Specsavers Reviews

18 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 605 reviews
Veel zelfstandig
Partner/Audicien (voormalige medewerker) –  Venlo29 mei 2018
als partner veel eigen verantwoording, goede ideen worden gewaardeerd.begeleiding door managment is prima
Leerzaam en gezelliger bij Specsavers te werken
Optiek medewerker (voormalige medewerker) –  Haarlem11 maart 2018
Super leuke sfeer bij deze winkels, goede collega's die uiteindelijk goede vrienden zijn geworden. Altijd met plezier naar me werk gegaan omdat ik nieuwe dingen steeds mocht leren, en uitproberen. Geweldige tijden mee gemaakt !
Pluspunten
Brillen met korting. en af een toe, gratis brillen!!
Productieve en gezellige werkomgevng
Marketing Coördinator (voormalige medewerker) –  Huizen7 november 2017
Bedrijfscultuur is open.Twee wekelijkse samenkomst met alle medewerkers op het hoofdkantoor om de belangrijkste onderwerpen te delen door het management.
Erg leuke werkomgeving/colleca's
Winkelmedewerkster (voormalige medewerker) –  Groningen, GR12 november 2015
Ik heb het onwijs naar mijn zin gehad bij de Specsavers in Groningen en vind het dan ook erg jammer dat ik weg moest.
Fulltime baan binnen een leuke groep collega's
Floorwalker/ Dispenser/ Hoorspecialist (voormalige medewerker) –  Eindhoven21 september 2015
Iedere dag weer een drukke dag, dat vind ik juist fijn werken. Veel in het optiek-gebeuren geleerd, en ook mijn kennis uitgebreid met het behalen van certificaten. Fijne collega's. Moeilijkste of wel het minste in deze baan is de waardering van hogeraf. Weinig complimenten, geen dankwoordje aan het einde van het jaar. Dit werkte demotiverend niet alleen bij mij maar ook de andere collega's. Na het behalen van div. certificaten hield de uitdaging voor mij op.
Pluspunten
Fijne collega's
Minpunten
Geen uitdaging meer
Het omzetten van de bestaande producten tegen een hoogwaardige kwaliteit en een onderscheidend klantenbewustzijn c.q. gerichtheid
Optometrist and Practise Manager (voormalige medewerker) –  Randstad, ZH5 augustus 2015
Typische dag op het werk behels een aantal activiteiten:

- Het gastvrij ontvangen en het vakkundig te woord staan van de klant
- Het professioneel afhandelen van officiële/officieuze klachten
- Leiding geven aan de optometrische team
- Dagelijkse werking van het bedrijf, zorgen voor lange termijn groei en succes
- Gebruik people management vaardigheden om een cultuur van professionaliteit en de patiëntenzorg te wekken
- Onderhouden van statutaire financiële rekeningen in overeenstemming met de boekhoudkundige normen
- Operationele begeleiding en andere kern management services.
Leerzaam
Retail Advisor Communication (huidige medewerker) –  Huizen, NH19 juli 2015
Een zeer gepassioneerd familiebedrijf waar iedereen gaat voor hetzelfde doel; de beste optiekketen van Nederland worden.

Veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen.

