Sligro Reviews

84 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 85 reviews
Sligro Westpoort
Chauffeur bakwagen (voormalige medewerker) –  Amsterdam Westpoort17 november 2018
Het is een chaotisch gebeuren met te veel kapiteins aan het roer. Transportbedrijf Peter Appel heeft waarschijnlijk geen sjoeger van wat er allemaal misgaat daar. Klanten die dagelijks tegen je zeggen “alweer een andere chauffeur”. Ik denk dat de Sligro Blokker achterna gaat.
Pluspunten
Minpunten
Te veel op op te noemen
Gezellig team, 1 doel
BBL leerling (voormalige medewerker) –  Veghel14 november 2018
Prima bedrijf, als je geen ambitie hebt, en ook niet wil doorgroeien.

Ik heb hier 1,5 jaar gewerkt als leerling "Logistiek Supervisor".

Qua studie heb ik hier 0.0 geleerd. De opdrachten die ik voor school moest doen werden snel afgeraffeld, zodat ik weer kon orderpicken.

Iedere dag werden de minuten die je te lang over een order deed bijgehouden, aan het eind van de week kreeg ik de vraag waarom ik 12 minuten "te laat" was die week. In deze 12 minuten ben ik een aantal keer naar de WC geweest en zal ik ook vast wel gekletst hebben met een collega. 12 minuten per week.

Dus, als orderpicker zonder de wil om iets te leren, kun je hier prima aan de slag.
Pluspunten
Gezellig team
Minpunten
je bent een nummer
leuke collega's
Medewerker (huidige medewerker) –  Enschede11 november 2018
Bedrijf denk alleen aan hun zelf , hoe het personeel er over denk maakt ze uit
Pluspunten
leuke collega's
een dag bij de sligro
Reachtruckchauffeur (voormalige medewerker) –  Amsterdam Westpoort3 november 2018
na een kop koffie of thee beweegt iedereen naar beneden om de dag te beginnen
iedereen pakt zijn of haar machine ( reachtruck en of ordertruck) en gaat naar de afdeling
bij de goederenontvangst komen de hele dag door spullen binnen die direct moeten worden weggezet zodat de vloer niet volloopt en de orderpickers door kunnen blijven gaan
dus een baan waar je op zijn tijd aardig moet aanpoten
je werkt met veel verschillende culturen dat kan het leuk maar soms ook lastig maken qua mondelingen communicatie
Pluspunten
kantine in pand met eigen keuken
Minpunten
werkdruk
sligro oss, goede sfeer en zelf tijden invullen
Teamleider (huidige medewerker) –  oss7 september 2018
Bij Sligro in Oss is géén koeling of diepvries. In het magazijn in Oss kun je werken vanaf 6.00 uur tot je school begint of 's avonds tot 20.00 uur. Je hoeft niet elke dag te komen. Je mag zelf aangeven welke dagen en tijden je kunt.

In de avond wordt er met ongeveer 5 jongens gewerkt. Dit is van maandag tot en met donderdag. Vrijdagavond is het dicht en in het weekend wordt ook (nog) niet gewerkt.

