Scapino
erg fijne werksfeer. goede collegiale banden. werktempo ligt hoog en de veranderingen in de winkel dienen bijgehouden te worden. communicatie gaat niet altijd heel soepel. vanuit andere filialen en hoofdkantoor kan dit zeker beter. wordt een hoop verwacht binnen korte tijdperiodes
Pluspunten
werksfeer
Minpunten
communicatie buiten filiaal
Leuk bedrijf waar je hard moet werken! Wel leuke teams
prima baan voor het weekend, gezellig druk. leuke collegas
Het werken bij de Scapino heb ik heel goed ervaren. Het is een geweldige werkplek.
Als je het geen probleem vindt om in een stressvolle werkomgeving met ZERO waardering en tonnen met stress te werken, dan is dit de baan voor jou. €500,- onder de norm verdienen? Check! Absoluut geen feedback en begeleiding van RM en hoofdkantoor? Check! Één grote miscommunicatie oorlog op hoofdkantoor en daar als Storemanager last van hebben? U raad het al... Check! Men hoeft heus niet de gehele dag complimentjes ontvangen, maar alleen maar zweepslagen krijgen gaat vervelen
Pluspunten
Mijn team was fantastisch en de reden dat ik niet eerder opgestapt ben.
Minpunten
Hoofdkantoor, Rayon Managers maandelijkse belediging in de vorm van salaris
Ik heb het hier enorm naar mijn zin gehad! Helaas ben ik vanwege mijn studie gestopt. Het loon was wel erg slecht, en geen mogelijkheden om in de avond te werken. Maar all over erg goede werkgever!
The coworkers are great, altough management could make some improvements. Our store does not even have a form of airconditioning, so during summer it can be 36° in there.
Als je jezelf vooral uit de naad wilt werken voor een bottom-of-the-barrel salaris, zou ik vooral hier solliciteren. Flexibel moet je zijn, maar mensen "boven" jou hebben een wekelijks pretrooster d.m.v. zeer geregeld lang weekend (lees vrijdag t/m maandag sowieso vrij). Koopavonden werken die mensen ook niet, want ja, die valt uiteraard op vrijdag. In drukke periodes wordt de druk vanuit het management, lees, onder andere je eigen filiaalmanager, alsmaar opgevoerd. Doe je het goed, krijg je geen waardering. Doe het fout, en je hangt. In rustige periodes heb je niks te doen en moet je maar zien hoe je de tijd vol maakt. Lekker bevorderlijk voor de werksfeer als je niks kunt dan je eigen kapot vervelen. Overleg om in te vallen in een ander filiaal wordt zonder overleg gewoon even aangekondigd, het liefst zo kort mogelijk van tevoren, zodat je niks te zeggen hebt. Bij Scapino en hun marionettes draait het niet om mensen, maar puur alleen om de cijfertjes. Let's go Scapino!
Minpunten
Geen flexibiliteit van andere collega's, hongerloon
Goede collega's , goede klanten service's en nette filliaal
Ik zelf heb gewerkt bij het filiaal in Oosterwolde. Hier word over elke collega achter de rug om negatief gepraat en hangt er een nare sfeer als iets niet helemaal verloopt zoals gewoonlijk. Ik zelf heb dus een slechte ervaring met Scapino en het enige wat ik er van kan zeggen is, solliciteer niet bij het filliaal In oosterwolde.
Werken bij Scapino is zeer gevarieerd. De ene dag loop je de benen uit je lijf, de andere dag is er minder te doen. Maar stilstaan doen we nooit! De klant staat op 1, maar ook de werkzaamheden moeten ook af. Als filiaalmanager wordt je slecht gehoord door het management van bovenaf. Zij bepalen, jij voert uit. Je wordt geacht ondernemerschap te tonen, maar we voeren alles 100% volgens voorschrift uit .
