Sandd Reviews

318 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 319 reviews
Post bezorging
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Deventer22 augustus 2019
Onwijs slecht betaalde baan waar ze liegen over de tijd en je salaris. Ze zeggen max drie uur bezig maar dit loopt met alleen het lopen al op tot 5, daar komt het sorteren nog bij.
Ook moet je twee dagen in de week thuis blijven om post aan te nemen en dan geven ze een tijdslot die vaak niet klopt, zit je dus op dagen dat je niet hoeft te lopen uren thuis te wachten op post. Daarbij krijg je op de dag van bezorging nog expres post die dan s`ochtends in de brievenbus wordt geflikkerd. hier zit je soms ook uren op te wachten.
Informele sfeer
Manager Logistiek (huidige medewerker) –  Eindhoven17 augustus 2019
Fijne informele sfeer binnen de organisatie. Een echte prijsvechter binnen de markt met alle voor en nadelen hiervan.
Het werk was leuk maar de compensatie is slecht
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Meerssen9 augustus 2019
Ik heb een tijd bij sandd gewerkt en het werk zelf mis ik tot deze dag, de mensen die je tegenkomt zijn altijd wel vriendelijk en de kalmte die bij het werk kwam was heerlijk.
Helaas kreeg ik voor mijn wijk gemiddeld 3 uur vergoed, terwijl ik er minstens 5 en een half in stopte. Gewoon omdat doe 3 uur meestal niet eens mijn looptijd vergoedde, laat staan de sorteer tijd van de post.
Pluspunten
Leuk werk
Minpunten
Te weinig salaris
niet solliciteren
bezorger (voormalige medewerker) –  Den Haag Centrum6 augustus 2019
vreselijk bedrijf , het lijkt alsof je redelijk betaald wordt, maar je bent echt bijna 2 keer zoveel tijd kwijt ,die je niet uitbetaald krijgt , sorteren moet je zelf doen , enige advies dat je krijgt :sorteer even en oneven apart, helaas geldt dit voor heel veel straten en pleinen in Den Haag niet, waardoor je op straat weer alles opnieuw moet doen .
totaal geen begeleiding , bij andere bedrijven loop je eerst mee, hier moet je t maar uitzoeken . voor een wijk waar 2,5 uur voor stond incl sorteren was ik alleen al meer dan een uur bezig met sorteren .en het lopen van de wijk zelf duurde 2 keer zo lang .
Bij andere postorderbedrijven is het veel beter geregeld ,,,,,niet doen dus . zwaar onder betaald .
bij sandd werken
Orderpicker (voormalige medewerker) –  Schiedam5 augustus 2019
slecht tegenover medewerkers die nieuw ze hebben geen respect
niet behulpzaam slechte leidinggevende en slechte collegas teslecht betaald
Informele, maar productieve werkvloer
Postbezorger/chauffeur (huidige medewerker) –  Diemen-Zuid28 juli 2019
Plus;Je komt makkelijk aan het werk,wordt snel aangenomen en kan overleggen hoeveel je wilt werken en wanneer.
Sfeer is prima,iedereen welkom als je je wilt inzetten.Alle nationaliteiten en talen inzetbaar.
Informele omgeving,ruimte voor improvisatie,maar wel binnen de regels voor optimaal resultaat van het bedrijf.Goed en soepel contact met je direct-leidinggevende.
Veel vrijheid en verantwoordelijkheid in je dagelijks werk.

