Smallsteps Reviews

Veel aandacht voor de kinderen, aandacht voor scholing medewerkers, fijne en goede sfeer
Pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Naarden16 april 2019
Tuurlijk iedereen zijn eigen mening en ervaring. Maar oprecht een hele fijne werkplek.
Smallsteps is een leuke, enthousiaste en professionele organisatie. Op de locatie is het gezellig, sfeervol, proffesioneel en er is veel aandacht voor de kinderen. Elk kind mag op eigen tempo ontwikkelen. Iedereen werkt vol enthousiasme aan een veilige omgeving om te kunnen ontwikkelen. Ook onderling met de collega's is er veel aandacht voor elkaar en wij staan voor elkaar klaar en helpen altijd waar nodig is.

Ook is er voor pedagogisch medewerkers ruimte om bij te leren. Je kunt dit aangeven en er is ook aan aanbod vanuit de organisatie.

Het is voor mij een hele leuke organisatie om bij te mogen werken.
Pluspunten
Aandacht voor kindontwikkeling en leren
Blij dat ik niet meer voor deze organisatie werk
Pedagogisch medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam19 maart 2019
Alles wordt van bovenaf opgelegd. Meningen en ideeën van personeel worden niet gewaardeerd. Er wordt niet naar het personeel geluisterd. Je bent een nummer in de organisatie. Alles draait om geld dat vedient moet worden over de hoofden van de kinderen. Veel administratie - alles invoeren op de ipad - gaat ten koste van de tijd die aan de kinderen kan worden besteed. Pedagogische coaches denken dat ze de dienst uit kunnen maken over de pedagogisch medewerkers. Deze zgn coaches hebben geen hbo opleiding genoten. Kinderen hebben weinig houvast aan vaste leidsters - groepen worden te pas en onpas samengevoegd. Zieke werknemers worden geïntimideerd en er wordt gedreigd met ontslag. De bedrijfsarts is niet onafhankelijk - wordt geinstrueerd door vestigingsmanager. Wil je iets bestellen - bv mareriaal dan kan je lang wachten - meestal kan het geen doorgang vinden. Speelgoed en meubels zijn oud en kapot. Werknemers nemen van ellende al jaren speelgoed mee van huis. Bijna alles wat op de groep aan speelgoed voorhanden is is niet gekocht door smallsteps of het voormalige estro. Heb dit meegemaakt op meerde vestigingen.
Super leuke organisatie
Pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Haarlem14 maart 2019
Super leuke organisatie om voor te werken, waar kwaliteit hoog in het vaandel staat.
Leuke organisatie! Gewoon hoe een kinderopvang hoort te zijn!
Pedagogisch medewerkster (huidige medewerker) –  Bergschenhoek13 maart 2019
Smallsteps is een leuke en professionele organisatie. Op locatie is het gezellig en er is veel aandacht voor de kinderen. Ook onderling met de collega's is er veel aandacht voor elkaar en wij helpen elkaar altijd waar nodig.

Ook is er voor ons, pedagogisch medewerkers, veel ruimte om bij te leren en hier word je ook goed op gecoacht en gestuurd.

Ik vind het een super leuke organisatie om te werken
Pluspunten
Aandacht voor de kinderen
Dynamisch bedrijf met oog voor veilige omgeving voor personeel en kind. Werk met veel plezier.
Pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Utrecht (provincie)13 maart 2019
Na een jaarcontract bij goed functioneren naar contract voor onbepaalde tijd.
Duidelijke kader in protocollen met oog op veiligheid en kwaliteit. Mooi Online platform met scholingmodules onbeperkt tot je beschikking als medewerker.
Pluspunten
Online leer platform voor medewerkers
Slechte werkomgeving
Pedagogisch medewerkster (voormalige medewerker) –  Hoofddorp7 maart 2019
Collega’s roddelde erg veel over anderen en konden niet samen werken.
Pluspunten
Minpunten
Slechte leidinggevende
Pedagogisch medewerker
Pedagogisch medewerker (voormalige medewerker) –  Leiderdorp15 februari 2019
Er wordt van je verwacht dat je 5 dagen per week beschikbaar bent, ook als je maar 12uur werkt. Dat je je privé leven laat vallen wanneer er een collega ziek is. Dat je invalt op andere groepen wanneer hen dat uit komt.
De werk/privé balans is dus totaal verstoord.

