Stichting jeugdformaat Reviews

Mijn werkomgeving
Telefoniste/Receptioniste (huidige medewerker) –  Rijswijk, ZH21 december 2015
Een typische dag op het werk varieert heel erg.
Dat er ouders/verzorgers bellen om informatie in te winnen of dat ze de stand van zaken willen weten is routine.
Dat is ook waar ik mij de hele dag mee bezig hou.
Heb ik het even rustig, dan zorg ik voor de administratieve taken, zoals het verwerken van de vragenlijsten, bestellen van kantoorartikelen en scannen van documenten.

Wat ik geleerd heb is dat je altijd vriendelijk blijft aan de telefoon. Hoe boos de beller ook is. Het gaat namelijk hier wel om en over kinderen.

De directie: daar had ik niet veel mee te maken. Maar dat komt omdat ik niet op het hoofdkantoor zit, maar op verschillende locaties.

Moeilijkste van mijn baan is toch wel als er iets heftigs aan de hand is met een kind, of dat er een ouder is die niet voor het kind kan zorgen.

Het leukste van mijn baan: Klant contact! Als ik zie dat er een boze beller uiteindelijk mijn functie waardeert !
Ik zorg dat ik altijd mijn best doe voor een cliënt.
En als de cliënt mij daarover positieve feedback geeft, dan ben ik een gelukkig mens.
Pluspunten
Super leuke collega's
Minpunten
De onzekerheid mbt het werk.
ambulante spoedhulp bij Jeugdformaat
ambulante spoedhulpverlener (voormalige medewerker) –  Den Haag9 juli 2015
Tijdens mijn stage bij stichting jeugdformaat bij de afdeling ambulante spoedhulp (ASH) heb ik veel mogen leren.
Mijn einddoel voor deze stage was zelf een traject te begeleiden en indien nodig aanmelden voor vervolghulp.

Het leuke aan deze baan is de flexibiliteit, veelzijdigheid en de dankbaarheid van cliënten.
Pluspunten
veel waardering van cliënten
uitdagend en inoverend
Ambulant hulpverlener 16+ (voormalige medewerker) –  Den Haag7 februari 2015
Wat het mooist van mijn ruim 11 jaren als ambulant hulpverlener is dat ik ervaring heb mogen op doen op de leefgroep en later in de thuissituatie.
Ik heb geleerd om te gaan met stress, agressie en meerdere factoren als het gaat om crisissituaties.
Pluspunten
creatief en solist
Minpunten
stress
Een grote organisatie met veel verschillende functies en daardoor veel verschillende mogelijkheden en samenwerkingsverbanden.
Ambulant hulpverlener / 16plus coach (huidige medewerker) –  Den Haag, ZH21 november 2014
In mijn functie is geen typische werkdag te beschrijven aangezien elke werkdag anders verloopt. De ene dag heb ik huisbezoeken bij ouders, zoek ik jongeren op waar ze wonen/ naar school gaan / behandeling volgen of ben ik op pad met jongeren om bijvoorbeeld te solliciteren. Een andere dag ben ik bezig met rapportages te schrijven, mailtjes te beantwoorden of ben ik vooral aan het bellen met andere hulpverleners.
Ik kom hierdoor in contact met kinderen van diverse leeftijden, verschillende problematiek, ouders in verschillende milieus en verschillende hulpverleningsinstanties of projecten. Ik heb geleerd georganiseerd maar wel flexibel te zijn, goed aan te kunnen sluiten bij verschillende cliënten en goed samen te werken met zowel interne als externe collega's.
Binnen mijn team heb ik regelmatig intervisie met collega's of overleg met de gedragswetenschapper om de moeilijke trajecten te bespreken. Het is erg fijn om verschillende soorten adviezen te krijgen of juist de bevestiging van je eigen werkwijze. Ook kan je hierin delen wat sommige zaken met je doen als persoon.
Het moeilijkste van deze baan vindt ik het te accepteren dat sommige jongeren zo'n heftige geschiedenis hebben waardoor ze minimaal vooruit gaan en weinig plezier hebben in het leven.
Daarentegen vind ik het leukste van mijn baan om te zien dat jongeren en gezinnen, ondanks wat ze hebben meegemaakt, groei laten zien en krijg ik energie van de, soms kleine, succeservaringen die ik zie gebeuren.
prettige werksfeer
receptioniste/ administratief medewerkster (voormalige medewerker) –  Den Haag, ZH27 oktober 2014
Ondanks de veel te serieuze en schrijnende gevallen was het altijd prettig om bij Jeugdformaat de werken
Grote jeugdhulpverleningsorganisatie in Den Haag e.o.
Ambulant hulpverlener B, Jeugdhulpteam (voormalige medewerker) –  Den Haag17 oktober 2013
Een grote organisatie die volop in ontwikkeling is. Ze hebben een gevarieerd hulpaanbod in huis. Een organistie die, terecht, steeds weer kritisch kijkt naar de kwaliteit van de hulp, het functioneren van de werknemers en de ontwikkelingen in de maatschappij.
Productieve en zinvolle werkomgeving
Projectmedewerker (voormalige medewerker) –  Den Haag5 juli 2012
Intensieve en zinvolle werkomgeving, waarbij het doel was een schakel te zijn tussen ouder en kind.
Tevens maatschappelijk betrokkenheid binnen de organisatie heb ik als prettig ervaren.
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Stichting jeugdformaat. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Stichting jeugdformaat gesorteerd op locatie