleet noem maar op.

Qua verdiensten is het niet goed.

Je wordt ingedeeld door de coördinatie. Hier zitten echt toppers tussen, maar helaas ook valse meiden.

Ik heb een leuke tijd gehad met mijn collega's, maar dat was hem dan ook.
Pluspunten
Collega's; gezelligheid
Minpunten
Salaris, management, de koffie, HR, uniform, snitch collega's
Elke dag is een uitdaging
Operations officer (huidige medewerker) –  Schiphol2 maart 2018
Werkzaam als operations officer. Ik verantwoordelijk voor de weight & balance van het vliegtuig. Het aanleveren van alle juiste documentatie aan de cockpit. Dit betreft informatie over te verwachten vracht,bagage, passagiers. Het verzorgen van vliegplannen en het weer onderweg.
In deze fuctie maak ik dan een belading waar ik vervolgens de voorman instructie geef hoe te laden van het vliegtuig. Ook briefen omtrent het vervoer van gevaarlijke stoffen.
Als het vliegtuig vol is en veel vracht is dit een enorme uitdaging.

Bij Swissport heb ik erg veel geleerd om snel te schakelen en leiding te geven aan de loadingsupervisor. Dat de veiligheid van het vliegtuig boven alles gaat. Dus heel nauwkeurig werken een must is.

Het leukste van mijn baan is dat elke dag is anders. Je weet nooit hoe je werkdag er precies uit gaat zien.
Pluspunten
overwerk in tijd voor tijd mogelijk is
Minpunten
heel moeilijk vakantie kan krijgen door te weinig personeel
leerzame werkomgeving
Senior Cargo Officer (huidige medewerker) –  Amsterdam15 december 2017
Goed en professioneel bedrijf om kennis en ervaring op te doen.
Grondstewardess
Stagiaire grondstewardess (voormalige medewerker) –  Schiphol29 november 2017
Je ziet erg veel en maakt veel mee, erg leuk en afwisselend.
Heel leuk werk, en hele leuke collega's
Platform voorman 1 (voormalige medewerker) –  Amsterdam23 oktober 2017
Erg leuk werk, Platform voorman. Je bent verantwoordelijk voor de afhandeling van het vliegtuig.

De collega's onderling (platform/bagagekelder/passage) zijn geweldig. Die zorgen dat je de dag door komt.

Het management is waardeloos. Totaal geen respect, waardering of begrip. Er wordt altijd met te weinig mensen gewerkt. Het management zegt dat als er te weinig mensen bij een vliegtuig staan, dit gewoon slechte planning is van de coördinator. Zelfde geldt voor materiaal. We kunnen geen karren of dollys vinden. Oh, dan moet je maar beter zoeken. Ze zijn er gewoon niet, en je krijgt geen tijd om te zoeken, Jr loopt de hele dag op je max, kist na kist af te handelen. Zomers vaak zonder pauze!

Ik zou iedereen afraden ooit bij Swissport te gaan werken!
Pluspunten
Minpunten
Mismanagement, te weinig mensen, te hoge werkdruk, vaak geen pauze, betalen voor je koffie, geen waardering en respect
Mooie werkomgeving
Fulltime Transport Employee (voormalige medewerker) –  Schiphol3 oktober 2017
Mooi bedrijf om voor te werken, Betaald redelijk voor het werk wat je doet
Pluspunten
de mogelijkheid consumptie te kopen op het werk
Minpunten
Steeds het zelfde
FIjne werksfeer
Senior agent baggage tracing (huidige medewerker) –  Schiphol24 september 2017
Een fijne werksfeer, soms is de werkdruk wel erg hoog
teamplayers
Teamleider platform (huidige medewerker) –  Schiphol11 september 2017
gezellig en met zijn alle er voor gaan als er gewerkt moet worden.
Pluspunten
bedrijfskleding compleet
Minpunten
betalen voor je koffie
Leuke werk omgeving
Teamleader / Loading Supervisor (huidige medewerker) –  Amsterdam8 september 2017
De werk omgeving is super!
Collega's onderling echt super!
Helaas het management is waardeloos!
Word niet geholpen, stank voor dank!
Pluspunten
Collega's onderling
Dull working place
Air Freight Employee (voormalige medewerker) –  Schiphol, NL14 augustus 2017
It was not an interesting job. A lot of freedom due to night shifts. Good colleagues and very friendly, but it was a dull working place. Driving the fork-lift truck was the most enoyable part.
Leuke afwisselende baan
Grondstewardess (voormalige medewerker) –  Schiphol27 juni 2017
Leuke, afwisselende baan in een dynamische omgeving.
Jammer van de planning/roosters..
Zooitje
Transport Employee (huidige medewerker) –  Schiphol29 mei 2017
Niet veel over te zeggen. Er wordt vaak oneerlijk gehandeld. en je wordt behandeld als een dier.
Pluspunten
Kan ik niet verzinnen
Minpunten
Koffie kost geld. Bijna nooit pauze oneerlijke leiding
veel geleerd
Bagagemedewerker (voormalige medewerker) –  Schiphol19 maart 2017
samenwerken hard werken en ontwikkelen als persoom
Pluspunten
leuk plek om te werken schiphol
Minpunten
kantine

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Swissport International Ltd.. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Swissport International Ltd. gesorteerd op locatie