PostNL Reviews

1.402 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 1.428 reviews
Goede collega's en groei mogelijkheden in dat bedrijf
Postvoorbereider (voormalige medewerker) –  Alkmaar26 oktober 2019
In Postnl werkte ik als poetvoorsoorter die niets te maken had met ICT. Dat was een uitdaging als mijn eerste Nederlandse kennis met werksituatie. Daar waardeer ik en ik ben tevreden over Postnl en nu ik wil een stapje verder.
Postbezorger
Postbezorger (huidige medewerker) –  Zuidhorn25 oktober 2019
Werken bij postnl is er leuk.
Maar ik maak te weinig uren en werk het liefst niet of zo weinig mogelijk op de zaterdagen.
werk in overvloed
postbezorgster (huidige medewerker) –  Breda23 oktober 2019
vaak zwaar werk
te weinig personeel.
te weinig betaald worden.
Postbezorgers hebben reden om bezorgd te zijn
postbezorger (huidige medewerker) –  Haaglanden22 oktober 2019
Postbezorgers hebben weliswaar officieel minder post te bezorgen dan vroeger, maar de hoeveelheid pakketjes neemt hand over hand toe. Nu is daar op zich weinig mis mee, in de zin dat het werk oplevert.

Maar waar we eerst alleen 'brievenbuspakketten' meekregen, hebben we steeds vaker te maken met pakketten die niet in de bus passen. Dus moet je aanbellen, en als mensen dan thuis zijn, moeten we niet zelden vier of vijf verdiepingen naar boven lopen, of als we geluk hebben, met de lift.

En dat terwijl je je postfiets/postkar niet onbeheerd mag achterlaten, ivm diefstal. Als mensen niet thuis zijn, moeten we of bij de buren proberen (wat steeds meer mensen weigeren) of naar een pakketpunt.

Verder is dit jaar ook de combibundel ingevoerd, wat er op neer komt dat, door bezuiningen op sorteerpersoneel en vervanging daarvan door machines, we nu deels op straat de post nog even mogen sorteren. Dit, samen met de pakketten, kost steeds meer tijd.

Je zou zeggen, nou dat is mooi, meer werktijd is meer verdienen. Echter werken we met een app, waarin de basistijden steeds krapper lijken te worden. Extra werk mag wel bijgeplust worden, maar soms wordt dit botweg afgekeurd. Als je het onder een 'verkeerde' reden boekt bijvoorbeeld. Zo moesten we, sinds de invoering van de combibundel, extra tijd onder 'speciale producten' boeken. Zonder aankondiging is dit blijkbaar vorige week veranderd, want opeens wordt extra tijd onder die post afgewezen. En krijg je een sms dat je het onder 'meer post' moet boeken. Ondertussen kun je dat dan niet meer aanpassen. En het komt ook voor dat
  meer... een teamleider roept 'jullie doen maar wat' om vervolgens extra tijd af te keuren. Dit was overigens niet bij mij persoonlijk.

Terwijl, in ieder geval ik zelf, juist heel zuinig ben met bijplussen. Ga ik even naar de wc of een broodje eten, dan plus ik die tijd vaak niet bij. Eigenlijk ben ik gek ook.

Nu zou het met een fatsoenlijk uurloon nog niet zo erg zijn allemaal. Maar helaas. Met een uurloon van 10,36 op een mini-contract van 6-15 uur basistijd in de week, ga je niet je vaste lasten kunnen betalen. Laat staan fatsoenlijke boodschappen kunnen betalen en af en toe stappen. Tenzij je een partner met een inkomen hebt, of bij ouders inwoont of zo.

Als je iets anders kunt vinden, met een beter uurloon en op zijn minst 24 uur vast in de week: doe dat vooral.

