Strukton
Strukton (en met name Worksphere) is sinds de laatste overname een bedrijf geworden waar alleen de winst telt. De werknemers, met name in de uitvoering, staan op het 2e plan. Het vertrouwen in de werknemers lijkt nagenoeg niet aanwezig, althans dat gevoel wordt door management gegeven. De laatste jaren is m.b.t. personeel een grote leegloop.
Minpunten
Slechte werksfeer
fijne collega's. Goede sfeer. Betrokken medewerkers, divers werk
Persoonlijk initiatief wordt erg gewaardeerd.
Actief inwerkprogramma om de bedrijfscultuur te leren.

De eerste weken veel cursussen om de systemen binnen het bedrijf te leren.

Je wordt snel "los" gelaten om de werkzaamheden naar jou inzicht uit te voeren. Kom je ergens niet uit dan is erg veel bereidheid om even een vraag te beantwoorden..
Pluspunten
Goede werksfeer en prettige collega's
Minpunten
Sommige functies kunnen erg druk zijn
Ik begin om 7 uur ochtends. Mijn eerste dagelijkse taak was om de storingen van de dag ervoor te bestuderen. Ik communiceer het risico / oorzaak naar de geïnteresseerde partijen(Monteur, uitvoerder en productiemanager).
Wat ik geleerd heb:

- Vrijheid en verantwoordelijkheid voor uw werken en project.

Het hoge management is open en transparent.

Bedrijfscultuur was goed

Het moeilijkste van de baan was overdragen van nieuwe ontwikkeling /kennis.

Het leukste van de baan overdragen van toepasbaar data naar de monteurs of management
Oud overheid maakt het een rustige organisatie met niet een hele hoge prestatie drang.
gezellige werkomgeving , opleiding mogelijkheden , salaris is normaal
Je kunt prima werken bij het bedrijf. Leuke collega's en een prima werksfeer. Er wordt gelachen maar ook serieus gewerkt.
Achter de schermen werken mijn collega's en ik dag en nacht aan het spoorsysteem, zodat de treinen altijd en overal weer op tijd kunnen rijden. Het resultaat is een optimale kwaliteit van het spoor en van de functionaliteiten in een trein.

Bij Strukton Rail werk je bij een bedrijf dat ertoe doet in Europa. Ik ben als monteur Bovenleiding medeverantwoordelijk voor dat de treinen veilig rijden. Strukton Rail biedt mij een boeiende wereld met kansen en verrassende routes. Ik kan en mag binnen Strukton verder denken, verder groeien en me zelf verder ontwikkelen! Het moeilijkste van de baan is: wij werken wanneer de treinen niet rijden! Dus avond, nacht en in het weekend. Hier staat wel tegenover een zeer goed salaris en voor mij 25 + 23 vakantiedagen!

Pluspunten
25 + 23 vakantiedagen
Minpunten
Avond, nacht en weekendwerk
Prettig en sociaal bedrijf waar je veel kunt leren en met doorgroei mogelijkheden
Veel fijne collega's zijn al naar andere bedrijven gegaan, dit deden ze niet zomaar, er gaan er nog veel meer collega's vertrekken bij strukton als ze kunnen.
Het management rekent met je af ,als je niet in hun straatje loopt.

Ieder voor zich cultuur.
Pluspunten
redelijk salaris
Minpunten
geen sociale managers aan het roer.( wolven in schaapskleren)
Onze collega’s hebben een 8,1 gegeven op hun algemene tevredenheid over het werken bij Strukton Rail. En dat is niet voor niets. De betrokkenheid en trots in de organisatie is groot en je krijgt veel ruimte om eigenaarschap te pakken over de inhoud van je takenpakket, maar ook over de inrichting van je werktijden. Veel vrijheid dus, en ruimte voor initiatief en ontwikkeling. En natuurlijk gaat het om jouw ontwikkeling als vakspecialist, daarin ondersteunen we volop met opleidingen. Tenslotte is veiligheid een belangrijk thema dat veel aandacht krijgt en daar voelen onze collega’s zich goed bij.

Strukton Rail biedt je naast een goed salaris een werkomgeving waar je wordt gezien als expert op jouw vakgebied.
Pluspunten
ontwikkeling, vanuit het CAO veel vrije dagen (monteurs 25 + 23), goede salarissen
Veel geleerd mbt tot het programmeren in MATLAB. Verder ook geleerd te werken met Object Oriented Programming.

Iedereen was bereid om je vragen te beantwoorden als je die had. Zeer sociale en behulpzame collega's
Minpunten
Strukton Worksphere is een leerzame organisatie waarbij je direct in het team wordt opgenomen. Zij geven je de ruimte en tijd om jezelf te ontwikkelen en om met duurzame oplossingen te komen.
Strukton biedt veel mogelijkheden maar je moet de weg daar in vinden.
ze zullen daar altijd open in zijn.
Pluspunten
Stimulatie om verder te ontwikkelen
Minpunten
Regelmatig werkdruk maar oplosbaar door dit te durven aan te geven.
Zo jammer dat het bedrijf is verhuisd naar de stad Groningen.
Verkeersdrukte elke morgen. Bovendien is het jammer dat het

geen internationaal bedrijf is. Ik wil graag meer doen met mijn

talenkennis en dit ook op niveau behouden
Pluspunten
collega's
Minpunten
geen mogelijkheid tot het nemen van een pauze in mijn functie, vaste werktijden
goede poging gewaagd bij dit op het eerste oog mooie bedrijf, ook gezien andere recensies. Helaas kwam ik bij een mooie vacante functie niet verder als de 1e contractaanbieding waarna ik tijdens (na?) onderhandeling in een iets minder fris spelletje terecht kwam en zo ineens niet meer mee deed voor de functie. Jammerlijk.
Pluspunten
groot internationaal bedrijf
Minpunten
een OV reiskosten regeling
was alle dagen gezellig en leerde veel .
wel veel het zelfde
werkbrieven invoeren, klanten nabellen.
met klein team in kantoortje in den haag gewerkt.

informele sfeer
Pluspunten
klein team, informele sfeer
Een zeer goed bedrijf met goede doorgroei mogenlijkheid
Landelijk werk maar het is ook goed mogelijk om op een bepaald gebied te werken
Pluspunten
Bij doorlopend werk is er vaak catering aanwezig
Minpunten
Het kan voorkomen dan met lange dagen moet maken
Ik werk hier pas kort maar voel me ontzettend welkom. Opvallend dat niemand bij functie wordt genoemd. Iedereen heet gewoon bij zijn voor- en achternaam. Leuke informele sfeer dus. ICT-systemen zijn op orde, ben ik anders gewend. Valt me op dat als je met goede ideeen komt, je echt gehoord wordt. Niet voor klagers, gewoon in overleg samen naar een hoger niveau werken. Blij met mijn keuze om bij Strukton Worksphere te gaan werken!
Pluspunten
korte lijnen, informeel, ICT op orde
Minpunten
je moet wel je wegen (leren) kennen
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Strukton. Onze community staat klaar om te antwoorden.