Schakenbosch Reviews

Trots zijn op je eigen werk
Communicatiemedewerker (huidige medewerker) –  Leidschendam24 april 2018
Als werknemer van Schakenbosch mag je trots zijn op wat je doet voor de maatschappij.

Een collega omschreef Schakenbosch treffend: het is een van de meest open gesloten jeugdzorginstellingen van Nederland. De werksfeer is prettig, de omgeving is heerlijk groen en er wordt natuurlijk hard gewerkt voor de goede zaak.
Fijn bedrijf met een hart voor de jeugdzorg
Recruiter (voormalige medewerker) –  Leidschendam16 januari 2018
Schakenbosch is een fijne organisatie om voor te werken. Je merkt dat alle medewerkers echt hart hebben voor de zorg en dat ze met passie werken
Pluspunten
Passie voor zorg
leergierig, ambitieus hulpverlener.
Pedagogisch begeleider (huidige medewerker) –  Leidschendam13 oktober 2015
Met veel plezier verricht ik mijn werkzaamheden bij Schakenbosch, ik maak deel uit van een leuke en professionele team. Het leukste aan mijn werk vind ik het contact met de jongeren. Minder leuke kant is de hoeveelheid incidenten en agressie wat kan ontstaan, omdat er sprake is van agressie als gedragsproblematiek bij de jongeren.
Veilige, gezellige werk/leefomgeving
Pedagogisch Medewerkers (voormalige medewerker) –  Leidschendam13 mei 2013
In de ochtend de jongeren wekken en begeleiden naar school. Individuele gesprekken met ze aan gaan, 1 kind 1 plan.
Wanneer de jongeren hoog in spanning zitten hier zo snel mogelijk op reageren om ze beter te leren kennen en leren hoe we ermee om kunnen gaan. Contact houden met de ouders.
Rond lopen op de binnentuin of buitentuin. Voetballen, achter de playstation, tafelvoetballen. Samen eten en de avond goed afsluiten.

Geduldig zijn, mentor zijn, 1 op 1 begeleiding geven, vertrouwen en veiligheid kunnen beiden, collegialiteit.

Collega's waren top alleen omdat dit een nieuwe instelling is en nog niet alles op een rijtje heeft werkt het soms chaotisch.

Geen feedback krijgen waardoor ik niet van mezelf kon leren.

De jongeren die je binnen krijgt uiteindelijk goed naar buiten/huis te mogen sturen.
Pluspunten
Eten samen op de groep
Minpunten
Geen strak beleid

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Schakenbosch. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,4