Smallsteps
Smallsteps heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
smallsteps, grote stappen vooruit
Smallsteps neemt grote stappen vooruit in kinderopvangland. Afgelopen jaren is er binnen Smallsteps een kwaliteitsslag gemaakt. Dit zie je terug op de werkvloer en voel je in de werksfeer.
Voor de medewerkers is er ruimte om te verbreden, verdiepen en te groeien.
Goede opvang, slechte werkgever
Smallsteps groeide snel, door de kennis en inzet van de Estro mederkers. Zonder hen was dit nooit gelukt.
Pedagogisch medewerkers zijn top en goed opgeleid. Opvang is kwalitatief goed. De organisatie zorgt slecht voor medewerkers.

Resultaat is dat er nog een enkeling werkt uit de opstarttijd. Directeuren gaan over lijken. Altijd aan het werk als manager.
Stessvolle en waardeloze omgeving
Er wordt van alles beloofd maar niks nagekomen. Zeer slechte werkgever en geen goede aandacht voor de kinderen. Alles draait om commerciële uitbuiten van personeel en ouders.
Voor mij nooit meer smallsteps
Niet collega vriendelijk. Er wordt onder personeel veel geklacht en achter elkaars rug om geroddeld. De werkdruk is hoog en er wordt veel beloofd en weinig nagekomen.
Pluspunten
Niet
Minpunten
Lange werkdagen, roddelcultuur en weinig nakomen van afspraken.
X
Leuke collega’s , lieve en begripvolle ouders , leuke leer en werkplek
jong team, bedrijf met mogelijkheden
het is hard werken maar met je collega's sta je sterk en daarom is samenwerking erg belangrijk.
Pluspunten
VVE opleiding in 2020
Minpunten
lange werkdagen
Dynamische organisatie met veel mogelijkheden
De organisatie heeft de afgelopen jaren veel veranderingen doorgemaakt om zich te professionaliseren. Het is een groeiend bedrijf, waarbij de kansen en mogelijkheden voor het bedrijf en de medewerkers meegroeien.
Als groot bedrijf kun je bepaalde zaken makkelijker organiseren, al blijft het vinden van geschikt personeel voor alle organisaties, hoe groot of klein het ook is, een enorme uitdaging, zeker met de groeiende vraag vanuit de overheid mbt wet- en regelgeving.
Pluspunten
Eigen werkdagen en -tijden indelen, fijn team om je heen waar je op terug kunt vallen, veel vrijheid en flexibiliteit, duidelijke kaders
Slechte organisatie om als pm-er voor te werken.
Veel wisseling van managers, die allemaal hun eigen beleid (En dus niet het beleid van Smallsteps) er op na houden.
Je bent als pm-er echt een nummertje. Wordt niet serieus genomen en bij Smallsteps staat het belang van het kind, ouder en of pm-er niet bovenaan, maar het bedrijf.
Dynamische organisatie
Gebeurde veel in organisatie, waardoor je wel flexibel moest zijn. Redelijk goed betaald.
Persoonlijke aandacht en fijne visie
Ik werk inmiddels 2 jaar bij Smallsteps en heb het hier eg naar mijn zin. Ondanks dat het een grote organisatie is, werken ze in divisies en blijft het daardoor heel persoonlijk. Er wordt geluisterd naar je wensen en ideeën en denken mee als er ergens een oplossing voor moet komen. Ik merk dat Smallsteps zijn waardering toont aan zijn werknemers. Er wordt aandacht besteed aan persoonlijke leerdoelen, maar ook aan teambuilding, waardoor de sfeer op de locatie zowel voor de klanten als voor de werknemers zelf fijn blijft. Ik zit goed op mijn plek bij smallsteps!
Pluspunten
Persoonlijke aandacht, fijne sfeer, waardering
Fijne werkomgeving
Ik werk inmiddels drie jaar bij Smallsteps en heb het erg naar mijn zin.
De locatiemanager heeft een open communicatie structuur. Duidelijke protocollen en informatiestromen.Ondanks alle personeelstekorten wordt er toch geprobeerd om alle diensten te vervullen.

Het leukste vind ik de kinderen en mijn collega's. Meestal een fijne sfeer
Pluspunten
Vernieuwde locaties met nieuw speelgoed
Minpunten
3 uursregeling
Geen persoonlijke groei mogelijk
Zeer slechte werkgever! 12 jaar gewerkt. Altijd trouw aan de organisatie geweest! Nog nooit een opleiding of cursus gehad. Geen doorgroeimogelijkheden. Je bent echt een nummertje. Hebben geen idee wie wie is. Kijk alsjeblieft verder. Zoveel betere organisaties die wel kwaliteit bieden voor zowel kinderen als medewerkers.
Minpunten
Teveel om op te noemen
Investeren in kinderen, medewerkers en kwaliteit
Ik werk met veel plezier bij Smalsteps. Mijn ervaring is dat deze organisatie investeert in kinderen, medewerkers en de kwaliteit van de opvang.
Als grote landelijke organisatie zijn de zaken op orde en goed geregeld, terwijl op de locaties de sfeer warm en persoonlijk is.

