Spotta
erg leuk en relaxt. het is leuk om van je 13 tot je 15 te doen maar daarna verlang je naar een baan in de supermarkt
Pluspunten
rustig en op eigen tempo
Minpunten
geen doorgroei kansen en als het regent moet je het toch doen want je hebt geen dak boven je hooft
Eerder had je 4 dagen de tijd om te bezorgen, nu maar 1 dag.Je krijgt ze ergens maandag , dus eerst school daarna eten en dan is het intussen te laat om te bezorgen. Je moet voor 19.00 uur alles bezorgd hebben.Van spotta mag je ook nog dinsdag bezorgen, maar dan klagen de mensen omdat de folders maandags ingaan.Spotta weet dit jaar doet er niets aan. Je kunt ze niet meer bellen en ze reageren heel slecht.Het was een leuke baan, maar nu je maar 1 dag hebt niet meer.
Minpunten
Maar 1 dag om te bezorgen
Het beste wat ik vomd op mn 13e dus ik kon niet klagen.
Pluspunten
Geld
Minpunten
Weinig geld
Bij deze baan kun je niet een keer een week overslaan, ook niet als het de hele dag keihard plenst. Ik moest naar de andere kant van ons dorp, echter aan het eind van het dorp staan de huizen ver van elkaar af, waardoor je je fiets niet kunt laten staan. Met mooi weer, veel aanspraak op straat, veel complimenten van oudere mensen als je de folders goed op tijd bezorgt.
Pluspunten
Gratis bon voor schoolspullen, gratis dingetjes af en toe
Minpunten
Verspreide huizen, te zware fietstassen
Ik vond het een relaxte baan, waarin het fijn was om mijn eigen tijd te kunnen indelen wanneer ik de folders zou bezorgen. Ik vind het jammer dat je zo weinig geld per uur kreeg en dat je maar op drie dagen mocht bezorgen, namelijk: zondag, maandag en dinsdag. Ik zou liever de hele week de tijd hebben.
Pluspunten
Eigen tijd bezorgen
Minpunten
Het kost meer uren dan je denkt.
-Folders worden netjes bij je thuis geleverd. -Je bepaalt je eigen werktijd binnen 5 dagen. -Communicatie met bedrijf zeer effectief via de app o.a.. -Je werkt buiten en je ontmoet veel buren en buurtbewoners. -Je merkt ook dat je werk toch zeer gewaarderd wordt door de geadresseerden.
Pluspunten
Buiten werken. Eigen werktijd bepalen.
Minpunten
Je werkt altijd alleen.
super leuk maar je bent langer bezig dan dat ze aangeven er staat bij mij 40 min en ik ben met heen en weer fietsen en inladen 2 tot 3 uur bezig en ik krijg daar niet voor betald het salaris mag ook wel iets hoger vind ik want je bent langer bezig en het kost je ook veel vrijetijd dus inplaats van 3 euro ongeveer gwn 5 minimaal en ze zeggen je krijgt ook cadous maar ik heb er nog niks van gemerkt
Pluspunten
je verdient geld
Minpunten
lang bezig
Spotta is het slechtst betaalde werk wat je kunt krijgen. Looptijden kloppen voor geen meter en salaris per uur is ook minimaal. Met nieuwe regels van april dit jaar krijg ik nog minder geld en meer folders doordat ze axender hebben overgenomen.
Pluspunten
Minpunten
slecht slecht slecht salaris
Verder heb ik maar 3 keer bezorgd dus het salaris mocht hoger
je moet echt NOOIT bij spotta werken het is echt een SLECHT bedrijf zij lichten jou gewoon op je moet 3 tot 4 uur werken voor maar 3 euro per keer dat je je krantenwijk heb gedaan. Ik vind het echt een schande. en toen ik mij wou afmelden bij spotta toen zij ik ¨ik wil mij graag afmelden¨ en toen zij de mevr aan de lijn ¨oke doei¨ echt heel raar dit.
Ik moet 3 uur lopen en er wordt onderbetaald. Wel best veel dagen om de kranten en folders te bezorgen.
Pluspunten
Zelf inplannen
Minpunten
Onderbetaald
Om eerlijk te zijn, betaald het voor mij een goed extraatje, maar niet genoeg voor het werk wat ik doe. Ik bezorg elke week 200 kg aan folders, en ik heb de grootste wijk in de omgeving. De laatste tijd (lente 2020) krijg ik soms wel 30 bundels voor de deur, met elk 10 folderpakketten erin, wat echt heel veel is. Dan ben ik er ook 4 uur mee bezig. En voor €18 per week is dat niet genoeg, aangezien het een flinke tol op mijn lichaam en saniteit neemt. Het is wel fijn dat er een vakantiebonus op zit, maar dat staat nergens vermeld. Ook verdien ik bijna niks als ik er een tijdelijke wijk bij neem. Voor die wijk kreeg ik maar €3 extra per week. Sinds begin april is de bezorgtijd een grotere factor in de vergoeding, maar Spotta geeft incorrecte tijden door. Ik doe er namelijk 4u over, maar in de app staat anderhalf. Toen ik hierover een mail stuurde, kreeg ik een slap excuus terug. Het is wel handig dat je de folders niet hoeft te vouwen, want ik krijg ze in plastic. Waarschijnlijk ga ik binnenkort stoppen, als ik iets anders kan doen.
Spotta is een goeie baan voor als je jong bent en wil beginnen met werken
Pluspunten
Best makkelijk werk
Minpunten
Je krijgt niet veel geld
het was leuk om als eerste bijbaan te hebben voor in het weekend
Saaie baan met slecht inkomen maar soms moet je toch iets.
Ik ben begonnen met een kleine wijk van ongeveer 150 huizen. Na 3 jaar kon ik die wijk zo snel dat ik er nog een wijk van 100 huizen bij heb genomen. Je bent als je het onder de knie hebt gekregen niet zo lang mee bezig en kan zelf indelen hoeveel je op welke dag doet. Helaas krijg je niet echt veel betaalt.
Je bent 3 uur bezig voor 5 euro per week en heel lang lopen voor de folders te bezorgen
erg selcht bedrijf! sterke afrader om hier te gaan werken (onderbetaald)
Ik vind het een heel fijn bedrijf want je bent niks verplicht omdat je 4 dagen de tijd hebt om te bezorgen
folders bezorgen bij spotte is een goede baan om mee te beginnen en zou ook zeker een goede baan blijven als er doorgroeimogelijkheden waren. de enige doorgroeimogelijkheid die weleens voorkomt is dat het stratenplan veranderd en dat je net een paar cent extra verdiend.
Het is een goede bijbaan als je opzoek bent naar flexibiliteit. Je krijg een aantal dagen waarop je kan bezorgen, en dit geeft de ruimte om je planning hierop aan te passen. Het salaris hangt af van de grote van je wijk. Het is makkelijk om een keer een bezorging over te slaan als je op vakantie gaat en hier wordt ook niet moeilijk over gedaan.