Reinier de Graaf Groep

Reinier de Graaf Groep Reviews

Organisatie die personeelszorg zeer hoog in het vaandel heeft staan.
Dit ziekenhuis heeft enorm veel hart voor zowel haar patiënten, als voor haar medewerkers. Fijne arbeidsvoorwaarden, (voor staffuncties) prettige werktijden en veel ruimte voor eigen inbreng.

Qua bedrijfscultuur is het een prettige, niet al te politieke bedrijfscultuur, die niet hiërarchisch aanvoelt. Zelf heb ik in een team gewerkt met mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in elkaar en altijd voor elkaar klaar staan, wat voor mij van enorm grote waarde was.

Verwacht bij de bedrijfscultuur alleen niet dat je in een kolkende organisatie terecht komt waarbij er vaak met elkaar geborreld wordt, veel mensen vinden het gewoon prettig om het werk het werk te laten en privé hun eigen leven te hebben. Dit is ook wel inherent aan de diensten die gewerkt worden door het zorgpersoneel, iemand die een nachtdienst heeft gewerkt zal niet nog even blijven hangen om een borrel te drinken met collega's.

Het moeilijkste van deze baan was om scherp te krijgen wie waarvoor verantwoordelijk is in zijn/haar rol. Er heerst op sommige plekken op de stafafdeling heel erg een 'kastje naar de muur mentaliteit', omdat het voor leidinggevenden en andere collega's niet duidelijk is wie wat hoort te doen. Mijn tip zou dan ook zijn: beschrijf processen en taken, rollen en verantwoordelijkheden duidelijker zodat je niet eerst langs iedereen hoeft te gaan om te vragen of hij/zij daarvan is.

De ict-omgeving is sterk verouderd en de ICT-afdeling lijkt geen noodzaak te voelen om te vernieuwen. Er wordt gewerkt met Windows 7 en bijna al het stafpersoneel heeft een vaste computer, wat betekent dat aantekeningen
 - meer...
Pluspunten
Fijne collega's, mooi nieuw ziekenhuisgebouw, goede sfeer
Minpunten
Ict, stroperigheid van processen, niet echt merkbare wil om te verbeteren
Veel beloftes uiteindelijk geen doorgroeimogelijkheden of scholing
Minpunten
Slechte bedrijfsvoering
gezellige sfeer
collegialiteit

directe korte lijnen
Het Reinier de Graaf is een 'warm' ziekenhuis. Het draait om de patiënt maar zeker ook om de medewerkers.

Ik heb ervaren dat er naar mij geluisterd werd en dat er alle ruimte was om verbeteringen aan te pakken. Want dat is (ook) typisch Reinier: zie je iets dat verbeterd kan/moet worden? Dan krijg je de ruimte om dat aan te pakken. Natuurlijk moet je hierin eigen initiatief tonen. Verbeteren zit bij de meeste collega's écht in het DNA. De collega's zijn heel betrokken en no nonsens (westlands?) en het management gemakkelijk benaderbaar.

Ik heb er met heel veel plezier gewerkt!
Pluspunten
Gratis parkeren, geen drempels, proactieve en betrokken cultuur
Leiding geven voor het monteren van kabelbanen,
in een nieuw te bouwen ziekenhuis.
Pluspunten
Werd hard gewerkt en samenwering met derden
Minpunten
Was al een lopend project met veel inleners
Een hele fijne werkgever. Genoeg mogelijkheden om door te groeien in je carrière, biedt vele scholingsmogelijkheden. Betrokken werkgever,niet alleen op de werkvloer. Geweldig netwerk voor nieuws, vacatures, sociale contacten etc. Organiseert regelmatig activiteiten waarbij alle werknemers betrokken worden. Wil de beste zorg voor de patiënt leveren. Een prachtig mooi gebouw om in te werken. Blij dat ik bij deze organisatie hoor.
Pluspunten
Betrokkenheid, goede zorg, mooi frisse uitstraling, goede contacten met hulpverleners uit de regio
In het Reinier de Graaf is iedere dag weer anders! Wat maakt dat het werken binnen het ziekenhuis zo divers en dynamisch is.

Teamleiders zijn altijd bereid mee te denken met het verpleegkundig personeel dat op de werkvloer staat. Zo wordt er op een aantal afdelingen aan 'zelfroosteren' gedaan. Dit maakt het mogelijk om zelf meer grip te hebben op de onregelmatige diensten en je privé leven.