Het is leuk en afwisselend werk.
Pluspunten
zelf werktijden invullen. Geen zwaar werk.
Management kan nog een hoop leren
Caissière (voormalige medewerker) –  Den haag16 augustus 2018
Wat een aanfluiting is de manager van sligro Zichtenburg , heb er 5 jaar gewerkt en 2 jaar op de Westvlietweg . Na 2 jaar Westvlietweg werd ik overgeplaatst naar Zichtenburg , daar gelijk aangegeven dat ik een dag extra wilde werken . Nadat 1 collega ontslagen werd , 1 met pensioen ging en nog een collega ontslag nam , gebeurde dat dus nog steeds niet ! Wel zouden er er 2 nieuw aangenomen worden , 1 overgeplaatst worden op eigen verzoek , en de nul uren contracters mochten toch blijven . Al die jaren , altijd extra gewerkt ( tijd voor tijd ) wettelijk recht op de uren en regelmatig koffie en theepauzes aan de kassa doorgebracht , terwijl het management team wél hun pauzes namen ! Dus gelijk ontslag genomen. Er is ook totaal niet met mij over gesproken door de manager en niet eens de moeite genomen om gedag te zeggen of afscheid te nemen . Zet dus alles op papier hoe en wat je wil .
Pluspunten
De meeste collega’s zijn aardig
Minpunten
Management staat niet achter je, als jij je aan de regels houd, maar achter de klant
good
Order Picker (voormalige medewerker) –  Veghel3 augustus 2018
Good company , good job . fruit, tea, coffee for free , work is not difficult, the norm of work is easy . at will, it was almost always possible to stay on overtime
Teveel polen
Inwerken Magazijnmedewerkers (voormalige medewerker) –  Amsterdam West18 juni 2018
Leuk bedrijf alleen door teveel polen niet echt een leuke werksfeer,
Pluspunten
Minpunten
Teveel poolse
there is a place where is better
Orderpicker (voormalige medewerker) –  Putten27 mei 2018
some of teamleaders are without competence to do their job
Gezellige collega"s
Cassiére/ servicebaliemedewerkster (voormalige medewerker) –  Enschede16 mei 2018
Bij Sligro Food Group heb ik altijd met plezier gewerkt. Het is een leerzaam bedrijf waar collegialiteit hoog in het vaandel staat. Genoeg ruimte om privé en werk gescheiden te houden.
Pluspunten
Gezellige werksfeer
Minpunten
n.v.t.
hele slechte werksfeer die collega's zijn allemaal crack
Vakkenvuller (voormalige medewerker) –  Amsterdam9 mei 2018
alleen van binnen ziet het er mooi uit die medewerkers zijn crack
ik begon het op een gegeven moment niet meer leuk te vinden want de werksfeer was crack. Ik ben allang blij dat in van daar weg ben.
Pluspunten
Minpunten
de sfeer. mensen doen alsof ze met je lachen maar houden je telkens in de gaten
Groots in genieten
Vestigingsdirecteur (voormalige medewerker) –  Amsterdam5 februari 2018
Passie voor food en ondernemerschap. Sligro heeft het hoog in het vaandel staan. Deze termen zijn ook mij op het lijf geschreven. Jarenlang heb ik in verschillende directie- en managementfuncties mijn liefde voor foodservice kunnen vormgeven. ‘Groots in genieten’ zou ook mijn lijfspreuk kunnen zijn.
Pluspunten
de mens centraal
Minpunten
matrix gestuurd
Fijne collega's, bedrijfscultuur kan beter.
Expeditiemedewerker (huidige medewerker) –  Vlissingen30 januari 2018
Beginnen met containers rechtzetten en het bij stapelen van kratten. Ieder krat of product moet ook gescand en zodoende gekoppeld worden aan de klant(container). Daarna de vracht uit sorteren en ook bij stapelen en scannen. Vervolgens de eindcontrole(kijken of alles gescand is) doen om te kijken of er niks ontbreekt. Als alles compleet is, kunnen we beginnen met het klaarzetten van de routes. Deze worden op het kantoor gemaakt, zodat wij de juiste klanten op de goede volgorde kunnen neerzetten. Aan het einde van de nacht komen de chauffeurs deze routes in hun vrachtwagen zetten. Als alles weg is en de tweede routes(overige routes) zijn klaargezet, ruimen we de hal op en kunnen we naar huis.

De routes klaarzetten beschouw ik de leukste werkzaamheden, omdat hier ook het meeste uitdaging inzit. Het moet namelijk wel in de vrachtwagens passen.
De bedrijfscultuur kan verbeteren, in de winter zit ik vaak thuis en in de zomer verwachten ze dat je bijna iedere dag beschikbaar bent. Ook wordt je niet direct gelooft als je niet beschikbaar bent.
Pluspunten
Collega's
Familiaire sfeer, klantvriendelijk gericht,
facturiste, bedieningsmedewerker (huidige medewerker) –  Tilburg30 januari 2018
Je start je dag met kassa tellen, schoonmaak, inventarisatie sigaretten, op starten van de brasserie, en klanten te woord staan.
Ik heb geleerd altijd met een vriendelijke klank en lach een klant ter woord te staan, en breed mee te denken met de klant.
In de laatste jaren is de management veranderd en ben ik over het algemeen heel positief over hoe het management met personeel om gaat.
De sfeer van Sligro is heel familiair en vertrouwelijk. Dit geeft de charme van de werksfeer.
Het moeilijkste is de veranderingen waardoor het lijkt verloren te gaan van de positieve werksfeer.
Het leukste is de samenwerking met de collega's en de klanten ter woord staan en ze te kunnen assisteren met hun vraag. Wanneer ik een klant ter woord heb kunnen staan en hen heb kunnen helpen, is de dankbaarheid van de klant wat je motiveert voor de rest van de dag!
Pluspunten
Gratis drinken en lunch altijd verzorgd + het avondeten op koopavonden
Minpunten
De veranderingen van mentaliteit
Sligro B.V.
Logistiek medewerker (huidige medewerker) –  Kapelle22 januari 2018
Het werk is de een week van 's ochtends vroeg ( 6 uur ) tot in de middag ( 2 uur ) en de andere week van 's ochtends ( 9 uur ) tot in de middag ( 5 uur )

