Rivas Zorggroep Reviews

Fijne werkgever!
Leerling verzorgende IG PG Afdeling (huidige medewerker) –  Gorinchem12 juni 2018
Werken bij rivas is erg varierend, ik werk op het moment in de thuiszorg en ben erg tevreden over mijn werkgever!
Een wereld vol achterklap en gebakken lucht
Cateringmedewerker (voormalige medewerker) –  Gorinchem3 maart 2018
Ik ben 15 jaar in dienst geweest als cateringmedewerker.Ik zie Rivas als een bedrijf dat er alles aan doet om naar de buitenwereld over te komen als goede werkgever.IUit ervaring weet ik dat dit absoluut niet het geval is.Heel veel investeren in het uitbrengen van fakeberichten.Angstcultuur .Gecreerde banen voor boventalig mangement.Dreigen naar personeel met ontslag.Geen rekening houden met priveleven.Mangement voelt zich ver verheven boven de uitvoerende werknemer/collega.Vals dossieropbouw om iemand ontslag te kunnen geven Collega's tegen elkaar opzetten en uitspelen.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Slecht werkgeverschap
We werden geacht 2 avonden in de week (waarvan iedere avond 4 uur bedroeg) bewoners van de zorg-afdeling van revalidatie centrum Waerthove naar het re
eetgenoot (voormalige medewerker) –  Sliedrecht5 december 2017
het was een goed baan, goed betaald en goed geregeld. Dus het enige dat ik kan zeggen is dat ik er zeer tevreden mee was.
Pluspunten
goed betaald, leuk en niet all te stresvol.
Minpunten
zijn er eigenlijk niet
fijne werkgever
medewerkster huishoudelijke dienst (voormalige medewerker) –  Papendrecht5 juli 2017
ik werkte als huishoudelijke ondersteuner voor mensen die dat niet meer konden dankbaar werk . mijn leidinggevende was een fijn mens/
Werksfeer was minimaal
Stagiair helpende (voormalige medewerker) –  Alblasserdam12 april 2017
Ik vond de ervaring leuk maar de collega's niet.
De doelgroep PG ligt me zeker wel
Pluspunten
Leuke doelgroep
Minpunten
Minder leuke collegas
Hulp aan bejaarden bieden
Thuiszorgmedewerkster (voormalige medewerker) –  Papendrecht10 april 2017
Ik vond het leuk om zorgzaam te zijn voor oudere mensen in het tehuis.
Leuke collega's, prettige werksfeer
Leerling en Helpende (huidige medewerker) –  Papendrecht7 maart 2017
Leuk bedrijf! Afwisselend werk! Meerdere locaties gewerkt!
Had met leidinggevenden weinig te maken
zorgassistent (voormalige medewerker) –  Papendrecht15 september 2016
Ik werkte bij cliënten thuis en dat was altijd erg prettig. Fijne sfeer en af en toe kom ik nog bij de enige mevrouw die nu nog in leven is!
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Kan ik niet noemen
Goed in bezuinigingen
Verzorgende IG (huidige medewerker) –  Sliedrecht5 augustus 2016
Een bedrijf dat goed is in bezuinigen op de handen aan het bed.
Als je daar veel weghaald kun je een prachtig feest geven voor de vertrekkende bestuurder die overigens in de top 5 stond van topverdieners in de zorg.
Nu met 4 directeuren verder en medewerkers die zich zo stuk hebben gelopen voor hun bewoners en voor rivas. Mocht je het niet meer redden onder de druk werd er gewoon gezegd dat je niet geschikt was.
En dat is nu directeur van de thuiszorg. Een puinhoop achter latend overal waar hij geweest is. Nou ik klap mijn handen stuk. Hoelang zal rivas nog bestaan in deze opzet.
Bezint eer gij begint om daar te gaan werken!
Pluspunten
Geen enkele
Minpunten
Leidingevende die met oogkleppen alles maar uitvoeren.
prettige werksfeer, ontwikkelmogelijkheden, veiligheid
Trajectbegeleider (huidige medewerker) –  Gorinchem17 mei 2016
Binnen de organisatie veel ontwikkeling mogelijk. Ik heb veel geleerd de afgelopen jaren en mede door Rivas Zorggroep ben ik de persoon geworden die ik ben.

De ontwikkeling als persoon wordt gestimuleerd, waardering door collega's en leidinggevende.
Veiligheid is aanwezig, waardoor er een prettige werksfeer heerst.

Mijn huidige baan geeft me de uitdaging om met mensen te werken en hun verder te ondersteuning bij hun persoonlijke ontwikkeling in hun vak, deskundigheidsbevordering. De kwaliteiten zo veel mogelijk benadrukken en verder te kunnen laten ontwikkelen. een plan maken om de verbeterpunten aan te pakken.

De meeste voldoening haal ik uit mijn werk als de "klant" zich verder ontwikkeld en resultaat behaald.
Pluspunten
ontwikkelmogelijkheid, keten zorg, diversiteit
Minpunten
maatschappelijke druk op de zorg, financieel
Slecht managment
Zorgassistent (voormalige medewerker) –  Gorinchem6 april 2016
Heb er 17 jaar gewerkt ben er op een vreemde manier uitgewerkt door dhr.van v

Vriendjes politiek en angscultuur durf maar niets tegen te spreken want je staat op straat zelfs na 34 jaar in de zorg te hebben gewerkt.

