PostNL

Reviews voor Postsorteerder (m/v) bij PostNL

Bekijk alle 1.447 reviews
Heb het erg naar mijn zin bij Post.nl
Ik zou graag meer willen werken sommige diensten sluiten niet op elkaar aan.
Het nul uren contract geeft geen zekerheid.

Je kan na een opleiding op verschillende afdelingen werken.
Te hoge werk druk, weinig échte in leer tijd
Helaas na 3dagen al ontslagen waarvan de eerste werkdag al slecht verliep ondanks foute en langzamer te zijn staan ze niet open voor wajongers. En krijg je niet goed genoeg in leer tijd. Veel stress en te hoge werkdruk haast geen of te korte pauzes! Wel een gezellig team maar in mijn ogen veel te comercieel.
Pluspunten
Aardige mensen goed loon.
Minpunten
Slecht ingeleerd worden weinig pauzes veelste hoge werkdruk
Zoek verder, het is een drama!
Toen ik aangenomen werd, was het echt leuk. Hoefde toen maar om 7:15 uur te beginnen tot ongeveer 11:00 uur. Er werden niet constant mensen weggestuurd en teams werden niet constant uit elkaar gehaald om de tekorten op te splitsen.

Tegenwoordig werk ik om 6:30 uur, maar heb vele collega’s die wel al om 5:00 of 5:30 uur beginnen. Terwijl je dezelfde tijd eindigt als toen met 7:15 uur. Misschien vind je dat niet erg, maar ze willen nu wéér het gaan vervroegen naar 4:00 uur.

De werkdruk is hoog, mensen zijn ongelukkig en het is gewoon slecht geregeld.

Maar PostNL heeft zoveel herorganisaties dat je het gewoon niet meer bijhoudt. De ene maand moet je het op deze manier doen en de andere maand zo en daarna weer op de oude manier.
De werknemers waren hele fijne mensen, echter werkte je keihard en kreeg je weinig geld.
Het is een enorme top down structuur dus er wordt vrijwel niet geluisterd naar mensen die werkzaam zijn in de onderste lagen. Dit zorgt voor veel spanning op de werkvloer. De teamcoaches moeten alles oplossen en moeten soms wel aan 2 tot 3 teams tegelijk leiding geven.
gezellige werksfeer tijdens drukke periode
Typische dag tijdens de kerstperiode was relaxed. je komt aan en gaat rustig aan het werk. Je kreeg een taak toegewezen en ging naar de betreffende locatie in het pand. Daar werd vervolgens de post gesorteerd.
Niet gaan werken
Als uitzendkracht doen ze maar met wat zij maar willen.
Na 2 dagen kon ik weer gaan omdat ik niet snel genoeg was.

Nu weet ik waarom er post blijft staan .

Ze sturen iedereen weg die volgens hun niet snel genoeg zijn.

Mag hetvuetsje minder zijn als je 61 bent
Pluspunten
Gezellige collega's op de werkvloer
Minpunten
Leidinggevenden hebben geen enkel gevoel
waardeloos
zitten je een beetje op te jagen, en als je maar even tegensputtert lig je er uit, zonde van je tijd
Pluspunten
Minpunten
waardelozen werktijden, waardeloos betaald etc etc
Gezellig om in het kerst post team te werken
Prima samen werking met dit bedrijf alleen is het heel eentonig maar voor een korte tijd prima te doen.
leuke baan
ik vond het leuk om te werken vooral de mensen om je heen om mee te werken is leuk. het is wel flink aanpakken en doorzetten.
Incapabele leidinggevenden
Doe jezelf dit werk niet aan. Mensonterende werkomstandigheden. De leidinggevenden zijn net een stelletje verveelde kleuters.
Pluspunten
N.v.t
Minpunten
Deze baan
Saai sfeer
Je moet echt snel werken. Saai en niet vrindelijk mensen. Je moet goed contoleeren je uren.(altijd foto maken van de presentie listen).
Pluspunten
werk zonder diplomas
Minpunten
laag loon, druk
Productieve en gezellige bedrijf
Een typische dag op het werk altijd leuk en gezellig, je leert heel veel in verschillende taken.
Pluspunten
Gratis koffie/fruit
leuke collega's
goede werksfeer vaak onder druk werken maar dat is te doen
Simpel
Je doet simpel werk wat makkelijk te leren valt, je kan doorgroeien als je door wilt. Alleen het inroosteren etc. en binnenkomen is beetje onoverzichtelijk. Maar is te begrijpen met zoveel medewerkers.
Pluspunten
Flexibel
Minpunten
Onoverzichtelijk
Gezellig werk
Met elkaar samenwerken, onder begeleiding van kerstmuziek, om post zo snel en correct mogelijk te sorteren. Leuk werk, vooral als er een beetje afwisseling is.
Leuk werkplek
Ik hebt vroeger bij de post gewekt met veel plezier
Pluspunten
Je leert heel veel
Minpunten
Ze moeten meer verse producten verkopen om te eeten
leuk werk
leuke baan met afwisslend werk en leuke collega's . goede samenwerking met de werk druk en het werk
Gezellig en Leerzaam
Postadministratie internnat en aangetekende post.
Pluspunten
Veel training on the job
Minpunten
soms te ambtelijk
Prettig
Het was een leerzaame periode, ik heb met verschillende afdelingen meegekeken, leuke en behulpzaame collega's.
Pluspunten
leuk
Laagdrempelig en goed gecompenseerd werk
Het werk is makkelijk en eentonig. De collega's waren aardig en het waren een paar uurtjes waar goed voor werd betaald
Niet slim
Als ZZP’er is dit een ideale bijbaan om er wat bij te verdienen. Je werkt tot max 12.00 uur (als het heel druk is 13.00 of 14.00 uur, maar daartoe kunnen ze je niet verplichten want je contract is maar voor 9 uren per week) En het vergt, voor mij in elk geval, niet zoveel.

Maar wat ik niet begrijp is dat ze hele goede ervaren mensen na 3 contracten of 23 maanden laten gaan (geven ze ook eerlijk aan als je aangenomen wordt) Daardoor moeten ze iedere keer weer nieuwe mensen inwerken en krijg je geen mensen die binding hebben met PostNL. Plus je krijgt veel fouten wat zwaar irritant is voor de postbezorgers/postbodes. Ook postbezorgers (andere CAO(Why?)) ,die een vast contract hebben als postbezorger en die ook postsorteerders zijn moeten er 6 maanden uit. Die mensen hebben al binding met PostNL. Geef ze dan desnoods een vast contract voor 3 uren per week. Hoeveel risico loop je dan als bedrijf. Sterker nog geef de goede sorteerders een vast contract van 3 uren per week. Dan creeer je meer vastigheid en meer zekerheid voor je personeel. Denk maar aan een hypotheek of lening. Hebben ze nu geen recht op omdat er geen perspectie- of intentieverklaring wordt afgegeven door PostNL.

Wat ik ook niet begrijp is dat een postbezorger die door weer en wind met zwarte fietstassen (of scooter) de post moet bezorgen minder per uur betaalt krijgt dan een postsorteerder die binnen zit te werken.
Pluspunten
Veel tijd over voor ander werk of privé, verstand op nul dus relaxt werk
Minpunten
Lage loon, geen vast contracten
Stel een vraag over solliciteren of werken bij PostNL. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,7