Stichting TanteLouise

Stichting TanteLouise Reviews

Als je super vrolijk ben en houd van feesten.. Goeie vaardigheden en een mooi smoeltje. En goed kan slijmen kom je er wel.. Dan ben je een beste
4 jaar geleden heb ik een paar maanden stage gelopen bij stichting Tante Louise, deze stage-ervaring heb ik erg goed ervaren. het was duidelijk wat ik moest en mocht doen.
Organisatiestructuur klopt niet: weinig/geen toezicht of coaching van locatiemanagers en teamleiders. Dit zijn omhooggevallen verpleegkundigen, die het harde werk op de werkvloer beu waren en een iets rustigere job met meer aanzien/macht en betere betaling ambieerden. Gezien de gebrekkige ervaring met leiding geven aan personeel, creeren verscheidene teamleiders hun eigen koninkrijkjes. Dit wordt door het hogere management niet eens geregistreerd omdat medewerkers veel te bang zijn om het aan te kaarten en het hoger management zicht niet/te weinig bezig houdt met de operationele kant. Personeelszaken staat ook mijlenver van de dagelijkse gang van zaken en de tevredenheid van de medewerkers op de werkvloer.Zij zijn meer het uitzendbureau dat voor voldoende nieuwe aanvoer van personeel moet zorgen en niet bezig is met de tevredenheid van medewerkers op de werkvloer. Als er conflicten zijn, staan deze medewerkers er veelal alleen voor, terwijl zij vaak extreem afhankelijk zijn van dit inkomen en daarom ook misstanden niet aan durven te kaarten. Er wordt veel onder elkaar geklaagd, maar niemand durft er echt werk van te maken, waardoor het hogere management zich manager waant in een goedlopend bedrijf met een gezonde bedrijfscultuur....het tegendeel is echter waar!
Deze verrotte bedrijfscultuur is echter ook niet zomaar weer rechtgezet. De voorgaande directeur heeft een stap in de goede richting gezet, maar de klus bij lange na niet afgemaakt. De nieuwe leidinggevende is meer bestuurder, die zich niet of nauwelijks bezig houdt met het operationele. Bij een goede, gezonde bedrijfsstructuur
 - meer...
Minpunten
organisatiestructuur, ontbreken van bijsturingssysteem, geen open bedrijfscultuur, kloof tussen directie/hoger management en operationele aansturing
Alle collega's zijn erg aardig.
Het is een goed verzorgd bedrijf die goed voor de bewoners en medewerkers zorgt.
Pluspunten
Eindejaarsuitkering
Ik werkte als vrijwilligster bij "onze Stede" in Steenbergen, een leuke gezellige plek, leuke collega's en leuke klanten. Echt iets waarvan ik het jammer vond dat ze geen betaalde baan voor mij hadden.
Bewoners en dus goede zorg staan hoog in het vaandel bij tante Louise en is hard werken om dit tot een goed resultaat te brengen. Maar iedereen werkt met zijn hart en we doen het voor een goed doel. Uiteindelijk hopen we allemaal op een fijne oude dag met goede zorg en mensen die om je welzijn geven en daar is tante Louise zeker met goede bedoelingen mee bezig!
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden.
Minpunten
Soms te weinig personeel en vanwege bezuinigingen.
hele fijne collega's gehad om mee te werken. Helaas door prive leven uit elkaar viel opleiding moeten stoppen.
Pluspunten
Goede begeleiding
Minpunten
had ik niet
3 jaar met plezier gewerkt waarvan eerst als chauffeur/huismeester en later als chef magazijn
Ontwikkelingsmogelijkheden komen steeds meer / beter in beeld.
Beter geregeld.Als er wat asn de hand was werd er goed op gereageerd.Zowel bij positief als negatief.
Pluspunten
Luisterend oor
Minpunten
Te laag ingeschaald voor verzorgende IG
Slecht bedrijf !
Geen goede werksfeer

Veel extra uren die niet betaald worden
Minpunten
Collega's, afkoping
de dankbaarheid die je terug krijgt van de cliënten.
leuke collega's

hoge werkdruk
Pluspunten
collegialiteit
Minpunten
roosteren
Het leukste aan deze baan was de interactie tussen jou en de mensen waar je bij werkte .
Het minst leuke was de op het laatst bijna constante vraag om je loon te laten verlagen,en om te moeten horen dat je niet meer mocht

