ROC Nijmegen Reviews

Een goede werkgever, met veel mogelijkheid tot zelfontplooiing.
Docent vakleer management, transport en logistiek (huidige medewerker) –  Nijmegen15 mei 2016
Meestal start mijn dag met kort mijn email lezen of er nog leerlingen zijn die bepaalde opdrachten moeten inleveren, wie er afwezig is en of er nog vragen zijn voordat ik de les inga. Daarna geef ik tussen de 4 en de 6 uur achter elkaar les aan diverse groepen over management, transport, logistiek of ICT. Tussendoor drinken we met de collega docenten een kop koffie en proberen we samen te lunchen. Dat lukt niet altijd omdat je toch vaak bezig bent om praktische dingen tussendoor te regelen voor jouw mentorleerlingen. De collega's zijn onderling betrokken onder elkaar. Als iemand een lastige klas heeft gehad, kun je altijd terecht voor een luisterend oor of advies. De werkdruk is hoog dus soms loop je elkaar echt mis op een dag. We proberen wel veel dingen na werktijd in te plannen, zoals een borrel of een etentje.
De grootste uitdaging is om de leerlingen te (blijven) motiveren. MBO leerlingen zijn een diverse doelgroep en dat vraagt veel creativiteit en diversifiëring van de docent. Daarnaast zou ik de grootste uitdaging willen noemen het steeds ontwikkelen en implementeren van het onderwijsbeleid op korte termijn naast alle andere registratietaken die je als docent hebt.
Ik haal zelf heel veel voldoening uit de interesse en de verwondering die leerlingen kunnen hebben als je een les geeft die hun echt raakt. Prachtig proces om te zien!
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden, veel mogelijkheden voor zelfontwikkeling
Minpunten
Hoge werkdruk en weinig tot (zelf)reflectie
Werken in een teamverband
Stage (voormalige medewerker) –  Nijmegen, GE12 februari 2014
Ik vind het fijn om met collega's samen te werken in een teamverband.
Pluspunten
Behulpzame collega's.
Minpunten
Tegendruk.
Opleiding
MBO Opleiding (voormalige medewerker) –  Nijmegen, GE15 januari 2014
Ik doe de opleiding Toersime op het Roc Nijmegen. Ik ben momenteel klaar met me stage en heb nu weer school dit duurt tm april hierna zou ik fulltime aan het werk kunnen gaan.
prima werkomgeving
Docent/hoofd opleiding Bewegingsagogiek (voormalige medewerker) –  Nijmegen, GE26 november 2013
Ik heb een fantastische tijd gehad op het ROC met veel afwisselende en uitdagende functies. Ik heb de mogelijkheid gekregen om een nieuwe opleiding op te starten. Helaas is het nooit gekomen tot een vaste aanstelling i.v.m. overtallig personeel en het feit dat de regering ''De Beweegkuur'' niet heeft laten plaatsvinden.
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ROC Nijmegen. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over ROC Nijmegen gesorteerd op locatie