Saxion Reviews

12 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 14 reviews
Korte termijnvisie, hiërarchie, veel onzekerheid
Marketing HBS (voormalige medewerker) –  Enschede19 november 2019
Aansturing laat te wensen over. Rommelig en visieloos beleid. Saxion is een sociale omgeving maar met op veel punten een asociaal personeelsbeleid. Na drie keer een contract nemen ze afscheid en nemen met hetzelfde gemak nieuwe mensen aan. Werkdruk ligt hoog.
Flexibele schil is funest voor de sfeer en ontwikkeling
Marketing (voormalige medewerker) –  Enschede8 oktober 2019
Op zich is Saxion een aardige omgeving om te werken maar Saxion heeft als beleid dat ze bijna geen mensen voor vast willen aannemen. Plannen worden geschreven maar voor de uitvoering is geen ruimte en geld waardoor veranderingen stroef verlopen. Logge hiërarchie en slechte aansturing van bovenaf. Doordat mensen vaak op contractbasis werken is er veel verloop en veel onzekerheid. Dus heb je een aardige vaste baan, denk dan heel goed na over een overstap naar Saxion.
Leuke collega's, maar geen ruimte voor ontwikkeling
Marketing en communicatieadviseur (voormalige medewerker) –  Enschede28 februari 2019
Heb bijna 2 jaar bij Saxion gewerkt en veel leuke collega's ontmoet. Helaas wordt er niet goed gekeken naar persoonlijke vaardigheden en vooral topdown gestuurd. Ook al zeggen ze "Lean" te gaan werken, geloof ik niet dat dit op korte termijn realiseerbaar is. Juist als je bepaalde zaken aangeeft, wordt daar niet naar geluisterd. Wat ik ook wel begrijp, maar situaties worden anders geschetst dan de realiteit.
Pluspunten
Leuke collega's, goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Onpersoonlijk ontvangst als nieuwe medewerker, vaardigheden worden niet optimaal benut
Geweldige ervaring voor net afgestudeerden
Tutor van studenten (voormalige medewerker) –  Enschede7 november 2018
Geweldige ervaring voor net afgestudeerden om zo ervaring op te doen.
Student Assistent (huidige medewerker) –  Enschede10 september 2018
Fijne werkgevers/ collega's
Leuke werkzaamheden
Weinig doorgroeimogelijkheden
schoonmaakster
Schoonmaakster (voormalige medewerker) –  Enschede8 maart 2017
schoonmaak van een afdeling en de zorg dat de w.c. schoon zijn
Pluspunten
leuke collega's
Grote hogeschool in het Oosten van het land
Programmamanager ICT&O (voormalige medewerker) –  Enschede / Deventer14 oktober 2016
Een hogeschool met veel gezichten. Sterk top down bestuurt, met weinig innovatieve eigen ideeën. Met de stroom mee bergafwaarts zou ik een typering vinden die past.
Veel werkervaring kunnen opdoen
Gegevensbeheerder en administratief medewerkster (huidige medewerker) –  Enschede, OV28 mei 2015
De afgelopen 9 jaar heb ik met plezier bij Saxion gewerkt, maar het is tijd om mijn hart te volgen en de volgende stap te zetten.
Saxion kan mij niet meer bieden, waarnaar ik opzoek ben.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Interne communicatie zou beter kunnen
Leuke, varierende baan waarbij je studenten zelfsturend leert worden en hen kennis laat maken met verschillende teamrollen.
Tutor (huidige medewerker) –  Enschede27 maart 2015
Nadat ik was afgestudeerd op het Saxion (SPH), kon ik meteen aan de slag als tutor. Het team was leuk en betrokken, enthousiasme deed me helemaal opleven, ik kon niet wachten om te beginnen!
In mijn werk is het de bedoeling met studenten een casus op te starten, en hen de hoofd- en deelvragen onder jouw begeleiding op te laten stellen. Subgroepjes werken dit zelfstandig uit en de week erop wordt de verkregen stof gepresenteerd en beoordeeld. Wat ik binnen dit werk heb geleerd is de verantwoordelijkheid terug te kunnen geven aan studenten. Je kunt het proces en product in zo goed mogelijke banen leiden en ondersteunen waar nodig, maar de verantwoordelijkheid voor het eindproduct ligt bij henzelf.
Het afwegen wanneer je wel en niet de leiding van een van de studenten overneemt als het mis dreigt te gaan, vond ik het lastigste van de baan, maar dit heb ik goed leren doseren. Hierbij heb ik geleerd de leiding ook weer terug te kunnen geven. Het leukste van de baan vind ik het verschil tussen studenten en klassen. Elk uur is toch weer anders dan het voorgaande!
Pluspunten
De vrijheid je je manier van structureren en lesgeven
Minpunten
Er staat van te voren al aardig vast in welke richting studenten moeten denken.
Administratief medewerkster (voormalige medewerker) –  Deventer, OV22 december 2014
Mijn baan als administratief medewerkster bij Saxion Next gaf mij vooral een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Gezellig werkomgeving
Netwerkbeheerder (Stage) (voormalige medewerker) –  Deventer14 juli 2014
Het Servicecentrum Informatievoorzieningen (ScV) verzorgt alle ICT gerelateerde zaken voor de hele Hogeschool.
Goed werkplek!

Zie meer reviews over Saxion

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Saxion. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Saxion gesorteerd op locatie