Smallsteps Reviews

Dynamische organisatie met veel mogelijkheden
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Almere29 juli 2019
De organisatie heeft de afgelopen jaren veel veranderingen doorgemaakt om zich te professionaliseren. Het is een groeiend bedrijf, waarbij de kansen en mogelijkheden voor het bedrijf en de medewerkers meegroeien.
Als groot bedrijf kun je bepaalde zaken makkelijker organiseren, al blijft het vinden van geschikt personeel voor alle organisaties, hoe groot of klein het ook is, een enorme uitdaging, zeker met de groeiende vraag vanuit de overheid mbt wet- en regelgeving.
Pluspunten
Eigen werkdagen en -tijden indelen, fijn team om je heen waar je op terug kunt vallen, veel vrijheid en flexibiliteit, duidelijke kaders
Dynamische organisatie
Medewerker HR-administratie (voormalige medewerker) –  Hengelo OV11 juli 2019
Gebeurde veel in organisatie, waardoor je wel flexibel moest zijn. Redelijk goed betaald.
Persoonlijke aandacht en fijne visie
Pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Leiden9 juli 2019
Ik werk inmiddels 2 jaar bij Smallsteps en heb het hier eg naar mijn zin. Ondanks dat het een grote organisatie is, werken ze in divisies en blijft het daardoor heel persoonlijk. Er wordt geluisterd naar je wensen en ideeën en denken mee als er ergens een oplossing voor moet komen. Ik merk dat Smallsteps zijn waardering toont aan zijn werknemers. Er wordt aandacht besteed aan persoonlijke leerdoelen, maar ook aan teambuilding, waardoor de sfeer op de locatie zowel voor de klanten als voor de werknemers zelf fijn blijft. Ik zit goed op mijn plek bij smallsteps!
Pluspunten
Persoonlijke aandacht, fijne sfeer, waardering
Fijne werkomgeving
pedagogisch medewerker kinderopvang (huidige medewerker) –  Amsterdam8 juli 2019
Ik werk inmiddels drie jaar bij Smallsteps en heb het erg naar mijn zin.
De locatiemanager heeft een open communicatie structuur. Duidelijke protocollen en informatiestromen.Ondanks alle personeelstekorten wordt er toch geprobeerd om alle diensten te vervullen.
Het leukste vind ik de kinderen en mijn collega's. Meestal een fijne sfeer
Pluspunten
Vernieuwde locaties met nieuw speelgoed
Minpunten
3 uursregeling
Geen persoonlijke groei mogelijk
Pedagogisch medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam30 juni 2019
Zeer slechte werkgever! 12 jaar gewerkt. Altijd trouw aan de organisatie geweest! Nog nooit een opleiding of cursus gehad. Geen doorgroeimogelijkheden. Je bent echt een nummertje. Hebben geen idee wie wie is. Kijk alsjeblieft verder. Zoveel betere organisaties die wel kwaliteit bieden voor zowel kinderen als medewerkers.
Minpunten
Teveel om op te noemen
Investeren in kinderen, medewerkers en kwaliteit
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Andijk25 juni 2019
Ik werk met veel plezier bij Smalsteps. Mijn ervaring is dat deze organisatie investeert in kinderen, medewerkers en de kwaliteit van de opvang.
Als grote landelijke organisatie zijn de zaken op orde en goed geregeld, terwijl op de locaties de sfeer warm en persoonlijk is.
Een mooie combinatie, die er voor zorgt dat Smalsteps een prima organisatie is om bij te werken.
Pluspunten
Kwaliteit opvang, investeren in kinderen en medewerkers, fijne werksfeer
het management op sommige lokaties kan beter
Pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Rotterdam25 juni 2019
