Rijksuniversiteit Groningen Reviews

goede voorbereiding op het werk
Gastvrouw tijdens bul uitreikingen (huidige medewerker) –  Groningen15 maart 2018
Op zich niet een hele uitdagende baan, gezien de werkzaamheden.
Leuke baan
Mediathecaris (voormalige medewerker) –  Groningen12 januari 2018
Ik had een fantastische baan als mediathecaris maar helaas kwam er op een bepaald moment een leidinggevende die me heeft belazerd!
Pluspunten
Pracht tijd met studenten
Minpunten
laatste leidinggevende
Fijne werkomgeving RuG
Student-assistent (voormalige medewerker) –  Groningen5 januari 2018
Ik heb met veel plexier bij de RuG gewerkt. Ik werkte mee aan het onderzoek HESTIA als student-assistente en heb veel geleerd over het onderzoeksveld.
fijne werkplek
Student-assistent (huidige medewerker) –  Groningen15 augustus 2017
Voornamelijk veel thuis bezig met data verwerken in excel
Pluspunten
fijne omgang
Minpunten
soms stressvol
productieve werkomgeving
Inkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Groningen27 juli 2017
Veel verantwoordelijkheid, accuraat werken, cijfermatig inzicht.
Pluspunten
Veel vrije dagen
Een afwisselende functie met goede arbeidsvoorwaarden
onderzoeksmedewerker (voormalige medewerker) –  Groningen14 maart 2017
Als analist heb je afwisselend werk met veel eigen inbreng.
Leuk bedrijf waar veel gebeurd
Medewerker Backoffice Facilitaire Zaken (voormalige medewerker) –  Groningen23 januari 2017
Leuke tijd gehad. Er gebeurd daar erg veel, waardoor er steeds weer leuke opdrachten op mijn pad kwamen.
Pluspunten
dynamische omgeving
Interessante onderwijsontwikkelingen
Tutor (huidige medewerker) –  Groningen29 december 2016
Een mooie uitdaging was het werken met nieuwe werkvormen, waarbij ook digitale ontwikkelingen werden meegenomen
Ambitieuze organisatie
Student Assessor College van Bestuur (voormalige medewerker) –  Groningen19 oktober 2016
Deze universiteit wil echt voorop lopen in de nieuwe ontwikkelingen. Er is een goed werksfeer waarin er naar iedereen geluisterd wordt.
Uitdagende werkomgeving met uitstekende arbeidsvoorwaarden
Webredacteur en Communicatiemedewerker (huidige medewerker) –  Groningen1 september 2016
De Rijksuniversiteit Groningen is een werkgever die erg goed met zijn personeel omgaat. Bedrijfssuccessen worden organisatiebreed gevierd en wanneer je ondernemend en volhardend bent is er heel wat mogelijk. De collega's zijn er vriendelijk en open. Het moeilijkste aan mijn baan vond ik dat er naast de "grote" projecten vaak ad-hoc dingen tussendoor komen, wat veel van je flexibiliteit vraagt. Dit was tegelijkertijd ook wat ik leuk vond, omdat dit veel dynamiek creërde.
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden; bestuur; werksfeer
Goede universiteit helaas geen doorstroommogelijkheden na PhD
PhD student (voormalige medewerker) –  Groningen19 oktober 2015
Mogelijkheden om bij te leren en vele aspecten van onderzoek te beheersen

Nieuwe gebouw gaf goede gelegenheid voor een nieuw onderzoek.

Helaas na PhD geen mogelijkheid om langer in dienst te blijven, geen mogelijkheid tot vast contract.

Soms iets teveel zelfstandigheid en te weinig begeleiding.
Leuk
AiO (voormalige medewerker) –  Groningen, GR12 juli 2015
Leuke wetenschappelijke sfeer. Behulpzame personeel.Niet alles was even soepel.
Work hard, play hard
Medewerker onderwijs en onderzoek (voormalige medewerker) –  Groningen, GR12 maart 2015
Er werd bij ons hard gewerkt, maar er was ook ruim voldoende ruimte voor gezelligheid. De balans tussen die twee waarden was hier nog beter dan op mijn eerdere werkplekken. Daarnaast werd ik continu op een positieve manier uitgedaagd om het meeste uit mijn werk te halen.

De collega's waren om negen uur allemaal aanwezig, en vaak werd er dan eerst even gezamenlijk koffie gedronken. Daar werd iedereen bij betrokken (de studenten zaten zelfs (wat ik alleen maar leuk vond) bij ons op de kamer, en de secretaresse en directeur (die elders zaten) kwamen vaak ook op de koffie).

Vervolgens werd er gewerkt (rapporten lezen, eigen rapport schrijven, mails behandelen, besprekingen tussen collega's, telefoontjes plegen), maar continu in een prettige sfeer. Ook was er altijd tijd om (bijvoorbeeld) de ontwikkelingen op het WK Voetbal te bespreken. Ook stond ik regelmatig een halfuur bij een collega aan het bureau, om naar diens kijk op bepaalde zaken te vragen (of te praten over een eerdere aanstelling elders of iets dergelijks). Gedurende de dag namen we altijd wel een paar koffiepauzes van een paar minuten.

