Sodexo Reviews

138 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 14.695 reviews
Hard werken, weinig verdienen, beloftes niet nakomen.
Kok (voormalige medewerker) –  Venlo12 januari 2020
Gewerkt voor Sodexo tijdens de Floriade in Venlo. Geen lunch (waardoor we ongezonde producten tegen Hollywood prijzen moesten kopen), slecht salaris, te weinig personeel waardoor de werkdruk enorm was. Stalken door de personeelsplanning die geen rekening wenste te houden met beschikbaarheid en maximaal aantal werkuren per week.

Als je niet deed wat de personeelsafdeling vroeg in een "offer you can not refuse" werd je de week erop minder ingepland. Onduidelijke loonspecificaties, het salaris was elke week zowat hetzelfde terwijl je verschillende uren per week werkte.

Er werd ons beloofd dat je bij goed functioneren na de Floriade in een poolsysteem kon werken op diverse locaties. Ondanks mijn beoordelingen bijna maximaal waren op alle punten is Sodexo deze afspraak niet nagekomen.
Veel onduidelijkheden. Chaotisch. Geen vast patroon. Je krijgt het gevoel dat alles door elkaar heen loopt
Assistent manager (voormalige medewerker) –  Leeuwarden9 januari 2020
Wat de manager zelf goed in zn hoofd heeft, komt er bij hem chaotisch en onduidelijk uit. Hierdoor word je niet goed ingewerkt en blijven er veel zaken onduidelijk. Dit zorgt voor een gespannen en chaotische werkplek. Gemiste kans. Ik had graag verder willen gaan met het leuke team
Niet professionele bedrijfscultuur, alles wat God verboden heeft gebeurt bij Management
Receptioniste (voormalige medewerker) –  Schiphol6 december 2019
Als een voormalig receptioniste raad ik dit bedrijf af: een bedrijfscultuur van 'men kent men'. Wat men als bedrijf als slogan beoogt, komt men zelf niet na, erger nog intimidaties, pesterijen, discriminatie op grond van vriendjespolitiek door leidinggevenden. Integriteit is ver te zoeken. Hypocrisie van de bovenste plank. Menig professionele collega's zijn vertrokken, velen werkten daar al jaren en hadden getracht uit oogpunt van de klant/opdrachtgever verbeteringen naar voren te brengen. Een tunnelvisie, zowel bij leidinggevenden als sommige van de collega's die daar dezelfde mentaliteit hebben. Eén en al een slangenkuil. Ben daar weggegaan na té lange tijd, het is dat de locaties leuk waren en de collega's van opdrachtgever anders waren dan deze werkgever. Mocht men bovenstaande nog niet begrepen hebben wat ermee bedoeld wordt, denk dan maar aan de huidige regering. Niet horen, zien en zwijgen. Geheugenverlies en ontkenning.
Pluspunten
leuke medewerkers van opdrachtgever/klant
Minpunten
alles
waardeloos bedrijf, hoop van harte dat de einde nabij is voor hen
Zelfstandig werkend kok (voormalige medewerker) –  Noord-Brabant27 november 2019
Het zijn ondankbare groep mensen. Mensen waarvan de meeste op uit zijn om hun eigen hagje/positie garant te stellen. Blijf heel ver weg van deze club, tenzij je heel goed weet hoe je naar hun mond kan praten en/of naar hun fluiten kan dansen. You get my point!
Pluspunten
werk locatie kan leuk zijn
Minpunten
heel slechte management
Druk en zeer stressvol
Medewerker uitgifte / Medewerker evenementen en vergaderingen (voormalige medewerker) –  Heerlen19 november 2019
Te hoge verwachtingen van personeel door management. Niet goed doordacht. Stressvol werk. Geen doorgroei mogelijkheden.
Fijn bedrijf om voor te werken
Marketing (huidige medewerker) –  Capelle aan den IJssel24 oktober 2019
Open cultuur. Veel vrijheid. Mogelijkheden om je te ontwikkelen en door te groeien.
Goed
Schoonmaak onderhoud (huidige medewerker) –  Amsterdam13 oktober 2019
Ik wil graag voor sodexo werken.maar is geen bekend toekomst
Pluspunten
Arbeidvorwarden
Minpunten
Salaris
Troep
Catering manager (voormalige medewerker) –  Prinsenhof23 september 2019
Heb daar gewerkt en vanwege een jaloers "manager", een nul, en heb ik ook het bedrijf verlaten. Niemand luistert naar je als medewerker en zij hanteren bizarre beleid.
Hoe lager je niveau, hoe hoger je klimt.
Als medewerker ben je een nummer
Cateringmanager bij personeelsrestaurant (voormalige medewerker) –  Gouda6 september 2019
Weinig ondersteuning van leiding gevende bij dit bedrijf zeker na 20 jaar
Goede werkgever
Personeelsplanner (huidige medewerker) –  Capelle aan den IJssel21 augustus 2019
Sodexo is een goede werkgever, ruimte voor ontwikkeling van jezelf.
goede arbeidsvoorwaarden en goed te combineren werk-prive
Pluspunten
werk-prive balans
Fijne groep collega's, die samen altijd het werk klaarden
Medewerkster crediteurenadministratie (voormalige medewerker) –  Capelle aan den IJssel12 augustus 2019
Zelfstandig bepalen welke werkzaamheden die dag gedaan moesten worden.
Doorgaans goede werksfeer
Cateringmedewerkster B (huidige medewerker) –  Capelle aan den IJssel11 augustus 2019
Werk al 5 jaar met plezier voor Sodexo en als cateringmedewerker doorgegroeid.
Pluspunten
Fijne collega's bij het planbureau
Minpunten
Veel reizen met lange afstanden soms
Nooit solliciteren!
Voedingsassistente (voormalige medewerker) –  Rotterdam-Zuid14 juli 2019
Na 2 goede gesprekken en een meeloop dag overeen gekomen dat ik in dienst zou komen. Heb duidelijk aangegeven wanneer ik beschikbaar was. Na mailcontact eindelijk om 17uur vrijdagmiddag inwerkrooster gekregen en tot mijn verbazing precies op de dagen waarop ik niet zou werken. Manager niet telefonisch bereikbaar. Via mail verzoek x gekregen om beschikbaarheid op te geven, gedaan. Geen reactie meer. Daarna per mail bericht dat ze me niet meer hoeven. Manager weer niet telefonisch bereikbaar. Echt wat een slecht bedrijf!
Minpunten
Alles
Slechte baas.
Cateringbeheerder (huidige medewerker) –  Breda3 juli 2019
Bezuinigen, bezuinigen en nog eens bezuinigen . Over de rug van de medewerkers. Uitbuiting tegen een hongerloontje wat mij betreft. Begin er maar niet aan.
Pluspunten
Klantcontacten en collega's zijn wel leuk
Minpunten
Lichamelijk zwaar werk
Leuke collega
Cateringmedwerkster (huidige medewerker) –  Rotterdam13 juni 2019
Leuk team (is een geluk )verder weinig interesse van sodexo
Geen doorgroeimogelijkheden al beloven ze dit wel.
Ze willen dat je je vol inzet met te weinig personeel.
Er is veel uitval van vast personeel en weinig invalmedewerkers.
Zodat je constant met te weinig personeel moet werken.
Geen reactie of begrip van bovenaf.
Pluspunten
Het geluk dat je het kan treffen met leuke collega’s
Minpunten
Meer uren werken dan je contract vrij nemen probleem ze hebben nooit inval
Regiomedewerker
regio medewerkster (huidige medewerker) –  Leeuwarden4 april 2019
Als regiomedewerker kom je op diverse locaties en werk je met diverse collega"s dit maakt het werk erg leuk.
Je moet wel heel flexibel zijn.
Pluspunten
diverse locaties
Minpunten
onregelmatigheid
regiomedewerker
REGIOMEDEWERKER (huidige medewerker) –  Leeuwarden21 maart 2019
Het werk als regiomedewerker is zeer afwisselend omdat je op allerlei verschillende locaties komt.
Elke dag is weer anders en je moet ook heel flexibel ingesteld zijn.
Pluspunten
afwisselend
mooie locatie
Cateringmedewerker, later cateringmanager (voormalige medewerker) –  Amsterdam schiphol20 september 2018
wisselende diensten op een bijzondere plek, met voornamelijk mannen, maar het werk was zwaar en onregelmatig.
De reisafstand was best wel ver.
Ik heb hier mijn diploma cateringmanager behaald, onder leiding van een goede mentor.
Pluspunten
aardige mensen
Minpunten
zwaar werk
Het sluitstuk van de begroting
Districtmanager (voormalige medewerker) –  Capelle aan den IJssel6 september 2018
Met heel veel plezier gewerkt bij Sodexo. Catering is helaas echter vaak het sluitstuk van de begroting van een bedrijf. Gaat het goed, dan is de sky the limit, heeft het bedrijf een slecht jaar, dan is het eerste waar op bezuinigd wordt: de catering.

