Scapino Reviews

139 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 151 reviews
Oproepkracht (voormalige medewerker) –  Almelo4 december 2019
The coworkers are great, altough management could make some improvements. Our store does not even have a form of airconditioning, so during summer it can be 36° in there.
Afvoerputje van de non-food retail.
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Noord-Brabant27 november 2019
Als je jezelf vooral uit de naad wilt werken voor een bottom-of-the-barrel salaris, zou ik vooral hier solliciteren.

Flexibel moet je zijn, maar mensen "boven" jou hebben een wekelijks pretrooster d.m.v. zeer geregeld lang weekend (lees vrijdag t/m maandag sowieso vrij). Koopavonden werken die mensen ook niet, want ja, die valt uiteraard op vrijdag.

In drukke periodes wordt de druk vanuit het management, lees, onder andere je eigen filiaalmanager, alsmaar opgevoerd. Doe je het goed, krijg je geen waardering. Doe het fout, en je hangt.

In rustige periodes heb je niks te doen en moet je maar zien hoe je de tijd vol maakt. Lekker bevorderlijk voor de werksfeer als je niks kunt dan je eigen kapot vervelen.

Overleg om in te vallen in een ander filiaal wordt zonder overleg gewoon even aangekondigd, het liefst zo kort mogelijk van tevoren, zodat je niks te zeggen hebt.

Bij Scapino en hun marionettes draait het niet om mensen, maar puur alleen om de cijfertjes. Let's go Scapino!
Minpunten
Geen flexibiliteit van andere collega's, hongerloon
Slechte sfeer
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Oosterwolde15 oktober 2019
Ik zelf heb gewerkt bij het filiaal in Oosterwolde. Hier word over elke collega achter de rug om negatief gepraat en hangt er een nare sfeer als iets niet helemaal verloopt zoals gewoonlijk. Ik zelf heb dus een slechte ervaring met Scapino en het enige wat ik er van kan zeggen is, solliciteer niet bij het filliaal In oosterwolde.
Zeer gevarieerd
Filiaalmanager (huidige medewerker) –  Friesland13 oktober 2019
Werken bij Scapino is zeer gevarieerd. De ene dag loop je de benen uit je lijf, de andere dag is er minder te doen. Maar stilstaan doen we nooit! De klant staat op 1, maar ook de werkzaamheden moeten ook af. Als filiaalmanager wordt je slecht gehoord door het management van bovenaf. Zij bepalen, jij voert uit. Je wordt geacht ondernemerschap te tonen, maar we voeren alles 100% volgens voorschrift uit .
Pluspunten
Gevarieerd werk
Minpunten
Laag salaris
Sfeer
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Gouda14 juni 2019
Leuke werk sfeer, leuke collega’s. Heb het leuk gehad, baas was ook zeer vriendelijk
Pluspunten
Veel uren beschikbaar
Verkoopsmedewerker (huidige medewerker) –  Gemeente Cranendonck3 mei 2019
Het moeilijke aan de job is heel de dag recht staan en rond lopen . Wat ik geleerd heb is met mensen omgaan en praten
Pluspunten
Persooneelspas
Minpunten
Geen gsm tijdens het werken
Leuke collega’s/geen leuk werk
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Limburg9 april 2019
Toen ik begon bij Scapino was alles goed begon als afroepmedewerker en daarna verkoopmedeweker.

Helaas na enige tijd werd de sfeer minder, werkdruk werd hoger en werd er teveel van je gevraagd en als je iets gedaan had kreeg je niet eens de waardering die je verdient.

Ook verdient het niet geweldig. Heb je overuren moet je verplicht vrij pakken en krijg je niet uitbetaald maar je kan niet vrij krijgen in afgebloktte weken wat er nog redelijk veel zijn.