voldoen aan de hulp vraag van mensen omdat er bezuinigd moest worden en je dus bepaalde werkzaamheden niet meer mocht doen
Pluspunten
de interactie met andere mensen
Minpunten
constante druk van bovenaf
Werken in de zorg is elke dag anders. Het is een uitdaging om te roeien met de riemen die je hebt. Samen met je collega's bespreek je wie wat doet die dag, je hebt samenspraak als er iets niet gaat als gepland. Samen met je collega's bepaal je de sfeer op de werkvloer. Je kunt niet zonder elkaar. In de zorg leer je om te gaan met de tijd je geboden, je verleent zorg op een optimale wijze. dit doe je met elkaar. Management is er voor jou en de zorgvrager, deze zorgt dat je over de juiste informatie, kwaliteiten en materialen beschikt om optimaal te kunnen functioneren. Het werk is elke dag weer anders wat het zo leuk, maar ook moeilijk maakt.
Pluspunten
Je werkt met mensen voor mensen
Minpunten
ja, je werkt met feestdagen als je liever thuis bent, maar eenmaal op werk is het oook feest.
Ik heb hier geen positieve mening over omdat ik erachter kwam dat het helemaal niets voor mij is.

De redenen hiervoor is dat er geen flexibiliteit in mijn eerste stage was.
Pluspunten
Gezellig
Minpunten
geen flexcibiliteit
Ik heb 15 jaar voor de stichting tanteLouise-Vivensis gewerkt en tot het laatst toe met hart en ziel en heel veel plezier. Het werken met ouderen heb ik altijd al ontzettend leuk gevonden. Ik zie het zo, het werken met mensen is geven en nemen, de interactie tussen jou en je cliënten bepaalt het plezier in je werk en daar kun je zelf behoorlijk veel aan bijdragen. Dat is de reden geweest dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ging.
Met oprechte aandacht, compassie en respect voor ieders eigenheid smeed je een band met je cliënten waardoor je net dat stukje meer wederzijds begrip en voldoening vindt in je werk. Vooral in periodes dat het druk is, dan bemerk je hoe welwillend/tegemoetkomend de cliënt naar jou toe is. Alles werkt alles een boemerang. Mensen zijn blijer en tevredener en nemen genoegen met minder tijd als je maar met je hart werkt.Het is tegenwoordig sinds de bezuinigingen in de zorg wel harder werken met minder mensen, waardoor de werkdruk alsmede de lichamelijke belasting veel hoger en zwaarder komt te liggen,daarom vind ik plezier hebben in je werk oh zo belangrijk omdat dit voor een groot deel toch wel een beetje de werkdruk verlaagt. Ook mede door de druk van buitenaf, die er de oorzaak van zijn, dat zorginstellingen steeds meer moeite moeten doen, om met minimale middelen het maximale te moeten bewerkstelligen en daardoor noodgedwongen steeds vaker moeten reorganiseren. Dit draagt bij menigeen bij aan een verhoogde werkdruk. Daarom vond ik het dan ook fijn om op een interactieve manier in teamverband te werken, zodat je elkaar positief kan stimuleren
 - meer...
warme zorg geven aan mensen, dat je voldaan naar huis kan gaan na een werkdag. Veel verzorgende handelingen heb ik geleerd met opleiding en op de afdeling, de directie, leidinggevende waar je met vragen niet over een drempel hoef, mijn collega`s die altijd voor je klaar staan met hulp van handelingen die je niet alleen kan doen, het moeilijkste van de baan heb ik niet, het leukste van de baan, dat je van de client en familie waardering krijgt, ze vertrouwen in je hebben, dat is mijn ervaring.
Pluspunten
eigenlijk alles, heb helemaal nergens klachten over
Minpunten
ik mijn werk met veel inzet en liefde heb gedaan, maar helaas boventallig werd
Gezellig samen aanpakken van de mutaties en verwerken.
Probleemoplossend werken en elkaar steunen.

In de zorg wisselt het nogal van regels, dus we gaan van ' links naar recht' en dat geef vaak hilariteit, maar ook steeds meer zorgen.
Pluspunten
Fijne werktijden en in goed overleg verlof te regelen
Minpunten
communicatie is niet optimaal
TanteLouise-Vivensis hecht veel waarde aan de persoonlijke ontwikkeling en professionele groei van al haar medewerkers. Als coach zijnde heb ik hier een actieve bijdrage in.
Pluspunten
veel afwisseling
Minpunten
onderhevig aan veranderingen in de zorg
flink aanpakken.
fijne collega,s en het is fijn om met mensen met een dementie te mogen werken.

leer nog elke dag bij van collega,s
Pluspunten
geeft mogelijkheid tot zelfontplooing
Minpunten
Te groot geworden
in de ochtend vroeg beginnen bestelling controleren,
vlees bakken soep maken, groenten bereiden, dessert maken

meelspijzen bereiden.

samen werken, naar andere luisteren, leergierig zijn.

ik werk in een grote organisatie met 1400 personeelsleden.

ik werk meestal alleen in een keuken op verschillende locatie's
Pluspunten
goed salaris
Minpunten
bijna altijd alleen werken