Collega's namen mij, omdat ik "een nieuwe" was, ook weleens mee naar het lab, om me te laten zien waar ze mee bezig waren, of zelfs (één keer gebeurd) om me om advies te vragen. Dit eerste vond ik erg leuk, maar vroeg me wel af of dit voor mij ook als werktijd mocht worden beschouwd. Mijn directeur (die ook mijn project begeleidde) vond dit echter prima, en gaf aan dat hij het leuk vond om te zien dat ik geïnteresseerd was in het werk van mijn collega's.

De sfeer onderling
  meer... was zeer ongedwongen, bijna alsof we studiegenoten waren. Echt heel bijzonder (en geweldig) om mee te maken.

Eigenlijk was het minst leuke aan mijn baan, dat het zo kort duurde. Ik vond de inhoudelijke en persoonlijke interactie met de collega's geweldig, en had alleen al om die reden graag langer willen blijven. Daarnaast vond ik het werk leuk, en had ik graag nog meer over de werkzaamheden van mijn collega's vernomen.

Ik ben van nature leergierig, en die eigenschap maakte dat ik in deze baan echt de tijd van mijn leven heb gehad,
Pluspunten
Altijd samen lunchen, mensen praten graag over hun werk
Minpunten
Eigenlijk te weinig tijd om van iedereen te weten wat ze precies doen
Ik was een HLO stromer bij de RUG
Moleculair analist (voormalige medewerker) –  Groningen, GR18 augustus 2014
Ik heb een schakelprogramma gevolgd bij de RUG om naar de Master Educatie en Communicatie van Biologie door te kunnen stromen, omdat ik vanuit het HLO kom. Maar door dat ik een vak van de programma niet heb kunnen halen, was ik helaas niet toegelaten naar de eerder genoemde master op de RUG. De RUG hanteert best wel strenge regels en daarom ook bekend aan haar hoge kwalitatieve masters en top-masters. Maar als studerende moeder maakte ik niet de kans om op de RUG mijn master te kunnen halen, en zo ben ik dus mee gestopt.

Ik heb een tijdje gewerkt bij afdeling Moleculaire biologie van de RUG als analist op vrijwillige basis. En daar kwam ik bij een leuke internationale groep van aio`s en alleen maar 3 analisten.
Het is wel fijn geweest om zulke werkplek te ervaren en andere technieken te leren. De postdoc die ik met hem samen heb gewerkt is heel behulpzaam en kon veel dingen van hem leren, maar hij is ook heel erg druk met andere taken van zijn eigenonderzoekingen die binnen bepaalde tijd af moeten.
Na 7 maanden werken in de moleculair biologie afdeling, kreeg ik wel een duidelijke bevestiging voor me zelf dat de fundamentele research niks voor mij is. En dat ik beter bij de toegepaste onderzoek en/of het werken met patiënten materiaal wel een betere optie voor mij is. Om het gevoel te hebben dat ik op een directe manier iets voor de mensen kan beteken, en dat trek me veel meer.
Good environment
Teaching Assistant (internship) (voormalige medewerker) –  Groningen, GR30 juli 2014
Duties:

• Planification and implementation of lesson plans in sync with Spanish manual
• Instill concepts of the Spanish language by introducing interactive activities
• Use structural methods and materials appropriate for instruction success and -Check writings and European language portfolio
Minpunten
intership
Leuke, leerzame werkplek
Secretaresse (huidige medewerker) –  Groningen3 augustus 2012
Leuke, soms hectische omgeving.
Sociale collega's, leerzame werkplek.
goede werkgever
administratief medewerker (voormalige medewerker) –  Groningen Zernike16 juli 2012
bij de Rug kun je prettig zelfstandig werken.
De indeling van je dag hangt voornamelijk van jezelf af. Hierdoor is duidelijk dat je veel structuur kunt aanbrengen in je takenpakket.
Competenties als zelfstandigheid, accuratesse en een analytisch vermogen zijn belangrijk. De Universiteit is en blijft een organisatie in ontwikkeling, mede daardoor blijf je ook jezelf ontwikkelen.
Pluspunten
zernike terrein goed bereikbaar
Minpunten
na drie jaar geen vaste aanstelling
Inspirerende en goed georganiseerde werkomgeving
Administratief Medewerker Studentzaken Letteren (voormalige medewerker) –  Groningen10 mei 2012
De Rijksuniversiteit Groningen was voor mij een prettige werkomgeving wat betreft werksfeer en arbeidsvoorwaarden.

De Letterenfaculteit was in het bijzonder een fijne plek om te werken en vooral de interactie tussen ondersteunend personeel en studenten was interesant.

Arbeidsmobiliteit, bijscholing en begeleiding waren allen goed op orde.

Op het gebied van efficiëntie en transparantie bij de besluitvorming valt er echter nog wel de nodige winst te behalen.
Pluspunten
uitstekende arbeidsvoorwaarden
Minpunten
complexe en soms ineffectieve hiërarchie
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Rijksuniversiteit Groningen. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Rijksuniversiteit Groningen gesorteerd op locatie