Review over SPIE van een medewerker

Verschillende uitdagingen in de machinebouw

4 maart 2018
Ik wordt uitgeleend aan diverse machinebouwers en heb daardoor geen vaste werkplek .
Pluspunten
Veel afwisseling en uitdagingen
Minpunten
Reisafstanden
Vergelijkbare reviews
29 april 2020
Veiligheidskundige (voormalige medewerker) - Assen
Altijd zeer prettig samengewerkt met de SPIE medecollega's.
28 maart 2020
Medewerker (voormalige medewerker) - Nederland
Slecht management, geen inlevingsvermogen, geen sfeer, gesloten afdelingen, communicatie skills laat te wensen over. Hier ben je op je plek als je alleen wilt zitten op kantoor, geen sociale contacten wilt hebben, overal ja en amen op zegt en begin maar niet over de financiële afhandeling van zaken, want je hebt zo een zaak aan je broek hangen.
20 februari 2020
Technicus B (huidige medewerker) - Schiedam Industry
Spie doet zich voor als werkgever die achter zijn mensen staat. Je kunt alle kanten uit en doorgroeien/ studeren etc.
De waarheid is dat ze dit moeten zeggen om personeel het idee te geven dat ze toekomst perspectief hebben, om te voorkomen dat ze weggaan (zoals de meeste binnen 1 tot 3 jaar).

Ze betalen je opleidingskosten en rekenen je tijd op school (prijs die klant betaald) door in je studieschuld. Resultaat: na 3 jaar zit je op €25.000 studieschuld en is er geen weg meer terug. Je krijgt geen tijd om af te studeren en ze hebben geen afstudeerprojecten beschikbaar.

(Dus je moet zelf iets zoeken om naast je normale baan te doen)

Resultaat: je moet naast je FULLTIME baan 40 UUR PER WEEK afstuderen wat het perfecte recept is voor een BurnOut.

Als je dit aangeeft wordt je de grond in gestampt door HR. Ze zijn keihard en kortzichtig. Als ik mijn diploma heb ga ik sowieso zsm naar een ECHT bedrijf, zelfs als ik er financieel op achteruit ga.