Ga nooit werken in het Gasthuis dat is mijn advies alles draait om het geld en uiterlijk vertoon via media.
Pluspunten
Minpunten
Slecht managment
Vriendjes politiek
Helpende zorg (voormalige medewerker) –  Gorinchem20 maart 2016
Ik heb 34 jaar in de zorg gewerkt maar die is erg veranderd,het wat lager opgeleid personeel wordt er op slinkse manier uitgewerkt.
Ook al werkte je er al 17 jaar op die locatie

Het maakt hen niet uit of je je voor duizend procent hebt ingezet, 1 foutje maken en ze gooien je eruit ,en chanteren je om een document te ondertekenen.

Alles voor het uiterlijk vertoon ,het personeel durft niet met feiten te komen anders lig je eruit bij het rivas en ik heb die ervaring gehad in het gasthuis.
Pluspunten
Minpunten
Het is er erg vuil op de kamers van de bewoners
leuk werk omgang met verschillende clienten
thuishulp A helpende niveau 1 (voormalige medewerker) –  Papendrecht16 februari 2016
Gaat s morgens naar de client toe maak een praatje en gaat aan het werk; stoffen stofzuigen evt. dweilen wc badkamer keuken soppen dweilen bed verschonen tussendoor een bakkie koffie. Ik heb geleerd om zorgzaam en behulpzaam te zijn en respect te hebben met oudere mensen. Met de leidinggevende kon ik goed overweg. 1x per maand hadden we werkoverleg waar verschillende collega,s bij aanwezig waren met de meeste kon ik ook goed overweg. Het moeilijkste vond ik afscheid nemen van cliënten als ze overleden waren. Het leukste vond ik dat je bij verschillende mensen over de vloer kwam en dat je een band opbouwt met de cliënten.
Pluspunten
een band opbouwen met clienten en familie
Minpunten
afscheid nemen vanwege overlijden
Gezellige werkplek
Kassiere (voormalige medewerker) –  Gorinchem, ZH14 januari 2016
Op een gemiddelde dag ontmoette ik veel mensen uit het zoekenhuis. Veel leuke contacten gehad.
Was wel leuk maar oer saai
Eetgenoot (voormalige medewerker) –  Sliedrecht, ZH26 september 2015
het vrijwilligers werk was wel leuke maar je deed bijna niks voor 5 uur lang
Pluspunten
Je doet ervaring op
Minpunten
Veel te saai
goed bedrijf
Huishoudelijke Hulp (voormalige medewerker) –  alblasserdam1 september 2015
het was leuk om met mensen om te gaan
ik vind het ook jammer dat er door bezuinigingen geen plaats meer voor mij was
Leuk bedrijf om te werken leren en daar houd het op.
Leerling Zorgassistent en leerling/ verzorgende IG (voormalige medewerker) –  gasthuis gorinchem18 februari 2015
Bij Rivas ben je een nummer en geen persoon. Er word niks om persoonlijke inzet gegeven en deze word al helemaal niet gewaardeerd. Kort om leuk voor je opleiding zoon baantje maar thats it.
De normen en waarden waar ze voor staan is alleen vanuit het verzorgend personeel naar de cliënte en niet van de werkgevers en leiders naar hun hard werkende personeel!!!
Pluspunten
studie volgen en werken tegelijk
Minpunten
werksfeer collegialiteit, werk druk, feen waardering, een nummer zijn ipv persoon., begeleiding van de leerlingen
Gezellige werkplek
Oproepkracht thuiszorg/ kleinschalig wonen (huidige medewerker) –  Nieuw-Lekkerland, ZH13 november 2014
Fijn team aan collega's om je werk mee te verrichten.
Veel ruimte en mogelijkheden om te leren en jezelf te ontwikkelen.
gezellig
Stage's (voormalige medewerker) –  Gorinchem, ZH1 oktober 2014
het was een gezellige en leerzame stage.
heb veel geleerd en was erg leuk
Leuke werkomgevng Vreeswijk , nieuwegein zuid met een uitdagende fuctie als planner.
Planner/secretaresse teamleiders WMO (huidige medewerker) –  Nieuwegein, UT12 september 2014
Ik werk in een leuk warm aangekleed pand in Nieuwegein zuid. Met drie man werken wij elke dag met een hoop drukte , stress maar zeker ook met een hoop plezier en humor aan een huishoudelijke planning voor cliënten in Nieuwegein, IJsselstein en Lopik. De uitdaging ligt voornamelijk dat je toch hulp kan verlenen ondanks dat mensen ziek zijn of op vakantie zijn met een minimale inzet. Het geeft elke keer weer een enorme kick dat je dit als team voor elkaar krijgt. We hebben leuke contacten met cliënten maar er zijn ook lastige gesprekken met cliënten. Gelukkig kunnen we altijd ventileren bij elkaar waardoor je weer lekker verder kunt. Je leert in dit vak je communicatieve vaardigheden enorm te ontwikkelen en op momenten dat er in een korte tijd veel werk verricht moet worden ben je scherp en alert vooral op vrijdag en maandagochtenden wanneer het ziekteverzuim hoger ligt.
Pluspunten
we worden in vers fruit voorzien
Minpunten
koffie is niet te drinken.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Rivas Zorggroep. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Rivas Zorggroep gesorteerd op locatie