Ook jammer dat de oproepkrachten die in je team zitten niet meer wilt werken. Ons oproepteam kwam bijna nooit of te laat en toont geen inzet ook word hier vanuit Scapino niks mee gedaan jammer genoeg. Ook al zijn ze nog zo leuk&aardig maar jammer van de inzet.
Pluspunten
Leuke collega’s
Minpunten
Teveel werk druk - slecht loon - geen waardering
gezellige werkomgeving.
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Heesch23 maart 2019
ik had een stage bij de scapino, zelf vond ik dit niet leuk ik moest veel saaie en de zelfde taakjes doen. ik vond werken in een winkel algemeen als niet leuk dus het lag niet bij scapino zelf.
Pluspunten
leuk team
Minpunten
lange werkdagen, warm in de winkel in de zomer
geweldige werksfeer
WINKELMEDEWERKSTER (voormalige medewerker) –  Rotterdam21 februari 2019
een typische dag bestond uit het openen van de winkel, het vullen van de schoenen/eventuele vracht verwerken, de winkel schoonhouden en uiteraard de klanten helpen
gezellige werkomgeving, niet productief
Winkelmedewerkster (voormalige medewerker) –  Woerden13 februari 2019
Scapino was een prettige werkplek, alleen wissel je vaak van collega's en was management niet altijd duidelijk over de werkzaamheden.
Pluspunten
lange pauzes
Minpunten
inconsequent management
mooie winkel
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  wolvega6 februari 2019
Ik heb hier een jaar met heel veel plezier gewerkt en enorm veel geleerd.
Productieve en gezellige werkomgeving
Oproepmedewerker (huidige medewerker) –  Oldenzaal23 januari 2019
Wat ik fijn vind aan het werken bij de Scapino, is dat je niet de hele dag hetzelfde doet. Je bent actief bezig de hele dag. Door het werken bij de Scapino ben ik zekerder geworden over mijzelf als persoon. De werksfeer is erg gezellig en geen elke dag is precies hetzelfde.
Pluspunten
Variatie, maaltijdvergoeding, goede communicatie en feedback
Een goed leerbedrijf
Verkoper (stage) (voormalige medewerker) –  Veendam12 december 2018
Ik heb bij de Scapino veel geleerd over de schoenen, maar ook hoe je de klant goed tevreden krijgt. Verder heb ik goed hulp gekregen in deze winkel.
Slecht bedrijf
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Nederland12 december 2018
Heel slecht bedrijf om te werken.
Totaal geen rekening houdend met hun medewerkers.
Als je in de ziektewet komt te zitten dan heb je gewoon een groot probleem.
Ze denken niet mee in oplossingen en ze verwachten maar dat je al je pijn aan de kant kunt zetten om gewoon hele dagen te komen werken.
Daarna proberen ze je te naaien waar ze kunnen.
Als dan je contract niet verlengd wordt en ziek uit dienst gaat dan liegen ze heel het boeltje bij elkaar. Je komt via hun niet bij het UWV te zitten maar bij een ander bedrijf..
Daar liegen ze alles bij elkaar omdat ze zelf zorgdrager zijn voor hun werknemers. Dus als je daar ziek uit dienst gaat moeten ze alsnog voor je betalen. Daarom gaan ze alles aan elkaar liegen zodat ze onder die betalingen uit proberen te komen.
Ik adviseer echt iedereen om niet bij scapino te gaan werken.
De leiding gevende die ik had was totaal niet menselijk. Niet tegen haar collega's maar ook niet tegen klanten. Ze zouden de leidinggevende binnen het bedrijf eens een cursus hoe ga ik met mensen om moeten geven!
Pluspunten
Minpunten
Zoals hier boven beschreven
Filiaal en collega's waren top, maar voor het hoofdkantoor ben je een nummer
Assistent filiaalmanager (voormalige medewerker) –  diverse filialen18 september 2018
Totaal voor de leeuwen gegooid, met net een halfjaar ervaring als assistent filiaalmanager (zonder hiervoor een opleiding te hebben gevolgd), op een filiaal gezet waar ik het maar moest zien te redden, zonder filiaal manager, 1 verkoopmedewerker (16 uur) en een weekendteam!
Ik zou een interne opleiding tot filiaalmanager gaan volgen, alles zou goed komen en ik hoefde me geen zorgen te maken.
een paar weken later kreeg ik te horen dat mijn contract niet werd verlengd.

reden : omdat we dat gewoon niet doen.

De filiaalmanager van het filiaal waar ik altijd als weekendhulp en een tijd als assistent heb gestaan heeft geprobeerd om de rayonmanager over te halen om mij alsnog te houden, want hij was erg tevreden over mijn werk.

weken lang 6 dagen + koopavonden gewerkt in verband met personeels-tekorten, in verschillende filialen, ik ging overal naartoe. alles met een minimumloon, en alle overuren die ik maakte mocht ik aan het eind van het verhaal thuis gaan uitzitten.
Werkdruk hoog, maar heel gezellig
Storemanager (huidige medewerker) –  Amsterdam26 augustus 2018
Werkdruk is altijd hoog, veel te doen.
Je hoeft jezelf nooit te vervelen
Pluspunten
Nooit verveling
Klantenservise
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Coevorden1 juli 2018
Veel geleerd over producten voor schoenen en om tips te geven aan de klanten.
koele sfeer en veel eilanden
senior buyer sports and casual apparel (voormalige medewerker) –  Assendelft4 juni 2018
binnen je eigen productgroep was het top, maar door de management stijl van de directie ten tijde van mijn periode was het totaal niet altijd prettig
Pluspunten
de vrijheid van handelen binnen je productgroep
Minpunten
locatie assen
Ervaring.
Stage (voormalige medewerker) –  Krimpen aan den IJssel21 mei 2018
Het was wel gezellig werk. Ook leuk om met mensen in contact te komen. Ze waren heel vriendelijk en ook was er een goede sfeer.
Prima
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Budel26 april 2018
Goede afwisseling tussen kassa, verkoop in de winkel en aanvullen van producten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Scapino. Onze community staat klaar om te antwoorden.