De twee sterren zijn vooral omdat mijn conditie er wel op vooruit is gegaan.
warm werk
Postverwerker/parketbeheer (voormalige medewerker) –  Deventer22 oktober 2019
hard moeten werken tijdens mijn tijd hier in warme temperaturen
buen ambiente de trabajo
logistica (voormalige medewerker) –  arnhem holanda17 oktober 2019
aunque es un trabajo duro y físico ,no se hace muy difícil gracias a la cooperación entre trabajadores y el buen ambiente . tambien se aprende muchos idiomas y a ver como es la vida en otros paises gracias al ambiente multicultural que ofrece holanda y post nl
Zeeeeeeeer slecht
Postbezorgster en administratief medewerkster (voormalige medewerker) –  Zwanenburg17 oktober 2019
Meest waardeloze bedrijf (met Postedd) waarvoor ik heb gewerkt. Veeeeeel te veel kaderpersoneel. Bezorgers worden meer dan slecht betaald en behandeld
Je ontmoet veel mensen buiten waar je leuke contacten aan overhoudt.
Postbezorger (huidige medewerker) –  Gouda16 oktober 2019
Je moet in weer en wind de post bezorgen dus dat kan tegenvallen maar aan de andere kant doe je ontzettend leuke contacten op waar je ook buiten het werk wat aan kunt hebben.
Goede werkomgeving
chauffeur bestelauto (huidige medewerker) –  Ede15 oktober 2019
3 maanden ervaring opgedaan in Ede met halen en brengen van post in klepwagen. Was zeer goed bevallen. Omgang met fijne collega's.
leuke productieve werkomgeving waar in verschillende teams wordt gewerkt
Postbezorgster en postvoorbereidster (huidige medewerker) –  Eindhoven15 oktober 2019
leuke veelzijdige werkomgeving welke, helaas door reorganisatie gaat verhuizen.
Dynamische werkomgeving met een hoog tempo aan veranderingen
Product Owner Cyber Security (huidige medewerker) –  Den Haag6 oktober 2019
Agile way-of-work met veel dynamic met een frequent veranderende organisatie.
Flexibel en zelfstandig
Koerier/Chauffeur (voormalige medewerker) –  Amsterdam3 oktober 2019
Flexibel en zelfstandig werk. Met een redelijk hoge werkdruk
Werkomgeving waar alleen nog maar gepresteerd moet worden.
Postvoorbereider (voormalige medewerker) –  Rijswijk3 oktober 2019
Helaas, door al de bezuinigingen is het werken er niet gezelliger op geworden. Nauwelijks tot geen communicatie met collega's en heel weinig informatie van het management over het te voeren beleid tijdens zo'n reorganisatie.
Simpel werk, redelijke betaling, werksfeer sterk afhankelijk van je team
Postvoorbereider (voormalige medewerker) –  Rotterdam2 oktober 2019
Groot bedrijf, veel mensen. Sommige aardig, andere minder. Of je het daar een beetje naar je zin zult hebben hangt vooral af van je direct leidinggevende en de collega's van je team. Zit je in het verkeerde team of heb je de verkeerde leidinggevende dan zal het minder zijn.
Het werk zelf kan je op de automatische piloot doen maar er wordt wel verwacht dat je meters maakt. Vroeg beginnen dus vroeg klaar. Fijn als je nog andere dingen gedurende de dag wilt doen.
Het bedrijf is volop aan het reorganiseren en hierdoor is er veel onrust op de werkvloer. Voor mensen met een tijdelijk contract is er totaal geen uitzicht op doorgroeien of vast contract. Zij zijn voornamelijk opvulkrachten en worden er uitgeknikkerd wanneer mogelijk.
Leiding is totaal niet geïnteresseerd in wat werknemers willen. Hoewel de meesten dat zelf ook niet weten.
Werkplek op Terbregseweg in Rotterdam is oud, vies, kaal en ongezellig.
Gezellige werkomgeving, leuke job.
Postbezorger (huidige medewerker) –  Veenendaal1 oktober 2019
Altijd in de buitenlucht, bij regenachtig weer iets minder leuk omdat het niet te voorkomen is dat de post nat wordt. Fijne teamcoach.
gewerkt als bezorger
Koerier/Chauffeur (voormalige medewerker) –  Rotterdam30 september 2019
leuke bedrijf om te werken, leuke sfeer, alleen weinig verdienste
Te veel druk
Postbezorger PostNL (voormalige medewerker) –  Nederland30 september 2019
Voor 9 euro en 25 cent bruto een belachelijk laag en onder gewaardeerd uur loon.de top van post .no mogen alleen hun zakken vullen met gemiddeld 7 a8 duizend euro per maand
Pluspunten
Minpunten
Salaris
Prettige werkomgeving
Nachtportier (voormalige medewerker) –  Den Haag30 september 2019
Fijne omgeving, gezellige collega's. Al met al Prettige werkomgeving
Prettig en actief werken in de buitenlucht, moeilijke bedrijfscultuur
Postbezorger (huidige medewerker) –  Groningen (provincie)30 september 2019
Je start je dag rond een uur of 11, met je eigen fiets, en laadt deze in bij een postkist of bij een depot. Elke dag is anders, door het weer, maar ook doordat je niet precies weet hoe laat de post komt, hoeveel post er is en of er ook andere bijzonderheden zijn.

Je werkt voornamelijk alleen en zelfstandig, af en toe geef verwijs je een ontvanger van pakketjes of andere post naar de klantenservice als er een klacht of een vraag is (tenzij je die klacht heel makkelijk zelf kan oplossen of het een makkelijke vraag is). Het zelfstandig en alleen werken wordt op afstand gemonitord door PostNL via de app op veelal je eigen mobiel (hiervoor krijg je zo'n 8 euro p/mnd onkosten vergoeding voor je iabonnement), je logt hierop in en (net als met een ouderwetse tijdklok vroeger) start je de wijk door op een 'startknop' te drukken en scant regelmatig een pakketje (met locatie), ook wordt op deze app je looptijd bijgehouden.
top bedrijf.
Postbezorger (voormalige medewerker) –  den haag30 september 2019
flexibel werken met geweldige mensen.
Daar kan het nooit mee misgaan.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PostNL. Onze community staat klaar om te antwoorden.