StudyWorks BV
Kortgeleden mijn eerste bijles kunnen geven. Erg leuk om te doen en handig dat je de volgende afspraak zelf kunt plannen. De communicatie was duidelijk en het doorgeven van uren was erg makkelijk.
Het leuke aan werken bij StudyWorks vind ik de flexibiliteit, deze baan valt zeer goed te combineren met je studie, werk of andere bezigheden. Voorheen was ik gebonden aan vaste werktijden waardoor je dit niet tegelijkertijd met een drukke studie kon doen, nu is dat niet het geval. Er is zelfs de mogelijkheid om vanuit huis via een webcam bijles te geven.

Als je iets meer afgelegen woont zoals ik zul je even moeten wachten op een aanvraag, maar dat valt te verwachten.

Als je eenmaal een bijlesleerling hebt onderhoudt je zelf het contact met de ouders zonder enige inmenging van StudyWorks.

Communicatie met StudyWorks loopt via WhatsApp of via de mail, zo komen bijvoorbeeld de aanvragen van nieuwe bijlesleerlingen via WhatsApp binnen. Dit zorgt ervoor dat je snel antwoord krijgt op eventuele vragen en dat je natuurlijk snel een leerling kan helpen.
Vanaf de sollicitatie voelde het al vertrouwd. Na de koppeling met een student en de eerste bijles kon ik heel zelfstandig te werk. StudyWorks treed ,na het eerste contact met de student, op een prettige manier op de achtergrond. Ik kan altijd nog terecht voor vragen of onduidelijkheden, maar vaak is dit niet nodig. Door de 1 op 1 bijles manier heb ik met mijn twee studenten een goede band opgebouwd.
Het werken voor study works is erg flexibel. Op het moment dat je meer tijd hebt, geven ze je de ruimte om meer leerlingen te begeleiden. Op het moment dat je het wat drukker hebt, kun je minder leerlingen begeleiden.

Verder verloopt de communicatie altijd gemakkelijk en snel. Als er nieuwe leerlingen zijn wordt dat duidelijk gecommuniceerd en kun je altijd zelf nog aangeven of je het ziet zitten die leerling wel of niet te begeleiden.
Studyworks is makkelijk te combineren met je studie. Je kunt aangeven in welke vakken jij je thuis voelt om bijles te geven. En welke niet. Vervolgens wordt gekeken welke aanvragen er in jouw buurt zijn en wat jij aan kan. Ik vind dit erg positiefs. Je bent enigszins zzp’er, maar toch ook verantwoordelijk onder een coöperatie
Studyworks biedt een relaxte werksfeer, waardoor je je als snel op je gemak voelt. Verder heb je het aantal uur en wanneer je die maakt heel erg zelf in de hand, super flexibel dus!
Pluspunten
Salaris, flexibiliteit
Minpunten
Mogelijk niet super veel uren
Het bedrijf maakt een zeer vriendelijke indruk. Het is leuk dat het een jong bedrijf is (qua gemiddelde leeftijd), waardoor het contact een minder formeel karakter heeft, dat communiceert wel erg fijn. Nog iets over de communicatie; het gaat, heel modern, allemaal via Whatsapp, wat het contact eigenlijk supersnel en makkelijk maakt. Ondanks dat het allemaal op afstand gaat is de werksfeer toch informeel en relaxt, waardoor ik ook het gevoel heb dat ik makkelijker vragen kan stellen, dat is erg fijn!
Het is een toegankelijke organisatie, waar veel jonge mensen werken. Het sollicitatiegesprek ging via skype en dat was prettig omdat het hoofdkantoor niet in mijn stad zit. Het duurde echter lang voordat er een eerste leerling aangeboden werd, waardoor ik in de tussentijd op zoek ben gegaan naar een ander baantje. Dit is denk ik afhankelijk van de locatie.
Het geven van bijles is erg flexibel werk en makkelijk om in te plannen tussen andere activiteiten door. In mijn regio is er echter weinig werk dichtbij waardoor de reiskosten redelijk hoog oplopen. Ook is 2 uur bijles soms net wat te lang voor de bijlesleerlingen om zich te blijven concentreren en zou 1-1.5 uur beter uitkomen. Verder geen op- of aanmerkingen.
Het werk bij Studyworks is erg flexibel aangezien je zelf kan bepalen of je een taak aanneemt of niet aanneemt. Een nadeel hierbij kan wel zo zijn dat je de ene week wellicht voor 5 kinderen wordt gevraagd en de andere wellicht niks hoort. Het hangt er dus maar net van af maar relaxet is wel dat je het grotendeels zelf in de hand hebt. Daarnaast is het ook leuk om kinderen te helpen en je groeit hierdoor zelf ook als persoon. Het loon is ook prima en dus raad ik ze zeker aan. Als ik dan nog een nadeel zou moeten noemen is dat het uitbetalen in cergelijking vrij lang duurt. (pas eind volgende maand).
Ik vind StudyWorks een bedrijf dat geeft om haar medewerkers. De werkdruk is zelf te bepalen door het contract en er is mogelijkheid om vanuit thuis online bijles te geven!
Het enige nadeel is de wachttijd tot er weer een bijles nodig is in de buurt, maar voor de rest is alles heel goed geregeld.
Pluspunten
Contactpersonen
Minpunten
Wachttijd
Het is goed geregeld: StudyWorks biedt met regelmaat leerlingen aan voor bijlessen. Die kun je accepteren of weigeren (als je geen tijd hebt, bijvoorbeeld, of je vindt het te ver weg).