Dat maakt dat het bedrijf defensief opereert. Tijdens mijn periode daar, werd er vanuit angst en het zichzelf in willen dekken vanuit het management geopereerd. Natuurlijk niet door iedereen, er zaten echt een paar toppers bij hoor! (Zoals inmiddels tot de directie toegetreden Johan Stellingwerf). En dat wordt gelukkig gezien en beloond.

Sodexo is een Frans beursgenoteerd bedrijf: oftewel, de aandeelhouder regeert. Hoe goed het ook in Nederland gaat, als er vanuit Frankrijk anders beslist wordt, moet het uitgevoerd worden. Die cultuurverschillen zijn op kantoor wel merkbaar, maar op de werkvloer niet.

In principe heb je meer te maken met jouw opdrachtgevers dan met Sodexo, wat het een bijzondere en dynamische werkplek maakt.

Werken in de catering is super, mits je de zekerheid hebt dat je volgend jaar nog 38 uur kan werken en niet gekort wordt. Sodexo is als grootste de meest betrouwbare, maar ook de meest logge/minst wendbare.
Pluspunten
Werken met food en mensen, groot (betrouwbaar) bedrijf
Minpunten
Groot is ook log, werken in de catering is niet altijd zeker
No
Catering assistant (voormalige medewerker) –  Gemeente Nijmegen6 september 2018
A job, or occupation, is a person's role in society. More specifically, a job is an activity, often regular and often performed in exchange for payment ("for a living"). Many people have multiple jobs (e.g., parent, homemaker, and employee). A person can begin a job by becoming an employee, volunteering, starting a business, or becoming a parent. The duration of a job may range from temporary (e.g., hourly odd jobs) to a lifetime (e.g., judges).

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Sodexo. Onze community staat klaar om te antwoorden.