Min;Salaris,zeker in het begin,minimum loon,zonder zekerheden.Eventuele overname van Sandd door Postnl is nog volledig in onderzoek door instanties.
Dynamische organisatie met veel mogelijkheden
Manager (huidige medewerker) –  Apeldoorn21 juli 2019
Sandd is een organisatie waar veel ruimte is om je te ontwikkelen en waar je de kans krijgt om te laten zien wat je in huis hebt. Elke dag beter willen zijn dan de concurrent is wat door de hele organisatie leeft.
Gezellig team, flexibele partime baan
Postsorteerder (huidige medewerker) –  Oud Gastel12 juli 2019
Het is een parttime functie, mocht je meer uren/dagen willen werken is het altijd mogelijk dit aan te geven en als ze mensen nodig hebben dan wordt je extra ingepland.
Het team is geweldig!
Je moet wel zelf inzet tonen om te werken, als je je inzet voor het werk dan wil sandd ook veel voor jou doen.
Vroeg beginnen maar ook op tijd klaar, ideaal te combineren met een gezin.
Pluspunten
Gezellig team
Grote wijk goed
Postbezorger (huidige medewerker) –  Apeldoorn12 juli 2019
Ik werk nu anderhalf jaar bij sandd. De eerste dag was zwaar, vanwege het sorteren en het bezorgen. Uiteindelijk ging het sorteren steeds makkelijker en sneller. Ik had echter de grote wijk waar je nog redelijk veel uren kon maken, dus dan werd je wel redelijk uitbetaald. Ik moest ook de kleine wijk wel is invallen, die beroerd kreeg uitbetaald. Voor 300 poststukken kreeg je 2uur uitbetaald, waarvan het sorteren al een uur was. Bij mijn buitenwijk kreeg je voor 250 poststukken al 4 uur uitbetaald. Daarbij stonden alle postbussen langs de weg waardoor je op je fiets kon blijven zitten, maar bij de kleine wijk moest je continu op en af stappen wat ook veel tijd koste. Als je hier gaat werken zorg dan dat je een buitenwijk neemt, die betalen relatief het best.
Pluspunten
Eigen tijden
Minpunten
Relatief slecht betaald in de kleine wijken
Beoordeling
Postbezorger (huidige medewerker) –  Hilversum10 juli 2019
Prima, uitstekend, goed, afwisselend en leuk werk.
Lopen van de post doe ik alleen.
Sorteerder / Postbezorger (huidige medewerker) –  Apeldoorn5 juli 2019
Het bedrijf is zeer slecht telefonisch te bereiken.
Er word je beloofd door te kunnen groeien maar dat gebeurt helemaal niet.
Zo worden er wel meer dingen beloofd....
Pluspunten
Minpunten
teveel post voor 1 persoon omdat ze heel veel bezorgers te kort komen.
Alleen solliciteren als je écht geen andere keus hebt
Postbezorger (huidige medewerker) –  Rotterdam3 juli 2019
Naast het feit dat het postbezorgen wel fijn werken is zonder dat er iemand op je vingers kijkt, heb ik verder niks positiefs te melden over deze baan.

Zoals veel mensen al aan hebben gegeven krijg je de uren uitbetaald die Sandd voor je berekent. Dit komt echter totaal niet overeen met de werkelijkheid. Vaak werk ik ongeveer 1.5 uur over per bezorgdag, maar dit krijg je niet uitbetaald. Zo komt het erop neer dat je ver onder het minimumloon betaald krijgt.

Aan je begeleider heb je in deze kwestie ook niets, die reageren met antwoorden als: "Het gaat wel beter als je wat langer aan het werk bent." en "Het is bekend dat de tijd krap staat." Sandd kan precies zien hoe lang je over je bezorgronde doet, want ze volgen elke stap die je zet via hun app.

Helaas heb ik op het moment geen andere keus dan voor Sandd te werken, maar zodra deze optie zich voordoet hoef ik er niet twee keer over na te denken om weg te gaan. Een waardeloos bedrijf, wat geld verdient over de ruggen van mensen die geen andere keus hebben.
Pluspunten
Alleen werken
Minpunten
Slavenarbeid
Zwaar onderbetaald
Was bezorger (voormalige medewerker) –  Tholen1 juli 2019
Industriewijk deed ik met de auto was een fiets wijk. Met de auto niet te doen en geen regen kleding of zo. Hadden ze niet.
Krijg 3 uur betaald terwijl je met sorteren al 4 uur bezig ben.

Ben na 2 maanden gestopt.
Lopen vindt ik leuk..maar sorteren wordt niet betaald en heel je woonkamer ligt vol met post
Pluspunten
Minpunten
Kreeg geen.regenkleding of zo en een wijk van 14.km industrie is een fiets wijk
Abominabele werkplek
Scooterbezorger (voormalige medewerker) –  Hardenberg3 juni 2019
Poging 2 want Indeed heeft na 2 weken nog steeds mijn review niet "goed gekeurd".

