Rabobank
Bekijk alle 1.274 reviews
Dynamische werkomgeving
Het is een dynamische werkomgeving met zelfsturende teams.
Je hebt de mogelijkheid om op elk kantoor je werkzaamheden uit te voeren afhankelijk van de functie die je hebt. Tevens is het ook mogelijk om thuis te werken als de functie dit toelaat. De Rabobank heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden en alles is goed geregeld.

Nadeel is wel dat de cohesie ontbreekt, aangezien iedereen overal werkzaam is. Men kent niet iedereen meer op kantoor, zoals dat voorheen was.
ons kent ons cultuur, lastig voor buitenstaanders
De Rabobank weet zelf niet wat ze nu zijn veel culturen.
Fijne werkgever
Zou voor 3 maand, zit er sowieso nog tot oktober a.s. dus een jaar ;)
Leuke werkomgeving
Het is een leuke werkomgeving, die zich aan het transformeren is van een klassieke bank naar een Digitaal bedrijf.
Werken bij Rabobank
ik heb 18 mooie jaren gehad met leuke collega’s, je krijgt veel ontwikkeling en opleiding mogelijkheden
Relaxe werkplek
Ik heb een tijdje bij de Rabobank gewerkt voor een project. In dit project kon alles ik heb hier de vreemdste figuren gezien mede hierdoor was het natuurlijk altijd gezellig. en dat is het dan ook wel, Rabobank geeft bijna geen vaste banen en als je kijkt naar de andere banken dan betalen ze ook nog eens slecht. Wat dan weer wel een plus was waren de managers die ik toentertijd had dit waren namelijk hele toffe gasten.
Bedrijf zonder ziel
Heel zakelijk, slechte managers zonder enige gevoel voor de menselijke kant.
Goede werkgever
Tijdens mijn ziekte kreeg ik optimaal de ruimte om te herstellen in mijn eigen tempo.
Te veel veranderingen
Net uit dienst, 11 maanden gewerkt. 10 daarvan was ik zeer goed beoordeeld en ineens was alles mis. Ze halen ook alle uitdagingen eruit en je zit echt zoals een call center alleen maar aan de telefoon. Het past niet bij mij. Wel super leuke collega's, maar er was geen tijd voor een praatje. Hoge werkdruk, lange wachttijden voor klanten aan de telefoon. Erg veel controlle. Hier moet je wel tegen kunnen
leuke afwisselende baan met klantcontact
Wat mijn baan bij de Rabobaan interessant maakte , was het klantcontact. Geen dag was hetzelfde. Je wist nooit met welke vraag de klant naar de balie kwam. Het was aan mij om te zorgen dat ik de klantvraag juist kon achterhalen en de klant hiermee kon helpen.
Pluspunten
13e maand
Minpunten
erg veel controles, in mijn ogen nogal eens onnodig.
Leuke omgeving
Ik reisde door geheel Noord-Nederland en sprak de mensen van de lokale banken. Hen overtuigen van de verandering was geen enkel probleem. Ik leerde een grote organisatie kennen.
Productieve gezellige werkomgeving
De Rabobank is een werkgever waar de klant centraal staat
Prettige solide werkgever
Algemeen bekend als goede werkgever met doorgroeimogelijkheden
Reorganisatie naar reorganisatie maken dit eerst zo mooie bedrijf kapot
Stressvolle baan waarbij straffen de voornaamste "motivatie" is. Dit is ook te merken in hoe collega's onderling andere onderuit proberen te halen. Iets wat kenmerkend is bij een cultuur waar straffen voorop staat. Er word niet uitgegaan van de kracht enkel de minpunten worden benoemd of je moet vriendjes zijn dan kan alles met je teamleider. De teamleiders zijn gemiddeld genomen niet bekwaam en enkel bezig om mensen te laten falen ipv te laten groeien. Leidinggevende zetten zichzelf op een apart voetstuk door regels niet voor zichzelf te laten gelden die wel voor hun medewerkers gelden. Thuis werken word bij bijzonder beheer niet op prijs gesteld terwijl dit haaks staat op het beleid wat de Rabobank heeft. Leidinggevende echter als het hun uitkomt zijn wel thuis te vinden. Een aparte club binnen de organisatie waarbij het nieuwe werken als een bedreiging wordt gezien.

Leukste van de baan is dat je klanten kan helpen, echter door de reorganisatie is dat helaas niet meer van toepassing. Er wordt vanuit een vergaarbak gewerkt waardoor je geen klant relatie opbouwt en elk dossier binnen een halve minuut moet beoordelen. Dit alles onder het mom van kosten besparing. Echter sinds deze reorganisatie zijn er zoveel vacatures ontstaan dat het meer kost.
Pluspunten
secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
teamleiders werken vanuit het principe vriendjes politiek
professionele cultuur met volop mogelijkheden tot ontwikkeling
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Goede werkomgeving voor ZZPér
Nette opdrachtgever die financieel zijn afspraken netjes nakomt. Iewat ad hoc qua managen van dit project
Zoals het hoort
Ik werk sinds juli met plezier bij de Rabobank als adviseur. Erg leuk, lieve begripvolle mensen en gepast salaris voor de werkzaamheden . Mis soms een beetje humor en toegankelijkheid. Veel medewerkers werken er al lang of komen van de lokale bank en hebben daarom hun eigen 'kliekje'. Dat is het enige minpuntje. Verder geen opmerkingen. Ik had veel stress in privé situatie en daar werd heel begripvol mee omgegaan.
Top bedrijf
Voldoende doorgroeimogelijkheden, constant in beweging
Pluspunten
Goede doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Veel reorganisaties
Productieve omgeving
Goede werkgever voor een tijdelijke opdracht. Geen lange termijn perspectief.
Cultiverende werkomgeving
Goede mogelijkheden tot begeleiding en ontwikkeling door senior collega's.

wel tekort aan team coaches en medewerkers.
Informal culture
Great atmosphere, innovative, collaboration, great team, nice office, customer focus, agile, frontrunner, growing a better world together.. purpose driven. cooperative bank.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Rabobank. Onze community staat klaar om te antwoorden.
4,1