Er wordt van je verwacht dat je leuke activiteiten organiseert met kinderen. Je mag alleen geen tijd registreren deze activiteiten voor te bereiden. Voor uitjes moet een risicoanalyse worden gemaakt, maanden van te voren. Je kan dus niet spontaan weg.

Smallsteps raakt verstrikt in protocollen om zichzelf in te dekken tegen de grote boze buitenwereld. Hiermee vergeten ze 2 belangrijke aspecten: het welzijn van de kinderen en het welzijn van de werknemers. Dit ervaar je terug op de werkvloer.
Pluspunten
De kinderen
Minpunten
De verkeerde prioriteiten
je bent maar een nummertje, onpersoonlijk!
spw (voormalige medewerker) –  Nederland6 februari 2019
ze verwachten dat je 5 dagen flexibel bent terwijl je nog geen 20 uur in de week werkt! hoge werkdruk en kinderen komen vaak op 2e plaats... invullen van administratie is belangrijker!
wel leuke collega S, jammer dat het van bovenaf 1 pot nat is!
24/7 beschikbaar zijn
Pedagogisch medewerkster (voormalige medewerker) –  ...5 september 2018
Er wordt behoorlijk wat verwacht van het personeel. Het liefst plannen ze je in voor 13 uur verspreid over 5 dagen. En als je dit niet kunt vanwege je gezin, wordt je er nog even aan herinnerd dat je 5 dagen beschikbaar hoort te zijn. Er worden veel administratieve taken bij de leidster gelegd, waardoor activiteiten aan kinderen bieden er nogal bij inschiet. Veel gebeurt buiten werktijd, omdat er gewoonweg anders geen tijd voor is. Ook zijn er veel van mijn collega's uit de running geweest die met een burn-out thuis hebben gezeten. Dit is voor mij een teken dat het werkklimaat behoorlijk slecht is en slecht voor de medewerkers wordt gezorgd. Er is geen duidelijk pedagogisch beleid. En leidinggevenden zijn er niet om die te verhelderen. Deze zitten vaak met zijn allen ergens op een hoofdkantoor. Ook daar krijgen de medewerkers weinig terugkoppeling over. Mij is het nog steeds onduidelijk wat daar allemaal gebeurde.
Pluspunten
Lieve kinderen en collega's
Minpunten
Bijna alles
Fijne organisatie
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Veghel10 juli 2018
Geen dag is als Pm-er of locatie manager hetzelfde. Iedere dag is anders en kun je met alles wat je te geven hebt je werk doen. Alles wat gedaan/ opgezet wordt is vanuit de visie dat wij geloven in de kracht van ieder kind. Dit geldt natuurlijk ook voor de medewerkers.
Ik ga nog iedere dag met plezier naar mijn locatie en bent trots dat ik bij Smallsteps werk.
Pluspunten
goede ondersteuning van andere diensten
Top organisatie met oog op zeer hoge kwaliteit.
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Leiden2 juli 2018
Zeer prettige en fijne organisatie om voor te mogen werken waarbij de kwaliteit hoog in het vaandel staat! Ondanks dat Smallsteps een grote organisatie is voelt dit niet zo en werken wij met z’n alle aan ‘een tweede thuis bieden’ voor alle kinderen! Trots om voor deze prachtige organisatie te mogen werken!
Pluspunten
Zicht op vaste uren voor onbepaalde tijd!
Leuk, uitdagend jong bedrijf volop in ontwikkeling
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Almere30 juni 2018
Leuk, uitdagend en volop in ontwikkeling is Smallsteps. Hou je van een dynamische werkomgeving is dit zeker een aanrader!
Pluspunten
Volop in ontwikkeling een lerende organisatie
Fijne collega's en prettige, eerlijke werksfeer. Vele opleidingsmogelijkheden en oog voor verbeteren kwaliteit.
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Amsterdam27 juni 2018
Professionele organisatie met groeiend oog voor veel kwaliteit. Fijne collega's en zeer prettige werksfeer. Eerlijke communicatie mogelijk met oog voor verbetering. Investering veel in verbetering gebouwen en inrichting. Veel trainingen op alle gebieden.
Fijne organisatie met hoog toekomstperspectief en een giede baanzekerheid!
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Amsterdam27 juni 2018
Prettige organisatie waar de kwalteit van de kinderopvang hoog in het vaandel staat!