ik heb het leuk met de kinderen en met collega's. sommige ouders verwachten te veel van de medewerker terwijl het hun eigen verantwoordelijkheid is voor bepaalde dingen zoals huiswerk en lezen voor hun rekening zijn.
Pluspunten
je kan zelf je werkdagen bepalen
Minpunten
te veel veranderen van management
Sterke teams met veel kwaliteit!
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Westfriesland24 juni 2019
Smallsteps is danwel een grote organisatie, maar op de locaties zijn het kleinere warme teams met veel power en kwaliteit. De kracht van smallsteps is dat de locaties en medewerkers goed gefaciliteerd worden op allerlei gebieden, maar allen middels de rode draad van de visie een eigenheid behouden. Samen met mijn teams bouwen wij elke dag aan de ontwikkeling van het jonge kind. En wat is het mooi om het goud van ouders te mogen verzorgen, begeleiden en deel te nemen aan een stukje van zijn of haar ontwikkeling. De afgelopen 10 jaar heb ik ontzettend veel ontwikkelingen in het bedrijf mogen meemaken en nog steeds is het elke dag een uitdaging om naar mijn locaties te mogen gaan! Ik ben er trots op om samen met mijn dreamteam vernieuwing aan te gaan en kansen te creëren in deze sector!
Professionele werkgever
Pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Zwolle24 juni 2019
Smallsteps is een professionele landelijke kinderopvangorganisatie die rekening houd met carrierewensen, een fijne balans bewaard tussen werk en privé en waar je als werknemer waardering ontvangt voor je werk.
Pluspunten
Korte communicatielijnen binnen organisatie
Minpunten
Goede kinderopvang-organisatie met oog voor het kind
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Medemblik24 juni 2019
Bij Smallsteps proberen we elke dag het kind in zijn kracht te zetten en elke kind een stapje verder te helpen in zijn ontwikkeling.
Ik werk al jaren naar volle tevredenheid bij deze organisatie en samen met mijn team zorgen we voor kwalitatief, goede en veilige kinderopvang waar we de ouders ontzorgen, de kinderen een topdag bezorgen en samen verantwoordelijk zijn voor een goede en gezellige sfeer.
Het is een grote organisatie (met daardoor goede arbeidsvoorwaarden en voorzieningen) waardoor een persoonlijke contact soms wat gemist kan worden, maar in je eigen team op je eigen locatie kan je het heel warm en persoonlijk maken.
Daar zet ik mij elke dag voor 100% voor in!
Pluspunten
Veel zaken gedigitaliseerd (protocollen-HR-portaal-urenregistratie/verlofkaart)
Minpunten
Veel wet en regelgeving (dus administratie)
Fijne organisatie die in ontwikkeling is en jou hierin meeneemt.
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Delft22 juni 2019
Sinds april 2019 in dienst gekomen bij Smallsteps, een fijne organisatie die professioneel is. De kinderopvang is een continue veranderende wereld, Smallsteps begeleid niet alleen de locatiemanagers maar ook de pedagogische medewerkers door middel van coaches. Ook doet smallsteps meewerken aan wetenschappelijke onderzoeken om de opvang beter te maken, een goede combinatie.
Pluspunten
Begeleiding voor alle lagen
Minpunten
Nog niet ervaren
Heldere, professionele, innovatieve organisatie!
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Puiflijk21 juni 2019
Ik werk nu 1,5 jaar met veel plezier bij deze mooie organisatie. Ik ben een zeer tevreden medewerker. Smallsteps is een grote organisatie maar voelt ''klein en persoonlijk".

