Siza
Weinig overleg
er wordt weinig vooraf overlegd vooral op gebied van planning.
Voortbestaan in knel
Door werkdruk en beleid management is er leegloop onder vast personeel.
Vereiste zorg aan bewoners komt in geding.

Bewoners worden gedwongen ondergebracht andere organisaties waarbij ze zelf geen inspraak hebben.
Pluspunten
Gezellige woonsfeer, diversiteit bewoners, leuk team
Minpunten
Hoge werkdruk, leegloop ervaren personeel, vereiste zorg bewoners in geding.
Prettige werkomgeving met betrokken collega's
Bij Siza werken betrokken collega's met het hart voor de cliënten.
Sfeervolle gezellige organisatie maar vrij hoge werkdruk
Een prima organisatie, goede arbeidsvoorwaarde maar door te weinig personeel veel werkdruk en veel wisselende tijden (bij woonlocatie) niet te combineren met jong gezin
Pluspunten
Onregelmatigheidstoeslag/veel mogelijkheden
Minpunten
Werkdruk/ combinatie werktijden en gezin is lastig
drukke werkomgeving
er wordt continu een beroep op je gedaan, de kunst is om innerlijk kalm te blijven
Een groot gezin
Het werken in de zorg houd meestal in dat je terecht komt in een groot gezin. Voornamelijk als je op een woning werkzaam bent. Je zorgt er voor dat de cliënten verzorgt worden en een plezierige dag beleven. En daarbij de bijbehorende activiteiten met ze onderneemt. naar de huisarts, kappen, het doen van de was en het huis toonbaar houden. Siza bied cursussen op allerlei gebieden en ondersteund je waar mogelijk.
Pluspunten
de client en plezier hebben staat voorop
Minpunten
administatieve taken worden steeds meer
Ambulante begeleidster binnen het Sociaal Domein
Als ambulante ondersteuner bied ik ondersteuning aan mensen met een beperking, die zelfstandig wonen. In de praktijk gaat het om mensen met een verstandelijke beperking, niet aangeboren hersenletsel, psychiatrie/ autisme. Ook mensen met een lichamelijke beperking en dubbele diagnose behoren tot de doelgroep die begeleiding krijgen. De inzet is vraaggericht en op meerdere levensgebieden, waarbij specialistische begeleiding noodzakelijk is. De zelfstandigheidmatrix wordt gebruikt bij het in kaart brengen van de probleemgebieden.
Daarnaast werk ik in een zelfsturend team, waar wij gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het realiseren van een taak of activiteit.
Ik heb binnen Siza een hele carrière doorlopen en heb mijn werkplekken als zeer positief ervaren. Ik heb de mogelijkheden gekregenmij te ontwikkelen
Ik heb mij mogen bemoeien met het vormen van het beleid en dat is voor mij een positieve leerschool geweest.
Ik heb de zorgorganisaties zien groeien naar een groot bedrijf. Dit grote bedrijf heeft daardoor langere en tragere lijnen gekregen en het is moeilijk geworden in de te voeren lijn in alle gelederen op dezelfde wijze door te voeren. Communicatie en interpretatie spelen hierbij een grote rol. Het zou goed zijn alle verschillende zorggebieden op een zelfde wijze te voeden en beter met elkaar te verbinden. Maar dat is en blijft een moeilijk gegeven binnen een grote organisatie.
Pluspunten
Genoeg mogelijkheden om je te ontwikkelen of specialiseren.
Minpunten
Verschillende manieren van uitvoering van het beleid.
Fijne werkomgeving. Fantastische plek. Goede werkplek.
Ik heb altijd met veel plezier gewerkt. Met fijne collega's.
Altijd in beweging, flexible en gezellige organisatie
Geen dag is hetzelfde, diversiteit aan werkzaamheden, maakt het houdbaar en plezierig. Ik krijg de ruimte om me daar in te ontwikkelen.
Veel geleerd, in catering, schoonmaak, hygiene, logestiek, materiaalafwerking

Leer elke dag erbij, ook omdat de zorgvraag veranderd. Met een kleine team kan je snel op de vraag inspelen.

