Rivas Zorggroep
Zeer afwisselend werk waar ik van hou. Zeker ook een gezellige sfeer op de werkvloer wat ook leuk voor jezelf is.
Wat een vervelende sfeer om in te werken. Bij problemen is je eigen leidinggevende niet betrouwbaar en doen ze alles je eruit te werken. Vreselijke vriendjespolitiek. Op sommige afdelingen heerst een echte 'vrouwencultuur'. Veel geroddel, elkaar niks gunnen enz. En dat in de zorg...
Ook verdien je bij Rivas niet veel en moet je veel zelf betalen.
Pluspunten
Eindejaarsuitkering
Officiële reactie van Rivas Zorggroep
29 juni 2020
Beste polikliniekassistente,
wat ontzettend vervelend dat je zo ontevreden bent en je je genoodzaakt voelt dat hier te uiten. Ik ken jouw situatie niet, dus daar kan ik niets over zeggen, maar ik weet wel dat iedereen op zijn of haar manier zijn uiterste best doet voor onze patienten.
Organisatie van niks. Locatieleider corrupt en onbetrouwbaar. Bepaalde personen op de werkvloer bepalen alles en verzieken de sfeer voor andere.
Al werk je er al jaren, komt er voor de zoveelste keer nieuwe locatieleider, wordt je als een stuk oud vuil behandeld na al inzet engoede zorg. Zelfs directie is onbetrouwbaar. Vriendjes politiek bepaald daar alles. Advies!! Niet gaan werken!!
De collega's zijn goed enkel binnen Rivas zelf het management is niet zo goed je moet lang wachten tot iets is gebeurt en er wordt niet overlegt met de mensen die het werk doen binnen rivas. Voor de rest is het een gezellig bedrijf en heb je gezellige collega's
Goede werksfeer onder de collega's. Goede balans tussen privé en zakelijk.
Een andere reviewer beschrijft het goed: " een ziekmakend bedrijf die niet schroomt je tot op het bot kapot te maken ". Voor het management van Rivas is er maar 1 ding dat telt, namelijk het management van Rivas. Naar buiten speelt Rivas mooi weer met leuke keurmerken etc, maar eigenlijk is de organisatie door en door rot. De hoge piefen bij de Rivas zullen dat zelf natuurlijk ontkennen, maar het verloop van personeel zegt wel wat anders. Als mijn familieleden in een Rivas-huis zouden verblijven, dan zou ik ze per direct verhuizen naar een huis waar de mens wél centraal staat. Iedereen moet zn eigen afweging maken, maar ik zou hier zelf nooooit meer willen werken
Deze baan was erg leuk. Ben daar weg gegaan omdat je daar een groot gedeelte in de koelingen werkt. Dit kwam niet te goede voor mijn lichaam.
Onbekwame (onopgeleide) luie teammanagers die niet vies zijn van walgelijke spelletje. Geen overleg met de werkvloer maar TOP DOWN cultuur. Snappen niet waarom personeel wegloopt terwijl met deze machtsspelletjes dat naar mijn idee logisch is. Kop boven het maaiveld uitsteken is kop eraf. Rivas duld geen tegenspraak. Wil alleen aanbeden worden.
Rivas wilde niets meebetalen aan cursus ivm big herregistratie. Na heel wat 5-en en 6-en kreeg ik de reiskosten vergoed en wat uren dat ik ervoor mocht declareren. Ze wilden mij wel inzetten als verpleegkundige, maar de cursus en het examen mocht ik zelf betalen (ruim 2000 euro). Ik werd in trede 0 gezet, mijn ervaring telde niet mee.
Pluspunten
Zorg bieden is overal leuk
Minpunten
Angstcultuur
Op diverse afdelingen van Rivas veel geleerd. Prettige leidinggevende.
Minpunten
De paramedische dienst werd aangestuurd door een zeer incompetente leidingebende. Cao afspraken werden niet nagekomen en de stijl van leiding geven was zeer agressief. Het is een raadsel hoe deze M v/d L op deze positie terecht is gekomen. Intussen zijn meerdere fysiotherapeuten vertrokken omdat ze voor zichzelf hebben gekozen en niet meer voor haar wilden werken. Het is schandalig dat het hogere management, ondanks meerdere klachten, niet heeft ingegrepen. Door dit mismanagement zijn veel goede professionals vertrokken.
Pluspunten
Mooie nieuwe gebouwen
Minpunten
Stijl van leidinggeven, cao afspraken niet nakomen, geen steun van p&o of vertrouwenspersoon.
onderdrukking, geen pauzes, Drie banen die ze samenvoegen in een Baan. vernederingen van Teamleiders en P&O, 22 jaar was ik in dienst, zware Burn-Out gekregen, boventallig verklaard door overplaatsing naar een locatie die ging sluiten, zodat ze op een slinkse manier goedkoop van de oudere en duurdere medewerksters af kunnen komen, samenwerking tussen de teamleiders , de top en hun 5 advocaten die Rivas in dienst heeft genomen. een ziekmakend bedrijf die niet schroomt je tot op het bot kapot te maken.
Pluspunten
redelijk goed salaris
Minpunten
list en Bedrog
Ik vind mijn werk heel leuk, de collega's zijn aardig en het is een best makkelijk baantje. Verdient ook nog eens heel goed.
Pluspunten
verdient goed, leuke medewerkers, gratis avond eten
Minpunten
management vind ik nogal slecht
Werken bij rivas is erg varierend, ik werk op het moment in de thuiszorg en ben erg tevreden over mijn werkgever!
Ik ben 15 jaar in dienst geweest als cateringmedewerker.Ik zie Rivas als een bedrijf dat er alles aan doet om naar de buitenwereld over te komen als goede werkgever.IUit ervaring weet ik dat dit absoluut niet het geval is.Heel veel investeren in het uitbrengen van fakeberichten.Angstcultuur .Gecreerde banen voor boventalig mangement.Dreigen naar personeel met ontslag.Geen rekening houden met priveleven.Mangement voelt zich ver verheven boven de uitvoerende werknemer/collega.Vals dossieropbouw om iemand ontslag te kunnen geven Collega's tegen elkaar opzetten en uitspelen.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Slecht werkgeverschap
het was een goed baan, goed betaald en goed geregeld. Dus het enige dat ik kan zeggen is dat ik er zeer tevreden mee was.
Pluspunten
goed betaald, leuk en niet all te stresvol.
Minpunten
zijn er eigenlijk niet
ik werkte als huishoudelijke ondersteuner voor mensen die dat niet meer konden dankbaar werk . mijn leidinggevende was een fijn mens/
Ik vond de ervaring leuk maar de collega's niet.
De doelgroep PG ligt me zeker wel
Pluspunten
Leuke doelgroep
Minpunten
Minder leuke collegas
Ik vond het leuk om zorgzaam te zijn voor oudere mensen in het tehuis.
Leuk bedrijf! Afwisselend werk! Meerdere locaties gewerkt!
Ik werkte bij cliënten thuis en dat was altijd erg prettig. Fijne sfeer en af en toe kom ik nog bij de enige mevrouw die nu nog in leven is!
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Kan ik niet noemen