SNS Bank
gezellige werksfeer gehad, leuke collega's, het werk altijd met veel plezier gedaan.
Pluspunten
leuk werk
Minpunten
targets steeds aangescherpt worden
Hoge werkdruk en eenzijdige kijk op dingen, verder geen mening
Pluspunten
Centraal gelegen
Minpunten
Hoge werkdruk met het liefst lange werkdagen
hierbij moest ik internet bankieren verkopen alsof mijn leven ervan af hing.
prettige sfeer maar weinig doorgroei. je krijgt hier met alle financiele aspecten te maken
Wederom een reorganisatie. Verandering van structuur, werkzaamheden.
Pluspunten
Bankieren met de menselijk maat
Minpunten
wederom reorganisatie
SNS is een leuke werkgever waar veel vrijheid en zelfstandigeheid wordt geboden.
Pluspunten
Makkelijk te bereiken
Minpunten
Drukke Lunch plekken
Goed bedrijf met de juiste waarden en normen. Zet de klant centraal. Er is wel nog veel werk te doen, oude systemen en werkwijzen kunnen soms botsen met de belangen van de klant en medewerker.
Een fijn bedrijf om te werken. Weinig uitdaging mogelijk.
Pluspunten
Thuiswerken
Minpunten
Redelijk slechte communicatie
De bedrijfsvoering van het kantoor waar ik werkzaam ben is goed uitgedacht, en belangrijker goed uitvoerbaar.

Het geen dat mij tegenspreekt is dat iedere dag bijna een kopie is van de dag die je ervoor hebt gehad. De variatie is niet aanwezig, en dit mis ik dan ook in mijn vak.

Daarnaast vind ik het moeilijk dat ik niet mijn volledige commerciële kant kan en mag benutten, doordat dit passend is in de bedrijfsvoering.

Uiteraard zijn er ook vele pluspunten. Er wordt goed naar je geluisterd en meegedacht zodra je met ideeën aankomt.

Doorgroeien is altijd een optie, mits het kantoor de ruimte heeft.
Pluspunten
doorgroeien
Minpunten
gemis in variatie
SNS onderscheid zich echt t.o.v. de andere 3 grootbanken. Klantgericht, bereikbaar met steeds meer winkels.
Pluspunten
Vrijheid om je werk in te delen en je verantwoordelijkheden te nemen
Minpunten
Weinig tot geen groeimogelijkheden
Heb hier tijdens mijn stage veel geleerd en had ook genoeg mogelijkheden hiervoor.
De missie van de Volksbank om te bankieren met de menselijke maat sluit aan op de maatschappelijke oproep om invulling te geven aan dienstbaar bankieren. Om deze missie waar te maken heeft de Volksbank een ambitie geformuleerd, op basis van het principe van gedeelde waarde.
Gedeelde waarde richt zich op zowel maatschappelijke en economische als financiële en niet-financiële aspecten, die hand in hand gaan. De Volksbank streeft naar het optimaliseren van deze gedeelde waarde door het leveren van nut voor klanten, het nemen verantwoordelijkheid voor de maatschappij, het zorgen voor zingeving voor medewerkers en het behalen van rendement voor de aandeelhouder(s).

Een leuke informele bank om voor te werken. Korte lijnen, veel verantwoordelijkheiden en kansen om de dienstverlening aan klanten en interne processen te verbeteren.
fijne werkgever, gaf mij de kans om veel te leren. Ik heb hier ontdekt dat ik het fijn vind om als vraagbaak te worden gebruikt.
Zeer informele sfeer, uitstekend management. Leuke functie waar ik zeer zelfstandig kon werken.
Pluspunten
Goede lunches
Minpunten
De hypothekenmarkt 23 jaar meegemaakt. Schitterende tijden meegemaakt. Twintig jaar gegroeid, daarna helaas afgebouwd.
Pluspunten
Commerciele binnendienst : het klappen van de zweep geleerd.
Minpunten
Helaas is de markt ingezakt, waardoor het uiteindelijk bij SNS-Reaal ophield.
zeer prettig bedrijf, leuke collegiale sfeer, ook tussen de verschillende afdelingen onderling
Eerst belast met de financiering van onroerend goed in Frankrijk en later meer gericht op analyse van kredietwaardigheid van ondernemingen en juridische controle van dossiers.
Pluspunten
veelzijdig
Minpunten
beperking groei
op aanvraag: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Pluspunten
informele werksfeer, ruimte voor tips die ook daadwerkelijk uitgevoerd worden
Minpunten
arbeidslocatie mist raam/daglicht
It was a good place for learning, however it depends very much who is coaching you. As all banks in the Netherlands, pressure was high in performing at a very unpersonal way. One of the main reasons I left.
Pluspunten
excellent grow perspective to middle management
Minpunten
Very demanding
Een typische dag op het werk is het beantwoorden van klantvragen. Hierbij leer je goed te luisteren naar je klant en analyseer je de klantbehoefte. Leert was er fout kan gaan tijdens aanmeld of wijzigingsprocessen, maar belangrijker nog dat goed hulp hierbij erg gewaardeerd wordt door de klant. Het werk kan je zelfstandig uitvoeren. Echter nieuwe problemen/klantvragen kan je goed bespreken met collega's. Het moeilijkste van je werk is het combineren van processen welke normaal paralel aan elkaar lopen. Het leukste van het werk is een persoonlijk compliment van de klant.
Geen typische jasjes-dasjes mentaliteit die je vaak bij banken ziet. De onderlinge sfeer is gemoedelijk, en er is oog voor privé issues. De mogelijkheid tot thuiswerken werkt daar zeker in mee
Pluspunten
thuiswerken
Minpunten
bedrijfsrestaurant is er duur