Rivas Zorggroep Reviews

Fijne collega's
Strategisch inkoper (huidige medewerker) –  Gorinchem15 februari 2020
Goede werksfeer onder de collega's. Goede balans tussen privé en zakelijk.
Weinig kansen als beginnend beroepsbeoefenaar
Verpleegkundige (voormalige medewerker) –  Dordrecht20 januari 2020
Grote organisatie waar de werkzaamheden in hoog tempo uitgevoerd moeten worden, waarbij kwaliteit en veiligheid in mijn ogen verloren gaan. Als beginnend beroepsbeoefenaar heb ik weinig steun ervaren bij de start van mijn carriére binnen Rivas. Het team, de planning en het management waren niet voldoende in staat om mij de tijd te bieden om goed uit de verf te komen binnen de maand proeftijd. Dit resulteerde na 4 weken in een negatieve proeftijd en het einde van mijn loopbaan bij Rivas. In nieuw personeel moet je investeren, dat gaat niet vanzelf. Jammer dan het zo gelopen is en mijn enthousiasme om bij Rivas te werken hiermee verloren is gegaan.
Verschrikkelijk bedrijf
Eetgenoot (voormalige medewerker) –  Papendrecht10 december 2019
Een andere reviewer beschrijft het goed: " een ziekmakend bedrijf die niet schroomt je tot op het bot kapot te maken ". Voor het management van Rivas is er maar 1 ding dat telt, namelijk het management van Rivas. Naar buiten speelt Rivas mooi weer met leuke keurmerken etc, maar eigenlijk is de organisatie door en door rot. De hoge piefen bij de Rivas zullen dat zelf natuurlijk ontkennen, maar het verloop van personeel zegt wel wat anders. Als mijn familieleden in een Rivas-huis zouden verblijven, dan zou ik ze per direct verhuizen naar een huis waar de mens wél centraal staat. Iedereen moet zn eigen afweging maken, maar ik zou hier zelf nooooit meer willen werken
Goede werkgever
Instellingskok (voormalige medewerker) –  Gorinchem24 oktober 2019
Deze baan was erg leuk. Ben daar weg gegaan omdat je daar een groot gedeelte in de koelingen werkt. Dit kwam niet te goede voor mijn lichaam.
Hiërarchische organisatie
Vpk thuiszorg (voormalige medewerker) –  Verschillend14 september 2019
Onbekwame (onopgeleide) luie teammanagers die niet vies zijn van walgelijke spelletje. Geen overleg met de werkvloer maar TOP DOWN cultuur. Snappen niet waarom personeel wegloopt terwijl met deze machtsspelletjes dat naar mijn idee logisch is. Kop boven het maaiveld uitsteken is kop eraf. Rivas duld geen tegenspraak. Wil alleen aanbeden worden.
Big herregistratie deed mij vertrekken
Verpleegkundige A (voormalige medewerker) –  Papendrecht2 september 2019
Rivas wilde niets meebetalen aan cursus ivm big herregistratie. Na heel wat 5-en en 6-en kreeg ik de reiskosten vergoed en wat uren dat ik ervoor mocht declareren. Ze wilden mij wel inzetten als verpleegkundige, maar de cursus en het examen mocht ik zelf betalen (ruim 2000 euro). Ik werd in trede 0 gezet, mijn ervaring telde niet mee.
Pluspunten
Zorg bieden is overal leuk
Minpunten
Angstcultuur
Op diverse afdelingen van Rivas veel geleerd.
Managementassistente (voormalige medewerker) –  Gorinchem21 mei 2019
Op diverse afdelingen van Rivas veel geleerd. Prettige leidinggevende.
Draak van een leidinggevende
Fysiotherapeut (voormalige medewerker) –  Sliedrecht/Dordrecht7 april 2019
De paramedische dienst werd aangestuurd door een zeer incompetente leidingebende. Cao afspraken werden niet nagekomen en de stijl van leiding geven was zeer agressief. Het is een raadsel hoe deze M v/d L op deze positie terecht is gekomen. Intussen zijn meerdere fysiotherapeuten vertrokken omdat ze voor zichzelf hebben gekozen en niet meer voor haar wilden werken. Het is schandalig dat het hogere management, ondanks meerdere klachten, niet heeft ingegrepen. Door dit mismanagement zijn veel goede professionals vertrokken.
Pluspunten
Mooie nieuwe gebouwen
Minpunten
Stijl van leidinggeven, cao afspraken niet nakomen, geen steun van p&o of vertrouwenspersoon.
Maffiacultuur vol vernederingen
Gastvrouw/serveerster- gastvrouw ouderenzorg (voormalige medewerker) –  Gorinchem10 augustus 2018
onderdrukking, geen pauzes, Drie banen die ze samenvoegen in een Baan. vernederingen van Teamleiders en P&O, 22 jaar was ik in dienst, zware Burn-Out gekregen, boventallig verklaard door overplaatsing naar een locatie die ging sluiten, zodat ze op een slinkse manier goedkoop van de oudere en duurdere medewerksters af kunnen komen, samenwerking tussen de teamleiders , de top en hun 5 advocaten die Rivas in dienst heeft genomen. een ziekmakend bedrijf die niet schroomt je tot op het bot kapot te maken.
Pluspunten
redelijk goed salaris
Minpunten
list en Bedrog
Het is een geweldig leuk baan om te werken
Spoelkeukenmedewerker (huidige medewerker) –  Gorinchem22 juni 2018
