Ik heb best naar mijn zien bij Spie, alleen werkvoorbereidingen zijn heel amateuristisch. Toen ik daar een opmerking maakten hebben ze mij beetje buitenspel gezet.
Altijd zeer prettig samengewerkt met de SPIE medecollega's.
Slecht management, geen inlevingsvermogen, geen sfeer, gesloten afdelingen, communicatie skills laat te wensen over. Hier ben je op je plek als je alleen wilt zitten op kantoor, geen sociale contacten wilt hebben, overal ja en amen op zegt en begin maar niet over de financiële afhandeling van zaken, want je hebt zo een zaak aan je broek hangen.
Spie doet zich voor als werkgever die achter zijn mensen staat. Je kunt alle kanten uit en doorgroeien/ studeren etc.
De waarheid is dat ze dit moeten zeggen om personeel het idee te geven dat ze toekomst perspectief hebben, om te voorkomen dat ze weggaan (zoals de meeste binnen 1 tot 3 jaar).

Ze betalen je opleidingskosten en rekenen je tijd op school (prijs die klant betaald) door in je studieschuld. Resultaat: na 3 jaar zit je op €25.000 studieschuld en is er geen weg meer terug. Je krijgt geen tijd om af te studeren en ze hebben geen afstudeerprojecten beschikbaar.

(Dus je moet zelf iets zoeken om naast je normale baan te doen)

Resultaat: je moet naast je FULLTIME baan 40 UUR PER WEEK afstuderen wat het perfecte recept is voor een BurnOut.

Als je dit aangeeft wordt je de grond in gestampt door HR. Ze zijn keihard en kortzichtig. Als ik mijn diploma heb ga ik sowieso zsm naar een ECHT bedrijf, zelfs als ik er financieel op achteruit ga.
Kort gezegd zijn de medewerkers fijne mensen. Niet subtiel, maar dat is prima. Wel stug, geen vernieuwing. Heel weinig dames op de werkvloer, valt op.

Echter het management laat sterk te wensen over. Of ouderwets, of met zichzelf bezig. Je moet het vooral zelf uitzoeken.

Heel veel uitval door burnouts, ook bij het management. Niet bepaald gezond te noemen.

Ik was ooit blij, nu zou ik het niet meer aanraden.
Slechtste werkgever tot nu toe, 20% ziektever zuim. Personeelsleden die burn-out klachten hebben, dat zelfs personen van rond de 25z Management is alleen maar bezig met zichzelf, sfeer op de vloer gespannen, bonus regeling is op zijn zachts gezegd vreemd te noemen.
Enige positieve is dat ik leuke collega’s had. Maar ik zal never nog een stap binnen zetten binnen dit bedrijf, werknemers tellen hier absoluut niet, meer dan een voetveeg ben je hier niet.
Pluspunten
Lieve collega’s
Minpunten
Alles
Er valt daar nog veel te leren wat communicatie betreft
SPIE machinebouw heeft naast mooi en uitdagend werk ook écht oprechte aandacht voor de mens, zijn welbevinden en persoonlijke ontwikkeling. Ik ben zelf nu bezig met een opleiding om hogerop te komen bijv naar werkvoorbereider of engineer. SPIE doet wat andere bedrijven roepen.
Erg fijn
Varied work from sales to projects and from maintenance to retrofits. A company where taking personal responsibility and modern smart working is applied. As any larger organisation administrative procedures take some time.
Ik werkte bij een onderdeel waar je als monteur volledig werd uitgekleed. De uitvoering is er voor de staf en niet voor de klant, dat is het credo. Staf en (werk)voorbereiding zijn er ook niet om de uitvoering te ondersteunen, uitvoering bestaat bij gratie van staf. Er heerst daardoor een angstcultuur van verdeel en heers bij management en staf. Hierdoor worden vooral de vriendjes van.... bevoordeeld. De rest heeft het nakijken. Het enige pluspunt wat ik kan bedenken is de directe collega's maar dat komt dan ook doordat ze meestal aan hetzelfde korte eind als jou trekken. Duurzaamheid is slechts een slogan bedacht voor de klanten om modern over te komen. Het uitvoerend en ouder personeel beland, veelal met langdurend ziekte-uitval in de WIA of er wordt getracht collectief te ontslaan. Het bedrijf is een onsamenhangend bij elkaar raapsel van aangekochte BV’s.
Pluspunten
nauwelijks
Minpunten
bijna alles
Spie is een organisatie die nog een hoop te leren heeft.
Het is een samenvoegsel van veel verschillende bedrijven en culturen en dat zie je terug in de bedrijfsvoering
Een prettige werkomgeving met vriendelijke collegas.
Ik wordt uitgeleend aan diverse machinebouwers en heb daardoor geen vaste werkplek .
Pluspunten
Veel afwisseling en uitdagingen
Minpunten
Reisafstanden
Het is een jong en dynamisch bedrijf, waar enorm veel te leren valt.
Alles ok! Als je je best doet en even iets meer dan komt het goed.
Leuk bedrijf om te werken,maar voor mijn moest ik lang gaan rissen.
kreeg een nieuwe ervaring, een goed team, hoogwaardig werk
Pluspunten
kreeg een nieuwe ervaring
Veel geschreeuw en weinig wol. Alleen geschikt voor "echte kerels". Managementstijl uit de jaren '50.
Pluspunten
Minpunten
Managementstijl uit de jaren '50
heb hier altijd met veel plezier gewerkt
en ook kans gekregen om doortegroeien
Leuke werkomgeving met voldoende kansen voor technici. De organisatie is grotendeels project georiënteerd.
Chenge some valves at Tata Steel...some inox pipes we fix the new inox pipes...welding and everything clean. they was verry happy with us
Stel een vraag over solliciteren of werken bij SPIE. Onze community staat klaar om te antwoorden.