Pluspunten
Gevarieerd werk
Minpunten
Laag salaris
Leuke werk sfeer, leuke collega’s. Heb het leuk gehad, baas was ook zeer vriendelijk
Pluspunten
Veel uren beschikbaar
Minpunten
Het moeilijke aan de job is heel de dag recht staan en rond lopen . Wat ik geleerd heb is met mensen omgaan en praten
Pluspunten
Persooneelspas
Minpunten
Geen gsm tijdens het werken
Toen ik begon bij Scapino was alles goed begon als afroepmedewerker en daarna verkoopmedeweker. Helaas na enige tijd werd de sfeer minder, werkdruk werd hoger en werd er teveel van je gevraagd en als je iets gedaan had kreeg je niet eens de waardering die je verdient. Ook verdient het niet geweldig. Heb je overuren moet je verplicht vrij pakken en krijg je niet uitbetaald maar je kan niet vrij krijgen in afgebloktte weken wat er nog redelijk veel zijn. Ook jammer dat de oproepkrachten die in je team zitten niet meer wilt werken. Ons oproepteam kwam bijna nooit of te laat en toont geen inzet ook word hier vanuit Scapino niks mee gedaan jammer genoeg. Ook al zijn ze nog zo leuk&aardig maar jammer van de inzet.
Pluspunten
Leuke collega’s
Minpunten
Teveel werk druk - slecht loon - geen waardering
ik had een stage bij de scapino, zelf vond ik dit niet leuk ik moest veel saaie en de zelfde taakjes doen. ik vond werken in een winkel algemeen als niet leuk dus het lag niet bij scapino zelf.
Pluspunten
leuk team
Minpunten
lange werkdagen, warm in de winkel in de zomer
een typische dag bestond uit het openen van de winkel, het vullen van de schoenen/eventuele vracht verwerken, de winkel schoonhouden en uiteraard de klanten helpen
Scapino was een prettige werkplek, alleen wissel je vaak van collega's en was management niet altijd duidelijk over de werkzaamheden.
Pluspunten
lange pauzes
Minpunten
inconsequent management
Ik heb hier een jaar met heel veel plezier gewerkt en enorm veel geleerd.
Wat ik fijn vind aan het werken bij de Scapino, is dat je niet de hele dag hetzelfde doet. Je bent actief bezig de hele dag. Door het werken bij de Scapino ben ik zekerder geworden over mijzelf als persoon. De werksfeer is erg gezellig en geen elke dag is precies hetzelfde.
Pluspunten
Variatie, maaltijdvergoeding, goede communicatie en feedback
Ik heb bij de Scapino veel geleerd over de schoenen, maar ook hoe je de klant goed tevreden krijgt. Verder heb ik goed hulp gekregen in deze winkel.
Heel slecht bedrijf om te werken. Totaal geen rekening houdend met hun medewerkers. Als je in de ziektewet komt te zitten dan heb je gewoon een groot probleem. Ze denken niet mee in oplossingen en ze verwachten maar dat je al je pijn aan de kant kunt zetten om gewoon hele dagen te komen werken. Daarna proberen ze je te naaien waar ze kunnen. Als dan je contract niet verlengd wordt en ziek uit dienst gaat dan liegen ze heel het boeltje bij elkaar. Je komt via hun niet bij het UWV te zitten maar bij een ander bedrijf.. Daar liegen ze alles bij elkaar omdat ze zelf zorgdrager zijn voor hun werknemers. Dus als je daar ziek uit dienst gaat moeten ze alsnog voor je betalen. Daarom gaan ze alles aan elkaar liegen zodat ze onder die betalingen uit proberen te komen. Ik adviseer echt iedereen om niet bij scapino te gaan werken. De leiding gevende die ik had was totaal niet menselijk. Niet tegen haar collega's maar ook niet tegen klanten. Ze zouden de leidinggevende binnen het bedrijf eens een cursus hoe ga ik met mensen om moeten geven!
Pluspunten
Minpunten
Zoals hier boven beschreven