Een mooie combinatie, die er voor zorgt dat Smalsteps een prima organisatie is om bij te werken.
Pluspunten
Kwaliteit opvang, investeren in kinderen en medewerkers, fijne werksfeer
het management op sommige lokaties kan beter
ik heb het leuk met de kinderen en met collega's. sommige ouders verwachten te veel van de medewerker terwijl het hun eigen verantwoordelijkheid is voor bepaalde dingen zoals huiswerk en lezen voor hun rekening zijn.
Pluspunten
je kan zelf je werkdagen bepalen
Minpunten
te veel veranderen van management
Sterke teams met veel kwaliteit!
Smallsteps is danwel een grote organisatie, maar op de locaties zijn het kleinere warme teams met veel power en kwaliteit. De kracht van smallsteps is dat de locaties en medewerkers goed gefaciliteerd worden op allerlei gebieden, maar allen middels de rode draad van de visie een eigenheid behouden. Samen met mijn teams bouwen wij elke dag aan de ontwikkeling van het jonge kind. En wat is het mooi om het goud van ouders te mogen verzorgen, begeleiden en deel te nemen aan een stukje van zijn of haar ontwikkeling. De afgelopen 10 jaar heb ik ontzettend veel ontwikkelingen in het bedrijf mogen meemaken en nog steeds is het elke dag een uitdaging om naar mijn locaties te mogen gaan! Ik ben er trots op om samen met mijn dreamteam vernieuwing aan te gaan en kansen te creëren in deze sector!
Professionele werkgever
Smallsteps is een professionele landelijke kinderopvangorganisatie die rekening houd met carrierewensen, een fijne balans bewaard tussen werk en privé en waar je als werknemer waardering ontvangt voor je werk.
Pluspunten
Korte communicatielijnen binnen organisatie
Minpunten
Goede kinderopvang-organisatie met oog voor het kind
Bij Smallsteps proberen we elke dag het kind in zijn kracht te zetten en elke kind een stapje verder te helpen in zijn ontwikkeling.
Ik werk al jaren naar volle tevredenheid bij deze organisatie en samen met mijn team zorgen we voor kwalitatief, goede en veilige kinderopvang waar we de ouders ontzorgen, de kinderen een topdag bezorgen en samen verantwoordelijk zijn voor een goede en gezellige sfeer.

Het is een grote organisatie (met daardoor goede arbeidsvoorwaarden en voorzieningen) waardoor een persoonlijke contact soms wat gemist kan worden, maar in je eigen team op je eigen locatie kan je het heel warm en persoonlijk maken.

Daar zet ik mij elke dag voor 100% voor in!
Pluspunten
Veel zaken gedigitaliseerd (protocollen-HR-portaal-urenregistratie/verlofkaart)
Minpunten
Veel wet en regelgeving (dus administratie)
Fijne organisatie die in ontwikkeling is en jou hierin meeneemt.
Sinds april 2019 in dienst gekomen bij Smallsteps, een fijne organisatie die professioneel is. De kinderopvang is een continue veranderende wereld, Smallsteps begeleid niet alleen de locatiemanagers maar ook de pedagogische medewerkers door middel van coaches. Ook doet smallsteps meewerken aan wetenschappelijke onderzoeken om de opvang beter te maken, een goede combinatie.
Pluspunten
Begeleiding voor alle lagen
Minpunten
Nog niet ervaren
Heldere, professionele, innovatieve organisatie!
Ik werk nu 1,5 jaar met veel plezier bij deze mooie organisatie. Ik ben een zeer tevreden medewerker. Smallsteps is een grote organisatie maar voelt ''klein en persoonlijk".

Sterke visie, helder beleid, fijne bedrijfscultuur en ruimte voor ontwikkeling. Dat zijn de eerste woorden die in mij opkomen als ik aan deze organisatie denk.

Je wordt gezien en gewaardeerd en dit alles maakt dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga!
Pluspunten
Sterke heldere visie, duidelijk beleid, ruimte voor ontwikkeling en kwalitatief sterk.
Minpunten
Fijne werkgever, met aandacht voor het personeel.
Ik werk a geruime tijd met veel plezier bij Smallesteps. Het fijne voor mij is dat bij Smallesteps ieder kind uniek is, maar iederere medewerker ook. Dat werkt heel goed, op die manier kan iedereen aan zijn of haar talenten werken, zich ontwikkelen en kunnen we van elkaar leren om samen te groeien. De teams en de kinderen :-)
Een innoverend, positief en fijne organisatie
‘Wat goed is voor de mens, is goed voor de organisatie’

Zo ervaar ik deze organisatie voor nu bijna twee jaar. Medewerkers worden betrokken middels onboarding, online trainingen, BHV’ trainingen en zoveel meer! Elke locatie heeft een locatiemanager, zodat er korte lijnen zijn en pedagogisch medewerkers een vast gezicht hebben. Kwaliteitmanagers, pedagogisch coaches en trainers, zorgen voor de juiste ondersteuning, richtlijnen en persoonlijke aandacht. Een geweldig mooie groeiende organisatie waar de kracht van ieder kind en medewerker centraal staat!
Pluspunten
Tijd en ruimte voor ontwikkelen en groeien