Smallsteps Reviews

Op mijn eerste werkdag ontslagen.
Flex planner (voormalige medewerker) –  Almere3 maart 2018
Met veel goede zin begonnen aan mijn baan bij Smallsteps als planner. Lange sollicitatieprocedure doorlopen waarbij de geplande afspraken een paar keer werden verzet. Op mijn allereerste werkdag kreeg ik te horen dat de organisatie had besloten mijn functie te schrappen. Dat had ik nog nooit eerder meegemaakt. Definitief ontslag volgde na anderhalve maand. Met een proeftijd van 2 maanden stond ik dus plotseling op straat. In die anderhalve maand was er onduidelijkheid over de verdere gang van zaken bij het gehele team en bij de leidinggevende, het ontbrak aan visie. Geen van mijn 5 teamgenoten heeft nog ooit iets laten horen of gevraagd hoe het met me ging nadat ik ben vertrokken. Ik begreep later van een andere ontslagen collega dat ik niet de enige was met wie er zo is omgegaan. Wees dus gewaarschuwd. Inmiddels heb ik een andere leukere baan, eind goed al goed.
Pluspunten
Minpunten
Slecht werkgeverschap, gebrek aan visie
niet fijn werk-prive
Pedagogisch medewerkster (voormalige medewerker) –  Utrecht1 april 2017
De instelling daar is niet persoonlijk.
Het motto is je leeft om te werken en totaal geen eerlijke afspraken te maken.
Alles moet je zelf zwart op wit zetten en laten ondertekenen, anders word er gezegd dat het niet waar is wat je zegt.
Manager die er bijna nooit is en ook niet sterk genoeg is om te bemiddelen tussen personeel en alleen maar de negatieve sfeer bevorderd door alleen naar bepaalde personen te luisteren en nooit alle verhalen aan te horen.
Pluspunten
veel vestigingen
Minpunten
weinig ledinggevende capaciteit
Gezellige, leuke en afwisselende baan met veel verantwoordelijkheden
Pedagogisch medewerkster (huidige medewerker) –  Markelo20 februari 2017
Elke dag is weer anders, kinderen zijn geen enkele dag hetzelfde. Goede samenwerking met zowel de kinderen als de leidinggevenden.
Niet personeel vriendelijk
Pedagogisch medewerker BSO (voormalige medewerker) –  Hoorn26 augustus 2016
Het bedrijf en het aanzicht is vaak belangrijker dan de werknemers. Je moet een millioen poot zijn om alles gedaan te krijgen wat men van je verwacht. Hierdoor gaat de werknemer zich verplicht voelen veel in eigen tijd te doen omdat een pedagogisch werknemer graag onder werktijd met de kinderen bezig is.

De betaling is conform cao.
Pluspunten
Weinig
Minpunten
Veel druk van bovenaf
laagdrempelige werksfeer
Medewerker (huidige medewerker) –  Hengelo OV26 april 2016
fijne collega
door ontwikkelingsmogelijkheden
hiarchie
fijne warme sfeer waarin collega's elkaar steunen en accepteren en er ruimte is voor het kind.
Pedagogisch medewerkster (huidige medewerker) –  Spanbroek, NH27 januari 2016
Fijne werkplek waarin je warm ontvangen wordt. Enige nadeel is het nieuwe werken wat ook in deze sector voelbaar is. Weinig vaste contracten of contracten met vaste uren. Op een aantal na wordt er veel gebruik gemaakt van invalsters met een 0-uren contract.

De protocollen zijn duidelijk en goed uitvoerbaar. De werkplek is veilig en voldoende gevuld met spullen om activiteiten aan te kunnen bieden. Er is ruimte voor de kinderen om zich spelenderwijs te ontwikkelen.
Pluspunten
leuke kinderen, leuke collega's, fijne leidinggevende, veilige en gezellige werkvloer
Minpunten
0-uren contract, tijdelijk contract, voorbereiden van activiteiten moet in eigen tijd, weinig werkuren
leuk team maar veel druk van de organisatie
sociaal pedagogisch werker groepsleidster (voormalige medewerker) –  Hengelo OV, OV29 september 2015
Grote organisatie wat elke dag anders is.

Druk begin van de dag. Veel kinderen alleen opvangen aan het begin van de dag.

Veel geleerd in de jaren.; werken met verschillende collegas , plannen, creatief worden met de middelen die je beschikbaar hebt etc

Veel verschillende collegas gehad. Niet altijd even makkelijk. Maar daar leer je mee omgaan. Maar ook hele leuke natuurlijke

Het is een leuke baan omdat geen dag hetzelfde is. Moeilijkste vond ik hoe een dag in te plannen met al die huishoudelijke taken die we er allemaal bij tussendoor moesten doen.
Minpunten
wisselingen in het rooster
Dynamische en uitdagende functie
OPERATIONEEL MANAGER BUSINESS DEVELOPMENT (voormalige medewerker) –  Hoofdkantoor Almere, landelijke functie3 juli 2015
Een fijne carrière gehad met veel uitdagingen, kansen en mogelijkheden.
Varierende van staf-functies tot lijn-management.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Smallsteps. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Smallsteps gesorteerd op locatie