Goed salaris
Pluspunten
Ontwikkelmogelijkheden
Minpunten
Stressvol
zonde van de tijd
Retailmanager (voormalige medewerker) –  Rotterdam-Hoogvliet17 maart 2015
een professioneel franchise bedrijf welke voornamelijk goed is voor Specsavers zelf.
de franchise nemer is opticien en heeft voorts geen kwaliteiten,dit is per filiaal verschillend!
er hing een gezellige werksfeer en iedereen wist zijn taak.
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Emmen, DR4 december 2014
Om half 10 gingen de deuren open en dan weet iedereen wat hij of zij moet doen die dag. Er hing een gezellige sfeer. De samenwerking verloopt soepel en iedereen is overal inzetbaar. Behalve bij de opticien zelf. Ogen meten wordt alleen gedaan door de gediplomeerde opticien.
Ik heb dingen geleerd over monturen en glazen. Sterktes voor veraf en dichtbij. Ook heb ik geleerd hoe de glazen in de monturen worden geslepen.
Het leukste vond ik de klanten adviseren en helpen bij het uitzoeken van een bij hun passend geschikt montuur.
commerciele doelgerichte organisatie waarbij de nadruk ligt op het verhogen van de marktwaarde
Retail Manager (voormalige medewerker) –  Amstelveen/Amsterdam/Almere19 februari 2014
een organisatie waarbij er met commerciele targets gewerkt wordt en daarnaast ook de factor mens hoog in het vaandel staat. Goede opleidingsmogelijkheden.
Interessant is het om te ervaren hoe zorg en commercie steeds meer hand in hand gaan en hoe daar de weg in te vinden.
Een afwisselende baan met doorgroeimogelijkheden
Winkelmedewerker (voormalige medewerker) –  Utrecht, UT17 november 2013
Vanaf het moment dat Specsavers Opticiens werd gebouwd in Utrecht en Overvecht hebben we een leuk en gezellig team gevonden.
Met dit team heb ik in Utrecht (stad) 4 jaar gewerkt. Na wat strubbelingen met de vorige manager heb ik ontslag genomen. Maar omdat ik mij verveelde en graag weer wilde werken heb ik gesolliciteerd in Overvecht en heb hier nog 5 jaar gewerkt. Met heel veel plezier! Mijn werkgever was/is een redelijke man, die hard voor je loopt als je laat zien dat je het waard bent. Collega's waren altijd gezellig en een lolletje op z'n tijd was dan ook niet weg te denken. Door omstandigheden heb ik hier helaas ontslag genomen, anders had ik hier waarschijnlijk nog steeds gewerkt.
Pluspunten
Goed salaris, goede voorwaarden, gezellig, leer- en doorgroeimogelijkheden tot retailmanager.
Minpunten
Franchise, Specsavers Opticiens is een groot bedrijf, niet veel persoonlijk contact.
Productief maar erg drukke baan
Brillenslijper/Lab-Manager (voormalige medewerker) –  Enschede, OV14 oktober 2013
Alle orders die binnen kwamen om brillen te maken zorgde ervoor dat ik me totaal niet hoefde te vervelen. Het was lastig als ik ook in de winkel moest bijspringen want dat onderbrak jouw eigen werkzaamheden. Helaas moest ik werken ineen kelder waar geen daglicht was waardoor ik in de pauze naar buiten vluchtte. Enkele collega's waren leuk om mee samen te werken. Wel was het door dit werk dat het leuk was om met en voor mensen bezig te zijn.
Pluspunten
dagdienst en geen winkeltijden
Minpunten
eenzaam in de kelder veel te veel druk opgelegt
Prettige werkomgeving met leuke collega's en klanten.
contactlens-supervisor (voormalige medewerker) –  Tilburg, NB27 augustus 2013
Ik ben altijd met veel plezier naar mijn werk gegaan. De dagen vlogen voorbij omdat er altijd wel iets te doen was. Ook als er geen klanten in de winkel waren (wat overigens bijna nooit voor kwam) waren er altijd wel andere werkzaamheden om te doen. Door veelal bezig te zijn met klanten, heb ik een flinke dosis mensenkennis opgedaan. Ik heb ook beter mijn eigen grenzen leren kennen en geleerd om die te "bewaken". Met mijn collega's kon ik het zeer goed vinden. Hetzelfde geldt voor de directie. De amicale omgang met elkaar maakte de werksfeer erg aangenaam. Wat ik miste bij Specsavers is een duidelijke beleidsvoering. Er was weinig overleg en we hadden zelden een vergadering. Iedereen deed 'zijn ding' en daardoor was er weinig ontwikkeling binnen het bedrijf. Dat vond ik jammer. Ik zie een bedrijf of organisatie graag groeien en dat miste ik bij Specsavers. Toch kijk ik terug op een zeer prettige loopbaan in dit bedrijf en ben ik dankbaar voor al die jaren (in totaal meer dan 10 jaar) dat ik daar heb mogen werken.
Pluspunten
Vriendschappelijk en flexibel
Minpunten
Weinig structuur en overleg. Zelden vergadering of functioneringsgesprek.
Ik heb altijd met heel veel plezier gewerkt.
Assistent Opticien (voormalige medewerker) –  Rotterdam25 juli 2013
Ik ben een zeer nette en betrouwbare man die 100 % inzet op het werk.
Pluspunten
Betrouwbaar
Minpunten
wil altijd precies werken
een plezierige winkel om in te werken met een leuk team
Labmedewerker (huidige medewerker) –  Emmen18 september 2012
Voor mij zag een dag werken er zo uit: Eerst het uitzoeken van de glazen zodat de juiste glazen bij de juiste brillen komen te liggen. Daarna het controleren van de glazen(juiste sterkte). Dan ga je de glazen in de juiste montueren slijpen dmv machine's. Dan komt nog de nacontrole, dit is zeer belangrijk. Als het nodig was ging ik naar de winkel om klanten te helpen met het uitzoeken van een goed passend montuur.
Eén keer in de week deed ik de administratie.
Ik werk met een ontzettend leuk en gezellig team. En er valt veel te leren. Het leukste vond ik dat de mensen tevreden en met een leuke bril de deur uitgaan.
Pluspunten
leuk en gezellig bedrijf
Minpunten
zou ik nu niet weten
Leerzaam vriendelijk omgeving
Verkoop (voormalige medewerker) –  verkkoper19 juli 2012
Advies en verkoop. Vriendelijke collega’s en vriendelijke directie.
Pluspunten
contact met klanten.
Minpunten
hele dag staan.
.....
Verkoopmederwerkster (voormalige medewerker) –  Rotterdam13 mei 2012
Het werk is super leuk, en leerzaam. Geweldig lieve collega's die je met liefde alles willen leren.
Pluspunten
pik alles snel op
Minpunten
kan niet tegen liegen en oneerlijkheid

Zie meer reviews over Specsavers

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Specsavers. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Specsavers gesorteerd op locatie