het moeilijkste is tevens ook het leukste van de baan.. Soms veel hectiek.
de sfeer was niet altijd even gezellig
de sfeer binnen siza was onderling met collega's wel goed maar door de werkdruk en de druk van leidinggevende werd de sfeer er niet beter op.
Ik heb het prima naar mijn zin, geweldige werksfeer
Ik ben aan het kijken ivm veranderingen binnen woning. Andere doelgroep wat eraan komt.
Pluspunten
Altijd goede scholing en ook de mogelijkheid hiervoor
Organisatie in ontwikkeling vol positieve ideeën om te groeien.
Organisatie die met je meedenkt

Vele mogelijkheden als medewerker
veel werkdruk
ik had goede contact met de mensen die ik verzorgd had ...door de beleid van de werkgever kon ik mijn werk niet voortzetten ,waarmee met plezier heb gewerkt
Pluspunten
Dichtbij Thuis
Minpunten
werkdruk..
Een goede teamdynamiek is belangrijk en werk je aan.
Als je er van houdt om met en voor mensen te werken is dit een prima plek. Het is afwisselend en dankbaar werk.
Er wordt gekeken waar je sterke punten zijn en daar wordt gebruik van gemaakt en je krijgt de kans om dat te ontwikkelen.
Pluspunten
onregelmatige werktijden.
Minpunten
veel schakels waardoor dingen soms niet snel afgehandeld worden.
rustige omgeving in het bos
Goede gehandicapten zorg met een rustige omgeving.

Goede omgang met cliënten en je weet als je begint voor welke cliënten je met wat op moet passen.
Een organisatie in ontwikkeling met veel deskundigheid in huis.
In mijn baan als ambulant ondersteuner heb ik de vrijheid om mijn werk zelf in te delen. Dat is een groot voordeel want zo kan ik mijn werk afstemmen op mijn gezinssituatie. Ik werk veel alleen en dat is wel eens lastig. Wel werken we met schaduwcollega's, daar kan ik mee overleggen als ik er niet uitkom in een gezin of vragen heb. Ik heb fijne collega's. Ik heb veel geleerd op het gebied van autisme en Licht Verstandelijk Beperkte mensen. Het leukste van dit werk is dat je steeds weer nieuwe situatie tegenkomt waar je van kunt leren.
Pluspunten
Veel zelfstandigheid
Minpunten
Er worden veel veranderingen tegelijkertijd doorgevoerd
flexer
als flexer moest je erg flexibel kunnen zijn, je kwam op alle woningen en moest in korte tijd alles weten. De meeste woningen stonden hier voor open en hadden een plan geschreven waardoor je makkelijk het werk kon doen.
Pluspunten
diversiteit
veranderende werkmethodes
De laatstste 2 jaar heb ik gewerkt als participatiecoach en activiteitenbegeleidster. Door de komst van de WMO moest het centrum veranderd worden van een act. centrum naar wat? Dit was een erg interessante tijd omdat de hele werkwijze op zijn kop stond en er een nieuwe visie moest komen op het werken met gehandicapten.
Voor mij was het een uitdaging om te gaan ontdekken wat het nieuwe werken voor kansen bood voor zowel de clienten als voor mijzelf.

Ik heb geleerd dat ik wel open sta voor veranderingen en deze kan implementeren in mijn werk.

Voor sommige collegas was dit minder makkelijk te accepteren en ik heb gemerkt dat ik weinig geduld heb met mensen die blijven hangen in oude patronen en niet kunnen accepteren dat het leven verandelijk is.
Pluspunten
veel ruimte om op ontdekking te gaan en nieuwe dingen te ontwikkelen
Minpunten
samenwerking met collegas kon beter
behulpzaam werk graag met mensen
ik werk nu op kooningsjagt met mensen vestandelijk beperking.
werk graag in een team wat ik geleerd hebt is dat ik professioneel te werk gaat .
Pluspunten
gastvrij heid op het werk.
Minpunten
dat ik nog als leerling uitbetaald wordt.
Leuke werkomgeving en erg leerzaam
Mensen verzorgen aan kleden wassen eten geven. Naar hun werk brengen en alles in orde maken voor de avonddienst.
Pluspunten
Gezellige werksfeer
Minpunten
niet
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Siza. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,9
Reviews over Siza gesorteerd op locatie