Dat gaat allemaal via WhatsApp: handig, snel en eenvoudig.

Als de match is gemaakt maak je de eerste afspraak en verder kun je het gewoon met de leerling zelf regelen. Simple is beautiful

De arbeidsvoorwaarden zijn wel minimaal, maar het blijft jouw keuze om je bijverdensten aan te vullen met dankbaar werk.
Zodra je aan een bijles leerling gekoppeld wordt kun je daarna in overleg met hem of haar de tijden zelf bepalen voor de volgende bijles, ideaal!
Ook is er een mogelijkheid om bijlessen online te geven, dus kun je lekker vanuit je eigen huis de leerling helpen.

Tevens is het een prettige bijbaan om te combineren met je studie of andere baan.
Leuke bijbaan voor naast je studie! Je werkt niet zoveel uur in de week. Je bepaalt zelf waneer je werkt.
Pluspunten
Je bepaalt zelf wanneer je werkt
Minpunten
Weinig uren
Studyworks biedt een mooi salaris aan haar bijlesgevers. Het duurde wel even voordat ze een bijles leerling voor mij gevonden hadden, maar dit kan ook aan de locatie liggen waar ik woon
Pluspunten
Salaris
Minpunten
Miscommunicatie
Het werken bij StudyWorks is erg prettig. Je kunt bijna meteen aan de slag en voor een bijbaantje verdient het erg goed. Je kunt bij vragen het bedrijf altijd appen. Je krijgt aanvragen per whatsapp en als je geen tijd hebt, kun je gewoon weigeren. Soms kan het wel lang duren voordat je nieuwe aanvragen krijgt.
Pluspunten
Goede communicatie
Minpunten
Vaak geen extra reiskostenvergoeding
Leuke en handige baan om naast mijn studie te doen. Het is heel flexibel, je kan zelf beslissen hoeveel uren je per week bijles wilt geven.
+ Zelf tijd indelen
+ Aanbod zelf kiezen

+ Werken in de buurt
De baan is fijn omdat je je eigen uren kan indelen. Daarnaast werk je op basis van aanvragen, dus hoe meer je er aanneemt hoe meer uren je draait. Af en toe kan het wel stressvol zijn, omdat er continu een prestatiedruk op je staat, want je moet wel voor een goede bijles zorgen. Aan de andere kant weet je van te voren waar je bijles in wilt geven en kan je dit vast prima uitleggen. Een nadeel vind ik wel dat je weinig feedback krijgt over hoe je leerlingen de bijles vinden gaan.
Pluspunten
Heel flexibel en prima loon
Minpunten
Weinig communicatie en af en toe stressvol
Heerlijk zelf je bijlessen inplannen voor een goed salaris. Begripvolle,vriendelijke en goed communicerende medewerkers.