Ik vind mijn werk heel leuk, de collega's zijn aardig en het is een best makkelijk baantje. Verdient ook nog eens heel goed.
Pluspunten
verdient goed, leuke medewerkers, gratis avond eten
Minpunten
management vind ik nogal slecht
Fijne werkgever!
Leerling verzorgende IG PG Afdeling (huidige medewerker) –  Gorinchem12 juni 2018
Werken bij rivas is erg varierend, ik werk op het moment in de thuiszorg en ben erg tevreden over mijn werkgever!
Een wereld vol achterklap en gebakken lucht
Cateringmedewerker (voormalige medewerker) –  Gorinchem3 maart 2018
Ik ben 15 jaar in dienst geweest als cateringmedewerker.Ik zie Rivas als een bedrijf dat er alles aan doet om naar de buitenwereld over te komen als goede werkgever.IUit ervaring weet ik dat dit absoluut niet het geval is.Heel veel investeren in het uitbrengen van fakeberichten.Angstcultuur .Gecreerde banen voor boventalig mangement.Dreigen naar personeel met ontslag.Geen rekening houden met priveleven.Mangement voelt zich ver verheven boven de uitvoerende werknemer/collega.Vals dossieropbouw om iemand ontslag te kunnen geven Collega's tegen elkaar opzetten en uitspelen.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Slecht werkgeverschap
We werden geacht 2 avonden in de week (waarvan iedere avond 4 uur bedroeg) bewoners van de zorg-afdeling van revalidatie centrum Waerthove naar het re
eetgenoot (voormalige medewerker) –  Sliedrecht5 december 2017
het was een goed baan, goed betaald en goed geregeld. Dus het enige dat ik kan zeggen is dat ik er zeer tevreden mee was.
Pluspunten
goed betaald, leuk en niet all te stresvol.
Minpunten
zijn er eigenlijk niet
fijne werkgever
medewerkster huishoudelijke dienst (voormalige medewerker) –  Papendrecht5 juli 2017
ik werkte als huishoudelijke ondersteuner voor mensen die dat niet meer konden dankbaar werk . mijn leidinggevende was een fijn mens/
Werksfeer was minimaal
Stagiair helpende (voormalige medewerker) –  Alblasserdam12 april 2017
Ik vond de ervaring leuk maar de collega's niet.
De doelgroep PG ligt me zeker wel
Pluspunten
Leuke doelgroep
Minpunten
Minder leuke collegas
Hulp aan bejaarden bieden
Thuiszorgmedewerkster (voormalige medewerker) –  Papendrecht10 april 2017
Ik vond het leuk om zorgzaam te zijn voor oudere mensen in het tehuis.
Leuke collega's, prettige werksfeer
Leerling en Helpende (huidige medewerker) –  Papendrecht7 maart 2017
Leuk bedrijf! Afwisselend werk! Meerdere locaties gewerkt!
Had met leidinggevenden weinig te maken
zorgassistent (voormalige medewerker) –  Papendrecht15 september 2016
Ik werkte bij cliënten thuis en dat was altijd erg prettig. Fijne sfeer en af en toe kom ik nog bij de enige mevrouw die nu nog in leven is!
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Kan ik niet noemen
Goed in bezuinigingen
Verzorgende IG (huidige medewerker) –  Sliedrecht5 augustus 2016
Een bedrijf dat goed is in bezuinigen op de handen aan het bed.
Als je daar veel weghaald kun je een prachtig feest geven voor de vertrekkende bestuurder die overigens in de top 5 stond van topverdieners in de zorg.
Nu met 4 directeuren verder en medewerkers die zich zo stuk hebben gelopen voor hun bewoners en voor rivas. Mocht je het niet meer redden onder de druk werd er gewoon gezegd dat je niet geschikt was.
En dat is nu directeur van de thuiszorg. Een puinhoop achter latend overal waar hij geweest is. Nou ik klap mijn handen stuk. Hoelang zal rivas nog bestaan in deze opzet.
Bezint eer gij begint om daar te gaan werken!
Pluspunten
Geen enkele
Minpunten
Leidingevende die met oogkleppen alles maar uitvoeren.
prettige werksfeer, ontwikkelmogelijkheden, veiligheid
Trajectbegeleider (huidige medewerker) –  Gorinchem17 mei 2016
Binnen de organisatie veel ontwikkeling mogelijk. Ik heb veel geleerd de afgelopen jaren en mede door Rivas Zorggroep ben ik de persoon geworden die ik ben.

De ontwikkeling als persoon wordt gestimuleerd, waardering door collega's en leidinggevende.
Veiligheid is aanwezig, waardoor er een prettige werksfeer heerst.

Mijn huidige baan geeft me de uitdaging om met mensen te werken en hun verder te ondersteuning bij hun persoonlijke ontwikkeling in hun vak, deskundigheidsbevordering. De kwaliteiten zo veel mogelijk benadrukken en verder te kunnen laten ontwikkelen. een plan maken om de verbeterpunten aan te pakken.

De meeste voldoening haal ik uit mijn werk als de "klant" zich verder ontwikkeld en resultaat behaald.
Pluspunten
ontwikkelmogelijkheid, keten zorg, diversiteit
Minpunten
maatschappelijke druk op de zorg, financieel

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Rivas Zorggroep. Onze community staat klaar om te antwoorden.