Ten eerste spijt het mij oprecht voor mensen die te laat post hebben gekregen. Maar als je al sinds februari een achterstand hebt, door toedoen van Sandd zelf, die je aangeeft bij je "leidinggevende" en die alleen reageert met "Top" 👍dan is dat absoluut het falen van de zogenaamde "leidinggevende".
Wat veel oud werknemers al aangeven: je wordt flink onderbetaald en zeer zeker niet de uren die jij maakt. Voor 300!!! poststukken wordt maar 1 uur sorteertijd berekend terwijl je met alleen al 150 stukken al 2 uur bezig bent, hoe snel en ervaren je ook mag zijn. Je krijgt werkkleding wat 2 maten te groot is en andere werkkleding die als sinds het begin worden beloofd helemaal niet. Ze komen derhalve afspraken niet na over het leveren van post, waardoor je systematisch je nest uit wordt getimmerd om verschillende tijden MIDDEN IN DE NACHT, maandenlang. Niet alleen heb ik nu dus last van phantoom belletjes om bepaalde tijden in de nacht, ook raak je hierdoor in een dusdanig verkeerd ritme dat je al gauw een psychologische werking hiervan op jezelf ervaart. Een "leidinggevende" die incapabel is, je voor liegt over hoe de "bakken met geld straks binnen komen rollen" terwijl ik haast 40 uur in de week aan het werk ben en voor nog niet eens de helft wordt uitbetaald met het landelijke minimumloon. Hierdoor kreeg ik minder dan dat ik kreeg met de bijstandsuitkering die ik vlak daarvoor heb gehad.. Nooit werken voor dit "bedrijf".
Het is maar goed dat PostNL er voor zorgt dat zij straks niet meer bestaan.
Pluspunten
Niets
Minpunten
Onderbetaald
Leuke baan, in en in slecht betaald
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Ede31 mei 2019
Het werk was leuk, collega's waren leuk. De betaling daarintegen was om te huilen. Er werd gezegd dat als je snel werkt je meer dan het opgeven uurloon verdient. Maar zelf degenen die er al langer werkte en de wijk door en door kende haalde net wel of net niet de uren die ze maakten. Uren worden berekend met een formule (sorteren x poststukken x km gereden) kwam neer op 60-70 poststukken bezorgen per uur.
Pluspunten
Leuk werk, leuke collega's
Minpunten
Zwaar onderbetaald
Het is een bedrijf wat niks met de mensen heeft.ze verwachten van jou meer waar ze eigenlijk helemaal geen recht op hebben
Sorteerder (voormalige medewerker) –  Nieuwegein18 mei 2019
Het voormalige vanstraatenpost nu sandd in Nieuwegein lopen leidinggevenden die via vriendjespolitiek aan het baantje zijn gekomen, een kliek als ze je niet aanstaan of je denkt wat anders wordt je contract niet verlengd , verder zijn de arbeidsvoorwaarden slecht, het 30/40 contract is een lachertje, 30 vaste uren en de rest wordt als overwerk gezien wat extra belast wordt, houd je net €6 aan over per uur. Leidinggevenden doen weinig voor je, beloven van alles maar komen niks na, maar doen wel of je een heel belangrijke baan hebt wat natuurlijk helemaal niet zo is.het is een bedrijf wat niks met de mensen heeft.
Pluspunten
Geen een.het is een bedrijf van niks.
Minpunten
Bijna alles is daar een minpunt
Vrijheid om je eigen dag in te delen
Postbezorger Sandd (huidige medewerker) –  Assen8 mei 2019
De post moet op 2 dagen bezorgd worden, maar je mag de dag zelf indelen. Het moet wel tussen bepaalde tijden, maar je bent vrij om het zelf in te delen.
Sandd is feitelijk een werkgever die z'n eigen bezorgers besteelt
Postbezorger Sandd (voormalige medewerker) –  Leiden7 mei 2019
Ik heb het vijf jaar uitgehouden bij Sandd. Vanaf het begin was al duidelijk dat de door hen geschatte (want daar komt het op neer) werkzame uren structureel te laag waren. Vele honderden stuks post, nou ja post veelal reclametroep, sorteren èn bezorgen in 2 à 2½ uur, dat redt natuurlijk niemand. Het door hen zo stoer vermelde uurloon van ruim € 9 komt in de praktijk neer op € 3 à € 4. Hoe is het toch mogelijk dat één of andere kantoorfiguur gaat schatten hoeveel tijd ik kwijt zal zijn met sorteren en bezorgen. Als ik 5 à 6 uur kwijt ben met sorteren èn bezorgen, dan wil ik ook betaald worden voor die uren. Dat is toch de normaalste zaak van de wereld? En denk erom, na het een dergelijke tijd vol gehouden hebben bij dit bedrijf, kon ik heel snel sorteren en bezorgen. Maar ik ben geen superman die het in de helft van de tijd af kon hebben. De laatste jaren gewerkt met de verplichte bezorgersapp. Hierop kan Sandd precies zien hoeveel bezorgtijd je nodig hebt gehad. Maar dat uitbetalen, ho maar. Daarbij komen dan nog de uren voor het sorteren. Bij het destijds instellen van deze app werd bij voorbaat al door Sandd meegedeeld "dat voor de uitbetaling niet wordt uitgegaan van de in de app geregistreerde tijd". Nee, de door hen geschatte veel te lage tijd bleef gehanteerd. Sandd moet zich diep en diep schamen door op deze wijze zijn eigen bezorgers feitelijk te bestelen!
Pluspunten
Minpunten
Bestolen worden door je werkgever
Geweldige postbedrijf
Postbezorger Sandd postsorteerder (huidige medewerker) –  Den Haag24 april 2019
Ik ben erg tevreden met het Sandd postbedrijf. Werktijden zijn erg flexibel, heel makkelijk te combineren met andere werkzaamheden naast je baan. Management team in kantoor is ook erg behulpzaam en vriendelijk. Kwaliteit is ook up2date met de huidige technologische veranderingen en het nieuwe bezorg-app.
Pluspunten
Flexibel
Saai werk
Postsorteerder (voormalige medewerker) –  Apeldoorn17 april 2019
Heb via een uitzendbureau gewerkt. Kwam nooit aan mijn uren. Je staat de hele tijd alleen en niemand die iets tegen je zegt. Dat was niet zo mijn ding

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Sandd. Onze community staat klaar om te antwoorden.