Sterke visie, helder beleid, fijne bedrijfscultuur en ruimte voor ontwikkeling. Dat zijn de eerste woorden die in mij opkomen als ik aan deze organisatie denk.

Je wordt gezien en gewaardeerd en dit alles maakt dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga!
Pluspunten
Sterke heldere visie, duidelijk beleid, ruimte voor ontwikkeling en kwalitatief sterk.
Minpunten
Fijne werkgever, met aandacht voor het personeel.
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Leidschendam21 juni 2019
Ik werk a geruime tijd met veel plezier bij Smallesteps. Het fijne voor mij is dat bij Smallesteps ieder kind uniek is, maar iederere medewerker ook. Dat werkt heel goed, op die manier kan iedereen aan zijn of haar talenten werken, zich ontwikkelen en kunnen we van elkaar leren om samen te groeien. De teams en de kinderen :-)
Een innoverend, positief en fijne organisatie
Locatiemanager (huidige medewerker) –  Malden20 juni 2019
‘Wat goed is voor de mens, is goed voor de organisatie’

Zo ervaar ik deze organisatie voor nu bijna twee jaar. Medewerkers worden betrokken middels onboarding, online trainingen, BHV’ trainingen en zoveel meer! Elke locatie heeft een locatiemanager, zodat er korte lijnen zijn en pedagogisch medewerkers een vast gezicht hebben. Kwaliteitmanagers, pedagogisch coaches en trainers, zorgen voor de juiste ondersteuning, richtlijnen en persoonlijke aandacht. Een geweldig mooie groeiende organisatie waar de kracht van ieder kind en medewerker centraal staat!
Pluspunten
Tijd en ruimte voor ontwikkelen en groeien
Minpunten
Hele grote organisatie, weinig omkijken naar personeel
Pedagogisch medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam23 mei 2019
Helaas heel erg vergist in de manier van werken van Smallsteps. Kreeg de indruk dat een groot bedrijf vele mogelijkheden had om bijvoorbeeld door te groeien, cursussen enz. Helaas is hier weinig in mogelijk. Ook word er weinig omgekeken naar personeel en weinig geluisterd. Heel erg jammer! Zoveel mogelijk ouders/verzorgers en kinderen trekken heeft niet altijd voordelen. De verzorging van je personeel is vele malen belangrijker voor het blijven bestaan van je bedrijf/vestiging.
Pluspunten
Leuke sfeer met collega’s, leuke ouders/kinderen
Minpunten
Niet professioneel naar personeel, geen luisterend oor, groot en massaal
Veel aandacht voor de kinderen, aandacht voor scholing medewerkers, fijne en goede sfeer
Pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Naarden16 april 2019
Tuurlijk iedereen zijn eigen mening en ervaring. Maar oprecht een hele fijne werkplek.
Smallsteps is een leuke, enthousiaste en professionele organisatie. Op de locatie is het gezellig, sfeervol, proffesioneel en er is veel aandacht voor de kinderen. Elk kind mag op eigen tempo ontwikkelen. Iedereen werkt vol enthousiasme aan een veilige omgeving om te kunnen ontwikkelen. Ook onderling met de collega's is er veel aandacht voor elkaar en wij staan voor elkaar klaar en helpen altijd waar nodig is.

Ook is er voor pedagogisch medewerkers ruimte om bij te leren. Je kunt dit aangeven en er is ook aan aanbod vanuit de organisatie.

Het is voor mij een hele leuke organisatie om bij te mogen werken.
Pluspunten
Aandacht voor kindontwikkeling en leren
Blij dat ik niet meer voor deze organisatie werk
Pedagogisch medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam19 maart 2019
Alles wordt van bovenaf opgelegd. Meningen en ideeën van personeel worden niet gewaardeerd. Er wordt niet naar het personeel geluisterd. Je bent een nummer in de organisatie. Alles draait om geld dat vedient moet worden over de hoofden van de kinderen. Veel administratie - alles invoeren op de ipad - gaat ten koste van de tijd die aan de kinderen kan worden besteed. Pedagogische coaches denken dat ze de dienst uit kunnen maken over de pedagogisch medewerkers. Deze zgn coaches hebben geen hbo opleiding genoten. Kinderen hebben weinig houvast aan vaste leidsters - groepen worden te pas en onpas samengevoegd. Zieke werknemers worden geïntimideerd en er wordt gedreigd met ontslag. De bedrijfsarts is niet onafhankelijk - wordt geinstrueerd door vestigingsmanager. Wil je iets bestellen - bv mareriaal dan kan je lang wachten - meestal kan het geen doorgang vinden. Speelgoed en meubels zijn oud en kapot. Werknemers nemen van ellende al jaren speelgoed mee van huis. Bijna alles wat op de groep aan speelgoed voorhanden is is niet gekocht door smallsteps of het voormalige estro. Heb dit meegemaakt op meerde vestigingen.
Super leuke organisatie
Pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Haarlem14 maart 2019
Super leuke organisatie om voor te werken, waar kwaliteit hoog in het vaandel staat.
Leuke organisatie! Gewoon hoe een kinderopvang hoort te zijn!
Pedagogisch medewerkster (huidige medewerker) –  Bergschenhoek13 maart 2019
Smallsteps is een leuke en professionele organisatie. Op locatie is het gezellig en er is veel aandacht voor de kinderen. Ook onderling met de collega's is er veel aandacht voor elkaar en wij helpen elkaar altijd waar nodig.

Ook is er voor ons, pedagogisch medewerkers, veel ruimte om bij te leren en hier word je ook goed op gecoacht en gestuurd.

Ik vind het een super leuke organisatie om te werken
Pluspunten
Aandacht voor de kinderen
Dynamisch bedrijf met oog voor veilige omgeving voor personeel en kind. Werk met veel plezier.
Pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Utrecht (provincie)13 maart 2019
Na een jaarcontract bij goed functioneren naar contract voor onbepaalde tijd.
Duidelijke kader in protocollen met oog op veiligheid en kwaliteit. Mooi Online platform met scholingmodules onbeperkt tot je beschikking als medewerker.
Pluspunten
Online leer platform voor medewerkers

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Smallsteps. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Smallsteps gesorteerd op locatie