De gezondheid van de medewerkers binnen het Reinier is van grote belang. Dit zie je terug in Vitaal Reinier. Zo worden er door Vitaal Reinier hardloopclinics georganiseerd en andere sportactiviteiten. Daarnaast wordt er in het personeelsrestaurant een gevarieerd aanbod van gezond eten en drinken aangeboden.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden, zelfroosteren, Vitaal Reinier.
Minpunten
Eten en drinken in personeelsrestaurant is duur.
Met veel plezier werk ik al ruim 2 jaar in het RDGG. De sfeer is gemoedelijk. Het team op de afdeling is erg goed. Er wordt veel gelachen met elkaar en er heerst een goede sfeer. Men staat open voor ontwikkelingen en iedereen geeft elkaar feedback op alle niveau´s in de organisatie. Daarnaast krijg je als je dat graag wilt de mogelijkheid om je zelf te ontwikkelen door een opleiding te volgen of tijdelijk voor een paar maanden op een andere afdeling te werken.
Pluspunten
doorgroeimogelijkheden
Gezellig/gemoedelijk ziekenhuis, wat kleinschaliger.
Leuke collega's, betrokken zorgmanager, uitdagend beroep.

Er zijn doorgroei mogelijkheden.
Minpunten
Het eten in de kantine is erg duur, ik vind dat medewerkers minder hoeven te betalen voor de lunch/avond eten
Ik werk nu anderhalf jaar bij Reinier. De keuze viel op Reinier omdat ik de vacaturetekst al leuk opgesteld en uitdagend vond. Het sollicitatieproces ging supersnel, er was een hele goede klik met de mensen en het meest bijzondere vond dat ik na het gesprek nagebeld werd over hoe ik het ervaren had.
Hoewel ik in het begin best even moest wennen voel ik me nu als een vis in het water bij Reinier. Ik heb veel kansen gekregen, zelfs toen ik er nog maar heel kort werkte en heb die kansen natuurlijk met beide handen aangegrepen. De lijnen tussen werkvloer, management en directie zijn heel kort. Ook de dokters zijn lekker no-nonsense, geen arrogant gedoe, gewoon iedereen is gelijk en heeft zijn of haar eigen expertise.

Natuurlijk is er ook bij Reinier een hoop te verbeteren. Het leuke daaraan vind ik echter dat je ook echt de kans krijgt om dat te doen. Sterker nog, het wordt alleen maar toegejuicht als je zaken op wilt pakken. Kunst is dan natuurlijk weer om niet teveel op te pakken;-).
Pluspunten
Gratis parkeren, leuke collega's, leuke patientenpopulatie, veel doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Aanrijroute is filegevoelig
Reinier de Graaf is een ziekenhuis waar het prettig is om te werken, je mag leren van fouten en je je uitgebreid kunt ontwikkelen. De gastvrijheid valt op in ons nieuwe gebouw: iedereen groet en helpt elkaar. Ik probeer als manager de verantwoordelijkheden en bevoegdheden zoveel mogelijk te delegeren naar de afdelingshoofden en ik begeleid ze daarbij. Zij proberen de professionals in hun teams in de lead te brengen: ze mogen zelf verbeterpunten aanvoeren in dagstarts en men krijgt de ruimte om deze samen op te pakken. Het valt mij op hoe gedreven iedereen is zonder gevoel van hiërarchie en afstand. Samenwerken is gewoon bij ons en dat doen wij voor de patiënt en zijn familie. Deze cultuur van samenwerken, gastvrijheid en innoveren spreekt mij enorm aan en maakt mij trots om in Reinier te mogen werken.
Pluspunten
Gastvrijheid en gericht op verbeteren en innoveren.
Minpunten
Soms pakken wij teveel nieuwe dingen tegelijk op.
al jaren een fijne werkgever met goede arbeidsvoorwaarden.
Een typische dag binnen deze functie was beginnen met orde aanbrengen in het werkaanbod. Met dit als uitgangspunt ging je aan de slag. Het was een afwisselende functie, die ik met plezier heb gedaan. Je moest snel kunnen schakelen in werkaanbod. Leerlingen kunnen helpen aan een stageplaats gaf veel voldoening.

Moeilijkste van de baan vond ik de niet directe omgangstijl binnen het ziekenhuis.

Het leukste vond ik dat er tijd vrijgemaakt werd voor sociale activiteiten bijvoorbeeld de koffiemomentjes.
Vanwege het projectmatige werk regelmatig dagen van 10 tot 12 werkuren.
Directe collega's waren erg prettig. Verder een onpersoonlijke omgeving.
Bekijk meer reviews over Reinier de Graaf Groep