Hoge werkzekerheid en een groot vertrouwen in de medewerkers.
Pluspunten
Kwaliteit staat hoog in het vaandel, grote werkzekerheid
Fijne werkgever die je de kans geeft om door te groeien
Locatiemanager (huidige medewerker) –  IJsselstein26 juni 2018
Prettige werkgever die kwaliteit in een hoog vaandel heeft staan. Toetst regelmatig de betrokkenheid van medewerkers en speelt hier ook op in. Als medewerker bij Smallsteps krijg je de kans om jezelf door te ontwikkelen.
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden
Fijne sfeer!
Pedagogisch medewerkster (huidige medewerker) –  Zuid-Holland1 juni 2018
Smallsteps is een jong bedrijf wat mooie stappen maakt. Binnen Smallsteps wordt er veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van de kinderen maar ook voor de medewerkers, bijvoorbeeld met e-learning. Op locatie is er een fijne sfeer en wordt er met veel liefde en enthousiasme voor de kinderen gezorgd.
Pluspunten
Aandacht voor ontwikkeling, fijne sfeer
Slechte organistatie
Pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Naarden25 mei 2018
Lieve kinderen maar hoe ze met je omgaan als een nummertje vind ik erg jammer.
Op mijn eerste werkdag ontslagen.
Flex planner (voormalige medewerker) –  Almere3 maart 2018
Met veel goede zin begonnen aan mijn baan bij Smallsteps als planner. Lange sollicitatieprocedure doorlopen waarbij de geplande afspraken een paar keer werden verzet. Op mijn allereerste werkdag kreeg ik te horen dat de organisatie had besloten mijn functie te schrappen. Dat had ik nog nooit eerder meegemaakt. Definitief ontslag volgde na anderhalve maand. Met een proeftijd van 2 maanden stond ik dus plotseling op straat. In die anderhalve maand was er onduidelijkheid over de verdere gang van zaken bij het gehele team en bij de leidinggevende, het ontbrak aan visie. Geen van mijn 5 teamgenoten heeft nog ooit iets laten horen of gevraagd hoe het met me ging nadat ik ben vertrokken. Ik begreep later van een andere ontslagen collega dat ik niet de enige was met wie er zo is omgegaan. Wees dus gewaarschuwd. Inmiddels heb ik een andere leukere baan, eind goed al goed.
Pluspunten
Minpunten
Slecht werkgeverschap, gebrek aan visie
Dynamisch bedrijf met veel uitdagingen
Financieel medewerker (huidige medewerker) –  Hengelo OV3 april 2017
Smallsteps BV is een jonge onderneming die kinderopvang aanbied in geheel Nederland. In een markt waarbij financiering vanuit de overheid en geboortecijfers leidend zijn heeft dit bedrijf zeker uitdagingen. Mijn tijd bij Smallsteps BV is zeer goed bevallen, hoewel op uitzendbasis werken nieuw is voor mij.
Pluspunten
Dicht bij huis
Minpunten
Veel organisatorische veranderingen in mijn korte tijd daar.
niet fijn werk-prive
Pedagogisch medewerkster (voormalige medewerker) –  Utrecht1 april 2017
De instelling daar is niet persoonlijk.
Het motto is je leeft om te werken en totaal geen eerlijke afspraken te maken.
Alles moet je zelf zwart op wit zetten en laten ondertekenen, anders word er gezegd dat het niet waar is wat je zegt.
Manager die er bijna nooit is en ook niet sterk genoeg is om te bemiddelen tussen personeel en alleen maar de negatieve sfeer bevorderd door alleen naar bepaalde personen te luisteren en nooit alle verhalen aan te horen.
Pluspunten
veel vestigingen
Minpunten
weinig ledinggevende capaciteit

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Smallsteps. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Smallsteps gesorteerd op locatie