Vragen en antwoorden over Rivas Zorggroep

Dit is wat mensen hebben gevraagd en geantwoord over het werken en solliciteren bij Rivas Zorggroep.

Stel een vraag.

Je vraag zal door iedereen kunnen worden gelezen. Plaats geen persoonlijke informatie. Richtlijnen
De vragen zijn rechtstreeks van toepassing op Rivas Zorggroep.
  • Hoe is de omgeving en de sfeer?
  • Hoe zijn de werktijden georganiseerd?
  • Zijn er nuttige tips om het goed te doen tijdens het sollicitatiegesprek?

11 vragen

Overbodige medewerkers uit de top halen. Dat zijn er een hoop. Zo houdt je geld over om te investeren in het personeel wat je echt hard nodig heb.
Teammanagers laten stoppen of halveren. Meer zelfsturende teams. leidinggevende niveau 3 en 4 een andere job aanbieden. Kijken naar geschoold personeel. Minder nadruk op financiën meer op kwaliteit zo kun je uiteindelijk ook geld inbrengen. Kwaliteit zit niet alleen in een JCI label. Meer aandacht voor de stem van de werkvloer ipv achter bureau bedachte ideeën door iemand met fwg 55 of 60. Hoezo geldverspilling.

Beantwoord

Ene leidinggevende kijkt er niet naar om tot ergenis van de teams omdat medewerker wel met vakantie is en alles kan. Andere leidinggevende proberen je vakantie uren in te laten zetten en je wijs te maken dat dit zo in de cao omschreven staat.

Beantwoord

Wees geen top down organisatie. Geef medewerkers inspraak en niet zogenaamd door ze mee te laten denken terwijl er allang beleid bepaald is. Financiën zijn zeer belangrijk voor een bedrijf maar laat het niet het uitgangspunt zijn. Veel overbodige diensten werkzaam in het management bezuinig daar eerst op. Valt me ook op dat wanneer de top vergaderingen heeft er opvallend dure lunches en luxe gebakjes worden geregeld terwijl de medewerkers van de vloer 1 X in de zoveel tijd een waardeloze waardering krijgen door bijv. Een kanjer koek. Op zulke momenten schaam ik me dood.

Beantwoord

Zonder bemoeienis van het management/teammanager is je taak als verpleegkundige in de wijk in het signaleren en uitvoeren van zorg volgens de methodieken van het zorgverlenen de meest bijzondere taak. Het signaleren en kwaliteit van zorg bieden, mensen met een tevreden gevoel achter laten. Niet voor niets is de score van de cliënt tevredenheid keer op keer hoog. Dat komt echt door het personeel van de werkvloer die aan het bed staan en absoluut niet door de invloed van het management. Want het medewerkerstevredenheidsonderzoek is elke keer om te huilen.

Beantwoord

Omdat het een leuke baan is om te werken en de collega's zijn echt geweldig, de werktijden zijn ook lekker rustig. Je hoeft echt nooit te stressen en verdient goed.

Beantwoord

Fijne collega 's op de werkvloer en leuke cliënten waardoor ik met veel plezier naar m'n werk ging. Leuke werkzaamheden.
Wel kwam ik regelmatig teleurgesteld thuis I.v.m de vreemde top binnen deze club en dat je elke keer denkt kan het nog gekker.

Beantwoord

Via p&o en de desbetreffende teamleider

Beantwoord

Profiel geclaimd