De baan die ik doe betreft veel vrijheid, je moet dus degelijk discipline hebben om de targets te behalen die gesteld zijn. Hierin wordt je geholpen en met de gesprekken die eens in de aantal weken plaats vinden weet je of je de targets allemaal behaal.

Je moet tegen overwerk kunnen, Het logistieke vak is een vak waarbij iedere dag anders is. Er is redelijk vaak overwerk en het werk is niet voor mensen die niet tegen stress kunnen.
Pluspunten
Ruime keuze in de kantine m.b.t voedsel
Productief en winstmakende bedrijf
Factuur controler (voormalige medewerker) –  Veghel22 januari 2018
Ik heb niet zolang er gewerkt om precieze beeld over deze werkgever te vormen. Maar toch in korte tijd veel rodel en onduidelijkheden heb ervaren. Ook de leidinggevende was er alleen om het commentaar te geven naar zijn ondergeschikten. Men moet zich afvragen waarom 2 vaste medewerkers indertijd uit eigen initiatief zijn opgestapt, zonder dat ze een andere werk te gevonden hebben. Zij besloten om ermee te stoppen. Ook een uitzendkracht besloot plotseling door de weeks te stoppen en zeer emotioneel naar huis ging. Er werd veel gepraat en geroddeld.
Het lijkt of je constant in de gaten wordt gehouden. Ook infrastructuur en faciliteiten waren niet erg optimaal. Ik moest regelmatig ergens anders gaan zitten en een andere PC zien te bemachtigen en ermee te werken.

Ook was er geen belangstelling en aandacht voor de nieuwe collega's.
Pluspunten
Gratis koffie en thee plus drankjes in het kantine
Minpunten
Werkdrukte, leidinggevende
niet voor werken
Verkoper binnendienst (voormalige medewerker) –  arnhem10 januari 2018
niet voor werken en vooral niet in arnhem beloven veel maar komen niks na !
Pluspunten
niet
Minpunten
veel
Weinig nederlanders en probelemen met betalingen
Orderpicker/magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Gilze-Rijen19 december 2017
Heb er 2jaar gewerkt in de avond ploeg (orderspicken)
Heb 1.5 jaar lang moeten wachten tot ik mijn diepvries toeslag kreeg. meerdere. Collegas gehad die 3jaar lang geen toeslagen ontvingen en mensen die helemaal niet uit betaald kregen . Slechte omstandigheden op het werk.
Toiletten worden bijna nooit schoon gemaakt (verstopt of kapot) geen drinken op het werk( altijd op) en vaak ook geen bestek.
na 20maanden er gewerkt te hebben eindelijk een kluisje gekregen. Geen eigen kleding voor in de diepvries (een pak delen met je collegas waar iedereen in transpireert)
80% van de mensen is hongaars of pools.
Te weinig personeel.
Geen bedrijfsfeesten en weinig gezelligheid.
Pluspunten
Prima salaris
Minpunten
veel problemen met uren en uitbetalingen
Hardwerkende medewerkers in een gezellige sfeer.
Versmedewerker (huidige medewerker) –  Eindhoven27 november 2017
Ik heb de afgelopen jaren veel geleerd binnen de Sligro. Bij Sligro is elke dag anders en iedereen werkt hard. Je leert om de wensen van klanten zo goed mogelijk te vervullen, efficiënt te werken en je wordt betrokken bij zaken binnen de Sligro.
Pluspunten
Altijd iets te doen
Minpunten
Te groot filiaal
Waardeloos managment
Orderpicker/magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Nieuwegein (BS)8 november 2017
Roosters waren een drama. Zo ongeveer iedere dag overwerken en totaal geen waardering. Direct leidinggevende probeerde er nog iets van te maken, maar werd continu gedwarsboomd. Overdag werken is een feestje, maar in de avond moet je het puin van de dagdienst wegwerken.
Pluspunten
Minpunten
Directie heeft geen idee wat ze aan het doen zijn.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Sligro. Onze community staat klaar om te antwoorden.